Pagina 1 van 7

tuning

Geplaatst: 17 dec 2004 22:29
door frank
vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
en ik ga me sfi vervanger van binnen polijsten
:)

Re: tuning

Geplaatst: 17 dec 2004 22:32
door Rallyastra
frank schreef:vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
Nu heb je toch echt 20 pk meer hoor :roll: :roll: :lol:

Re: tuning

Geplaatst: 17 dec 2004 22:34
door bas1984
Rallyastra schreef:
frank schreef:vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
Nu heb je toch echt 20 pk meer hoor :roll: :roll: :lol:
nou het gewicht van die gaasjes gaat er ook weer vanaf....
waar door het totaalgewicht van de auto ook weer tot zijn minimum word beperkt.... schatting van de expert nog een 5 tot 10 pk extra :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 17 dec 2004 22:39
door RobbieS
euh nouja die gaasjes zorgen wel voor de grootste weerstand van luchtstroom in je inlaattraject! Zal geen pk's schelen, maar draagt iig bij aan een betere doorstroom. Ik geloof 70% van de luchtstroomweerstand zit in je LMM, de rest in je filter en rest van het traject :)

Geplaatst: 17 dec 2004 22:42
door frank
nee het zal niet veel helpen maar alle beetjes helpen :D

Geplaatst: 17 dec 2004 22:45
door Rallyastra
Gelijk je achterbank er uit slopen voor minder gewicht dan :wink: die gaasjes zitten er geloof ik in voor betere de lucht werveling langs je draatjes ofzo beter laten zitten dus :wink:

Geplaatst: 18 dec 2004 02:43
door frank
nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost

Geplaatst: 18 dec 2004 02:58
door Tres puntos
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator

Geplaatst: 18 dec 2004 07:39
door chucky66
hahahahahahahah

doe is niet zo dom man
stop dat gaas maar weer snel terug of je moet van je massa meter afwillen al er wat tegen je weerstanden aan komt is ie kaduk

en eff wat anders als je meer power wil zal dat ook meer benzine tot gevolg hebben hoor pk moet ergen vandaan komen

Geplaatst: 18 dec 2004 09:23
door Road-Runner
chucky66 schreef:hahahahahahahah

doe is niet zo dom man
stop dat gaas maar weer snel terug of je moet van je massa meter afwillen al er wat tegen je weerstanden aan komt is ie kaduk

en eff wat anders als je meer power wil zal dat ook meer benzine tot gevolg hebben hoor pk moet ergen vandaan komen
Amen

Geplaatst: 18 dec 2004 09:54
door Laagvlieger
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Das niet slim.
Dat gaasje moet zorgen voor een gelijkmatigere luchtstroom langs de meetdraad. Dat de luchtstroming in de LMM overal gelijk is.
Zondar gaasje wil dat niet -> vermogensverlies.
Niet veel. maar toch.

Geplaatst: 18 dec 2004 14:27
door frank
ja en waar zit dat 2de gaasje dan voor??? wand dat is al voorbij die weerstanden

dus die kan nooit er voor zijn dat hij gelijkmatig opmeet langs de weerstanden

het is om grote deeltjes vuil tegen te houden
en die komen er toch niet in als je een goede filter hebt

Geplaatst: 18 dec 2004 14:48
door frank
Tres puntos schreef:
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator

nee die slang gaat er steeds af . ik moet echt iets anders verzinen
ik denk toch die mini turbo tussen de lucht filter plaatsen en dan een schakelaar maken zodat hij pas aan gaat als ik flink gas geef ofzo

Geplaatst: 18 dec 2004 15:26
door Laagvlieger
frank schreef:ja en waar zit dat 2de gaasje dan voor??? wand dat is al voorbij die weerstanden

dus die kan nooit er voor zijn dat hij gelijkmatig opmeet langs de weerstanden

het is om grote deeltjes vuil tegen te houden
en die komen er toch niet in als je een goede filter hebt
Dan toch lekker niet.

