Pagina 1 van 1
Stationair lopen
Geplaatst: 05 mar 2006 22:01
door daansmallenburg
Mijn calibra loopt te hoog stationair. Als ik de slang vanaf de LFR dichtknijp loopt hij gewoon door op 1500tpm. Waar kan dit aan liggen. De LFR is goed. Ik zat zelf te denken aan valse lucht, maar ik kan niet vinden waar hij dit langs zou kunnen zuigen. Bij licht accelereren houdt de motor bijna onvoelbaar in.
Geplaatst: 05 mar 2006 23:06
door Laagvlieger
hoor je hem echt nie sissen ergens???
is echt valse lucht probleem.
LFR slang dichtknijpen MOET tot gevolg hebben dattie afslaat.
Neem aan dat het om een 8 klapper gaat?
Geplaatst: 05 mar 2006 23:44
door daansmallenburg
Het is een 16v. Ik dacht ook al dat ie dan moet afslaan. Ik heb ook al overal gespoten met remmenreiniger, maar daar reageerde hij niet op.
Geplaatst: 06 mar 2006 19:05
door Laagvlieger
toch moet ie valse lucht zuigen. Ken nie anders. LFR slang dicht betekent geen lucht. Of zit misschien je gasklep verkeerd afegsteld, dat die niet helemaal sluit?
Geplaatst: 06 mar 2006 20:14
door daansmallenburg
ik heb daar ook al naar gekeken. Maar zoals ik het zie zitten ze beiden dicht. Ik heb ze ook al terug geprobeerd te draaien, maar daar reageerd de motor helemaal niet op. Als ik hem een hele tijd laat draaien zakt ie nu heel langzaam terug naar 1000 toeren. Maar 700 is normaal. Ik heb even met de dealer hier in de buurt gebeld, maar die zeggen dat ik em even moet laten uitlezen.
Geplaatst: 06 mar 2006 20:49
door Bart(astra)
Het stuk slang wat van je Luchtmassameter naar de Sfi-kast gaat, wil nog wel eens scheuren in de plooi bij de sfi kast ! even checke !
Geplaatst: 06 mar 2006 21:11
door daansmallenburg
Zit er al nieuw op. Ik heb hem net met wat gedoe op onmgeveer 1000 toeren gekregen. Ik hoop dat die daarmee APK afgemeld kan worden. Ik heb ook het idee dat hij niet veel langzamer kan, omdat ie anders begint te bokken.
Geplaatst: 10 mar 2006 10:39
door daansmallenburg
Ik heb het spruitstuk er even afgehaald, ik kon niks zien. De slangen ed zijn allemaal goed. Dus hij zuigt geen valse lucht.
Ik heb hem uitgelezen met de knippercode. Daar kwam niks uit behalve de temp sensor met een te lage spanning, maar die geeft via de computer met de breakoutbox wel weer de juiste waardes aan tijdens het lopen. Via de breakoutbox gaf hij wel aan dat de waardes van de lambda sensor te laag zou zijn. Ook is dit signaal niet golvend maar meer ongeregeld gekriebel.
Op de viergastester geeft hij aan dat lambda=1.8. Dit zou betekenen dat hij veel te arm staat. Wat eigenlijk niet kan als alles goed is omdat ie lambda geregeld is. Is de lambdasensor soms stuk?
alvast bedankt!!
Geplaatst: 10 mar 2006 17:50
door daansmallenburg
Update
Ik heb mijn gasklephuis even vervangen voor een andere. Nu draait de auto een stuk beter, maar bij het terugkomen van een hoog toerental blijft hij even hangen op 2000 toeren om daarna langzaam af te zakken naar iets boven de 1000. maar dat moet er ook uit. ik heb hem nog niet weer aan de viergastester gehangen.
het doet nog steeds aan valse lucht denken, maar ik ben er zeker van dat ie dat niet trekt.
O ja, hij reageerd nu ook op het dichtknijpen van de slang hij slaat bijna af en als ik em weer loslaat regelt ie zich helemaal suf om weer netjes te draaien.
Geplaatst: 10 mar 2006 18:37
door Laagvlieger
ding zal toch even aan de TECH moeten.
Geplaatst: 10 mar 2006 19:13
door daansmallenburg
Ja, dat is misschien wel het makkelijkste. Ik maak wel even een afspraak, want zo wordt het ook niks. Als ik wat weet laat ik et wel even weten.
Bedankt.
Geplaatst: 10 mar 2006 19:16
door GSi Twente
Nu zeg ik even iets raars, gaskleppositiesensor...?
Maar je zegt dat ie bij het ene gasklephuis met de LFR slang dichtknijpen niet reageerd.
Maar via welke slangen kan de inlaat nog meer lucht krijgen, slang v.d. rembekrachtiger heeft er toch niet mee te maken?
(ook wel eens handig om te weten als je dat wilt uitsluiten, ookal mocht het niet tot dit probleem toedoen)
Geplaatst: 10 mar 2006 19:17
door daansmallenburg
De gasklep positiesensor is het niet. Ik heb de hele set nml. van een goed draaiend blok af. Ik weet ook niet waar hij de lucht vandaan haalde. Misschien de gasklep asjes.