Pagina 1 van 1

Krijg hem niet meer in de 5

Geplaatst: 30 aug 2005 23:53
door Charles 16V
heb net even een paar keer eentje sprintje getrokken op een industrie terein. Ik reed tegen een alfa 155 2.5 V6 gechipt van een een vriend van me. Natuurlijk gewonnen.

maar na de sprint krijg ik hem niet meer in de 5. Heb het idee dat de pook gewoon wat meer naar rechts staat zodat ik hem net niet in de 5 krijg.

Zou dit het schakel meganisme zijn dat een beetje verschoven is in het gewricht ofzo????

Geplaatst: 31 aug 2005 00:52
door Rallyastra
Er zit een spie in je meganisme kijk even op die niet gebroken is dan kun je hem namelijk niet meer in de 5 krijgen heb ik ook gehad

Geplaatst: 31 aug 2005 04:55
door snarfjuh
sjarel sjarel sjarel... altijd alles slopen he :lol:

Geplaatst: 31 aug 2005 07:06
door Charles 16V
Rallyastra schreef:Er zit een spie in je meganisme kijk even op die niet gebroken is dan kun je hem namelijk niet meer in de 5 krijgen heb ik ook gehad
waar zit die spie dan??? In die vork????

Geplaatst: 31 aug 2005 13:04
door MrDeeJay Loves His Astra
waar zit die spie dan??? In die vork????
Yep, net boven je versnellingsbak zit een kruiskoppeling, met 2 spieën door, vervang deze allebei eens. die kutdingen zijn van gewoon plastic, en ze gaan blijkbaar snel stuk.

grtzz
[/quote]

Geplaatst: 01 sep 2005 13:35
door Charles 16V
het is volgens mij toch de afstelling van de schakelpook.
Want ik krijg hem wel nog in de vijf maar moeilijk.
Toen ik de nieuwe koppeling erin had liggen en de bak er dus onderuit had gehaald kreeg ik hem niet in de 1 en de 2. na een beetje afstellen ging het wel.

Toevallig dat ik hem gister weer af en toe in de 5 kreeg.

Geplaatst: 01 sep 2005 13:54
door Rallyastra
Als er speling op die pen komt, komt op het zelfde neer als dat hij niet goed is afgesteld. Check dat maar eerst even of die pen nopg heel is voor je het spul los draaid

Geplaatst: 01 sep 2005 23:44
door MrDeeJay Loves His Astra
Mhh dan heb je zo hetzelfde probleem als mij.

Ik heb even bij Laagvlieger gepolst, en die stelt de versnellingsbak zo af:

Afstellen gebeurt met 2 boortjes 5 mm.
Om te beginnen draai de bout 13 los op der schakelstang.
Trek de hoes om de pook weg.
Druk de pook naar links en steek een boortje door het ontstane gat zodat de pook blijft staan.
Pak de bak bij het schakelmechaniek en druk die ook naar tussen de 1e en 2e vesnelling. Er zit op het schakeldeksel een klein zwart propje, haal die eruit en dan plaats daar een boortje 5 mm in. Die moet erin klikken zeg maar en dna zou de bak ook in stand moeten staan.
Draai nu de bout 13 weer vast op de as en haal d eboortjes wrg.
Klaar is kees.

Maar ik snap iets niet, je hoeft je bak er toch niet af te halen om een nieuwe koppeling in te steken :?: :?: :?:


BTW Thx Laag

Grtzz

Geplaatst: 02 sep 2005 01:49
door pluggie
Komvliegwiel of niet. Daar ligt dat aan, heb je M2.5 vaag nog vlak vliegwiel, vanaf halverwege 92, en bv M2.8 -> komvliegwiel, moet bak deraf.

Zoek de verschillen:
Afbeelding

Geplaatst: 02 sep 2005 18:30
door Charles 16V
het is weer gemaakt. was idd de afstelling van de schakelstang.
Wat een tering werk om af te stellen.

Geplaatst: 02 sep 2005 19:08
door Laagvlieger
Afstellen stelt nix voor.
Het is teringwerk om die nieuwe busjes erin te slaan. Of neej, di eoude eruit te rossen.
Is lekker bijkomen.