Pagina 1 van 2
Verdelerkap / Rotor vervangen
Geplaatst: 27 mar 2006 09:31
door D_V_R_O_S
Ik had ergens een keer op een site gelezen dat je 'regelmatig' de verdelerkap en rotor moet vervangen.
Nu is mijn vraag om de hoeveel tijd deze ongeveer bij de meeste auto's wordt vervangen.
en wat zijn de gevolgen als 1 van de onderdelen niet goed meer functioneert?
Geplaatst: 27 mar 2006 18:23
door Laagvlieger
vervangen indien nodig. Kun je wel zien, is weggebrand dan. stotteren, afslaan, niet lekker lopen, vooral bij vochtig weer.
Geplaatst: 27 mar 2006 21:01
door Roy 2.0 16v
verdelerkap/rotor/bougiekabels zijn bij mij inmiddels op de 1e plaats gekomen op het lijstje van vervangen. mn kabels zijn behoorlijk verrot.
ik rij binnenkort in een gulle bui wel langs brezan...
Geplaatst: 27 mar 2006 21:14
door Bart(astra)
Ik wil niet zeiken, maar voor die dingen zou ik toch echt liever naar de dealer gaan !
Geplaatst: 27 mar 2006 21:48
door Roy 2.0 16v
man zeik niet zo
Geplaatst: 27 mar 2006 22:12
door Laagvlieger
je merkt het vanzelf.
Kabels met verkeerde weerstand. Geeft leuke kerstboom op je dash.
Geplaatst: 27 mar 2006 23:18
door Roy 2.0 16v
nja zou kunnen maar het lijkt mij een beetje overdreven.
als ik mn auto naar een garage zou brengen voor die rotor en kabels, wordt het 9 vd 10x ook gewoon besteld bij hun brezan of cartal.
dealer zegt: je moet alleen dit hebben
materialenzaak zegt: maakt allemaal niks uit, het kost alleen meer
garage zegt: zit er verschil in dan..
btw. hoeveel kost een setje kabels en rotor/kapje ongeveer?
Geplaatst: 27 mar 2006 23:50
door B235R
tis alweer een tijdje geleden, zou ik de bon er weerbij moeten zoeken.... maar dit zit er niet ver vanaf.
rotor is 7 ex
kapje 99 ex
kabel 140 ex
Geplaatst: 28 mar 2006 12:42
door D_V_R_O_S
Bedankt voor de antwoorden!
deze vraag was dus om het volgende...
met vochtig weer wilde die weleens stotteren.
maaarrrr.....
sinds 1,5 week heb ik last van dat me auto niet wil aanslaan met warme/koude motor.
hij gaat wel rond maar slaat niet aan.
soms wilde aanslaan (hoor je hem haperen) en valt weer weg.
als die dan eenmaal loopt, loopt ie goed.
maar meestal als ik dan wil weg rijden druk ik me gaspedaal in en dan klap ik zowat met me voorhoofd tegen het stuur (overdreven).
omdat ik denk dat ie gaat rijden maar hij valt zegmaar gewoon hard terug dus komt niet vooruit... vervolgens gaat ie dan wat sputteren en rijdt dan wel weer gewoon.
ik denk dat dit met mijn brandstofpomprelais temaken heeft.
deze zit toch bij de passagierszijde onder de motronic?
Geplaatst: 28 mar 2006 18:41
door Laagvlieger
heeft nix met je relais te maken.
Mengsel is op dat moment niet goed.
Geplaatst: 28 mar 2006 18:50
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:heeft nix met je relais te maken.
Mengsel is op dat moment niet goed.
conclusie??? (waar mag dit aan liggen?)
ik heb het vandaag weer 2x gehad...
niet aanslaan maar wel gewoon hard genoeg rond gaan de startmotor.
na een paar keer slaat ie aan en rijdt voor de rest wel gewoon goed.
dat pruttelen is dus echt alleen bij vochtig weer.
Geplaatst: 28 mar 2006 22:21
door Laagvlieger
wat was jou conclusie dan dat het relais wel stuk zou wezen dan? Waar baseerde je dat op?
Geplaatst: 28 mar 2006 22:30
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:wat was jou conclusie dan dat het relais wel stuk zou wezen dan? Waar baseerde je dat op?
door te zoeken op google en op forums met het zelfde probleem waarbij ook het relais de boosdoener was.
maar ik wilde even ook van jullie kant horen waar jullie aan denken wat het zou kunnen zijn.
dus vandaar....
Geplaatst: 28 mar 2006 22:47
door Laagvlieger
dat probleem dat jij beschrijft is niet te vinden via internet met een pasklaar antwoord.
De storing die jij beschrijf kan honderden oorzaken hebben.
Te beginnen met een verotte temperatuursensor, gare ontsteking of een leuk vacuumlek ergens.
Geplaatst: 28 mar 2006 22:57
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:dat probleem dat jij beschrijft is niet te vinden via internet met een pasklaar antwoord.
De storing die jij beschrijf kan honderden oorzaken hebben.
Te beginnen met een verotte temperatuursensor, gare ontsteking of een leuk vacuumlek ergens.
oke tnx...
sensor is pas nieuw, maar heb er nog 1 liggen dus ga dat eerst even proberen.
volgende week zaterdag gaat hij toch de garage in voor nieuwe carterpan dus laat ik het gelijk even onderzoeken mocht het probleem niet opgelost zijn door de temp.sensor.
Geplaatst: 29 mar 2006 13:27
door Rallyastra
DIS roeleerd
Geplaatst: 29 mar 2006 18:26
door snarfjuh
Volgens mij is het probleem dat je een lek reservewiel hebt
Owja en DIS roeleerd idd
Geplaatst: 29 mar 2006 18:27
door Laagvlieger
DIS promo team
Geplaatst: 29 mar 2006 18:47
door D_V_R_O_S
DISSEN
Geplaatst: 29 mar 2006 19:18
door soulhustler
Laagvlieger schreef:je merkt het vanzelf.
Kabels met verkeerde weerstand. Geeft leuke kerstboom op je dash.
Hehe....bekend verhaal ja.Zoveel
ga wel naar Brezan en binnen no time staan ze weer bij je op de stoep
Geplaatst: 29 mar 2006 19:21
door Roy 2.0 16v
wat moeten ze allemaal bij jouw op de stoep doen dan ?
beetje hink stap sprong, touwtjespringen, en knikkeren ?
Geplaatst: 29 mar 2006 20:07
door D_V_R_O_S
Roy 2.0 16v schreef:wat moeten ze allemaal bij jouw op de stoep doen dan ?
beetje hink stap sprong, touwtjespringen, en knikkeren ?
flippowen
Geplaatst: 29 mar 2006 22:04
door Roy 2.0 16v
en de hoer uithangen
Geplaatst: 30 mar 2006 13:38
door D_V_R_O_S
heb de verdelerkap en rotor eraf gehaald en zag er allemaal goed uit.
heb wel even de puntjes in de verdelerkap opgeschuurt (zat beetje corrosie op) en op de rotor zat ook beetje corrosie, ook even eraf geschuurd.
maar dit zal vast het probleem niet zijn.
de monteurs bij ons in de garage op me werk die zeiden dat het evt. me automatische choke kan zijn.
Geplaatst: 30 mar 2006 18:35
door Laagvlieger
C20XE heeft geen choke.
Lekkere monteurs daar!