Verdelerkap / Rotor vervangen
Verdelerkap / Rotor vervangen
Ik had ergens een keer op een site gelezen dat je 'regelmatig' de verdelerkap en rotor moet vervangen.
Nu is mijn vraag om de hoeveel tijd deze ongeveer bij de meeste auto's wordt vervangen.
en wat zijn de gevolgen als 1 van de onderdelen niet goed meer functioneert?
Nu is mijn vraag om de hoeveel tijd deze ongeveer bij de meeste auto's wordt vervangen.
en wat zijn de gevolgen als 1 van de onderdelen niet goed meer functioneert?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
nja zou kunnen maar het lijkt mij een beetje overdreven.
als ik mn auto naar een garage zou brengen voor die rotor en kabels, wordt het 9 vd 10x ook gewoon besteld bij hun brezan of cartal.
dealer zegt: je moet alleen dit hebben
materialenzaak zegt: maakt allemaal niks uit, het kost alleen meer
garage zegt: zit er verschil in dan..
btw. hoeveel kost een setje kabels en rotor/kapje ongeveer?
als ik mn auto naar een garage zou brengen voor die rotor en kabels, wordt het 9 vd 10x ook gewoon besteld bij hun brezan of cartal.
dealer zegt: je moet alleen dit hebben
materialenzaak zegt: maakt allemaal niks uit, het kost alleen meer
garage zegt: zit er verschil in dan..
btw. hoeveel kost een setje kabels en rotor/kapje ongeveer?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Bedankt voor de antwoorden!
deze vraag was dus om het volgende...
met vochtig weer wilde die weleens stotteren.
maaarrrr.....
sinds 1,5 week heb ik last van dat me auto niet wil aanslaan met warme/koude motor.
hij gaat wel rond maar slaat niet aan.
soms wilde aanslaan (hoor je hem haperen) en valt weer weg.
als die dan eenmaal loopt, loopt ie goed.
maar meestal als ik dan wil weg rijden druk ik me gaspedaal in en dan klap ik zowat met me voorhoofd tegen het stuur (overdreven).
omdat ik denk dat ie gaat rijden maar hij valt zegmaar gewoon hard terug dus komt niet vooruit... vervolgens gaat ie dan wat sputteren en rijdt dan wel weer gewoon.
ik denk dat dit met mijn brandstofpomprelais temaken heeft.
deze zit toch bij de passagierszijde onder de motronic?
deze vraag was dus om het volgende...
met vochtig weer wilde die weleens stotteren.
maaarrrr.....
sinds 1,5 week heb ik last van dat me auto niet wil aanslaan met warme/koude motor.
hij gaat wel rond maar slaat niet aan.
soms wilde aanslaan (hoor je hem haperen) en valt weer weg.
als die dan eenmaal loopt, loopt ie goed.
maar meestal als ik dan wil weg rijden druk ik me gaspedaal in en dan klap ik zowat met me voorhoofd tegen het stuur (overdreven).
omdat ik denk dat ie gaat rijden maar hij valt zegmaar gewoon hard terug dus komt niet vooruit... vervolgens gaat ie dan wat sputteren en rijdt dan wel weer gewoon.
ik denk dat dit met mijn brandstofpomprelais temaken heeft.
deze zit toch bij de passagierszijde onder de motronic?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
conclusie??? (waar mag dit aan liggen?)Laagvlieger schreef:heeft nix met je relais te maken.
Mengsel is op dat moment niet goed.
ik heb het vandaag weer 2x gehad...
niet aanslaan maar wel gewoon hard genoeg rond gaan de startmotor.
na een paar keer slaat ie aan en rijdt voor de rest wel gewoon goed.
dat pruttelen is dus echt alleen bij vochtig weer.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
door te zoeken op google en op forums met het zelfde probleem waarbij ook het relais de boosdoener was.Laagvlieger schreef:wat was jou conclusie dan dat het relais wel stuk zou wezen dan? Waar baseerde je dat op?
maar ik wilde even ook van jullie kant horen waar jullie aan denken wat het zou kunnen zijn.
dus vandaar....
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
dat probleem dat jij beschrijft is niet te vinden via internet met een pasklaar antwoord.
De storing die jij beschrijf kan honderden oorzaken hebben.
Te beginnen met een verotte temperatuursensor, gare ontsteking of een leuk vacuumlek ergens.
De storing die jij beschrijf kan honderden oorzaken hebben.
Te beginnen met een verotte temperatuursensor, gare ontsteking of een leuk vacuumlek ergens.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
oke tnx...Laagvlieger schreef:dat probleem dat jij beschrijft is niet te vinden via internet met een pasklaar antwoord.
De storing die jij beschrijf kan honderden oorzaken hebben.
Te beginnen met een verotte temperatuursensor, gare ontsteking of een leuk vacuumlek ergens.
sensor is pas nieuw, maar heb er nog 1 liggen dus ga dat eerst even proberen.
volgende week zaterdag gaat hij toch de garage in voor nieuwe carterpan dus laat ik het gelijk even onderzoeken mocht het probleem niet opgelost zijn door de temp.sensor.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- soulhustler
- forum-gebruiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
- Locatie: amstelveen
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
heb de verdelerkap en rotor eraf gehaald en zag er allemaal goed uit.
heb wel even de puntjes in de verdelerkap opgeschuurt (zat beetje corrosie op) en op de rotor zat ook beetje corrosie, ook even eraf geschuurd.
maar dit zal vast het probleem niet zijn.
de monteurs bij ons in de garage op me werk die zeiden dat het evt. me automatische choke kan zijn.
heb wel even de puntjes in de verdelerkap opgeschuurt (zat beetje corrosie op) en op de rotor zat ook beetje corrosie, ook even eraf geschuurd.
maar dit zal vast het probleem niet zijn.
de monteurs bij ons in de garage op me werk die zeiden dat het evt. me automatische choke kan zijn.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: