Pagina 1 van 2

Voor de Ecotec-ers hier:

Geplaatst: 19 jul 2005 23:05
door Laagvlieger
even een leuk stukje info dat ik tegenkwam net:

Afbeelding
Afbeelding

Wou ik jullie niet onthouden :wink:

Geplaatst: 19 jul 2005 23:15
door Sounddragon
....dus op mijn blok kan een kop van een baby GSI ????? :lol:

Of hebben ze stiekem nog wat meer veranderd ????

Geplaatst: 19 jul 2005 23:28
door Laagvlieger
draaiend gedeelte is ook anders he.

Geplaatst: 19 jul 2005 23:36
door Sounddragon
Jah, de boring, om cilinderinhoud naar 1.8 te brengen, maar is de krukas ook anders dan ??? kortere slag ofzo ???

Geplaatst: 20 jul 2005 00:29
door djfloske
vet he zo'n c18xe met ander inlaat

Geplaatst: 20 jul 2005 07:39
door Hans
en uitlaatgas retour is mogelijk....

Geplaatst: 20 jul 2005 17:05
door djfloske
Hans schreef:en uitlaatgas retour is mogelijk....
vet :D

Geplaatst: 20 jul 2005 17:55
door vexz
djfloske schreef:
Hans schreef:en uitlaatgas retour is mogelijk....
vet :D
hmmmz en dat houd in? uitlaat?

Geplaatst: 20 jul 2005 18:20
door Rallyastra
Waarom zegt bijna iedereen ecopech ? of zitten er wat ecotec blokken tussen die wel slecht zijn en zo alle eco blokken een slechte naam krijgen ?

Geplaatst: 20 jul 2005 18:35
door djfloske
Rallyastra schreef:Waarom zegt bijna iedereen ecopech ? of zitten er wat ecotec blokken tussen die wel slecht zijn en zo alle eco blokken een slechte naam krijgen ?
omdat ze iets minder power hebben dan zo'n ouwe c20xe

Geplaatst: 20 jul 2005 18:41
door Sounddragon
Jah....14 Pk, noem het maar 'iets' :wink:

Da's de winst van een setje nokkies van 500 € :lol:

Geplaatst: 20 jul 2005 18:42
door Rallyastra
djfloske schreef:
Rallyastra schreef:Waarom zegt bijna iedereen ecopech ? of zitten er wat ecotec blokken tussen die wel slecht zijn en zo alle eco blokken een slechte naam krijgen ?
omdat ze iets minder power hebben dan zo'n ouwe c20xe
Ja een NE heeft ook minder peekaas maar daarom is dat toch ook niet een slecht blok

Geplaatst: 20 jul 2005 18:55
door Phoenix
eco heeft voornamelijk te maken met milieuremmende maatregelen zoals egr ed.

m.a.w. ze worden gewoon geknepen waardoor ze sterk vervuilen.

Geplaatst: 20 jul 2005 20:16
door Laagvlieger
Ecopech komt ook voort uit de problemen met het motormanagement.
Tis een systeem van Siemens en die gebruiken hoogfrequent krukas en nokkenassensor. Deze bleken wat minder bullitproof dan de Normale sensoren die de Motronic motoren hebben.
:wink:

Geplaatst: 20 jul 2005 21:46
door Laagvlieger
neej kan niet.

Uitlaat zo en zo niet.
Zijn wat dat betreft 2 verschillende motoren.

Geplaatst: 20 jul 2005 21:51
door Laagvlieger
doe mij die maar. ik heb van dat gare half/half rvs.
:cry:

Geplaatst: 20 jul 2005 22:42
door GSi Twente
Geinig stukkie Marcel, nog eens leuk voor de wetenswaardigheden. :wink:

Geplaatst: 21 jul 2005 10:35
door Laagvlieger
watahyahknow schreef:ik wist al dat de XE op het onderblok van de CE gebaseerd was maar had altijd gedacht dat de ecotec een nieuw ontwerp was
Vaag die halve motorcodes.
C20XE, C20NE, C18XE, X20XEV, X18XE, X18XE1, Z22SE, C20LET, Z20LET, Z20NET, Z20LEL, C25XE, X30XE, C34GET :P

Maar elk opel benzine onderblok vanaf de 1.8 heeft hetzelfde onderblok.
En dat geld ook weer voor de kleine motoren. UitZondering is alleen de aluminium motor Z22SE en afgeleiden.

Geplaatst: 21 jul 2005 10:52
door Laagvlieger
Saab gebruikt tegenwoordig het alu blok van opel. DE turboversie van de Z22SE (speedster oa)

Geplaatst: 21 jul 2005 11:13
door Rallyastra
C34GET moet dat niet C36GET zijn ? of heb je het over een ander blok als de lotus omega motor ? :wink:

Geplaatst: 21 jul 2005 12:29
door Laagvlieger
ja sorry rellert. vond het ook al raar staan dat 34.
Maja geen moeite genomen om het op te zoeken.
:wink: