Pagina 1 van 1

Plaatsen lexmaul C20XE

Geplaatst: 06 dec 2007 21:58
door BASS GSI
Zoals de titel al zegt, heb ik een paar vraagjes over het plaatsen
van een lexmaul op een C20XE:

wat te doen met de carterontluchting, de negatieve carterontluchting
moet terug geplaatst worden toch?is dit bovenop de lexmaul;

wat moet ik doen met de koeling/verwarmingslang die normaal gezien
het gaskleppenhuis verwarmt, waar moet deze aangesloten worden,
onderaan de lexmaul, maar waar dan...;

en het plaatsen van de gaskabel, moet hierop een ander verloop
worden gemaakt, bijvoorbeeld ander beugeltje?

Bij voorbaat dank!

Geplaatst: 06 dec 2007 22:48
door BASS GSI
Niemand..??

Geplaatst: 07 dec 2007 08:23
door Delax80
geen idee:P denk dat je gister iets telaat je topic openende

Geplaatst: 07 dec 2007 11:59
door Army Gsi
even wachten op niels ;)
die zal vast wel een antwoordt hier op hebben...

Geplaatst: 07 dec 2007 12:05
door GSi Twente
Ik zal eens even zoeken vanavond naar wat foto's.

Geplaatst: 07 dec 2007 12:09
door Rellie opt werk
Zou het zo niet weten eigenlijk, heb dr wel wat gehad maar nooit gemonteerd :wink:

Geplaatst: 07 dec 2007 12:10
door GSi Twente
Alvast een voorbeeld.

Afbeelding

Geplaatst: 07 dec 2007 14:46
door smatse
ik heb in het technische archief alleen de lexmaul van een c20ne staan, meer weet ik er eigenlijk ook niet van !

Geplaatst: 07 dec 2007 17:07
door BASS GSI
Thanks Erwin :thumbsup:

Maar ik heb hem erop zitten alleen blijft die
niet stationair lopen en loopt die nog slecht.

Zit met de volgende problemen:

- Hoe de gaskabel te monteren (op een ander gasklephuis misschien);

- Hoe zit het met de luchtfilterbak?


Erwin heb je toevallig nog meer plaatjes want die zijn wel erg handig..!!

Zal er dalijk eventjes paar fotos opzetten hoe het nu zit...

Alvast bedankt..!!!

Geplaatst: 07 dec 2007 17:37
door Astrid_fahrer
Voor die gaskabel heb je een speciale halve maan nodig zodat de kabel goed geleid word en die zit meestal al bij de lexmaul zelf.

Dat weet ik sowieso al wel want ik heb er zelf ook nog eentje liggen maar die moet er ook nog steeds op :lol:

Geplaatst: 07 dec 2007 17:38
door BASS GSI
Ik zie al dat ik een paar foutjes heb..

Zal deze zodalijk even anders aansluiten.

Maar waar komt het slangetje van de brandstofdrukregelaar dan weer op?

Afbeelding

Geplaatst: 07 dec 2007 17:44
door Rellie opt werk
Je gaskabel zit sowieso al niet goed, ook zit er geen slang vanaf je kleppendeksel naar je gasklephuis, trekt natuurlijk valse lucht als de pest.

Geplaatst: 07 dec 2007 17:54
door BASS GSI
Dat van die kabel dat klopt, daar moet ik nieuwe slang voor halen die monteer ik morgen..

Die gaskabel klopt ook, dit was maar een noodoplossing dat de
auto wel liep...

Hie rmoet ik dus iets anders gaan voor verzinnen, misschien een
ander gasklephuis want met de originele lukt dat echt niet,
kabel loopt dan met een knik.

Geplaatst: 07 dec 2007 17:56
door BASS GSI
En hoe zit het eigenlijhk met het pijpje wat aan de onderkant
van het verloopstuk zit, van gasklephuis naar de aansluiting van
de filter..??

Geplaatst: 07 dec 2007 19:48
door GSi Twente
Afbeelding

Afbeelding

Onderste foto laat het grijze halve maantje zien, wat ik je toen ook heb verteld, die MOET je er altijd aan hebben, anders kun je er niets mee.
De gassteun zit op onderstaande foto op de goeie manier.

Onderste uitgang aan het verloop is die voor de LFR, ik had er een originele GM slang aanzitten, dus dat zul je even moeten uitvogelen.

Van de benzinedrukregelaar, moet op 1 van de uitgangen welk je bovenop (zichtzijde) van de gasklep ziet zitten.

Als je dan alles goed hebt gemonteerd, dan gaat ie ook erg hard met de banaan... :wink:

Geplaatst: 07 dec 2007 21:08
door BASS GSI
Ik heb die aansluitingen bovenop het gasklephuis niet zoals is te zien op de foto's...

Zou ik dus een gasklephuis van een kadet GSI calibra of iets dergelijks moeten gebruiken die die aansluitingen wel heeft..

Geplaatst: 07 dec 2007 21:51
door GSi Twente
Ik zie het nu pas idd.
En was me ook nog niet eerder opgevallen dat er verschil in was in gaskleppen.

Heb je een XE met DIS toevallig?

Geplaatst: 07 dec 2007 22:25
door BASS GSI
Ik heb inderdaad een dis ontsteking ja...

Zou ik dus een gasklephuis van een niet
dis moeten monteren...

Geplaatst: 07 dec 2007 22:34
door GSi Twente
Nee, maar even gekke vraag, zat de vacuumslang van je benzinedrukregelaar aan een ander component?
Van de traction control ofzo?
Want deze moet altijd onder de gasklepzijde zijn vacuum weghalen.

Geplaatst: 08 dec 2007 14:30
door BASS GSI
Ja ik was ook al aan het nadenken waar die
dan vanaf zou zijn moeten komen,
maar weet het eigenlijk niet meer met demonteren,
meen dat die van de tractioncontrole(klep) afkomt dan..

Zou even originele onderdelen moeten nalopen...

Geplaatst: 08 dec 2007 18:45
door opcman
ik had bij mijn lexmaul een aansluitschema maar vindt het niet meer.
Maar mss heeft iemand dat nog wel liggen van hierop het forum,of mss is er ergens een site waat dat opstaat.

hier mijne
Afbeelding

Geplaatst: 09 dec 2007 22:15
door BASS GSI
De aansluitingen die zitten op de tractioncontroleklephuis zeg maar..
Maar dit heeft denk ik niets met het dis gebeuren te maken maar
met het feit dat er traction controle is...

Ik haal dan het gasklephuis van een calibra c20xe of iets
dergelijks, in ieder geval iets zonder traction controle...

Dan kan ik het geheel tenminste fatsoenlijk afmonteren..

Geplaatst: 22 dec 2007 16:36
door BASS GSI
Zo heb inmiddels het gasklephuis van een calibra gemonteerd..
Kan ik de overgebleven slangen ook monteren.

Nog even een vraagje, de slang hier rechts op de foto,
waar moet deze op gemonteerd worden ?

Afbeelding


B.v.d.

Geplaatst: 22 dec 2007 20:59
door GSi Twente
Als je de LFR hebt aangesloten met de ingaande kant aan de onderzijde van de gasklep.
Dan moet je de uitgaande kant bevestigen op de uitgang welke aan de onderzijde van het woordje lexmaul hangt!

Dan is je LFR systeem ook weer in orde.
Moest het weer even voor de geest halen hoe dat ding ook alweer zat. :wink:

Edit:
Afbeelding

Bovenste uitgang dus het korte bestaande slang aan monteren, daarna de LFR, en dan een lange slang naar de ingang van de gasklep.
Succes!