Klepdeksel
Klepdeksel
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
je olie licht niet stil in je blokKilat schreef:ik heb het bij mn oliedop geen idee hoe dat kan, want er zit een nieuwe kleppendekselpakking op
dan sluit je rubbere ring bovenin niet goed meer af, dus als t dan omhoog geslingerd word wil het der wel eens naast gaan.
mvg jeroen.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ik zie net dat ik hetzelfde probleem heb
Laatst gewijzigd door Mad Driver op 16 mar 2007 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
oke zal niet te strak maken
de garage zei ook nog dat heel soms voorkomt dat de deksel zelf scheef is. dat kost wel iets meer als zon pakking hope dat dit niet het geval is.
en bij mij is dit laatste dagen pas gaan lekken.
toevallig 2 dage terug erg hard gereden effentjes zal toen wel zijn gebeurt door de druk.
de garage zei ook nog dat heel soms voorkomt dat de deksel zelf scheef is. dat kost wel iets meer als zon pakking hope dat dit niet het geval is.
en bij mij is dit laatste dagen pas gaan lekken.
toevallig 2 dage terug erg hard gereden effentjes zal toen wel zijn gebeurt door de druk.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
mwah van weekend ga ik ook onder mijn auto knutselen, mijn carterpan is lek, en mijn oog had al gespot dat der nog een ouwe pakking opzat, dus dat word effe nakijken en gelijk ook de drijfstanglagers enz.
tip van mijn kant af, als je je kleppendeksel deraf hebt, pak een doekie,spuit daar remmenreineger op, haalt hem over de randen waar je pakking tussen komt, zowel de deksel als op de cilinderkop(NIET IN JE BLOK SPUITEN)en dan met een soort van innotec(vloeibare pakking) eerst voorplakken en dan je pakking derop duwen,en dan deksel derop en vast zetten.
doe ik ook altijd met blok revisies van kreidlers en puch en zundapps.bij mij nog nooit ant lekker geslage
suc6
tip van mijn kant af, als je je kleppendeksel deraf hebt, pak een doekie,spuit daar remmenreineger op, haalt hem over de randen waar je pakking tussen komt, zowel de deksel als op de cilinderkop(NIET IN JE BLOK SPUITEN)en dan met een soort van innotec(vloeibare pakking) eerst voorplakken en dan je pakking derop duwen,en dan deksel derop en vast zetten.
doe ik ook altijd met blok revisies van kreidlers en puch en zundapps.bij mij nog nooit ant lekker geslage
suc6
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Vloeibare pakking moet in de halve maantjes van de nokkenassen en langs de nokkenaslagerkappen.
De ringetjes moeten idd los bijbesteld worden.
Slecht stationair lopen kan idd komen door olie in de bougaten.
als je daar olie hebt, even dat olie uit de gaten zuigen, bougie eruit draaien en droogmaken en ook de bougiekabels weer droogmaken met remmenreiniger. Als het deel van de bougiekabels dat in de olie heeft gezeten week is geworden of scheurd zodra je erin knijpt moet je ze vervangen.
De ringetjes moeten idd los bijbesteld worden.
Slecht stationair lopen kan idd komen door olie in de bougaten.
als je daar olie hebt, even dat olie uit de gaten zuigen, bougie eruit draaien en droogmaken en ook de bougiekabels weer droogmaken met remmenreiniger. Als het deel van de bougiekabels dat in de olie heeft gezeten week is geworden of scheurd zodra je erin knijpt moet je ze vervangen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Die ringetjes... zitten die onder de kopjes van de imbussen of wat? Bij mij zit er nl gewoon een normale sluitring onder.
Ik heb ook even inkopen gedaan vanmiddag... nieuwe klepdekselpakking, nieuwe imbussen om het deksel mee te monteren (glimmen mooi ), temperatuursensor (je weet maar nooit.. als de temp sensor zegt ik ben te koud geeftie benzine bij en de lamdasonde regelt m misschien wel weer naar beneden als ie merkt dat de uitlaatgassen te rijk zijn..
Ik heb ook even inkopen gedaan vanmiddag... nieuwe klepdekselpakking, nieuwe imbussen om het deksel mee te monteren (glimmen mooi ), temperatuursensor (je weet maar nooit.. als de temp sensor zegt ik ben te koud geeftie benzine bij en de lamdasonde regelt m misschien wel weer naar beneden als ie merkt dat de uitlaatgassen te rijk zijn..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
mooi zo, genoeg informatie om aan het werk te gaan
morgen ga ik ook de pakking halen + de ringetjes
de dealer hier heeft ze op voorraad dus geen wachttijden gelukkig.
ik hoop tog echt dat mn auto daarom stationair laag loopt
maar geloof er eerlijk gezegd niks van.
Ik denk eerder aan de stappenmotor of de luchtmassameter.
Maar goed morgen zal het blijken.
heb de remmenreiniger al thuis liggen dus kan morgen gelijk aan de slag.
morgen ga ik ook de pakking halen + de ringetjes
de dealer hier heeft ze op voorraad dus geen wachttijden gelukkig.
ik hoop tog echt dat mn auto daarom stationair laag loopt
maar geloof er eerlijk gezegd niks van.
Ik denk eerder aan de stappenmotor of de luchtmassameter.
Maar goed morgen zal het blijken.
heb de remmenreiniger al thuis liggen dus kan morgen gelijk aan de slag.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
de pakking is vervangen
wat blijkt nou
de pakking zelf was nog zo goed als nieuw.
die 2 rubberen ringen die om de bouten zitten, daar zat het lek.
Dus een hele pakking kopen was in mijn geval overbodig. ma heb tog maar vervangen.
En er was nog iets namelijk 1 van de bougies had een beetje olie rondom de bougie.
maar dat had niks met de pakking te maken, ik denk dat de olie door de druk van onderen naar boven was geduwd, aangezien er geen teken was dat de pakking gelekt had.
ik heb gelijk nieuwe bougies gekocht dus die zal ik ook effe vervangen zometeen. het zijn van die 2 puntige bougies. bij de dealer gekregen.
en dan hope dat het verder goed is.
wat blijkt nou
de pakking zelf was nog zo goed als nieuw.
die 2 rubberen ringen die om de bouten zitten, daar zat het lek.
Dus een hele pakking kopen was in mijn geval overbodig. ma heb tog maar vervangen.
En er was nog iets namelijk 1 van de bougies had een beetje olie rondom de bougie.
maar dat had niks met de pakking te maken, ik denk dat de olie door de druk van onderen naar boven was geduwd, aangezien er geen teken was dat de pakking gelekt had.
ik heb gelijk nieuwe bougies gekocht dus die zal ik ook effe vervangen zometeen. het zijn van die 2 puntige bougies. bij de dealer gekregen.
en dan hope dat het verder goed is.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
okee bij het vervangen van de bougies weer wat tegengekomen.
1 van de 4 bougiekabels is nie goed
die kop wat boven op de bougie moet klikken is er niet
volgens mn vader en nog paar mensen loopt mn auto de hele tijd al met 3 cilinders (kan dat wel)??? Dat zou dan ook de reden zijn dat mn auto trilt stationair.
Verklaart wel weer waarom juist DIE bougie olie rondom zich had.
in ieder geval maandag effe heeel snel een niuwe kabel erop en maar hopen dat het goed is.
als ik tot nu toe met 3 cilinders heb gereden (en nog super veel autos achter me laat) hoe snel word dat ding als het er 4 zijn.
dat zou dan een vermogenstoename zijn van 25%.
hmm oke ben nu beetje aant lulle
laatma effe weten wat jullie ervan denken.
ik vind het beetje bizar alst echt op 3 cilinders loopt kank tog niet over de 200km per uur halen??
ma het zou wel weer een hoop verklaren bijv. dat mn auto iets meer benzine gebruikt als normal.
1 van de 4 bougiekabels is nie goed
die kop wat boven op de bougie moet klikken is er niet
volgens mn vader en nog paar mensen loopt mn auto de hele tijd al met 3 cilinders (kan dat wel)??? Dat zou dan ook de reden zijn dat mn auto trilt stationair.
Verklaart wel weer waarom juist DIE bougie olie rondom zich had.
in ieder geval maandag effe heeel snel een niuwe kabel erop en maar hopen dat het goed is.
als ik tot nu toe met 3 cilinders heb gereden (en nog super veel autos achter me laat) hoe snel word dat ding als het er 4 zijn.
dat zou dan een vermogenstoename zijn van 25%.
hmm oke ben nu beetje aant lulle
laatma effe weten wat jullie ervan denken.
ik vind het beetje bizar alst echt op 3 cilinders loopt kank tog niet over de 200km per uur halen??
ma het zou wel weer een hoop verklaren bijv. dat mn auto iets meer benzine gebruikt als normal.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Die olie rondom je bougie, komt toch echt wel door een lekkage van de klepdekselpakking ! (of je moet olie gemorst hebben met bijvullen)Mad Driver schreef: okee bij het vervangen van de bougies weer wat tegengekomen.
1 van de 4 bougiekabels is nie goed
die kop wat boven op de bougie moet klikken is er niet
volgens mn vader en nog paar mensen loopt mn auto de hele tijd al met 3 cilinders (kan dat wel)??? Dat zou dan ook de reden zijn dat mn auto trilt stationair.
Verklaart wel weer waarom juist DIE bougie olie rondom zich had.
in ieder geval maandag effe heeel snel een niuwe kabel erop en maar hopen dat het goed is.
als ik tot nu toe met 3 cilinders heb gereden (en nog super veel autos achter me laat) hoe snel word dat ding als het er 4 zijn.
dat zou dan een vermogenstoename zijn van 25%.
hmm oke ben nu beetje aant lulle
laatma effe weten wat jullie ervan denken.
ik vind het beetje bizar alst echt op 3 cilinders loopt kank tog niet over de 200km per uur halen??
ma het zou wel weer een hoop verklaren bijv. dat mn auto iets meer benzine gebruikt als normal.
Die bougiekabel kan idd veel van j ellende veroorzaakt hebben.
(maak er eens een foto van)
Maar op drie poten lopen en dan 200km/h halen is onmogelijk.
De kabel is gewoon rot.
Meet de andere kabels anders ook even door met een ohm-meter
Trillen en slecht stationair lopen is iig de kabel !
(waarschijnlijk goed aangetast door de olie)