ABS weer storing
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
ABS weer storing
Mijn abs lampie gaat branden. een paar sec er na gaat de etc aan.
De abs is in een keer gaan branden op een rechte weg.
Ben al bij d dealer geweest maar dan moest ik de auto daarlaten want het was veel werk het uitlezen. Klopt dit wel dat dit veel werk is????????
DE reden waarom ik dat vraag omdat ze daar ook zeiden dat mijn auto geen abs sensoren had en dat lijkt me al heel sterk.
De abs is in een keer gaan branden op een rechte weg.
Ben al bij d dealer geweest maar dan moest ik de auto daarlaten want het was veel werk het uitlezen. Klopt dit wel dat dit veel werk is????????
DE reden waarom ik dat vraag omdat ze daar ook zeiden dat mijn auto geen abs sensoren had en dat lijkt me al heel sterk.
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 27 aug 2006 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ow, en als antw
als je geen abs sensoren zou hebben, dat kun je toch zelf wel zien
kruip effe onder de wagen en bekijk effe of ze dur zitten, en zo niet, dan weet je genoeg.
als ze zijn weg geknipt, ist un kortsluiting.
iig zou ik eerst zelf kijken of die sensoren weg zijn, want wat heeft uitlezen voor zin als die sensoren er niet zijn?
als je geen abs sensoren zou hebben, dat kun je toch zelf wel zien
kruip effe onder de wagen en bekijk effe of ze dur zitten, en zo niet, dan weet je genoeg.
als ze zijn weg geknipt, ist un kortsluiting.
iig zou ik eerst zelf kijken of die sensoren weg zijn, want wat heeft uitlezen voor zin als die sensoren er niet zijn?
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Ik heb sensoren dat weet ik maar ik vind het raar dat de dealer zegt dat ik er geen heb. dus daarom de vraag: is uitlezen nou zoveel werk dat ik hem daar moet laten.??
Heb eigenlijk maar weinig problemen gehad de laatste 2.5 jaar. Nu toevallig dat oliedruk probleem en de abs dan.
Trouwens hij rijd nu weer perfect alles lekker schoon.
Als 300 k gereden en de olie is nog helder.
Maargoed nu dus even kut met die abs
Heb eigenlijk maar weinig problemen gehad de laatste 2.5 jaar. Nu toevallig dat oliedruk probleem en de abs dan.
Trouwens hij rijd nu weer perfect alles lekker schoon.
Als 300 k gereden en de olie is nog helder.
Maargoed nu dus even kut met die abs
bedoel je: je weet dat je ze hebt, of heb je gekeken na het bezoek aan de dealer of ze er zaten? (weggeslagen??)
over die garage dan: lekker beunhaas antw op je probleem als je naar un garage gaat
en ik heb gewerkt bij VW en ik zag altijd dat uitlezen un fluitje van un cent is, het nagaan van de technische kant (doormeten) dat was wel vaak andere koek. Ik weet wel dat het ook mogelijk was om hem alleen te laten uitlezen en dan zegmaar zonder verdere verplichtingen dat te laten doen..
als je over zijn schouder mee kijkt (technisch expert) kun je eventueel zien oft egt zo is?
over die garage dan: lekker beunhaas antw op je probleem als je naar un garage gaat
en ik heb gewerkt bij VW en ik zag altijd dat uitlezen un fluitje van un cent is, het nagaan van de technische kant (doormeten) dat was wel vaak andere koek. Ik weet wel dat het ook mogelijk was om hem alleen te laten uitlezen en dan zegmaar zonder verdere verplichtingen dat te laten doen..
als je over zijn schouder mee kijkt (technisch expert) kun je eventueel zien oft egt zo is?
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Ik weet dat ik sensors heb. Heb de auto al 2.5 jaar en abs heeft het altijd perfect gedaan.
Mij lijkt het uitlezen niet zoveel werk. Maar omdat ze dat bij d dealer wel zeiden vond ik dat raar, vooral omdat ze zeiden dat mijn auto te oud was voor sensoren.
Daarom wil ik weten of het echt zoveel werk is.
De dealer waar ik altijd heen ging in ECHT (hekkert) is verhuisd naar SITTARD.
Nu ga ik dan ook naar de NEDAM in ROERMOND omdat dat dichter bij is
Mij lijkt het uitlezen niet zoveel werk. Maar omdat ze dat bij d dealer wel zeiden vond ik dat raar, vooral omdat ze zeiden dat mijn auto te oud was voor sensoren.
Daarom wil ik weten of het echt zoveel werk is.
De dealer waar ik altijd heen ging in ECHT (hekkert) is verhuisd naar SITTARD.
Nu ga ik dan ook naar de NEDAM in ROERMOND omdat dat dichter bij is
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Vermoedelijk 1 (of meerdere) sensor(en) van je ABS die bijna dood zijn.
