Pagina 1 van 2
Distributieset
Geplaatst: 06 sep 2006 13:27
door D_V_R_O_S
Volgende maand moet me auto gekeurd worden en krijgt dan net als vorig jaar weer een grote beurt.
Dit keer gaat ook de distributie eraan geloven.
Nu wil ik gewoon een complete set aanschaffen maar met de looprol heb je 2 soorten in en per soort weer 2 verschillende diameters
1tje voor 141 tanden en 1 voor 176 tanden
hoe weet ik welke in nodig heb? en welke diameter?
Geplaatst: 06 sep 2006 18:15
door GSi Twente
Bouwjaar auto?
DIS of niet?
Vervang gelijk de oliepomppakking (stalen versie nemen) en krukaskeering, en wellicht het rubber van de oliekoeler connector.
Alle 3 willen in verloop van tijd gaan lekken, en dan moet je distributie b.v. weer los, wat nu dan wellicht werk kan besparen.
Geplaatst: 06 sep 2006 19:29
door Laagvlieger
jij had geen DIS dacht ik.
Dan moet je de TOT versie nemen ->|
Gewoon bestellen op motornummer dus, zit je altijd goed.
Als wel DIS is (M2.
moet je oppassen, want er zit een fout in het Opel onderdelenprogramma mbt de looprollen.
Geplaatst: 06 sep 2006 20:32
door Rallyastra
Ja je moet dus 1 grote en 1 kleine
Geplaatst: 06 sep 2006 21:43
door Bart(astra)
GSi Twente schreef:Bouwjaar auto?
DIS of niet?
Vervang gelijk de oliepomppakking (stalen versie nemen) en krukaskeering, en wellicht het rubber van de oliekoeler connector.
Alle 3 willen in verloop van tijd gaan lekken, en dan moet je distributie b.v. weer los, wat nu dan wellicht werk kan besparen.
Maar bij het vervangen van de oliepomppakking, tegelijkertijd met de complete vervanging van de distributie, moet het carter er dan weer onderuit, alsmede het uitlaatspruitstuk, waardoor het geheel, een toch net iets grotere omvang gaat krijgen, dan van te voren gepland was !
Geplaatst: 06 sep 2006 23:01
door GSi Twente
Ueh, het gebeurt goed, of het gebeurt niet.
Half werk is geen werk.
Hoeveel spreuken moet ik nog opnoemen?
Geplaatst: 06 sep 2006 23:13
door D_V_R_O_S
GSi Twente schreef:Bouwjaar auto?
DIS of niet?
Vervang gelijk de oliepomppakking (stalen versie nemen) en krukaskeering, en wellicht het rubber van de oliekoeler connector.
Alle 3 willen in verloop van tijd gaan lekken, en dan moet je distributie b.v. weer los, wat nu dan wellicht werk kan besparen.
geen dis en is c20xe bouwjaar 1991
maar die onderdelen die jij opnoemde zijn vorig jaar allemaal al vervangen met de grote beurt.
lekte idd bij de keerringen (nokkenas en krukas) en bij de oliepomp (blokje is nu geheel lekvrij
)
distributie is toen niet gedaan omdat die voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden.
nu eigenlijk ook nog niet (40.000km mee gereden nu dus kan nog in theorie 20.000km rijden) maar doe het wel want voorkom het liever dan dat ik dalijk met de rotzooi zit.
maar iig bedankt allemaal voor de antwoorden!
Geplaatst: 06 sep 2006 23:17
door Matt
Ik heb gelezen dat de riem van een c20ne om de 60000km vervangen moet worden en de c20xe om de 120000km.
Weet bart vast wel?
Geplaatst: 07 sep 2006 00:35
door pluggie
Eerder andersom dan. C20XE moet om 60.000
Geplaatst: 07 sep 2006 07:13
door Bart(astra)
c20xe moet om de 60000km !!
Geplaatst: 07 sep 2006 09:15
door Matt
Bart(astra) schreef:c20xe moet om de 60000km !!
