Pagina 1 van 3
Klepdeksel
Geplaatst: 15 mar 2007 19:29
door Baas J.
Let op de linker imbus.. er staat olie onder..
Wat is dit?
Hoe komt het?
Kan het kwaad?
[/url]
Geplaatst: 15 mar 2007 19:42
door 2.nullutje
ik neem aan lekke kleppendekselpakking doordat dat boutje misschien te strak is gedraaid...
Geplaatst: 15 mar 2007 21:05
door Laagvlieger
lekke kleppendekselpakking en kleppendeksel ringetjes.
Vervangen!!!
80% zeker staan ook jou bougiegaten vol olie!
Geplaatst: 15 mar 2007 21:31
door Bart(astra)
...en dat vinden de bougiekabels ook erg lekker
Geplaatst: 15 mar 2007 21:48
door Baas J.
kan dit het slecht en wisselend stationair lopen verklaren..?
Geplaatst: 15 mar 2007 21:59
door Bart(astra)
moeilijk te zeggen, maar het beter dit zsm op te lossen
fds
Geplaatst: 15 mar 2007 22:05
door Delax80
kan het niet zo een rubbere ringetje zijn die om de boutjes heenzit?? toen ik kleppedekselpakking ging vervange moest ik ook meteen 8 (dacht ik) van die rubbertjes verangen.
Geplaatst: 16 mar 2007 02:05
door Kilat
ik heb het bij mn oliedop geen idee hoe dat kan, want er zit een nieuwe kleppendekselpakking op
Geplaatst: 16 mar 2007 09:45
door Baas J.
Zijn dat een soort van 0-ringetjes ofzo en zitten die bij die pakking?
Geplaatst: 16 mar 2007 15:18
door vd_wel
Kilat schreef:ik heb het bij mn oliedop geen idee hoe dat kan, want er zit een nieuwe kleppendekselpakking op
je olie licht niet stil in je blok
dan sluit je rubbere ring bovenin niet goed meer af, dus als t dan omhoog geslingerd word wil het der wel eens naast gaan.
mvg jeroen.
Geplaatst: 16 mar 2007 15:51
door Mad Driver
ik zie net dat ik hetzelfde probleem heb
Geplaatst: 16 mar 2007 16:01
door Mad Driver
Naar de dealer gebelt
pakking kost 30 euro plus de ringen samen 35 pleuro.
denk van de week effe zelf vervangen zal niet erg moeilijk zijn.
hoe strak moeten die boutjes aangedraaid worden?
Geplaatst: 16 mar 2007 16:34
door vd_wel
gewoon goed vast, handvast moet genoeg zijn denk, niet te lomp en niet te zacht
Geplaatst: 16 mar 2007 16:53
door Mad Driver
oke zal niet te strak maken
de garage zei ook nog dat heel soms voorkomt dat de deksel zelf scheef is. dat kost wel iets meer als zon pakking hope dat dit niet het geval is.
en bij mij is dit laatste dagen pas gaan lekken.
toevallig 2 dage terug erg hard gereden effentjes zal toen wel zijn gebeurt door de druk.
Geplaatst: 16 mar 2007 16:58
door vd_wel
mwah van weekend ga ik ook onder mijn auto knutselen, mijn carterpan is lek, en mijn oog had al gespot dat der nog een ouwe pakking opzat, dus dat word effe nakijken en gelijk ook de drijfstanglagers enz.
tip van mijn kant af, als je je kleppendeksel deraf hebt, pak een doekie,spuit daar remmenreineger op, haalt hem over de randen waar je pakking tussen komt, zowel de deksel als op de cilinderkop(NIET IN JE BLOK SPUITEN)en dan met een soort van innotec(vloeibare pakking) eerst voorplakken en dan je pakking derop duwen,en dan deksel derop en vast zetten.
doe ik ook altijd met blok revisies van kreidlers en puch en zundapps.bij mij nog nooit ant lekker geslage
suc6
Geplaatst: 16 mar 2007 17:11
door Mad Driver
dankje das idd handig om het goed schoon te maken.
dat van vloeibare pakking zal ik morgen effe kijke waark die kan halen.
Geplaatst: 16 mar 2007 17:12
door vd_wel
is niet persee nodig hoor, alleen als je het heb staan is het makkelijk, is verkrijgbaar bij een onderdelenzaak zoals : auto electra of de brezan ofzo.
Geplaatst: 16 mar 2007 20:16
door Laagvlieger
Vloeibare pakking moet in de halve maantjes van de nokkenassen en langs de nokkenaslagerkappen.
De ringetjes moeten idd los bijbesteld worden.
Slecht stationair lopen kan idd komen door olie in de bougaten.
als je daar olie hebt, even dat olie uit de gaten zuigen, bougie eruit draaien en droogmaken en ook de bougiekabels weer droogmaken met remmenreiniger. Als het deel van de bougiekabels dat in de olie heeft gezeten week is geworden of scheurd zodra je erin knijpt moet je ze vervangen.
Geplaatst: 16 mar 2007 20:43
door Baas J.
Die ringetjes... zitten die onder de kopjes van de imbussen of wat? Bij mij zit er nl gewoon een normale sluitring onder.
Ik heb ook even inkopen gedaan vanmiddag... nieuwe klepdekselpakking, nieuwe imbussen om het deksel mee te monteren (glimmen mooi
), temperatuursensor (je weet maar nooit.. als de temp sensor zegt ik ben te koud geeftie benzine bij en de lamdasonde regelt m misschien wel weer naar beneden als ie merkt dat de uitlaatgassen te rijk zijn..
Geplaatst: 16 mar 2007 21:39
door Laagvlieger
ringen zitten ONDER het kleppendeksel. Je ziet ze pas als je het kleppendeksel eraf haalt.
Oppassen dat ze niet in de motor vallen bij het loshalen.
Ringen zijn vaak uitgehard en lijkt wel plastic dan.
Geplaatst: 16 mar 2007 23:23
door Mad Driver
mooi zo, genoeg informatie om aan het werk te gaan
morgen ga ik ook de pakking halen + de ringetjes
de dealer hier heeft ze op voorraad dus geen wachttijden gelukkig.
ik hoop tog echt dat mn auto daarom stationair laag loopt
maar geloof er eerlijk gezegd niks van.
Ik denk eerder aan de stappenmotor of de luchtmassameter.
Maar goed morgen zal het blijken.
heb de remmenreiniger al thuis liggen dus kan morgen gelijk aan de slag.
Geplaatst: 17 mar 2007 13:40
door Mad Driver
de pakking is vervangen
wat blijkt nou
de pakking zelf was nog zo goed als nieuw.
die 2 rubberen ringen die om de bouten zitten, daar zat het lek.
Dus een hele pakking kopen was in mijn geval overbodig. ma heb tog maar vervangen.
En er was nog iets namelijk 1 van de bougies had een beetje olie rondom de bougie.
maar dat had niks met de pakking te maken, ik denk dat de olie door de druk van onderen naar boven was geduwd, aangezien er geen teken was dat de pakking gelekt had.
ik heb gelijk nieuwe bougies gekocht dus die zal ik ook effe vervangen zometeen. het zijn van die 2 puntige bougies. bij de dealer gekregen.
en dan hope dat het verder goed is.
Geplaatst: 17 mar 2007 14:09
door Baas J.
ik ga dr nu aan beginnen
Geplaatst: 17 mar 2007 14:48
door Mad Driver
okee bij het vervangen van de bougies weer wat tegengekomen.
1 van de 4 bougiekabels is nie goed
die kop wat boven op de bougie moet klikken is er niet
volgens mn vader en nog paar mensen loopt mn auto de hele tijd al met 3 cilinders (kan dat wel)??? Dat zou dan ook de reden zijn dat mn auto trilt stationair.
Verklaart wel weer waarom juist DIE bougie olie rondom zich had.
in ieder geval maandag effe heeel snel een niuwe kabel erop en maar hopen dat het goed is.
als ik tot nu toe met 3 cilinders heb gereden (en nog super veel autos achter me laat) hoe snel word dat ding als het er 4 zijn.
dat zou dan een vermogenstoename zijn van 25%.
hmm oke ben nu beetje aant lulle
laatma effe weten wat jullie ervan denken.
ik vind het beetje bizar alst echt op 3 cilinders loopt kank tog niet over de 200km per uur halen??
ma het zou wel weer een hoop verklaren bijv. dat mn auto iets meer benzine gebruikt als normal.
Geplaatst: 17 mar 2007 19:48
door Bart(astra)
Mad Driver schreef: okee bij het vervangen van de bougies weer wat tegengekomen.
1 van de 4 bougiekabels is nie goed
die kop wat boven op de bougie moet klikken is er niet
volgens mn vader en nog paar mensen loopt mn auto de hele tijd al met 3 cilinders (kan dat wel)??? Dat zou dan ook de reden zijn dat mn auto trilt stationair.
Verklaart wel weer waarom juist DIE bougie olie rondom zich had.
in ieder geval maandag effe heeel snel een niuwe kabel erop en maar hopen dat het goed is.
als ik tot nu toe met 3 cilinders heb gereden (en nog super veel autos achter me laat) hoe snel word dat ding als het er 4 zijn.
dat zou dan een vermogenstoename zijn van 25%.
hmm oke ben nu beetje aant lulle
laatma effe weten wat jullie ervan denken.
ik vind het beetje bizar alst echt op 3 cilinders loopt kank tog niet over de 200km per uur halen??
ma het zou wel weer een hoop verklaren bijv. dat mn auto iets meer benzine gebruikt als normal.
Die olie rondom je bougie, komt toch echt wel door een lekkage van de klepdekselpakking ! (of je moet olie gemorst hebben met bijvullen)
Die bougiekabel kan idd veel van j ellende veroorzaakt hebben.
(maak er eens een foto van)
Maar op drie poten lopen en dan 200km/h halen is onmogelijk.
De kabel is gewoon rot.
Meet de andere kabels anders ook even door met een ohm-meter
Trillen en slecht stationair lopen is iig de kabel !
(waarschijnlijk goed aangetast door de olie)