Pagina 1 van 2

ABS weer storing

Geplaatst: 23 aug 2006 23:40
door Charles 16V
Mijn abs lampie gaat branden. een paar sec er na gaat de etc aan.

De abs is in een keer gaan branden op een rechte weg.

Ben al bij d dealer geweest maar dan moest ik de auto daarlaten want het was veel werk het uitlezen. Klopt dit wel dat dit veel werk is????????
DE reden waarom ik dat vraag omdat ze daar ook zeiden dat mijn auto geen abs sensoren had en dat lijkt me al heel sterk.

Geplaatst: 23 aug 2006 23:42
door verliefdopGSI
klinkt niet tof omdak zelf nog maar 18 ben en geen gsi heb, maar heb jij niet btje veel gezeik met je GSI?

of lijkt dat maar zo :oops:

Geplaatst: 23 aug 2006 23:44
door verliefdopGSI
ow, en als antw 8)

als je geen abs sensoren zou hebben, dat kun je toch zelf wel zien :?
kruip effe onder de wagen en bekijk effe of ze dur zitten, en zo niet, dan weet je genoeg.

als ze zijn weg geknipt, ist un kortsluiting.

iig zou ik eerst zelf kijken of die sensoren weg zijn, want wat heeft uitlezen voor zin als die sensoren er niet zijn?

Geplaatst: 23 aug 2006 23:49
door Charles 16V
Ik heb sensoren dat weet ik maar ik vind het raar dat de dealer zegt dat ik er geen heb. dus daarom de vraag: is uitlezen nou zoveel werk dat ik hem daar moet laten.??

Heb eigenlijk maar weinig problemen gehad de laatste 2.5 jaar. Nu toevallig dat oliedruk probleem en de abs dan.

Trouwens hij rijd nu weer perfect alles lekker schoon.
Als 300 k gereden en de olie is nog helder.

Maargoed nu dus even kut met die abs

Geplaatst: 23 aug 2006 23:54
door verliefdopGSI
bedoel je: je weet dat je ze hebt, of heb je gekeken na het bezoek aan de dealer of ze er zaten? (weggeslagen??)

over die garage dan: lekker beunhaas antw op je probleem als je naar un garage gaat :shock:

en ik heb gewerkt bij VW en ik zag altijd dat uitlezen un fluitje van un cent is, het nagaan van de technische kant (doormeten) dat was wel vaak andere koek. Ik weet wel dat het ook mogelijk was om hem alleen te laten uitlezen en dan zegmaar zonder verdere verplichtingen dat te laten doen..

als je over zijn schouder mee kijkt (technisch expert) kun je eventueel zien oft egt zo is?

Geplaatst: 24 aug 2006 00:18
door Charles 16V
Ik weet dat ik sensors heb. Heb de auto al 2.5 jaar en abs heeft het altijd perfect gedaan.

Mij lijkt het uitlezen niet zoveel werk. Maar omdat ze dat bij d dealer wel zeiden vond ik dat raar, vooral omdat ze zeiden dat mijn auto te oud was voor sensoren.

Daarom wil ik weten of het echt zoveel werk is.

De dealer waar ik altijd heen ging in ECHT (hekkert) is verhuisd naar SITTARD.
Nu ga ik dan ook naar de NEDAM in ROERMOND omdat dat dichter bij is

Geplaatst: 24 aug 2006 00:20
door GrinX
Vermoedelijk 1 (of meerdere) sensor(en) van je ABS die bijna dood zijn.
Mocht je ABS niet werken dan gooit hij de ETC ook uit. (De pjuter meet dan niet meer wattie doen moet, en doet dus vervolgens uit voorzorg niks meer)

Je Astra heeft wel degelijk ABS sensoren, dikke bullshit als Nedam zegt dat het niet zo is.
Heb met de zwarte Astra ooit 7 werkdagen kunnen wachten voordat de Nedam wist welk type koppeling erin paste.
Astra 1992 volgens Laagvlieger, EN TIS geen komvliegwiel, hoe moeilijk kan het dan nog zijn.
Mocht je de auto bij een betrouwbare garage willen brengen die hem ook kan uitlezen dan laat me maar wat weten.

Geplaatst: 24 aug 2006 00:23
door 2.nullutje
Charles 16V schreef:Ik weet dat ik sensors heb. Heb de auto al 2.5 jaar en abs heeft het altijd perfect gedaan.

Mij lijkt het uitlezen niet zoveel werk. Maar omdat ze dat bij d dealer wel zeiden vond ik dat raar, vooral omdat ze zeiden dat mijn auto te oud was voor sensoren.

Daarom wil ik weten of het echt zoveel werk is.

De dealer waar ik altijd heen ging in ECHT (hekkert) is verhuisd naar SITTARD.
Nu ga ik dan ook naar de NEDAM in ROERMOND omdat dat dichter bij is
te oud voor sensoren??? :lol: dat zeiden ze??
zal maar ergens anders heen gaan :lol:

Geplaatst: 24 aug 2006 00:32
door pluggie
Dealert lult weer es uit zijn nek.
Als EN je ABS problemen geeft EN je ETC, ga maar gewoon vanuit dat je ABS sensoren, of kabels ernaartoe zijn, want maken beide gebruik van zelfde sensoren.

Geplaatst: 24 aug 2006 00:42
door Charles 16V
ja ik weet ook dat etc via de abs sensoren gaat. daarom is mijn etc ook niet kapot gelukkig.

Maar idd vind het ook slecht van de dealer dat ze niet eens weten waar ae over praten.

Wil gewoon dat ding even uitgelezen hebben, zodat ze kunnen zeggen dat bv wat aan de rechterkant van de auto mis is met abs. dan kan ik zelf even zoeken, maar dan weet ik ongeveer waar

Geplaatst: 24 aug 2006 00:52
door pluggie
Rechterkant ? ABS en ETC meet verschillen, dus kan ook links zijn.
Ga maar vanuit als wat jij zegt ook ETC melding geeft, idd wat je dacht die uitlezing sensor verschil gaat geven als waarden op Tech1.

Vraag maar aan Marcel welke codes je kan verwachten, en ga meteen door naar dealer 2.

Geplaatst: 24 aug 2006 07:11
door Bart(astra)
Wat een bull-shit van die garage.

ABS uitlezen stelt niets voor.
Gewoon even de computer (Tech 1) eraan (stekker in zekeringkast) en binnen 1 minuut heb je dan de foutcode's. En door middel daarvan weet je wel waar je moet wezen

Geplaatst: 24 aug 2006 09:01
door vexz
Rare dealer. Klinkt als een stel NOOPS of geldtrekkers..

Uitlezen heb ik ook laten doen pas geleden, is inderdaad zo klaar. Kun je op wachten.

Geplaatst: 24 aug 2006 11:34
door Ali-GSI
viewtopic.php?t=3798

;)

Weet je gelijk welke kant defect is enzo... ;) In technisch archief staat ook hoe je TC uit kan lezen ;)

Geplaatst: 24 aug 2006 12:35
door Charles 16V
Bart(astra) schreef:Wat een bull-shit van die garage.

ABS uitlezen stelt niets voor.
Gewoon even de computer (Tech 1) eraan (stekker in zekeringkast) en binnen 1 minuut heb je dan de foutcode's. En door middel daarvan weet je wel waar je moet wezen
Idd dat dacht ik dus ook. Daarom vraag ik het hier nog maar eens.

Geplaatst: 24 aug 2006 13:27
door Charles 16V
Is dat pin A met K verbinden??? want bij etc is het j met a

Afbeelding

Geplaatst: 24 aug 2006 14:12
door Rallyastra
Als je nog een abs sensor zoekt, heb ik dr nog wel een :wink:

Geplaatst: 24 aug 2006 16:49
door Charles 16V
Heb het uitgelezen en geeft code 43 aan.

Geplaatst: 24 aug 2006 18:36
door verliefdopGSI
Charles 16V schreef:Heb het uitgelezen en geeft code 43 aan.
dan zal die ook wel aangeven wat de storing is toch?

ik meende dat bij elke code ook het adres (rekeneenheid) erbij staat...

maar wat is 43 dan? :?:

Geplaatst: 24 aug 2006 19:33
door GSi Twente
Ali-GSI schreef:viewtopic.php?t=3798
Staat dus een aantal reply's terug... :wink:

Geplaatst: 24 aug 2006 21:16
door Charles 16V
43 Wielsensor rechtsvoor (weerstand of verbroken contact)

ook staat er in de lijst sensor defect maar wat is het verschil dan??
Kabel breukje ofzo??

Geplaatst: 24 aug 2006 21:21
door Rallyastra
Denk dat het in de stekker zit, heb ik ook al gehad even schoonmaken kijken of hij het nog doet anders even andere sensor er in.

Geplaatst: 24 aug 2006 21:55
door Charles 16V
bedoel je die stekker die bij de veerpoot zit???

Geplaatst: 25 aug 2006 22:04
door verliefdopGSI
wrom niet meteen alle stekkers?

je kan toch de kabel volgen vanaf de sensor?

ik denk dat ie de stekker bedoelt die vanaf je sensor gaat naar je kabelboom (als je remblokken vervangt kun je die stekker zien zitten als goed is)

Geplaatst: 26 aug 2006 17:29
door Charles 16V
Zo vandaag even tussen de buien door naar mijn abs gekeken.
Volgens de paperclip methode moest het rechtsvoor zitten.

Ik zag een verroest spaantje ijzer. tussen de sensor en homokineet zitten.
Dit er tussenuit gehaald en voor de zekerheid even de stekkers ingespoten met kontaktspray.

en voila Abs werkt weer.

het was dus het spaantje ijzer. waar het vanafkomt weet ik niet denk een schilfel van de remschijf omdat die 2 weken in de regen heeft gestaan toen de auto kapot was.