Pagina 1 van 1
raar geluid rechtsvoor
Geplaatst: 07 jan 2006 20:10
door D_V_R_O_S
als ik geparkeerd sta en ik stuur helemaal naar rechts en gaat rijden, dan voel ik rechtsvoor een soort gebonk (alsof je over steentjes heen rijdt).
het geeft geen geluid, alleen het gevoel.
kineetje kapoet?
Geplaatst: 07 jan 2006 21:31
door pluggie
Dat kan.
Geplaatst: 07 jan 2006 22:15
door Laagvlieger
kogeltje stuk.
draagarmrubbertje stuk.
Of pendulum stuk.
Geplaatst: 09 jan 2006 15:53
door 2.nullutje
Laagvlieger schreef:kogeltje stuk.
draagarmrubbertje stuk.
Of pendulum stuk.
Als je draagarmrubber stuk is dan merk je dat toch niet? Ik had t ook met mijn vorige astra.
Als dat t wel is dan ben je voor een tientje klaar. Moet je em er natuurlijk wel zelf erop zetten (half uurtje werk).
Geplaatst: 09 jan 2006 16:59
door Marty
Of je doet het gewoon GOED...
en koopt meteen 4 nieuwe PU bussen.. ben je +/- 80 euro kwijt.. en kun je er voorlopig weer een tijd mee vooruit.
Geplaatst: 09 jan 2006 18:29
door Laagvlieger
2.nullutje schreef:Laagvlieger schreef:kogeltje stuk.
draagarmrubbertje stuk.
Of pendulum stuk.
Als je draagarmrubber stuk is dan merk je dat toch niet? Ik had t ook met mijn vorige astra.
Als dat t wel is dan ben je voor een tientje klaar. Moet je em er natuurlijk wel zelf erop zetten (half uurtje werk).
draagarmrubber ligt e rmaar net aan welk type je hebt (er zijn 2 types) en hoever ze zijn ingescheurd!
Als ze ver heen zijn merk je het wel degelijk.
Geplaatst: 09 jan 2006 19:19
door pluggie
Marty schreef:Of je doet het gewoon GOED...
en koopt meteen 4 nieuwe PU bussen.. ben je +/- 80 euro kwijt.. en kun je er voorlopig weer een tijd mee vooruit.
PU bussen slijten harder dan de gewone.
Laatst een hele thread over gelezen op Nurburgring.nl
Zware slijtages bij auto's al na 10.000 km t.o.v. de originele. kZal het eens opzoeken.
Geplaatst: 09 jan 2006 19:20
door D_V_R_O_S
ok,, tnx voor de info!
kan ik deze dingen zelf makkelijk even natjekken?
gewoon achter me schijf kijken of daar iets niet pluis zit?
Geplaatst: 09 jan 2006 19:20
door D_V_R_O_S
pluggie schreef:Marty schreef:Of je doet het gewoon GOED...
en koopt meteen 4 nieuwe PU bussen.. ben je +/- 80 euro kwijt.. en kun je er voorlopig weer een tijd mee vooruit.
PU bussen slijten harder dan de gewone.
Laatst een hele thread over gelezen op Nurburgring.nl
Zware slijtages bij auto's al na 10.000 km t.o.v. de originele. kZal het eens opzoeken.
dat is wel heel snel
Geplaatst: 09 jan 2006 19:21
door pluggie
quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef Goingin het volgende:
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Ik lees anders ook andere dingen:
____
Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.
____
Sorry, inderdaad vergeten aan te geven
In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.
____
Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Geplaatst: 09 jan 2006 19:23
door D_V_R_O_S
pffuww...
nou ik hou het wel gewoon allemaal op orgineel
Geplaatst: 10 jan 2006 13:37
door 2.nullutje
Geplaatst: 10 jan 2006 13:42
door GSi Twente
Das je stabilisator rubbersteun.
Die kosten niet zoveel, en met een beetje gereedschap zo vervangen.
Tip, stabi goed opschuren, en daarna met redelijk wat vet erop drukken.
Kan nog wel weerstand krijgen.
Geplaatst: 10 jan 2006 13:45
door smatse
was bij mij ook gebroken geweest.
20 euro ofzo zon's ding
om hem er af te halen kun je hem het beste inzagen tot op de stang.
en dan eraf trekken.
nieuwe erop stang goed opschuren en roest en vuilvrij maken.
en dan met dreft insmeren en dan die rubber erovder schuiven.
Geplaatst: 10 jan 2006 13:46
door smatse
zo was ie bij mij,
daar was de schroefdraad afgebroken
Geplaatst: 10 jan 2006 16:19
door D_V_R_O_S
ok ik ga vanavond even dat gedeelte tjekken!
weet ik iig waar ik beetje naar moet zoeken....
tnx!
Geplaatst: 10 jan 2006 18:29
door Laagvlieger
2.nullutje schreef:
Lache, 8 wielige GSi!