Pagina 1 van 2
Zekering probleem?
Geplaatst: 11 aug 2007 08:13
door GsiDenHaag
hey gaste
heb jullie hulp echt even nodig, heb me GSI net 2 dagen, maar ik zal even t verhaaltje doen wat er nou aan de hand is....
Gister nacht kwam ik terug uit leiden....ik de auto bij ons om de hoek gezet. in de ochtend weer voor de deur gezet nog geen wolk in de lucht.
dus ik wil naar scheveningen rijden, start hij niet bleken 2 zekeringen te zijn. Dus naar de shell gereden zekeringen gehaalt en voila!
In de avond rijdt ik naar een maat van mij in 1x gestart en daar neergezet komt t zelfde probleem denk k weer voor. dus zekeringen gecontroleert maar we konden t niet zo snel vinden in de nacht.
mijn vraag is dus...hoe kan dit gebeuren of door wat
-kan het door me start-onderbreker zijn ?
-kan niet zijn omdat ik me licht en me radio front erop zette voor ik hem starte toch?
En als laatst kan iemand een plaatje uploaden van het zekeringenboard hoe ze er correct inhoren.....zodat ik t kan vergelijken
PS. ik d8 eerst aan de accu maar dat was het niet en de startmoter bleek ook draaien..
alvast reuze bedankt
Geplaatst: 11 aug 2007 10:05
door 2.nullutje
geval van kortsluiting ergens. Kijk even welke zekeringen dit zijn (waarvoor), dat staat aan de binnenkant van je kapje.
Geplaatst: 11 aug 2007 10:18
door GsiDenHaag
aha okeej ja hij staat nu stil bij een maat van mij in leidschenveen.
Kwam er niet meer weg. Maar ga zo dalijk als die luiwammes wakker is er heen, en dan hou ik je even op de hoogte..Want dit is de 2 x al
hoop dat alle zekeringen wel op de juiste kleur zitten kwa voltages etc
vandaar de vraag voor een foto hoe ze correct erin horen...
alvast bedankt
Geplaatst: 11 aug 2007 10:40
door Mad Driver
Hmm ja zou idd ook aan de verkeerde zekeringen kunnen liggen.
Als je er een te lage waarde zekering inzet dan knalt ie er natuurlijk zo weer uit.
Als dat het niet is dan kun je idd denken aan een kortsluiting ergens.
Meestal is het iets voor de hand liggends maar je ziet het eerst neit zo makkelijk.
En vergeet niet bij vermelding van je probleem ook je motortype te vermelden.
succes ermee
Geplaatst: 11 aug 2007 10:43
door GsiDenHaag
ah jah sorry dat is c2one xe u9 16v 2.0
Geplaatst: 11 aug 2007 11:19
door Sounddragon
Dat kannie... tis OF een C20NE, OF een 16V
even goed kijken
Enneeh... Eérst starten, en dán pas verlichting en andere kermis aan..
Maak even een foto van de zekeringkast en geef op de foto even aan welke zekeringen er precies uitfladderen, dan hebben we een indicatie waar we moeten zoeken
Geplaatst: 11 aug 2007 12:08
door 2.nullutje
t is een c20xe... (2 liter 16V).
maak even een foto van je zekeringenkast, misschien dat de 16v boys even kunnen kijken en vergelijken...
misschien heb je hier alvast iets aan...
(let niet op de tekst in de foto)
Geplaatst: 11 aug 2007 15:51
door Laagvlieger
Verschilt ook met aantal opties welke zekeringen erin zitten.
De waarde kun je aflezen door de kleurcodes die op de zekeringkast staan.
Geplaatst: 11 aug 2007 18:28
door GsiDenHaag
Hey heren een update.
Een maat van mij had even gekeken die zei dat me hoofzekering er niet helemaal lekker inzat dus even goed vast gezet.
Later bleek dat volgens hem de bougiekoppen te vet waren ofzo iets dergelijks en dat j t met een schuurpapiertj kon oplossen...
bedankt voor de tips
Geplaatst: 11 aug 2007 19:29
door 2.nullutje
dat heeft niks te maken met die zekeringen die eruit klappen.