Bedankt! Dan laat ik de mijne begin volgend jaar vervangen. Scheelt weer een hoop met de info die ik las
Geplaatst: 07 sep 2006 10:38
door D_V_R_O_S
moet idd om de 60.000km
maar heb er nu al ongv 45.000km mee gereden (dacht in mijn vorige post 40.000km
) en ik rij ongv. 15.000km per jaar dus uitgerekent zou ik precies op 60.000km uit komen.
maar ik heb geen idee hoelang die snaar er al op zit.
dus neem geen risico
me koppakking begint naar mijn weten ook haarscheurtjes te vertonen... komt wat vochtigheid tussen de kop vandaan dus denk dat ik deze ook meteen mee pakt.
gaat me dure beurt worde
ze zeggen dat een vriendin duur is.. nou pff me vriendin is niks vergeleken met me auto'tje
Geplaatst: 07 sep 2006 13:18
door Rallyastra
Vrouwen zijn net auto's, als ze beginen te piepen moet je ze een beurt geven
Geplaatst: 07 sep 2006 13:39
door vexz
Rallyastra schreef:Vrouwen zijn net auto's, als ze beginen te piepen moet je ze een beurt geven
Wat doe je dan als ze beginnen te lekken (zoals je auto?)
Geplaatst: 07 sep 2006 16:58
door D_V_R_O_S
Geplaatst: 07 sep 2006 18:38
door GSi Twente
Weet je zeker dat het je koppakking is?
Foto ervan zegt mij iig meer...
Geplaatst: 07 sep 2006 21:45
door D_V_R_O_S
GSi Twente schreef:Weet je zeker dat het je koppakking is?
Foto ervan zegt mij iig meer...
ik zal morgen eens even foto'tje maken
Geplaatst: 07 sep 2006 21:48
door Astrid_fahrer
Nog één vraagje over die distributieriem
Moet deze alleen vervangen worden na 60.000 km of zit er ook een bepaalde tijdsduur in jaren aan vast? (bv 4 jaar ofzo?)
Geplaatst: 07 sep 2006 22:02
door D_V_R_O_S
Astrid_fahrer schreef:Nog één vraagje over die distributieriem
Moet deze alleen vervangen worden na 60.000 km of zit er ook een bepaalde tijdsduur in jaren aan vast? (bv 4 jaar ofzo?)
of om de 60.000km of om de 4jaar
stel dat je in 4jaar tijd 30.000km heb gereden dan moet ie alsnog vervangen worden.
capieshhhh
Geplaatst: 07 sep 2006 22:02
door GSi Twente
Volgens mij idd max. 4 jaar.
Maar veroudering of lekkage = olieaantasting verkort ook de levensduur.
Dus gewoon preventief vervangen en dan de interval bijhouden.
Geplaatst: 07 sep 2006 22:09
door D_V_R_O_S
GSi Twente schreef:Volgens mij idd max. 4 jaar.
Maar veroudering of lekkage = olieaantasting verkort ook de levensduur.
Dus gewoon preventief vervangen en dan de interval bijhouden.
idd... de 60.000km en 4jaar zijn de max.
je weet tuurlijk nooit wanneer de max. is van de riem die erop zit.
misschien gaat ie wel 80.000km mee of 6 jaar
maar ken ook dat ie na 40.000km al knapt of na 2jaar
is maar net die geluk/pech?
Geplaatst: 07 sep 2006 22:14
door Astrid_fahrer
Ok ontzettend bedankt!
Toen ik de auto namelijk kocht had deze net 3/4e jaar ongeveer de riem erop zitten. Ik heb hem gekocht met 211.xxx op de teller en hij staat nu op 244.xxx na drie jaar rijden dus zal ik hem binnenkort eens laten vervangen (met bijbehorende delen uiteraard). De waterpomp is de vorige keer al vervangen samen met de distributie dus deze kan gewoon blijven ga ik van uit.
Geplaatst: 07 sep 2006 22:28
door GSi Twente
Ben ik geen fan van, maar dat moet je zelf weten.
Ik hou van vervangen.