Geplaatst: 18 dec 2004 15:28
door Metal M GSI
Lijkt me ook verre van slim dit, maar als je nou een probleem krijgt weet je in ieder geval snel waar je moet zoeken :lol: :wink:

Geplaatst: 18 dec 2004 15:54
door DayWaLk3R
LMM Kosten geen tientje gulden hoor :roll: .. denk niet dat ie het nog lang overleefd..

Geplaatst: 18 dec 2004 16:03
door chucky66
frank schreef:
Tres puntos schreef:
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator

nee die slang gaat er steeds af . ik moet echt iets anders verzinen
ik denk toch die mini turbo tussen de lucht filter plaatsen en dan een schakelaar maken zodat hij pas aan gaat als ik flink gas geef ofzo
neeeee dan meen je niet je hebt het hier toch niet over een ventilatortje he ????
hahahha pleur hier van me stoel van het lache!!!!!!
dat gaat toch niet !!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 18 dec 2004 16:56
door RobbieS
Ik zie die gaasjes weer wel meer als obstructie dan dat ze goed doen, maarja heb nie weer zin in zo'n lange discussie :lol: :lol:

Geplaatst: 18 dec 2004 17:30
door Metal M GSI
RobbieS schreef:Ik zie die gaasjes weer wel meer als obstructie dan dat ze goed doen, maarja heb nie weer zin in zo'n lange discussie :lol: :lol:
:lol: Is ook zo maar om je inlaat te optimaliseren zijn zoveel manieren maar aan Lmm fietsen is mindere optie.

Geplaatst: 18 dec 2004 18:02
door Rallyastra
Laagvlieger schreef:
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Dat gaasje moet zorgen voor een gelijkmatigere luchtstroom langs de meetdraad.
Dat zeg ik................ gamma uuum LMM

:lol: :lol:

Geplaatst: 18 dec 2004 18:28
door Road-Runner
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die dat gaas is zijn best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Leer nou eerst eens nederlands, ik doe het ook niet zo goed maar jij klinkt als een buitenlander.

Geplaatst: 18 dec 2004 21:01
door Rallyastra
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: denk als je echt meer pk's wil je toch echt iets anders moet verzinnen als het gaas uit je LMM halen, en als je meer pk's wil maatr niet meer benziene wil verbruiken begin er dan gewoon niet aan :roll:

Geplaatst: 19 dec 2004 02:31
door frank
en die miniturbo geeft echt wel een paar pk,s als hij er maar goed op zit
hij blaast hard koude lucht naar binnen

en dat helpt altijd
4 pk ongeveer

Geplaatst: 19 dec 2004 09:17
door chucky66
frank het consept wat jij verzint zal echt niet werken
een ventilator op je inlaat blaast veel lucht naar binnen zo veel dat je comp.{motronic} het nooit kan bij regelen
en je motor gaat gewoon afslaan
er blaast een continu lucht stroom langs je lucht massa meter zo veel dat je motronic in de stress gaat hij kan er gewoon veel brandstoff bij regelen maar dan verzuipt je motor

en hoe kom jij bij 4 PK stond dat op het ventilatortje????
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Geplaatst: 19 dec 2004 09:39
door Road-Runner
frank schreef:en die miniturbo geeft echt wel een paar pk,s als hij er maar goed op zit
hij blaast hard koude lucht naar binnen

en dat helpt altijd
4 pk ongeveer
Frank !!!! nu ga je te horen krijgen wat ik al een paar weken tegen je aan het zeggen ben, zo werkt het niet man luister nou eens .
Sjonge jonge wat ben jij eigenwijs zeg!!!


chucky66 schreef:frank het consept wat jij verzint zal echt niet werken
een ventilator op je inlaat blaast veel lucht naar binnen zo veel dat je comp.{motronic} het nooit kan bij regelen
en je motor gaat gewoon afslaan
er blaast een continu lucht stroom langs je lucht massa meter zo veel dat je motronic in de stress gaat hij kan er gewoon veel brandstoff bij regelen maar dan verzuipt je motor

en hoe kom jij bij 4 PK stond dat op het ventilatortje????
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:


Dat zeg ik hem al heel de tijd het is echt een eigewijs manneke, maar daar kunnen jullie nog niet zo goed over oordelen.
Maar eigenwijs is hij zeker.
Het is gewoon een venetje uit een PC volgens mij hoor.