Mocht je ABS niet werken dan gooit hij de ETC ook uit. (De pjuter meet dan niet meer wattie doen moet, en doet dus vervolgens uit voorzorg niks meer)
Je Astra heeft wel degelijk ABS sensoren, dikke bullshit als Nedam zegt dat het niet zo is.
Heb met de zwarte Astra ooit 7 werkdagen kunnen wachten voordat de Nedam wist welk type koppeling erin paste.
Astra 1992 volgens Laagvlieger, EN TIS geen komvliegwiel, hoe moeilijk kan het dan nog zijn.
Mocht je de auto bij een betrouwbare garage willen brengen die hem ook kan uitlezen dan laat me maar wat weten.
Mocht je ABS niet werken dan gooit hij de ETC ook uit. (De pjuter meet dan niet meer wattie doen moet, en doet dus vervolgens uit voorzorg niks meer)
Je Astra heeft wel degelijk ABS sensoren, dikke bullshit als Nedam zegt dat het niet zo is.
Heb met de zwarte Astra ooit 7 werkdagen kunnen wachten voordat de Nedam wist welk type koppeling erin paste.
Astra 1992 volgens Laagvlieger, EN TIS geen komvliegwiel, hoe moeilijk kan het dan nog zijn.
Mocht je de auto bij een betrouwbare garage willen brengen die hem ook kan uitlezen dan laat me maar wat weten.
Laatst gewijzigd door GrinX op 24 aug 2006 00:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz, GrinX
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
te oud voor sensoren??? dat zeiden ze??Charles 16V schreef:Ik weet dat ik sensors heb. Heb de auto al 2.5 jaar en abs heeft het altijd perfect gedaan.
Mij lijkt het uitlezen niet zoveel werk. Maar omdat ze dat bij d dealer wel zeiden vond ik dat raar, vooral omdat ze zeiden dat mijn auto te oud was voor sensoren.
Daarom wil ik weten of het echt zoveel werk is.
De dealer waar ik altijd heen ging in ECHT (hekkert) is verhuisd naar SITTARD.
Nu ga ik dan ook naar de NEDAM in ROERMOND omdat dat dichter bij is
zal maar ergens anders heen gaan
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
ja ik weet ook dat etc via de abs sensoren gaat. daarom is mijn etc ook niet kapot gelukkig.
Maar idd vind het ook slecht van de dealer dat ze niet eens weten waar ae over praten.
Wil gewoon dat ding even uitgelezen hebben, zodat ze kunnen zeggen dat bv wat aan de rechterkant van de auto mis is met abs. dan kan ik zelf even zoeken, maar dan weet ik ongeveer waar
Maar idd vind het ook slecht van de dealer dat ze niet eens weten waar ae over praten.
Wil gewoon dat ding even uitgelezen hebben, zodat ze kunnen zeggen dat bv wat aan de rechterkant van de auto mis is met abs. dan kan ik zelf even zoeken, maar dan weet ik ongeveer waar
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Ali-GSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 07 dec 2003 23:06
- Locatie: Nijverdal
- Contacteer:
viewtopic.php?t=3798
Weet je gelijk welke kant defect is enzo... In technisch archief staat ook hoe je TC uit kan lezen
Weet je gelijk welke kant defect is enzo... In technisch archief staat ook hoe je TC uit kan lezen
Pioneer Promo Team™
Je moe nie zittuh aan me nikies!
Je moe nie zittuh aan me nikies!
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Idd dat dacht ik dus ook. Daarom vraag ik het hier nog maar eens.Bart(astra) schreef:Wat een bull-shit van die garage.
ABS uitlezen stelt niets voor.
Gewoon even de computer (Tech 1) eraan (stekker in zekeringkast) en binnen 1 minuut heb je dan de foutcode's. En door middel daarvan weet je wel waar je moet wezen
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Staat dus een aantal reply's terug...Ali-GSI schreef:viewtopic.php?t=3798
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Zo vandaag even tussen de buien door naar mijn abs gekeken.
Volgens de paperclip methode moest het rechtsvoor zitten.
Ik zag een verroest spaantje ijzer. tussen de sensor en homokineet zitten.
Dit er tussenuit gehaald en voor de zekerheid even de stekkers ingespoten met kontaktspray.
en voila Abs werkt weer.
het was dus het spaantje ijzer. waar het vanafkomt weet ik niet denk een schilfel van de remschijf omdat die 2 weken in de regen heeft gestaan toen de auto kapot was.
Volgens de paperclip methode moest het rechtsvoor zitten.
Ik zag een verroest spaantje ijzer. tussen de sensor en homokineet zitten.
Dit er tussenuit gehaald en voor de zekerheid even de stekkers ingespoten met kontaktspray.
en voila Abs werkt weer.
het was dus het spaantje ijzer. waar het vanafkomt weet ik niet denk een schilfel van de remschijf omdat die 2 weken in de regen heeft gestaan toen de auto kapot was.