Pagina 1 van 2
hoe krijg je olie weg??? + gescheurde carter????!!
Geplaatst: 12 sep 2006 17:54
door 2.nullutje
Help.. heb een probleempje... sinds een paar dagen lekt mijn blok olie... telkens een klein plasje... ik kwam er achter toen ik hem bij mijn buren onder de carpoort had gezet (met toestemming) omdat zij gaan verhuizen (scheiding e.d..)... en nu niet wonen daar... maar nu zag ik ineens een plasje olie op 1 tegel liggen... kan de tegel er ook niet uitkrijgen, want hij zit tussen de anderen geklemt...
Hoe krijg ik die olie van die tegel af??
help.... ze hebben het nog niet gezien...
Geplaatst: 12 sep 2006 17:58
door oenatje
het merk hg heeft olie vlekken reiniger in potje. moet je erop smeren dan droogt dat op en kan je er zo afhalen. de olie trekt dan uit de tegel
OLIE- & VETVLEKKEN ABSORBEERDER.
Absorbeermiddel, bestaande uit een indrogende beige pasta met koolwater-bestanddelen, voor olie- en vetvlekken. Verwijdert vrijwel alle hardnekkige olie-en vetvlekken en -resten. Absoluut zelfwerkend, borstelen en schrobben is niet nodig. Geschikt voor alle poreuze steenachtige ondergronden, zoals plavuizen, terra cotta, marmer, kalksteen en andere natuursteensoorten, alsmede cement- en betonvloeren. Bij hardnekkige vlekken de behandeling herhalen en een eventuele vloerbeschermlaag nadien opnieuw aanbrengen. In bus.
inhoud bus 250 ml.
Normale Prijs: €8.55
Geplaatst: 12 sep 2006 18:01
door oenatje
kun je bij de bouwmarkthalen
Geplaatst: 12 sep 2006 18:36
door GSi Twente
Idd, HG is goeie shit.
Geplaatst: 12 sep 2006 23:42
door RedBill
En de lekkage laten fixen natuurlijk!
Geplaatst: 13 sep 2006 14:32
door 2.nullutje
Oke thnx.
nou heb al onder de auto gelegen ennuhh... ben net heel erg geschokken
merkte dat de lekkage komt doordat de onderkant van de carter een keer tegen de grond is geslagen (allemaal jonge krasjes) precies onder het olie aftapgat. hij is precies in de hoek van dat deel gescheurd (microscopisch, maar hij lekt wel).
Denken jullie dat dat te lassen is of iets anders.. of een compleet nieuwe carter?
Ik merkte meteen dat die linker stuurstangbus ook kapot is... precies op de bovenkant van het schoefdraad..(verklaard ook het rijgedag laatste dagen)... Dat heb ik zo gedaan, maar het ergste is de carter..
Heb alle olie al afgetapt, dus die lekt nu niet meer...
Geplaatst: 13 sep 2006 15:12
door RedBill
Nieuw carter. Een carter is haast ondoenlijk om goed te lassen. Allereerst moet je em al 100% goed ontvet hebben, waarvoor demontagen nodig is (dus ook van de voorpijp van je uitlaat. Als je em er dan toch af hebt, dan ook maar gelijk vervangen.
Hij gaat (als je em last) namelijk ook zowiezo roesten. Dus dan ben je op termijn alsnog de sjaak.
Maaruh, ben je een beetje te hard over een hobbelige klinkerweg gescheurd?
Geplaatst: 13 sep 2006 18:27
door 2.nullutje
nou... ik denk dat het vorige week gebeurde rondom de leyweg hier... daar zijn ze lekker aan het bouwen, wegen sluiten, openleggen etc.... plus dat daar al maandenlang vrachtwagens rijden... daardoor zijn al die wegen ingezakt... ik rij daar lekker en ineens kabaaammm!!! klap zo met mijn voorkant op de grond.. zat er een flinke kuil aan beide kanten van de wielbanen in de grond...
Geplaatst: 13 sep 2006 18:34
door 2.0 freak
k ken dat vorig week naar ardennen geweest. lang leve de wegen in belgie..
overal gaten in de weg...gaan ze opnieuw asfalteren doen ze een stukkie niet dan weer wel is egt goed voor je auto maar niet heus. Schrok me steeds helemaal het lazerus....
Geplaatst: 13 sep 2006 19:53
door RedBill
2.nullutje schreef:nou... ik denk dat het vorige week gebeurde rondom de leyweg hier... daar zijn ze lekker aan het bouwen, wegen sluiten, openleggen etc.... plus dat daar al maandenlang vrachtwagens rijden... daardoor zijn al die wegen ingezakt... ik rij daar lekker en ineens kabaaammm!!! klap zo met mijn voorkant op de grond.. zat er een flinke kuil aan beide kanten van de wielbanen in de grond...
Zal ik je eens even foto's laten zien van wat mij eenzelfde situatie september vorig jaar opleverde...
Alleen zul jij ongetwijfeld minder schade hebben gehad...
ik was meer dan 1400 euro kwijt inclusief arbeidsloon. Geprobeerd te verhalen op de wegbeheerder. Kansloos.
Geplaatst: 13 sep 2006 20:34
door 2.nullutje
precies... heb hetzelfde, maar dan ik wat enkele malen minder
maar wel kut
morgen maar even bij de sloop langs...
die carter kan er toch gewoon af? zitten toch nergens nare dingen? of kan ik de carter beter laten vervangen in de garage? dat ik zelf met een nieuwe aan kom? kan er zelf namelijk niet als de beste bij.. heb alleen twee van die oprijsteuenen.
gemeente hoef je idd niet te verhalen... triest dat het zo is maar t is zo
heb een beetje zitten rondneuzen heh... maarruhh... lees ik het goed dat zo'n carterpan nieuw rond de 150 - 200 euro zit???!!!
Geplaatst: 13 sep 2006 21:47
door pluggie
RedBill schreef:
Zal ik je eens even foto's laten zien van wat mij eenzelfde situatie september vorig jaar opleverde...
Alleen zul jij ongetwijfeld minder schade hebben gehad...
ik was meer dan 1400 euro kwijt inclusief arbeidsloon. Geprobeerd te verhalen op de wegbeheerder. Kansloos.
Nou das niks hoor. Mijn hele onderkant is 3x zo plat geslagen, spaghetti stuk is echt plat, maar wat reed je kapot dan ?
Geplaatst: 13 sep 2006 21:51
door pluggie
Marcel zei net iets, lampje branden, C20XEs hebben allu carters, da's verschil.
Marcel -> V6 Project, Der Sechser !!!! Astra 1.4 powerrrrrr Onderblok 2,5 V6 Te koop! <- PMR446 says:
met KOELRIBBEN!!!!
Geplaatst: 13 sep 2006 22:11
door Rallyastra
RedBill schreef:
ik was meer dan 1400 euro kwijt inclusief arbeidsloon
Heb je dat betaald om dat je repareren?
Kennis van me had toen zn hele subframe kapot gereden op een uitstekende put, alles wel vergoed gekregen.
Geplaatst: 13 sep 2006 22:56
door RedBill
Rallyastra schreef:RedBill schreef:
ik was meer dan 1400 euro kwijt inclusief arbeidsloon
Heb je dat betaald om dat je repareren?
Kennis van me had toen zn hele subframe kapot gereden op een uitstekende put, alles wel vergoed gekregen.
Ja, ik had toen meer schade dan het bedrag waarvoor ik em gekocht had. 1641,09, en voor dat geld had ik:
1 Voorpijp Pakking
1 Uitlaatring
1 Klepdekselpakking
1 Oliepomp pakking
1 Krukaskeerring
1 Uitlaatspruitstuk X20SE
1 Uitlaatpakking
1 Carterpan C20NE
2 Sensorring C20NE
1 Oliepeilsensor
1 Carterpakking
8 Tapeind uitlaat
8 Flensmoer
1 Oliefilter
1 Krukastandwiel
1 Bougiekabel 3 Cil af 90
1 Distributieriem
en 990 euro arbeidsloon...
Gelukkig heb ik een goede baan en op dat moment nog geen eigen huis, anders had ik em weggedaan. Maarja, de restauratie was toen net 2 maanden klaar...
En... toen kende ik jullie nog niet...
PS: Sindsdien wel een kurkdroge motor...
Geplaatst: 14 sep 2006 00:22
door Rallyastra
Niet normaal zoveel arbeids loon
gemiddeld 50 euro per uur dus wil zeggen dat ze er 20 uur mee bezig zijn geweest
das zeker met 15 uur koffiepauze
Geplaatst: 14 sep 2006 02:21
door pluggie
Last of the Rally homologation Opels. Je ziet idd dat karter EN van allu is EN koelribben heeft.
730 stuks left 2005, C20XE homologatie C20XE Astra's. Citroen Dianes nog 500. Geeft even hoe aan hoe weinig er nog maar over zijn.
Future pics (C) ENL, misschien idee 2 nulletje om met Erwin Langenhoff Performance en Niels Boer rally-dinges contact op te nemen, die vragen 1/3e van kosten dealer qua uurloon, plus je probleem wordt opgelost.
