Distributieset
Distributieset
Volgende maand moet me auto gekeurd worden en krijgt dan net als vorig jaar weer een grote beurt.
Dit keer gaat ook de distributie eraan geloven.
Nu wil ik gewoon een complete set aanschaffen maar met de looprol heb je 2 soorten in en per soort weer 2 verschillende diameters
1tje voor 141 tanden en 1 voor 176 tanden
hoe weet ik welke in nodig heb? en welke diameter?
Dit keer gaat ook de distributie eraan geloven.
Nu wil ik gewoon een complete set aanschaffen maar met de looprol heb je 2 soorten in en per soort weer 2 verschillende diameters
1tje voor 141 tanden en 1 voor 176 tanden
hoe weet ik welke in nodig heb? en welke diameter?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Bouwjaar auto?
DIS of niet?
Vervang gelijk de oliepomppakking (stalen versie nemen) en krukaskeering, en wellicht het rubber van de oliekoeler connector.
Alle 3 willen in verloop van tijd gaan lekken, en dan moet je distributie b.v. weer los, wat nu dan wellicht werk kan besparen.
DIS of niet?
Vervang gelijk de oliepomppakking (stalen versie nemen) en krukaskeering, en wellicht het rubber van de oliekoeler connector.
Alle 3 willen in verloop van tijd gaan lekken, en dan moet je distributie b.v. weer los, wat nu dan wellicht werk kan besparen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
jij had geen DIS dacht ik.
Dan moet je de TOT versie nemen ->|
Gewoon bestellen op motornummer dus, zit je altijd goed.
Als wel DIS is (M2. moet je oppassen, want er zit een fout in het Opel onderdelenprogramma mbt de looprollen.
Dan moet je de TOT versie nemen ->|
Gewoon bestellen op motornummer dus, zit je altijd goed.
Als wel DIS is (M2. moet je oppassen, want er zit een fout in het Opel onderdelenprogramma mbt de looprollen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Maar bij het vervangen van de oliepomppakking, tegelijkertijd met de complete vervanging van de distributie, moet het carter er dan weer onderuit, alsmede het uitlaatspruitstuk, waardoor het geheel, een toch net iets grotere omvang gaat krijgen, dan van te voren gepland was !GSi Twente schreef:Bouwjaar auto?
DIS of niet?
Vervang gelijk de oliepomppakking (stalen versie nemen) en krukaskeering, en wellicht het rubber van de oliekoeler connector.
Alle 3 willen in verloop van tijd gaan lekken, en dan moet je distributie b.v. weer los, wat nu dan wellicht werk kan besparen.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
geen dis en is c20xe bouwjaar 1991GSi Twente schreef:Bouwjaar auto?
DIS of niet?
Vervang gelijk de oliepomppakking (stalen versie nemen) en krukaskeering, en wellicht het rubber van de oliekoeler connector.
Alle 3 willen in verloop van tijd gaan lekken, en dan moet je distributie b.v. weer los, wat nu dan wellicht werk kan besparen.
maar die onderdelen die jij opnoemde zijn vorig jaar allemaal al vervangen met de grote beurt.
lekte idd bij de keerringen (nokkenas en krukas) en bij de oliepomp (blokje is nu geheel lekvrij )
distributie is toen niet gedaan omdat die voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden.
nu eigenlijk ook nog niet (40.000km mee gereden nu dus kan nog in theorie 20.000km rijden) maar doe het wel want voorkom het liever dan dat ik dalijk met de rotzooi zit.
maar iig bedankt allemaal voor de antwoorden!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
moet idd om de 60.000km
maar heb er nu al ongv 45.000km mee gereden (dacht in mijn vorige post 40.000km ) en ik rij ongv. 15.000km per jaar dus uitgerekent zou ik precies op 60.000km uit komen.
maar ik heb geen idee hoelang die snaar er al op zit.
dus neem geen risico
me koppakking begint naar mijn weten ook haarscheurtjes te vertonen... komt wat vochtigheid tussen de kop vandaan dus denk dat ik deze ook meteen mee pakt.
gaat me dure beurt worde
ze zeggen dat een vriendin duur is.. nou pff me vriendin is niks vergeleken met me auto'tje
maar heb er nu al ongv 45.000km mee gereden (dacht in mijn vorige post 40.000km ) en ik rij ongv. 15.000km per jaar dus uitgerekent zou ik precies op 60.000km uit komen.
maar ik heb geen idee hoelang die snaar er al op zit.
dus neem geen risico
me koppakking begint naar mijn weten ook haarscheurtjes te vertonen... komt wat vochtigheid tussen de kop vandaan dus denk dat ik deze ook meteen mee pakt.
gaat me dure beurt worde
ze zeggen dat een vriendin duur is.. nou pff me vriendin is niks vergeleken met me auto'tje
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
of om de 60.000km of om de 4jaarAstrid_fahrer schreef:Nog één vraagje over die distributieriem
Moet deze alleen vervangen worden na 60.000 km of zit er ook een bepaalde tijdsduur in jaren aan vast? (bv 4 jaar ofzo?)
stel dat je in 4jaar tijd 30.000km heb gereden dan moet ie alsnog vervangen worden.
capieshhhh
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
idd... de 60.000km en 4jaar zijn de max.GSi Twente schreef:Volgens mij idd max. 4 jaar.
Maar veroudering of lekkage = olieaantasting verkort ook de levensduur.
Dus gewoon preventief vervangen en dan de interval bijhouden.
je weet tuurlijk nooit wanneer de max. is van de riem die erop zit.
misschien gaat ie wel 80.000km mee of 6 jaar
maar ken ook dat ie na 40.000km al knapt of na 2jaar
is maar net die geluk/pech?
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ok ontzettend bedankt!
Toen ik de auto namelijk kocht had deze net 3/4e jaar ongeveer de riem erop zitten. Ik heb hem gekocht met 211.xxx op de teller en hij staat nu op 244.xxx na drie jaar rijden dus zal ik hem binnenkort eens laten vervangen (met bijbehorende delen uiteraard). De waterpomp is de vorige keer al vervangen samen met de distributie dus deze kan gewoon blijven ga ik van uit.
Toen ik de auto namelijk kocht had deze net 3/4e jaar ongeveer de riem erop zitten. Ik heb hem gekocht met 211.xxx op de teller en hij staat nu op 244.xxx na drie jaar rijden dus zal ik hem binnenkort eens laten vervangen (met bijbehorende delen uiteraard). De waterpomp is de vorige keer al vervangen samen met de distributie dus deze kan gewoon blijven ga ik van uit.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente