Pagina 1 van 1
rally gsi
Geplaatst: 05 okt 2006 14:50
door RCC
vraagje heeft er iemand ervaring met het rijden op circuit , we hebben net een astra gsi aangeschaft volledig rally klaar , nu zijn we hem gaan testen op circuit zolder
nu heb ik een probleempje telkens we een rechtse bocht nemen komt er een witte rookpluim uit de uitlaat
heeft iemand hier ook ervaring mee
Geplaatst: 05 okt 2006 15:25
door Rallyastra
Ik heb jaartje of 5 nu ervaring in de rallysport, wat jou probleen zou kunnen zijn zou ik zo moeilijk kunnen zeggen is het echt wit of meer blauw wit ? Als het blauw wit zou zijn zou het kunnen zijn dat je teveel olie op je motor hebt, wat je ook kunt doen is het carter er even onderweg halen en een anti klots schot boven in je carter lassen.
p.s heb je een foto van je auto en van wie heb je hem gekocht ?
Geplaatst: 05 okt 2006 15:41
door RCC
het was wel blauw wit maar miniem blauw hoor
foto s heb ik er nog niet opstaan maar komen er zeker aan we zijn nu intereur aan het opknappen want binnenzijde was echt niet aantrekkelijk
krijgt mooi nieuwe witte kleur , nieuw traanplaatjes er in , ander dash , nieuwe stoelen enzo
vorige eigenaar vertelde me ook da het zou komen via de olie die door het kleppendeksel onluchting zo in de inlaat komt
Geplaatst: 05 okt 2006 16:00
door Rallyastra
Via de carterontluchting lijkt me sterk aangezien daar een spatplaat onder zit, vaak worden er wel gaten in die spatplaatgeboord om zo van je carterdampen af te komen, mochten er teveel gaten in geboord zitten of op teveel plekken kan dat idd een oorzaak zijn.
Geplaatst: 05 okt 2006 19:12
door Laagvlieger
is gewoon puur oliepeil te hoog heb ik het idee.
Geplaatst: 05 okt 2006 20:30
door RCC
moet je op het circuit er dan voor zorgen dat het olie peil net onder het max staat want nu staat hij net op max
Geplaatst: 06 okt 2006 01:09
door Rallyastra
Zoals ik al zei carter er onderweg en een antiklots schot bovenin lassen.
Geplaatst: 06 okt 2006 09:09
door RCC
o en rallyastra dit heb jij bij jou wagen er ook inzitten , wat gaat dit nu juist doen er voor zorgen dat de olie niet zo snel verplaatst in de bochten ?
alvast bedankt voor de foto , toffe forum
Geplaatst: 06 okt 2006 09:17
door Marty
Klotsplaat....
Olie kan niet gemakkelijk meer van Links naar Rechts "klotsen" / verplaatsen. Blijft het allemaal wat beter op ze plek zitten als je aan het gooien en smijten bent met je Astra.
Geplaatst: 06 okt 2006 14:53
door Rallyastra
Klopt ja, ik heb het niet in mn Astra maar we hadden het in onze rally auto's wel, voornamelijk ook om olie te kort te voorkomen door dat je olieaanzuigbuis geen olie kan opzuigen als alles zich in 1 keer naar rechts verplaatst.
Geplaatst: 06 okt 2006 20:12
door GrinX
Of een dry-sump plaatsen
Dry sump Olie zit in een aparte tank naast de motor, een pomp transporteert de olie vanuit het carter naar de tank, een andere pomp verspreidt het smeermiddel vanuit de tank naar de motor. Toegepast bij sportauto's. Voordelen t.o.v. wet sump: kleiner carter en dus kan de motor lager worden, tijdens acceleratie, remmen en snelle bochten spoelt de grote wet sump olieplas naar een richting (bemoeilijkt de smering) en bij wet sump poedelt de krukas door de olie (kost vermogen)
Geplaatst: 06 okt 2006 21:50
door RCC
ja das een oplossing maar ook een vrij dure he
Geplaatst: 06 okt 2006 22:50
door GSi Twente
Klopt, die minimale wrijvings pk's werken toch bijna niet.
Schaf een sper aan, maak het onderstel als geen andere, verbeter je rijkwaliteit, en je rijd al zo weer een stuk verder vooraan.
Geplaatst: 07 okt 2006 00:35
door RCC
sper is al geplaatst onderstel nog beetje werk vooral richting aangepaste rubbers , profelx vering ook reeds aanwezig
scherper nokken tot max voor hydro ook aanwezig
spaghetie uitlaat gr n ook
enkel nog op zoek naar calibra turbo remmen want die stonden er onder maar zijn niet mee verkocht
voor tweede(reseve) blok de zuigers aanpassen zodat er verstelbare nokkenas tandwielen op kunnen , dit doen we in onze reserve blok omdat hij na revisie word overgeplaatst in wagen maar dat we nu nog een test rally kunnen meepikken op 26 NOV te zolder
Geplaatst: 07 okt 2006 10:32
door Marty
Ik heb binnenkort wel een setje Calibra Turbo Klauwen + schijven en blokken over. (klauwen 20.000km.terug gereviseerd, blokken schijven gebruikt.) Met een set nieuwe staalgevlochten remleidingen.
Geplaatst: 07 okt 2006 12:11
door RCC
daar zijn we zeker in geintereseerd
voor hoeveel mogen ze weg en wanneer zijn ze er klaar voor
Geplaatst: 07 okt 2006 12:19
door opelforum
let je op je homologatie met die remmen !!!!!
Geplaatst: 07 okt 2006 12:35
door RCC
hij is gehomologeerd of goedgekeurd er voor met calibra turbo remmen
dus verwacht niet al teveel probleemen als ik ze kan monteren voor de prekeuring van volgende rally
hopen we tenminste
de wagen heeft in zijn jonge begin jaren (99') de condros enzo gereden en nationaal kamp geweest in zijn devisie
Geplaatst: 08 okt 2006 04:17
door Rallyastra
Als je rally gaat rijden met andere onderdelen als standaard ( mbt je motor en remmen) zul je als groep a in geschreven worden. Als je op een circuit gaat rijden kom je denk ik gewoon in de klasse tot 2000cc ofzo