Geplaatst: 14 sep 2006 02:43
door Roy 2.0 16v
uurloon van 50 ?
70 komt eerder vooral bij dealers.
ik heb zelfs een keer 80 of 90 betaald voor een spoedklus bij een bedrijf waar ik nooit meer heenga ( showrooms, receptionistes etc)
maarja das met alles zo, t uurloon maakt het onmogelijk om even je auto te laten spuiten, achterschermen, blokkie reviceren
Geplaatst: 14 sep 2006 03:12
door pluggie
Ja en die slopen stuurhuizen, na APK bij eerste kruispunt koppeling weg, ANWB bellen 'u komt zeker net van APK af', en thuis hele multieriem doormidden en koel checken niet eens bijgevult, dealer zegt je ook iets.
Als daar per vestiging een Marcel of Niels of Erwin werkte had je het over andere zaak, die snappen bv echt geen ene reet van een airco M2.8 C20XE.
hoe lomp ik dat ook zeg. De Toyota garage met fun voor snelle wagentjes was echt totaal over de sjit van hoe mijn auto behandelt was bij de opel dealer en heeft een halve middag puur uit liefde, zonder rekening persoonlijk als directeiur een hele hoop rechtgezet. Kreeg zelfs een AE86 mee met letterlijke text 'hier rij maar eens echte GTI', zo'n Corolla GTTi is nu 2 jaar later bizar veel geld waard. Scheit zou me ex zeggen ! Mee gelachen die paar weken.
Kun je geloven ? Echt gebeurt.
Vorig jaar is zijn garage 2.5 jaar bezig geweest met mijn auto, ksloopte al 3 jaar om de 6 maanden me uitlaat enkel 8V eindrubber. Plug smijt beetje met auto.
Hij vond ontzettend leuk dat ik terug was, Toyota dealer, en ik betaalde 25 euro voor 2.5 uur werk + laswerk. Custom uitlaatpunt gemaakt op RVS demper. Hij wilde een lift, en kheb hem sleutels gegeven, hij vond superleuk.
kVind ontzettend leuk dat zo'n man dan denkt, wat een bijzondere auto stiekem, niet veel over, en bij Opel dealer, je niet eens garage in mag gaan, en als je zegt 'ik ga mee, niemand sleutelt aan mijn auto als ik er niet bij ben (ook geleerd hier)' plots ipv 2 uur rekening of 5 ofzoiets onzinnigs, een stressende monteur het in 18 minuten gefixed heeft.
tBijft BIZAR.
En da's bijzonder van onze auto's ook. Everyday als 1 nog rijdt: it's a DIAMOND.
Geplaatst: 22 sep 2006 11:57
door 2.nullutje
even foto gemaakt van schade:
Stabilisatorstangding:
Geplaatst: 22 sep 2006 14:19
door D_V_R_O_S
wat heb je een aparte carterpan???
ik heb ook gewoon zoals eerdere foto's een geribbelde
stabalisatorstangetje is zo gefixt.
die olielek, denk dat je even andere pannetje moet kopen.
Geplaatst: 22 sep 2006 14:37
door 2.nullutje
DaVaRiOuS schreef:wat heb je een aparte carterpan???
ik heb ook gewoon zoals eerdere foto's een geribbelde
stabalisatorstangetje is zo gefixt.
die olielek, denk dat je even andere pannetje moet kopen.
pannetje kost 50 euro
er zijn twee soorten voor de 2 liter. een met oliepijlsensor en een zonder, ik heb er een met.
Mja, om hem te lassen moeten ze em er toch af halen, dus dan kan ik em net zo goed laten lassen ipv een nieuwe (is alluminium). Bij de lokale autoboer hier kunnen ze het niet... weet iemand een adresje waar ze dat wel kunnen hier in de buurt?
zo, net vollop ruzie gehad met een stabilisatorstangdingetje
mja, hijs eraf!!
Met grof geschut goed voorbereid:
finish him!!! :
ps. kwam er achter dat de bout van dat ding al een behoorlijke tijd gebroken was, was helemaal verroest op het breekpunt.
Geplaatst: 22 sep 2006 16:41
door 2.nullutje
ben er eindelijk achter hoe dat "ding" heet...
een stabilisator verbindings stang...
Geplaatst: 22 sep 2006 19:48
door Laagvlieger
Pendulium mag je het ook noemen.
Geplaatst: 22 sep 2006 20:10
door RedBill
Laagvlieger schreef:Pendulium mag je het ook noemen.
En daar had 2.nulletje ook de zoekfunctie voor kunnen gebruiken:
viewtopic.php?t=6239&start=15