rally gsi

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

rally gsi

Bericht door RCC »

vraagje heeft er iemand ervaring met het rijden op circuit , we hebben net een astra gsi aangeschaft volledig rally klaar , nu zijn we hem gaan testen op circuit zolder
nu heb ik een probleempje telkens we een rechtse bocht nemen komt er een witte rookpluim uit de uitlaat
heeft iemand hier ook ervaring mee
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik heb jaartje of 5 nu ervaring in de rallysport, wat jou probleen zou kunnen zijn zou ik zo moeilijk kunnen zeggen is het echt wit of meer blauw wit ? Als het blauw wit zou zijn zou het kunnen zijn dat je teveel olie op je motor hebt, wat je ook kunt doen is het carter er even onderweg halen en een anti klots schot boven in je carter lassen.

p.s heb je een foto van je auto en van wie heb je hem gekocht ? :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

Bericht door RCC »

het was wel blauw wit maar miniem blauw hoor
foto s heb ik er nog niet opstaan maar komen er zeker aan we zijn nu intereur aan het opknappen want binnenzijde was echt niet aantrekkelijk
krijgt mooi nieuwe witte kleur , nieuw traanplaatjes er in , ander dash , nieuwe stoelen enzo

vorige eigenaar vertelde me ook da het zou komen via de olie die door het kleppendeksel onluchting zo in de inlaat komt
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Via de carterontluchting lijkt me sterk aangezien daar een spatplaat onder zit, vaak worden er wel gaten in die spatplaatgeboord om zo van je carterdampen af te komen, mochten er teveel gaten in geboord zitten of op teveel plekken kan dat idd een oorzaak zijn.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

is gewoon puur oliepeil te hoog heb ik het idee.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

Bericht door RCC »

moet je op het circuit er dan voor zorgen dat het olie peil net onder het max staat want nu staat hij net op max
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Zoals ik al zei carter er onderweg en een antiklots schot bovenin lassen.

Afbeelding
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

Bericht door RCC »

o en rallyastra dit heb jij bij jou wagen er ook inzitten , wat gaat dit nu juist doen er voor zorgen dat de olie niet zo snel verplaatst in de bochten ?
alvast bedankt voor de foto , toffe forum
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Klotsplaat....

Olie kan niet gemakkelijk meer van Links naar Rechts "klotsen" / verplaatsen. Blijft het allemaal wat beter op ze plek zitten als je aan het gooien en smijten bent met je Astra.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Klopt ja, ik heb het niet in mn Astra maar we hadden het in onze rally auto's wel, voornamelijk ook om olie te kort te voorkomen door dat je olieaanzuigbuis geen olie kan opzuigen als alles zich in 1 keer naar rechts verplaatst.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Of een dry-sump plaatsen :evil:

Dry sump Olie zit in een aparte tank naast de motor, een pomp transporteert de olie vanuit het carter naar de tank, een andere pomp verspreidt het smeermiddel vanuit de tank naar de motor. Toegepast bij sportauto's. Voordelen t.o.v. wet sump: kleiner carter en dus kan de motor lager worden, tijdens acceleratie, remmen en snelle bochten spoelt de grote wet sump olieplas naar een richting (bemoeilijkt de smering) en bij wet sump poedelt de krukas door de olie (kost vermogen)
Grtz, GrinX
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

Bericht door RCC »

ja das een oplossing maar ook een vrij dure he
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Klopt, die minimale wrijvings pk's werken toch bijna niet.

Schaf een sper aan, maak het onderstel als geen andere, verbeter je rijkwaliteit, en je rijd al zo weer een stuk verder vooraan.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

Bericht door RCC »

sper is al geplaatst onderstel nog beetje werk vooral richting aangepaste rubbers , profelx vering ook reeds aanwezig
scherper nokken tot max voor hydro ook aanwezig
spaghetie uitlaat gr n ook
enkel nog op zoek naar calibra turbo remmen want die stonden er onder maar zijn niet mee verkocht
voor tweede(reseve) blok de zuigers aanpassen zodat er verstelbare nokkenas tandwielen op kunnen , dit doen we in onze reserve blok omdat hij na revisie word overgeplaatst in wagen maar dat we nu nog een test rally kunnen meepikken op 26 NOV te zolder
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik heb binnenkort wel een setje Calibra Turbo Klauwen + schijven en blokken over. (klauwen 20.000km.terug gereviseerd, blokken schijven gebruikt.) Met een set nieuwe staalgevlochten remleidingen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

Bericht door RCC »

daar zijn we zeker in geintereseerd
voor hoeveel mogen ze weg en wanneer zijn ze er klaar voor
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

let je op je homologatie met die remmen !!!!!
volle tank voor 19 euro hahahahaha
RCC
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 14:41

Bericht door RCC »

hij is gehomologeerd of goedgekeurd er voor met calibra turbo remmen
dus verwacht niet al teveel probleemen als ik ze kan monteren voor de prekeuring van volgende rally
hopen we tenminste
de wagen heeft in zijn jonge begin jaren (99') de condros enzo gereden en nationaal kamp geweest in zijn devisie
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Als je rally gaat rijden met andere onderdelen als standaard ( mbt je motor en remmen) zul je als groep a in geschreven worden. Als je op een circuit gaat rijden kom je denk ik gewoon in de klasse tot 2000cc ofzo
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie