hoe krijg je olie weg??? + gescheurde carter????!!
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
hoe krijg je olie weg??? + gescheurde carter????!!
Help.. heb een probleempje... sinds een paar dagen lekt mijn blok olie... telkens een klein plasje... ik kwam er achter toen ik hem bij mijn buren onder de carpoort had gezet (met toestemming) omdat zij gaan verhuizen (scheiding e.d..)... en nu niet wonen daar... maar nu zag ik ineens een plasje olie op 1 tegel liggen... kan de tegel er ook niet uitkrijgen, want hij zit tussen de anderen geklemt...
Hoe krijg ik die olie van die tegel af??
help.... ze hebben het nog niet gezien...
Hoe krijg ik die olie van die tegel af??
help.... ze hebben het nog niet gezien...
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 13 sep 2006 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
het merk hg heeft olie vlekken reiniger in potje. moet je erop smeren dan droogt dat op en kan je er zo afhalen. de olie trekt dan uit de tegel
OLIE- & VETVLEKKEN ABSORBEERDER.
Absorbeermiddel, bestaande uit een indrogende beige pasta met koolwater-bestanddelen, voor olie- en vetvlekken. Verwijdert vrijwel alle hardnekkige olie-en vetvlekken en -resten. Absoluut zelfwerkend, borstelen en schrobben is niet nodig. Geschikt voor alle poreuze steenachtige ondergronden, zoals plavuizen, terra cotta, marmer, kalksteen en andere natuursteensoorten, alsmede cement- en betonvloeren. Bij hardnekkige vlekken de behandeling herhalen en een eventuele vloerbeschermlaag nadien opnieuw aanbrengen. In bus.
inhoud bus 250 ml.
Normale Prijs: €8.55
OLIE- & VETVLEKKEN ABSORBEERDER.
Absorbeermiddel, bestaande uit een indrogende beige pasta met koolwater-bestanddelen, voor olie- en vetvlekken. Verwijdert vrijwel alle hardnekkige olie-en vetvlekken en -resten. Absoluut zelfwerkend, borstelen en schrobben is niet nodig. Geschikt voor alle poreuze steenachtige ondergronden, zoals plavuizen, terra cotta, marmer, kalksteen en andere natuursteensoorten, alsmede cement- en betonvloeren. Bij hardnekkige vlekken de behandeling herhalen en een eventuele vloerbeschermlaag nadien opnieuw aanbrengen. In bus.
inhoud bus 250 ml.
Normale Prijs: €8.55
- GSi Twente
- forum-gebruiker
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Oke thnx.
nou heb al onder de auto gelegen ennuhh... ben net heel erg geschokken
merkte dat de lekkage komt doordat de onderkant van de carter een keer tegen de grond is geslagen (allemaal jonge krasjes) precies onder het olie aftapgat. hij is precies in de hoek van dat deel gescheurd (microscopisch, maar hij lekt wel).
Denken jullie dat dat te lassen is of iets anders.. of een compleet nieuwe carter?
Ik merkte meteen dat die linker stuurstangbus ook kapot is... precies op de bovenkant van het schoefdraad..(verklaard ook het rijgedag laatste dagen)... Dat heb ik zo gedaan, maar het ergste is de carter..
Heb alle olie al afgetapt, dus die lekt nu niet meer...
nou heb al onder de auto gelegen ennuhh... ben net heel erg geschokken
merkte dat de lekkage komt doordat de onderkant van de carter een keer tegen de grond is geslagen (allemaal jonge krasjes) precies onder het olie aftapgat. hij is precies in de hoek van dat deel gescheurd (microscopisch, maar hij lekt wel).
Denken jullie dat dat te lassen is of iets anders.. of een compleet nieuwe carter?
Ik merkte meteen dat die linker stuurstangbus ook kapot is... precies op de bovenkant van het schoefdraad..(verklaard ook het rijgedag laatste dagen)... Dat heb ik zo gedaan, maar het ergste is de carter..
Heb alle olie al afgetapt, dus die lekt nu niet meer...
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Nieuw carter. Een carter is haast ondoenlijk om goed te lassen. Allereerst moet je em al 100% goed ontvet hebben, waarvoor demontagen nodig is (dus ook van de voorpijp van je uitlaat. Als je em er dan toch af hebt, dan ook maar gelijk vervangen.
Hij gaat (als je em last) namelijk ook zowiezo roesten. Dus dan ben je op termijn alsnog de sjaak.
Maaruh, ben je een beetje te hard over een hobbelige klinkerweg gescheurd?
Hij gaat (als je em last) namelijk ook zowiezo roesten. Dus dan ben je op termijn alsnog de sjaak.
Maaruh, ben je een beetje te hard over een hobbelige klinkerweg gescheurd?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
nou... ik denk dat het vorige week gebeurde rondom de leyweg hier... daar zijn ze lekker aan het bouwen, wegen sluiten, openleggen etc.... plus dat daar al maandenlang vrachtwagens rijden... daardoor zijn al die wegen ingezakt... ik rij daar lekker en ineens kabaaammm!!! klap zo met mijn voorkant op de grond.. zat er een flinke kuil aan beide kanten van de wielbanen in de grond...
k ken dat vorig week naar ardennen geweest. lang leve de wegen in belgie..
overal gaten in de weg...gaan ze opnieuw asfalteren doen ze een stukkie niet dan weer wel is egt goed voor je auto maar niet heus. Schrok me steeds helemaal het lazerus....
overal gaten in de weg...gaan ze opnieuw asfalteren doen ze een stukkie niet dan weer wel is egt goed voor je auto maar niet heus. Schrok me steeds helemaal het lazerus....
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Zal ik je eens even foto's laten zien van wat mij eenzelfde situatie september vorig jaar opleverde...2.nullutje schreef:nou... ik denk dat het vorige week gebeurde rondom de leyweg hier... daar zijn ze lekker aan het bouwen, wegen sluiten, openleggen etc.... plus dat daar al maandenlang vrachtwagens rijden... daardoor zijn al die wegen ingezakt... ik rij daar lekker en ineens kabaaammm!!! klap zo met mijn voorkant op de grond.. zat er een flinke kuil aan beide kanten van de wielbanen in de grond...
Alleen zul jij ongetwijfeld minder schade hebben gehad...
ik was meer dan 1400 euro kwijt inclusief arbeidsloon. Geprobeerd te verhalen op de wegbeheerder. Kansloos.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
precies... heb hetzelfde, maar dan ik wat enkele malen minder maar wel kut
morgen maar even bij de sloop langs...
die carter kan er toch gewoon af? zitten toch nergens nare dingen? of kan ik de carter beter laten vervangen in de garage? dat ik zelf met een nieuwe aan kom? kan er zelf namelijk niet als de beste bij.. heb alleen twee van die oprijsteuenen.
gemeente hoef je idd niet te verhalen... triest dat het zo is maar t is zo
heb een beetje zitten rondneuzen heh... maarruhh... lees ik het goed dat zo'n carterpan nieuw rond de 150 - 200 euro zit???!!!
morgen maar even bij de sloop langs...
die carter kan er toch gewoon af? zitten toch nergens nare dingen? of kan ik de carter beter laten vervangen in de garage? dat ik zelf met een nieuwe aan kom? kan er zelf namelijk niet als de beste bij.. heb alleen twee van die oprijsteuenen.
gemeente hoef je idd niet te verhalen... triest dat het zo is maar t is zo
heb een beetje zitten rondneuzen heh... maarruhh... lees ik het goed dat zo'n carterpan nieuw rond de 150 - 200 euro zit???!!!
Nou das niks hoor. Mijn hele onderkant is 3x zo plat geslagen, spaghetti stuk is echt plat, maar wat reed je kapot dan ?RedBill schreef: Zal ik je eens even foto's laten zien van wat mij eenzelfde situatie september vorig jaar opleverde...
Alleen zul jij ongetwijfeld minder schade hebben gehad...
ik was meer dan 1400 euro kwijt inclusief arbeidsloon. Geprobeerd te verhalen op de wegbeheerder. Kansloos.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Ja, ik had toen meer schade dan het bedrag waarvoor ik em gekocht had. 1641,09, en voor dat geld had ik:Rallyastra schreef:Heb je dat betaald om dat je repareren? Kennis van me had toen zn hele subframe kapot gereden op een uitstekende put, alles wel vergoed gekregen.RedBill schreef: ik was meer dan 1400 euro kwijt inclusief arbeidsloon
1 Voorpijp Pakking
1 Uitlaatring
1 Klepdekselpakking
1 Oliepomp pakking
1 Krukaskeerring
1 Uitlaatspruitstuk X20SE
1 Uitlaatpakking
1 Carterpan C20NE
2 Sensorring C20NE
1 Oliepeilsensor
1 Carterpakking
8 Tapeind uitlaat
8 Flensmoer
1 Oliefilter
1 Krukastandwiel
1 Bougiekabel 3 Cil af 90
1 Distributieriem
en 990 euro arbeidsloon... Gelukkig heb ik een goede baan en op dat moment nog geen eigen huis, anders had ik em weggedaan. Maarja, de restauratie was toen net 2 maanden klaar...
En... toen kende ik jullie nog niet...
PS: Sindsdien wel een kurkdroge motor...
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Last of the Rally homologation Opels. Je ziet idd dat karter EN van allu is EN koelribben heeft.
730 stuks left 2005, C20XE homologatie C20XE Astra's. Citroen Dianes nog 500. Geeft even hoe aan hoe weinig er nog maar over zijn.
Future pics (C) ENL, misschien idee 2 nulletje om met Erwin Langenhoff Performance en Niels Boer rally-dinges contact op te nemen, die vragen 1/3e van kosten dealer qua uurloon, plus je probleem wordt opgelost.
Laatst gewijzigd door pluggie op 14 sep 2006 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
uurloon van 50 ?
70 komt eerder vooral bij dealers.
ik heb zelfs een keer 80 of 90 betaald voor een spoedklus bij een bedrijf waar ik nooit meer heenga ( showrooms, receptionistes etc)
maarja das met alles zo, t uurloon maakt het onmogelijk om even je auto te laten spuiten, achterschermen, blokkie reviceren
70 komt eerder vooral bij dealers.
ik heb zelfs een keer 80 of 90 betaald voor een spoedklus bij een bedrijf waar ik nooit meer heenga ( showrooms, receptionistes etc)
maarja das met alles zo, t uurloon maakt het onmogelijk om even je auto te laten spuiten, achterschermen, blokkie reviceren
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Ja en die slopen stuurhuizen, na APK bij eerste kruispunt koppeling weg, ANWB bellen 'u komt zeker net van APK af', en thuis hele multieriem doormidden en koel checken niet eens bijgevult, dealer zegt je ook iets.
Als daar per vestiging een Marcel of Niels of Erwin werkte had je het over andere zaak, die snappen bv echt geen ene reet van een airco M2.8 C20XE.
hoe lomp ik dat ook zeg. De Toyota garage met fun voor snelle wagentjes was echt totaal over de sjit van hoe mijn auto behandelt was bij de opel dealer en heeft een halve middag puur uit liefde, zonder rekening persoonlijk als directeiur een hele hoop rechtgezet. Kreeg zelfs een AE86 mee met letterlijke text 'hier rij maar eens echte GTI', zo'n Corolla GTTi is nu 2 jaar later bizar veel geld waard. Scheit zou me ex zeggen ! Mee gelachen die paar weken.
Kun je geloven ? Echt gebeurt.
Vorig jaar is zijn garage 2.5 jaar bezig geweest met mijn auto, ksloopte al 3 jaar om de 6 maanden me uitlaat enkel 8V eindrubber. Plug smijt beetje met auto. Hij vond ontzettend leuk dat ik terug was, Toyota dealer, en ik betaalde 25 euro voor 2.5 uur werk + laswerk. Custom uitlaatpunt gemaakt op RVS demper. Hij wilde een lift, en kheb hem sleutels gegeven, hij vond superleuk.
kVind ontzettend leuk dat zo'n man dan denkt, wat een bijzondere auto stiekem, niet veel over, en bij Opel dealer, je niet eens garage in mag gaan, en als je zegt 'ik ga mee, niemand sleutelt aan mijn auto als ik er niet bij ben (ook geleerd hier)' plots ipv 2 uur rekening of 5 ofzoiets onzinnigs, een stressende monteur het in 18 minuten gefixed heeft.
tBijft BIZAR.
En da's bijzonder van onze auto's ook. Everyday als 1 nog rijdt: it's a DIAMOND.
Als daar per vestiging een Marcel of Niels of Erwin werkte had je het over andere zaak, die snappen bv echt geen ene reet van een airco M2.8 C20XE.
hoe lomp ik dat ook zeg. De Toyota garage met fun voor snelle wagentjes was echt totaal over de sjit van hoe mijn auto behandelt was bij de opel dealer en heeft een halve middag puur uit liefde, zonder rekening persoonlijk als directeiur een hele hoop rechtgezet. Kreeg zelfs een AE86 mee met letterlijke text 'hier rij maar eens echte GTI', zo'n Corolla GTTi is nu 2 jaar later bizar veel geld waard. Scheit zou me ex zeggen ! Mee gelachen die paar weken.
Kun je geloven ? Echt gebeurt.
Vorig jaar is zijn garage 2.5 jaar bezig geweest met mijn auto, ksloopte al 3 jaar om de 6 maanden me uitlaat enkel 8V eindrubber. Plug smijt beetje met auto. Hij vond ontzettend leuk dat ik terug was, Toyota dealer, en ik betaalde 25 euro voor 2.5 uur werk + laswerk. Custom uitlaatpunt gemaakt op RVS demper. Hij wilde een lift, en kheb hem sleutels gegeven, hij vond superleuk.
kVind ontzettend leuk dat zo'n man dan denkt, wat een bijzondere auto stiekem, niet veel over, en bij Opel dealer, je niet eens garage in mag gaan, en als je zegt 'ik ga mee, niemand sleutelt aan mijn auto als ik er niet bij ben (ook geleerd hier)' plots ipv 2 uur rekening of 5 ofzoiets onzinnigs, een stressende monteur het in 18 minuten gefixed heeft.
tBijft BIZAR.
En da's bijzonder van onze auto's ook. Everyday als 1 nog rijdt: it's a DIAMOND.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
pannetje kost 50 euroDaVaRiOuS schreef:wat heb je een aparte carterpan???
ik heb ook gewoon zoals eerdere foto's een geribbelde
stabalisatorstangetje is zo gefixt.
die olielek, denk dat je even andere pannetje moet kopen.
er zijn twee soorten voor de 2 liter. een met oliepijlsensor en een zonder, ik heb er een met.
Mja, om hem te lassen moeten ze em er toch af halen, dus dan kan ik em net zo goed laten lassen ipv een nieuwe (is alluminium). Bij de lokale autoboer hier kunnen ze het niet... weet iemand een adresje waar ze dat wel kunnen hier in de buurt?
zo, net vollop ruzie gehad met een stabilisatorstangdingetje mja, hijs eraf!!
Met grof geschut goed voorbereid:
finish him!!! :
ps. kwam er achter dat de bout van dat ding al een behoorlijke tijd gebroken was, was helemaal verroest op het breekpunt.
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 23 sep 2006 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
En daar had 2.nulletje ook de zoekfunctie voor kunnen gebruiken:Laagvlieger schreef:Pendulium mag je het ook noemen.
viewtopic.php?t=6239&start=15