Plaatsen lexmaul C20XE

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Plaatsen lexmaul C20XE

Bericht door BASS GSI »

Zoals de titel al zegt, heb ik een paar vraagjes over het plaatsen
van een lexmaul op een C20XE:

wat te doen met de carterontluchting, de negatieve carterontluchting
moet terug geplaatst worden toch?is dit bovenop de lexmaul;

wat moet ik doen met de koeling/verwarmingslang die normaal gezien
het gaskleppenhuis verwarmt, waar moet deze aangesloten worden,
onderaan de lexmaul, maar waar dan...;

en het plaatsen van de gaskabel, moet hierop een ander verloop
worden gemaakt, bijvoorbeeld ander beugeltje?

Bij voorbaat dank!
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Niemand..??
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

geen idee:P denk dat je gister iets telaat je topic openende
Gebruikersavatar
Army Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 mar 2007 15:41
Locatie: spijkenisse

Bericht door Army Gsi »

even wachten op niels ;)
die zal vast wel een antwoordt hier op hebben...
BOHICA!!!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik zal eens even zoeken vanavond naar wat foto's.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Zou het zo niet weten eigenlijk, heb dr wel wat gehad maar nooit gemonteerd :wink:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Alvast een voorbeeld.

Afbeelding
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
smatse
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 573
Lid geworden op: 07 jun 2004 16:19
Locatie: erp

Bericht door smatse »

ik heb in het technische archief alleen de lexmaul van een c20ne staan, meer weet ik er eigenlijk ook niet van !
get a gsi or die trying.

LEXMAUL powertttttttt.
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Thanks Erwin :thumbsup:

Maar ik heb hem erop zitten alleen blijft die
niet stationair lopen en loopt die nog slecht.

Zit met de volgende problemen:

- Hoe de gaskabel te monteren (op een ander gasklephuis misschien);

- Hoe zit het met de luchtfilterbak?


Erwin heb je toevallig nog meer plaatjes want die zijn wel erg handig..!!

Zal er dalijk eventjes paar fotos opzetten hoe het nu zit...

Alvast bedankt..!!!
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1327
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Voor die gaskabel heb je een speciale halve maan nodig zodat de kabel goed geleid word en die zit meestal al bij de lexmaul zelf.

Dat weet ik sowieso al wel want ik heb er zelf ook nog eentje liggen maar die moet er ook nog steeds op :lol:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Ik zie al dat ik een paar foutjes heb..

Zal deze zodalijk even anders aansluiten.

Maar waar komt het slangetje van de brandstofdrukregelaar dan weer op?

Afbeelding
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Je gaskabel zit sowieso al niet goed, ook zit er geen slang vanaf je kleppendeksel naar je gasklephuis, trekt natuurlijk valse lucht als de pest.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Dat van die kabel dat klopt, daar moet ik nieuwe slang voor halen die monteer ik morgen..

Die gaskabel klopt ook, dit was maar een noodoplossing dat de
auto wel liep...

Hie rmoet ik dus iets anders gaan voor verzinnen, misschien een
ander gasklephuis want met de originele lukt dat echt niet,
kabel loopt dan met een knik.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

En hoe zit het eigenlijhk met het pijpje wat aan de onderkant
van het verloopstuk zit, van gasklephuis naar de aansluiting van
de filter..??
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Afbeelding

Afbeelding

Onderste foto laat het grijze halve maantje zien, wat ik je toen ook heb verteld, die MOET je er altijd aan hebben, anders kun je er niets mee.
De gassteun zit op onderstaande foto op de goeie manier.

Onderste uitgang aan het verloop is die voor de LFR, ik had er een originele GM slang aanzitten, dus dat zul je even moeten uitvogelen.

Van de benzinedrukregelaar, moet op 1 van de uitgangen welk je bovenop (zichtzijde) van de gasklep ziet zitten.

Als je dan alles goed hebt gemonteerd, dan gaat ie ook erg hard met de banaan... :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Ik heb die aansluitingen bovenop het gasklephuis niet zoals is te zien op de foto's...

Zou ik dus een gasklephuis van een kadet GSI calibra of iets dergelijks moeten gebruiken die die aansluitingen wel heeft..
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik zie het nu pas idd.
En was me ook nog niet eerder opgevallen dat er verschil in was in gaskleppen.

Heb je een XE met DIS toevallig?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Ik heb inderdaad een dis ontsteking ja...

Zou ik dus een gasklephuis van een niet
dis moeten monteren...
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Nee, maar even gekke vraag, zat de vacuumslang van je benzinedrukregelaar aan een ander component?
Van de traction control ofzo?
Want deze moet altijd onder de gasklepzijde zijn vacuum weghalen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Ja ik was ook al aan het nadenken waar die
dan vanaf zou zijn moeten komen,
maar weet het eigenlijk niet meer met demonteren,
meen dat die van de tractioncontrole(klep) afkomt dan..

Zou even originele onderdelen moeten nalopen...
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
opcman
forum-gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:33

Bericht door opcman »

ik had bij mijn lexmaul een aansluitschema maar vindt het niet meer.
Maar mss heeft iemand dat nog wel liggen van hierop het forum,of mss is er ergens een site waat dat opstaat.

hier mijne
Afbeelding
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

De aansluitingen die zitten op de tractioncontroleklephuis zeg maar..
Maar dit heeft denk ik niets met het dis gebeuren te maken maar
met het feit dat er traction controle is...

Ik haal dan het gasklephuis van een calibra c20xe of iets
dergelijks, in ieder geval iets zonder traction controle...

Dan kan ik het geheel tenminste fatsoenlijk afmonteren..
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Zo heb inmiddels het gasklephuis van een calibra gemonteerd..
Kan ik de overgebleven slangen ook monteren.

Nog even een vraagje, de slang hier rechts op de foto,
waar moet deze op gemonteerd worden ?

Afbeelding


B.v.d.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Als je de LFR hebt aangesloten met de ingaande kant aan de onderzijde van de gasklep.
Dan moet je de uitgaande kant bevestigen op de uitgang welke aan de onderzijde van het woordje lexmaul hangt!

Dan is je LFR systeem ook weer in orde.
Moest het weer even voor de geest halen hoe dat ding ook alweer zat. :wink:

Edit:
Afbeelding

Bovenste uitgang dus het korte bestaande slang aan monteren, daarna de LFR, en dan een lange slang naar de ingang van de gasklep.
Succes!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie