Zekering probleem?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Zekering probleem?

Bericht door GsiDenHaag »

hey gaste

heb jullie hulp echt even nodig, heb me GSI net 2 dagen, maar ik zal even t verhaaltje doen wat er nou aan de hand is....

Gister nacht kwam ik terug uit leiden....ik de auto bij ons om de hoek gezet. in de ochtend weer voor de deur gezet nog geen wolk in de lucht.

dus ik wil naar scheveningen rijden, start hij niet bleken 2 zekeringen te zijn. Dus naar de shell gereden zekeringen gehaalt en voila!

In de avond rijdt ik naar een maat van mij in 1x gestart en daar neergezet komt t zelfde probleem denk k weer voor. dus zekeringen gecontroleert maar we konden t niet zo snel vinden in de nacht.


mijn vraag is dus...hoe kan dit gebeuren of door wat
-kan het door me start-onderbreker zijn ?
-kan niet zijn omdat ik me licht en me radio front erop zette voor ik hem starte toch?

En als laatst kan iemand een plaatje uploaden van het zekeringenboard hoe ze er correct inhoren.....zodat ik t kan vergelijken

PS. ik d8 eerst aan de accu maar dat was het niet en de startmoter bleek ook draaien..



alvast reuze bedankt
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

geval van kortsluiting ergens. Kijk even welke zekeringen dit zijn (waarvoor), dat staat aan de binnenkant van je kapje.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Bericht door GsiDenHaag »

aha okeej ja hij staat nu stil bij een maat van mij in leidschenveen.

Kwam er niet meer weg. Maar ga zo dalijk als die luiwammes wakker is er heen, en dan hou ik je even op de hoogte..Want dit is de 2 x al :( hoop dat alle zekeringen wel op de juiste kleur zitten kwa voltages etc :oops: vandaar de vraag voor een foto hoe ze correct erin horen...

alvast bedankt
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Hmm ja zou idd ook aan de verkeerde zekeringen kunnen liggen.
Als je er een te lage waarde zekering inzet dan knalt ie er natuurlijk zo weer uit.
Als dat het niet is dan kun je idd denken aan een kortsluiting ergens.
Meestal is het iets voor de hand liggends maar je ziet het eerst neit zo makkelijk.

En vergeet niet bij vermelding van je probleem ook je motortype te vermelden.
succes ermee
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Bericht door GsiDenHaag »

ah jah sorry dat is c2one xe u9 16v 2.0
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat kannie... tis OF een C20NE, OF een 16V :wink:

even goed kijken :wink:

Enneeh... Eérst starten, en dán pas verlichting en andere kermis aan.. :wink:

Maak even een foto van de zekeringkast en geef op de foto even aan welke zekeringen er precies uitfladderen, dan hebben we een indicatie waar we moeten zoeken :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

t is een c20xe... (2 liter 16V).

maak even een foto van je zekeringenkast, misschien dat de 16v boys even kunnen kijken en vergelijken...

misschien heb je hier alvast iets aan...

Afbeelding
(let niet op de tekst in de foto)
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Verschilt ook met aantal opties welke zekeringen erin zitten.
De waarde kun je aflezen door de kleurcodes die op de zekeringkast staan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Bericht door GsiDenHaag »

Hey heren een update.

Een maat van mij had even gekeken die zei dat me hoofzekering er niet helemaal lekker inzat dus even goed vast gezet.
Later bleek dat volgens hem de bougiekoppen te vet waren ofzo iets dergelijks en dat j t met een schuurpapiertj kon oplossen...

bedankt voor de tips :)
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

dat heeft niks te maken met die zekeringen die eruit klappen.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Vaag verhaal!!!

Zet er eerst maar eens nieuwe originele bougies in dan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

waar loopt die rode draad heen en wat voor nut heeft die??
http://aycu19.webshots.com/image/24018/ ... 934_rs.jpg
die van de accu komt en naar de ontsteking loopt

soort massa voor blok ofzo :roll:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Heb je geen kleinere foto ???? :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

Sounddragon schreef:Heb je geen kleinere foto ???? :roll:
is die te groot dan ik zie hem goed hoor :lol:
Afbeelding

zie je welke draad ik bedoel??
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ziet er idd uit als een extra massa, meestal doen ze dat als ANWB oplossing bij brandende acculampies onderweg... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

alleen een rode draad als massa gebruiken?? honkietonkie oplossing..
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

ding kan ook wel een keer een was beurt gebruiken onder de kap
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Maar tis duidleijk, die draad moet weg.
En de originele massapunt op de startmotor moet weer hersteld.
Ik vind dat punt zo op die cilinderkop geen goede massa voor hoge stromen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

mijn idee :lol:
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Bericht door GsiDenHaag »

Laagvlieger schreef:Maar tis duidleijk, die draad moet weg.
En de originele massapunt op de startmotor moet weer hersteld.
Ik vind dat punt zo op die cilinderkop geen goede massa voor hoge stromen.
Aha okee dat moet ik maandag maar is gaan doen.
Moet ik dan gwn bij een monteur vragen voor een orgineel massapunt voor de startmoter en dan die dikke rode wegdoen?

jah hij is idd vies :oops: heb hem gister wel helemaal gewassen en in de wax gezet :wink: alleen ik weet niet met wat voor spul ik de binnekant t beste kan doen?
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Yup even prof naar laten kijken.

Je kan ook je motorruim laten reinigen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Bericht door GsiDenHaag »

aha en wat zijn de kosten hiervan plus minus van dat reinigen en de kabel? incl werkersuren?
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

GsiDenHaag schreef:aha en wat zijn de kosten hiervan plus minus van dat reinigen en de kabel? incl werkersuren?
hoog!

lekker op je gemakkie zelf doen joh... leer je ook nog wat van :wink:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Als je maar weet wat je doet.
Motor starten met slechte massa is neit zo fijn voor de computer.
Dan zoekt ie een weg via de sensoren enzo.

Dus haal eerst die rode kabel maar eens los.
Dan met een multimeter de weerstand meten tussen het motorblok en de minpool van de accu. Deze moet nagenoeg 0 zijn.
Issie dat niet, dan zal je op de startmotor een nieuwe dikke (Zwarte) massakabel trekken naar de minpool.
Het mooist is als je de originele defecte kabel in zijn geheel vernangt. Dus de originele routing van de kabel gebruikt zodat hij niet kan doorschurne enzo langs motordelen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

De massakabel aan je versnellingsbak zou naast de massa op de startmotor ruim voldoende moeten zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie