Krijg hem niet meer in de 5
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Krijg hem niet meer in de 5
heb net even een paar keer eentje sprintje getrokken op een industrie terein. Ik reed tegen een alfa 155 2.5 V6 gechipt van een een vriend van me. Natuurlijk gewonnen.
maar na de sprint krijg ik hem niet meer in de 5. Heb het idee dat de pook gewoon wat meer naar rechts staat zodat ik hem net niet in de 5 krijg.
Zou dit het schakel meganisme zijn dat een beetje verschoven is in het gewricht ofzo????
maar na de sprint krijg ik hem niet meer in de 5. Heb het idee dat de pook gewoon wat meer naar rechts staat zodat ik hem net niet in de 5 krijg.
Zou dit het schakel meganisme zijn dat een beetje verschoven is in het gewricht ofzo????
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
het is volgens mij toch de afstelling van de schakelpook.
Want ik krijg hem wel nog in de vijf maar moeilijk.
Toen ik de nieuwe koppeling erin had liggen en de bak er dus onderuit had gehaald kreeg ik hem niet in de 1 en de 2. na een beetje afstellen ging het wel.
Toevallig dat ik hem gister weer af en toe in de 5 kreeg.
Want ik krijg hem wel nog in de vijf maar moeilijk.
Toen ik de nieuwe koppeling erin had liggen en de bak er dus onderuit had gehaald kreeg ik hem niet in de 1 en de 2. na een beetje afstellen ging het wel.
Toevallig dat ik hem gister weer af en toe in de 5 kreeg.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Mhh dan heb je zo hetzelfde probleem als mij.
Ik heb even bij Laagvlieger gepolst, en die stelt de versnellingsbak zo af:
Afstellen gebeurt met 2 boortjes 5 mm.
Om te beginnen draai de bout 13 los op der schakelstang.
Trek de hoes om de pook weg.
Druk de pook naar links en steek een boortje door het ontstane gat zodat de pook blijft staan.
Pak de bak bij het schakelmechaniek en druk die ook naar tussen de 1e en 2e vesnelling. Er zit op het schakeldeksel een klein zwart propje, haal die eruit en dan plaats daar een boortje 5 mm in. Die moet erin klikken zeg maar en dna zou de bak ook in stand moeten staan.
Draai nu de bout 13 weer vast op de as en haal d eboortjes wrg.
Klaar is kees.
Maar ik snap iets niet, je hoeft je bak er toch niet af te halen om een nieuwe koppeling in te steken
BTW Thx Laag
Grtzz
Ik heb even bij Laagvlieger gepolst, en die stelt de versnellingsbak zo af:
Afstellen gebeurt met 2 boortjes 5 mm.
Om te beginnen draai de bout 13 los op der schakelstang.
Trek de hoes om de pook weg.
Druk de pook naar links en steek een boortje door het ontstane gat zodat de pook blijft staan.
Pak de bak bij het schakelmechaniek en druk die ook naar tussen de 1e en 2e vesnelling. Er zit op het schakeldeksel een klein zwart propje, haal die eruit en dan plaats daar een boortje 5 mm in. Die moet erin klikken zeg maar en dna zou de bak ook in stand moeten staan.
Draai nu de bout 13 weer vast op de as en haal d eboortjes wrg.
Klaar is kees.
Maar ik snap iets niet, je hoeft je bak er toch niet af te halen om een nieuwe koppeling in te steken
BTW Thx Laag
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: