Klepdeksel

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Klepdeksel

Bericht door Baas J. »

Let op de linker imbus.. er staat olie onder..

Wat is dit?

Hoe komt het?

Kan het kwaad?

Afbeelding[/url]
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

ik neem aan lekke kleppendekselpakking doordat dat boutje misschien te strak is gedraaid...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

lekke kleppendekselpakking en kleppendeksel ringetjes.
Vervangen!!!
80% zeker staan ook jou bougiegaten vol olie!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

...en dat vinden de bougiekabels ook erg lekker :roll: :evil:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

kan dit het slecht en wisselend stationair lopen verklaren..?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

moeilijk te zeggen, maar het beter dit zsm op te lossen
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

fds

Bericht door Delax80 »

kan het niet zo een rubbere ringetje zijn die om de boutjes heenzit?? toen ik kleppedekselpakking ging vervange moest ik ook meteen 8 (dacht ik) van die rubbertjes verangen.
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Bericht door Kilat »

ik heb het bij mn oliedop geen idee hoe dat kan, want er zit een nieuwe kleppendekselpakking op
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Zijn dat een soort van 0-ringetjes ofzo en zitten die bij die pakking?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

Kilat schreef:ik heb het bij mn oliedop geen idee hoe dat kan, want er zit een nieuwe kleppendekselpakking op
je olie licht niet stil in je blok ;)

dan sluit je rubbere ring bovenin niet goed meer af, dus als t dan omhoog geslingerd word wil het der wel eens naast gaan.

mvg jeroen.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

ik zie net dat ik hetzelfde probleem heb
Laatst gewijzigd door Mad Driver op 16 mar 2007 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Naar de dealer gebelt
pakking kost 30 euro plus de ringen samen 35 pleuro.
denk van de week effe zelf vervangen zal niet erg moeilijk zijn.

hoe strak moeten die boutjes aangedraaid worden?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

gewoon goed vast, handvast moet genoeg zijn denk, niet te lomp en niet te zacht
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

oke zal niet te strak maken
de garage zei ook nog dat heel soms voorkomt dat de deksel zelf scheef is. dat kost wel iets meer als zon pakking hope dat dit niet het geval is.

:roll: en bij mij is dit laatste dagen pas gaan lekken.
toevallig 2 dage terug erg hard gereden effentjes zal toen wel zijn gebeurt door de druk.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

mwah van weekend ga ik ook onder mijn auto knutselen, mijn carterpan is lek, en mijn oog had al gespot dat der nog een ouwe pakking opzat, dus dat word effe nakijken en gelijk ook de drijfstanglagers enz.

tip van mijn kant af, als je je kleppendeksel deraf hebt, pak een doekie,spuit daar remmenreineger op, haalt hem over de randen waar je pakking tussen komt, zowel de deksel als op de cilinderkop(NIET IN JE BLOK SPUITEN)en dan met een soort van innotec(vloeibare pakking) eerst voorplakken en dan je pakking derop duwen,en dan deksel derop en vast zetten.
doe ik ook altijd met blok revisies van kreidlers en puch en zundapps.bij mij nog nooit ant lekker geslage

suc6
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

dankje das idd handig om het goed schoon te maken.
dat van vloeibare pakking zal ik morgen effe kijke waark die kan halen.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

is niet persee nodig hoor, alleen als je het heb staan is het makkelijk, is verkrijgbaar bij een onderdelenzaak zoals : auto electra of de brezan ofzo.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Vloeibare pakking moet in de halve maantjes van de nokkenassen en langs de nokkenaslagerkappen.
De ringetjes moeten idd los bijbesteld worden.

Slecht stationair lopen kan idd komen door olie in de bougaten.
als je daar olie hebt, even dat olie uit de gaten zuigen, bougie eruit draaien en droogmaken en ook de bougiekabels weer droogmaken met remmenreiniger. Als het deel van de bougiekabels dat in de olie heeft gezeten week is geworden of scheurd zodra je erin knijpt moet je ze vervangen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Die ringetjes... zitten die onder de kopjes van de imbussen of wat? Bij mij zit er nl gewoon een normale sluitring onder.

Ik heb ook even inkopen gedaan vanmiddag... nieuwe klepdekselpakking, nieuwe imbussen om het deksel mee te monteren (glimmen mooi ;) ), temperatuursensor (je weet maar nooit.. als de temp sensor zegt ik ben te koud geeftie benzine bij en de lamdasonde regelt m misschien wel weer naar beneden als ie merkt dat de uitlaatgassen te rijk zijn..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ringen zitten ONDER het kleppendeksel. Je ziet ze pas als je het kleppendeksel eraf haalt.
Oppassen dat ze niet in de motor vallen bij het loshalen.
Ringen zijn vaak uitgehard en lijkt wel plastic dan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

mooi zo, genoeg informatie om aan het werk te gaan
morgen ga ik ook de pakking halen + de ringetjes
de dealer hier heeft ze op voorraad dus geen wachttijden gelukkig.

ik hoop tog echt dat mn auto daarom stationair laag loopt
maar geloof er eerlijk gezegd niks van.
Ik denk eerder aan de stappenmotor of de luchtmassameter.

Maar goed morgen zal het blijken.
heb de remmenreiniger al thuis liggen dus kan morgen gelijk aan de slag.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

de pakking is vervangen
wat blijkt nou
de pakking zelf was nog zo goed als nieuw.
die 2 rubberen ringen die om de bouten zitten, daar zat het lek.
Dus een hele pakking kopen was in mijn geval overbodig. ma heb tog maar vervangen.
En er was nog iets namelijk 1 van de bougies had een beetje olie rondom de bougie.
maar dat had niks met de pakking te maken, ik denk dat de olie door de druk van onderen naar boven was geduwd, aangezien er geen teken was dat de pakking gelekt had.
ik heb gelijk nieuwe bougies gekocht dus die zal ik ook effe vervangen zometeen. het zijn van die 2 puntige bougies. bij de dealer gekregen.

en dan hope dat het verder goed is.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

ik ga dr nu aan beginnen ;)
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:shock: okee bij het vervangen van de bougies weer wat tegengekomen.

1 van de 4 bougiekabels is nie goed
die kop wat boven op de bougie moet klikken is er niet
volgens mn vader en nog paar mensen loopt mn auto de hele tijd al met 3 cilinders (kan dat wel)??? Dat zou dan ook de reden zijn dat mn auto trilt stationair.
Verklaart wel weer waarom juist DIE bougie olie rondom zich had.
in ieder geval maandag effe heeel snel een niuwe kabel erop en maar hopen dat het goed is.

:shock: als ik tot nu toe met 3 cilinders heb gereden (en nog super veel autos achter me laat) hoe snel word dat ding als het er 4 zijn.
dat zou dan een vermogenstoename zijn van 25%.

hmm oke ben nu beetje aant lulle
laatma effe weten wat jullie ervan denken.
ik vind het beetje bizar alst echt op 3 cilinders loopt kank tog niet over de 200km per uur halen??
ma het zou wel weer een hoop verklaren bijv. dat mn auto iets meer benzine gebruikt als normal.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Mad Driver schreef::shock: okee bij het vervangen van de bougies weer wat tegengekomen.

1 van de 4 bougiekabels is nie goed
die kop wat boven op de bougie moet klikken is er niet
volgens mn vader en nog paar mensen loopt mn auto de hele tijd al met 3 cilinders (kan dat wel)??? Dat zou dan ook de reden zijn dat mn auto trilt stationair.
Verklaart wel weer waarom juist DIE bougie olie rondom zich had.
in ieder geval maandag effe heeel snel een niuwe kabel erop en maar hopen dat het goed is.

:shock: als ik tot nu toe met 3 cilinders heb gereden (en nog super veel autos achter me laat) hoe snel word dat ding als het er 4 zijn.
dat zou dan een vermogenstoename zijn van 25%.

hmm oke ben nu beetje aant lulle
laatma effe weten wat jullie ervan denken.
ik vind het beetje bizar alst echt op 3 cilinders loopt kank tog niet over de 200km per uur halen??
ma het zou wel weer een hoop verklaren bijv. dat mn auto iets meer benzine gebruikt als normal.
Die olie rondom je bougie, komt toch echt wel door een lekkage van de klepdekselpakking ! (of je moet olie gemorst hebben met bijvullen)

Die bougiekabel kan idd veel van j ellende veroorzaakt hebben.
(maak er eens een foto van)
Maar op drie poten lopen en dan 200km/h halen is onmogelijk.
De kabel is gewoon rot.
Meet de andere kabels anders ook even door met een ohm-meter
Trillen en slecht stationair lopen is iig de kabel !
(waarschijnlijk goed aangetast door de olie)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie