Stationair lopen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44
Stationair lopen
Mijn calibra loopt te hoog stationair. Als ik de slang vanaf de LFR dichtknijp loopt hij gewoon door op 1500tpm. Waar kan dit aan liggen. De LFR is goed. Ik zat zelf te denken aan valse lucht, maar ik kan niet vinden waar hij dit langs zou kunnen zuigen. Bij licht accelereren houdt de motor bijna onvoelbaar in.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44
ik heb daar ook al naar gekeken. Maar zoals ik het zie zitten ze beiden dicht. Ik heb ze ook al terug geprobeerd te draaien, maar daar reageerd de motor helemaal niet op. Als ik hem een hele tijd laat draaien zakt ie nu heel langzaam terug naar 1000 toeren. Maar 700 is normaal. Ik heb even met de dealer hier in de buurt gebeld, maar die zeggen dat ik em even moet laten uitlezen.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44
Ik heb het spruitstuk er even afgehaald, ik kon niks zien. De slangen ed zijn allemaal goed. Dus hij zuigt geen valse lucht.
Ik heb hem uitgelezen met de knippercode. Daar kwam niks uit behalve de temp sensor met een te lage spanning, maar die geeft via de computer met de breakoutbox wel weer de juiste waardes aan tijdens het lopen. Via de breakoutbox gaf hij wel aan dat de waardes van de lambda sensor te laag zou zijn. Ook is dit signaal niet golvend maar meer ongeregeld gekriebel.
Op de viergastester geeft hij aan dat lambda=1.8. Dit zou betekenen dat hij veel te arm staat. Wat eigenlijk niet kan als alles goed is omdat ie lambda geregeld is. Is de lambdasensor soms stuk?
alvast bedankt!!
Ik heb hem uitgelezen met de knippercode. Daar kwam niks uit behalve de temp sensor met een te lage spanning, maar die geeft via de computer met de breakoutbox wel weer de juiste waardes aan tijdens het lopen. Via de breakoutbox gaf hij wel aan dat de waardes van de lambda sensor te laag zou zijn. Ook is dit signaal niet golvend maar meer ongeregeld gekriebel.
Op de viergastester geeft hij aan dat lambda=1.8. Dit zou betekenen dat hij veel te arm staat. Wat eigenlijk niet kan als alles goed is omdat ie lambda geregeld is. Is de lambdasensor soms stuk?
alvast bedankt!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44
Update
Ik heb mijn gasklephuis even vervangen voor een andere. Nu draait de auto een stuk beter, maar bij het terugkomen van een hoog toerental blijft hij even hangen op 2000 toeren om daarna langzaam af te zakken naar iets boven de 1000. maar dat moet er ook uit. ik heb hem nog niet weer aan de viergastester gehangen.
het doet nog steeds aan valse lucht denken, maar ik ben er zeker van dat ie dat niet trekt.
O ja, hij reageerd nu ook op het dichtknijpen van de slang hij slaat bijna af en als ik em weer loslaat regelt ie zich helemaal suf om weer netjes te draaien.
Ik heb mijn gasklephuis even vervangen voor een andere. Nu draait de auto een stuk beter, maar bij het terugkomen van een hoog toerental blijft hij even hangen op 2000 toeren om daarna langzaam af te zakken naar iets boven de 1000. maar dat moet er ook uit. ik heb hem nog niet weer aan de viergastester gehangen.
het doet nog steeds aan valse lucht denken, maar ik ben er zeker van dat ie dat niet trekt.
O ja, hij reageerd nu ook op het dichtknijpen van de slang hij slaat bijna af en als ik em weer loslaat regelt ie zich helemaal suf om weer netjes te draaien.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Nu zeg ik even iets raars, gaskleppositiesensor...?
Maar je zegt dat ie bij het ene gasklephuis met de LFR slang dichtknijpen niet reageerd.
Maar via welke slangen kan de inlaat nog meer lucht krijgen, slang v.d. rembekrachtiger heeft er toch niet mee te maken?
(ook wel eens handig om te weten als je dat wilt uitsluiten, ookal mocht het niet tot dit probleem toedoen)
Maar je zegt dat ie bij het ene gasklephuis met de LFR slang dichtknijpen niet reageerd.
Maar via welke slangen kan de inlaat nog meer lucht krijgen, slang v.d. rembekrachtiger heeft er toch niet mee te maken?
(ook wel eens handig om te weten als je dat wilt uitsluiten, ookal mocht het niet tot dit probleem toedoen)
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44