Stationair lopen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
daansmallenburg
forum-gebruiker

Stationair lopen

Bericht door daansmallenburg »

Mijn calibra loopt te hoog stationair. Als ik de slang vanaf de LFR dichtknijp loopt hij gewoon door op 1500tpm. Waar kan dit aan liggen. De LFR is goed. Ik zat zelf te denken aan valse lucht, maar ik kan niet vinden waar hij dit langs zou kunnen zuigen. Bij licht accelereren houdt de motor bijna onvoelbaar in.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

hoor je hem echt nie sissen ergens???
is echt valse lucht probleem.
LFR slang dichtknijpen MOET tot gevolg hebben dattie afslaat.

Neem aan dat het om een 8 klapper gaat?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
daansmallenburg
forum-gebruiker

Het is een 16v. Ik dacht ook al dat ie dan moet afslaan. Ik heb ook al overal gespoten met remmenreiniger, maar daar reageerde hij niet op.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

toch moet ie valse lucht zuigen. Ken nie anders. LFR slang dicht betekent geen lucht. Of zit misschien je gasklep verkeerd afegsteld, dat die niet helemaal sluit?
daansmallenburg
forum-gebruiker

ik heb daar ook al naar gekeken. Maar zoals ik het zie zitten ze beiden dicht. Ik heb ze ook al terug geprobeerd te draaien, maar daar reageerd de motor helemaal niet op. Als ik hem een hele tijd laat draaien zakt ie nu heel langzaam terug naar 1000 toeren. Maar 700 is normaal. Ik heb even met de dealer hier in de buurt gebeld, maar die zeggen dat ik em even moet laten uitlezen.
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Het stuk slang wat van je Luchtmassameter naar de Sfi-kast gaat, wil nog wel eens scheuren in de plooi bij de sfi kast ! even checke !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
daansmallenburg
forum-gebruiker

Zit er al nieuw op. Ik heb hem net met wat gedoe op onmgeveer 1000 toeren gekregen. Ik hoop dat die daarmee APK afgemeld kan worden. Ik heb ook het idee dat hij niet veel langzamer kan, omdat ie anders begint te bokken.
daansmallenburg
forum-gebruiker

Ik heb het spruitstuk er even afgehaald, ik kon niks zien. De slangen ed zijn allemaal goed. Dus hij zuigt geen valse lucht.
Ik heb hem uitgelezen met de knippercode. Daar kwam niks uit behalve de temp sensor met een te lage spanning, maar die geeft via de computer met de breakoutbox wel weer de juiste waardes aan tijdens het lopen. Via de breakoutbox gaf hij wel aan dat de waardes van de lambda sensor te laag zou zijn. Ook is dit signaal niet golvend maar meer ongeregeld gekriebel.

Op de viergastester geeft hij aan dat lambda=1.8. Dit zou betekenen dat hij veel te arm staat. Wat eigenlijk niet kan als alles goed is omdat ie lambda geregeld is. Is de lambdasensor soms stuk?

alvast bedankt!!
daansmallenburg
forum-gebruiker

Update

Ik heb mijn gasklephuis even vervangen voor een andere. Nu draait de auto een stuk beter, maar bij het terugkomen van een hoog toerental blijft hij even hangen op 2000 toeren om daarna langzaam af te zakken naar iets boven de 1000. maar dat moet er ook uit. ik heb hem nog niet weer aan de viergastester gehangen.

het doet nog steeds aan valse lucht denken, maar ik ben er zeker van dat ie dat niet trekt.

O ja, hij reageerd nu ook op het dichtknijpen van de slang hij slaat bijna af en als ik em weer loslaat regelt ie zich helemaal suf om weer netjes te draaien.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

ding zal toch even aan de TECH moeten.
daansmallenburg
forum-gebruiker

Ja, dat is misschien wel het makkelijkste. Ik maak wel even een afspraak, want zo wordt het ook niks. Als ik wat weet laat ik et wel even weten.

Bedankt.
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Nu zeg ik even iets raars, gaskleppositiesensor...?
Maar je zegt dat ie bij het ene gasklephuis met de LFR slang dichtknijpen niet reageerd.
Maar via welke slangen kan de inlaat nog meer lucht krijgen, slang v.d. rembekrachtiger heeft er toch niet mee te maken?

(ook wel eens handig om te weten als je dat wilt uitsluiten, ookal mocht het niet tot dit probleem toedoen)
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
daansmallenburg
forum-gebruiker

De gasklep positiesensor is het niet. Ik heb de hele set nml. van een goed draaiend blok af. Ik weet ook niet waar hij de lucht vandaan haalde. Misschien de gasklep asjes.
Plaats reactie