Geplaatst: 11 aug 2007 19:44
door Laagvlieger
Vaag verhaal!!!
Zet er eerst maar eens nieuwe originele bougies in dan.
Geplaatst: 11 aug 2007 19:51
door Raymond-oud
waar loopt die rode draad heen en wat voor nut heeft die??
http://aycu19.webshots.com/image/24018/ ... 934_rs.jpg
die van de accu komt en naar de ontsteking loopt
soort massa voor blok ofzo
Geplaatst: 11 aug 2007 20:06
door Sounddragon
Heb je geen kleinere foto ????
Geplaatst: 11 aug 2007 20:10
door Raymond-oud
Sounddragon schreef:Heb je geen kleinere foto ????
is die te groot dan ik zie hem goed hoor
zie je welke draad ik bedoel??
Geplaatst: 11 aug 2007 20:18
door Sounddragon
Ziet er idd uit als een extra massa, meestal doen ze dat als ANWB oplossing bij brandende acculampies onderweg...
Geplaatst: 11 aug 2007 21:02
door 2.nullutje
alleen een rode draad als massa gebruiken?? honkietonkie oplossing..
Geplaatst: 11 aug 2007 21:08
door Raymond-oud
ding kan ook wel een keer een was beurt gebruiken onder de kap
Geplaatst: 11 aug 2007 22:55
door Laagvlieger
Maar tis duidleijk, die draad moet weg.
En de originele massapunt op de startmotor moet weer hersteld.
Ik vind dat punt zo op die cilinderkop geen goede massa voor hoge stromen.
Geplaatst: 12 aug 2007 04:03
door Raymond-oud
mijn idee
Geplaatst: 12 aug 2007 13:46
door GsiDenHaag
Laagvlieger schreef:Maar tis duidleijk, die draad moet weg.
En de originele massapunt op de startmotor moet weer hersteld.
Ik vind dat punt zo op die cilinderkop geen goede massa voor hoge stromen.
Aha okee dat moet ik maandag maar is gaan doen.
Moet ik dan gwn bij een monteur vragen voor een orgineel massapunt voor de startmoter en dan die dikke rode wegdoen?
jah hij is idd vies
heb hem gister wel helemaal gewassen en in de wax gezet
alleen ik weet niet met wat voor spul ik de binnekant t beste kan doen?
Geplaatst: 12 aug 2007 21:10
door Laagvlieger
Yup even prof naar laten kijken.
Je kan ook je motorruim laten reinigen.
Geplaatst: 12 aug 2007 21:32
door GsiDenHaag
aha en wat zijn de kosten hiervan plus minus van dat reinigen en de kabel? incl werkersuren?
Geplaatst: 12 aug 2007 21:39
door 2.nullutje
GsiDenHaag schreef:aha en wat zijn de kosten hiervan plus minus van dat reinigen en de kabel? incl werkersuren?
hoog!
lekker op je gemakkie zelf doen joh... leer je ook nog wat van
Geplaatst: 12 aug 2007 22:44
door Laagvlieger
Als je maar weet wat je doet.
Motor starten met slechte massa is neit zo fijn voor de computer.
Dan zoekt ie een weg via de sensoren enzo.
Dus haal eerst die rode kabel maar eens los.
Dan met een multimeter de weerstand meten tussen het motorblok en de minpool van de accu. Deze moet nagenoeg 0 zijn.
Issie dat niet, dan zal je op de startmotor een nieuwe dikke (Zwarte) massakabel trekken naar de minpool.
Het mooist is als je de originele defecte kabel in zijn geheel vernangt. Dus de originele routing van de kabel gebruikt zodat hij niet kan doorschurne enzo langs motordelen.
Geplaatst: 12 aug 2007 22:48
door RedBill
De massakabel aan je versnellingsbak zou naast de massa op de startmotor ruim voldoende moeten zijn.