Pagina 1 van 2
vreemd weggedrag!!!
Geplaatst: 14 sep 2006 22:06
door gsi driver
als ik optrek met mijn astra dan wil hij naar links of naar rechts hoe komt dat ? groeten
Geplaatst: 14 sep 2006 22:35
door Roy 2.0 16v
knipperlicht uit doen en handen aan t stuur
of nieuwe banden monteren of balanseren of uitlijnen of alle 3
ik weet de staat van jouw bandjes niet
toen ik mn auto net had slingerde hij ook alle kanten op, maar dat kwam doordat alle 4 banden een ander merk waren en sommige aardig af. heb toen set nieuwe gehaald en balanceren en uitlijnen, en over
Geplaatst: 14 sep 2006 23:10
door Laagvlieger
Monteer de originele waaiers maar eens, denk dat het ergens in foute ET waarde zit.
Daarbij, is ook beetje eigenschap bij voorwielaangedreven auto's met aardig peekaa's. Die reageren behoorlijk op spoorvorming.
weggedrag
Geplaatst: 14 sep 2006 23:22
door gsi driver
mijn banden zijn gewoon goed!!! 205 r15
Geplaatst: 14 sep 2006 23:27
door pluggie
Verlaagt ?
Geplaatst: 15 sep 2006 00:38
door Rallyastra
Draagarmrubbers gaar ? fuseekogels enz.
Geplaatst: 15 sep 2006 08:23
door RedBill
Als je in een spoor staat met dergelijke brede sloffen dan is het automatisch een gevolg dat ie niet uit zichzelf rechtdoor wil.
Geplaatst: 15 sep 2006 10:31
door D_V_R_O_S
ik heb ET35 met 215/16 inch en als ik op een weg rijd waar bijv veel vrachtwagens rijden waardoor van die geulen in de weg zitten dan gaat die van mij ook zoeken.
dat is redelijk normaal als je wat bredere banden hebt.
met smalle bandjes heb je hier vrijwel geen last van
Geplaatst: 15 sep 2006 12:29
door Ali-GSI
hahaha, zal straks nog wat worden bij mij met me 225/40/18 bandjes dan hahahaha
Geplaatst: 15 sep 2006 14:01
door DayWaLk3R
Ali-GSI schreef:hahaha, zal straks nog wat worden bij mij met me 225/40/18 bandjes dan hahahaha
Valt wel mee hoor.. die maten heb ik ook.
Geplaatst: 15 sep 2006 16:49
door Laagvlieger
ja maar jij hebt een golluf die voor geen meter spoort
Geplaatst: 15 sep 2006 18:36
door DayWaLk3R
Laagvlieger schreef:ja maar jij hebt een golluf die voor geen meter spoort
Kan je nagaan, en zelfs ik heb er niet zoveel last van
Geplaatst: 15 sep 2006 22:20
door Laagvlieger
komt omdat jij nog minder spoort dan die golluf van je
Geplaatst: 15 sep 2006 23:08
door GSi Twente
LOL, maar Golf is alweer jaren verder met z'n wielophanging.
Met stabi-stangetje zusenzo...
Geplaatst: 16 sep 2006 01:51
door 2.nullutje
DaVaRiOuS schreef:ik heb ET35 met 215/16 inch en als ik op een weg rijd waar bijv veel vrachtwagens rijden waardoor van die geulen in de weg zitten dan gaat die van mij ook zoeken.
dat is redelijk normaal als je wat bredere banden hebt.
met smalle bandjes heb je hier vrijwel geen last van
jahhh daar in dat westland... pfff allemaal sporen in de weg
vooral die nieuwe weg.
Geplaatst: 16 sep 2006 02:05
door pluggie
Heeft eigenlijk maar beetje met wielbreedte te maken.
Heeft te maken met verlaging in combie. Als je lager gaat liggen, krijg je dat je armen steeds rechter gaan staan, ipv naar beneden, bv zoals niels of ik, of charles of meer, dan ben je dus in die as je sporing kwijt. Je ziet ze ook gewoon niet meer naar beneden staan. Hebben wel eens eerder over camber gehad. Wat je dus niet kunt stellen bij een Astra, gniffel.
Je auto wil simpelweg niet perse meer rechtuit automatisch met zo'n setup, zoals idd een 175 Corsa '4x4' hoogte 1.2 wil, dus tis 2 handen aan stuur. Ik had in begin ook veel moeite mee. Vond op H&R/Koni's maar wispelturig ding, en vroeg overal rond.
Bv met je astra met vrij veel Pk, geef je gas, en je hebt geen sper (sper is soms nog veel linker trouwens) dan gaat bv op zo'n moment, in een spoor, in een kuil, dat wiel veel harder werken, en krijg je dat gevoel van, whow, wat gebeurt er nu. Wil die echt meteen KEIHARD een kant op in een spoor.
2 dingen:
1) of er is echt wat
2) 2 handen aan stuur, wen je deraan, en 3) je moet ook zo zien, je doorgeef gevoel van weg in je stuur is optimaal, 2 handen aan stuur.
Als 2 is, ga je het na verloop van tijd waarderen, en zie je het als een voordeel.
Magoed, daarom vroeg ik of je verlaagt was, verder ist moeilijk in je gevoel stappen. Er kan iets mis zijn, tkan ook wennen zijn. Dus tis moeilijk dat te differentieren vanaf afstand.
weggedrag
Geplaatst: 18 sep 2006 16:40
door gsi driver
heey!! ja mijn auto is verlaagd!!! dus daar kan het aan liggen? waar moet ik goed op letten bij een astra gsi roest weet ik is al verholpen maar verder? b.v.d groeten jelle
Geplaatst: 18 sep 2006 16:44
door Rallyastra
Ik ga nog een keer camber plates maken zodat ik mn camber WEL kan afstellen
Geplaatst: 19 sep 2006 02:13
door pluggie
Ja maar jij bent gek.
Die fok frikandel had toen mooie camberplates.
Magoed, je hebt 1 voordeel, als je camber niet kan stellen gaat het iig automatisch de goede kant op
kZie het vooral aan mijn voorwielen, eerste keer jaaaren gelee dacht ik nog dat ik nog wel mm had, zat ik aan binnenkant op canvas en touwtjes.
Zo leer je weer.
Geplaatst: 19 sep 2006 15:47
door Rallyastra
Geplaatst: 19 sep 2006 18:46
door Laagvlieger
Mooi!
Geplaatst: 19 sep 2006 18:49
door GSi Twente
Die wil ik 100% zeker hebbehebbehebbe....
Geplaatst: 19 sep 2006 22:39
door Rallyastra
Geplaatst: 19 sep 2006 23:29
door 2.0 freak
even off topic is dat solidworks???
Geplaatst: 19 sep 2006 23:37
door Rallyastra
Nee desktop inventor