Pagina 1 van 7
tuning
Geplaatst: 17 dec 2004 22:29
door frank
vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
en ik ga me sfi vervanger van binnen polijsten
Re: tuning
Geplaatst: 17 dec 2004 22:32
door Rallyastra
frank schreef:vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
Nu heb je toch echt 20 pk meer hoor
Re: tuning
Geplaatst: 17 dec 2004 22:34
door bas1984
Rallyastra schreef:frank schreef:vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
Nu heb je toch echt 20 pk meer hoor
nou het gewicht van die gaasjes gaat er ook weer vanaf....
waar door het totaalgewicht van de auto ook weer tot zijn minimum word beperkt.... schatting van de expert nog een 5 tot 10 pk extra
Geplaatst: 17 dec 2004 22:39
door RobbieS
euh nouja die gaasjes zorgen wel voor de grootste weerstand van luchtstroom in je inlaattraject! Zal geen pk's schelen, maar draagt iig bij aan een betere doorstroom. Ik geloof 70% van de luchtstroomweerstand zit in je LMM, de rest in je filter en rest van het traject
Geplaatst: 17 dec 2004 22:42
door frank
nee het zal niet veel helpen maar alle beetjes helpen
Geplaatst: 17 dec 2004 22:45
door Rallyastra
Gelijk je achterbank er uit slopen voor minder gewicht dan
die gaasjes zitten er geloof ik in voor betere de lucht werveling langs je draatjes ofzo beter laten zitten dus
Geplaatst: 18 dec 2004 02:43
door frank
nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt
hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat
alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Geplaatst: 18 dec 2004 02:58
door Tres puntos
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt
hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat
alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator
Geplaatst: 18 dec 2004 07:39
door chucky66
hahahahahahahah
doe is niet zo dom man
stop dat gaas maar weer snel terug of je moet van je massa meter afwillen al er wat tegen je weerstanden aan komt is ie kaduk
en eff wat anders als je meer power wil zal dat ook meer benzine tot gevolg hebben hoor pk moet ergen vandaan komen
Geplaatst: 18 dec 2004 09:23
door Road-Runner
chucky66 schreef:hahahahahahahah
doe is niet zo dom man
stop dat gaas maar weer snel terug of je moet van je massa meter afwillen al er wat tegen je weerstanden aan komt is ie kaduk
en eff wat anders als je meer power wil zal dat ook meer benzine tot gevolg hebben hoor pk moet ergen vandaan komen
Amen
Geplaatst: 18 dec 2004 09:54
door Laagvlieger
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt
hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat
alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Das niet slim.
Dat gaasje moet zorgen voor een gelijkmatigere luchtstroom langs de meetdraad. Dat de luchtstroming in de LMM overal gelijk is.
Zondar gaasje wil dat niet -> vermogensverlies.
Niet veel. maar toch.
Geplaatst: 18 dec 2004 14:27
door frank
ja en waar zit dat 2de gaasje dan voor??? wand dat is al voorbij die weerstanden
dus die kan nooit er voor zijn dat hij gelijkmatig opmeet langs de weerstanden
het is om grote deeltjes vuil tegen te houden
en die komen er toch niet in als je een goede filter hebt
Geplaatst: 18 dec 2004 14:48
door frank
Tres puntos schreef:frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt
hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat
alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator
nee die slang gaat er steeds af . ik moet echt iets anders verzinen
ik denk toch die mini turbo tussen de lucht filter plaatsen en dan een schakelaar maken zodat hij pas aan gaat als ik flink gas geef ofzo
Geplaatst: 18 dec 2004 15:26
door Laagvlieger
frank schreef:ja en waar zit dat 2de gaasje dan voor??? wand dat is al voorbij die weerstanden
dus die kan nooit er voor zijn dat hij gelijkmatig opmeet langs de weerstanden
het is om grote deeltjes vuil tegen te houden
en die komen er toch niet in als je een goede filter hebt
Dan toch lekker niet.
Geplaatst: 18 dec 2004 15:28
door Metal M GSI
Lijkt me ook verre van slim dit, maar als je nou een probleem krijgt weet je in ieder geval snel waar je moet zoeken
Geplaatst: 18 dec 2004 15:54
door DayWaLk3R
LMM Kosten geen tientje gulden hoor
.. denk niet dat ie het nog lang overleefd..
Geplaatst: 18 dec 2004 16:03
door chucky66
Geplaatst: 18 dec 2004 16:56
door RobbieS
Ik zie die gaasjes weer wel meer als obstructie dan dat ze goed doen, maarja heb nie weer zin in zo'n lange discussie
Geplaatst: 18 dec 2004 17:30
door Metal M GSI
RobbieS schreef:Ik zie die gaasjes weer wel meer als obstructie dan dat ze goed doen, maarja heb nie weer zin in zo'n lange discussie
Is ook zo maar om je inlaat te optimaliseren zijn zoveel manieren maar aan Lmm fietsen is mindere optie.
Geplaatst: 18 dec 2004 18:02
door Rallyastra
Laagvlieger schreef:frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt
hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat
alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Dat gaasje moet zorgen voor een gelijkmatigere luchtstroom langs de meetdraad.
Dat zeg ik................ gamma uuum LMM
Geplaatst: 18 dec 2004 18:28
door Road-Runner
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt
hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die dat gaas is zijn best klein
en nu is het 1 groot gat
alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Leer nou eerst eens nederlands, ik doe het ook niet zo goed maar jij klinkt als een buitenlander.
Geplaatst: 18 dec 2004 21:01
door Rallyastra
Geplaatst: 19 dec 2004 02:31
door frank
en die miniturbo geeft echt wel een paar pk,s als hij er maar goed op zit
hij blaast hard koude lucht naar binnen
en dat helpt altijd
4 pk ongeveer
Geplaatst: 19 dec 2004 09:17
door chucky66
frank het consept wat jij verzint zal echt niet werken
een ventilator op je inlaat blaast veel lucht naar binnen zo veel dat je comp.{motronic} het nooit kan bij regelen
en je motor gaat gewoon afslaan
er blaast een continu lucht stroom langs je lucht massa meter zo veel dat je motronic in de stress gaat hij kan er gewoon veel brandstoff bij regelen maar dan verzuipt je motor
en hoe kom jij bij 4 PK stond dat op het ventilatortje????
Geplaatst: 19 dec 2004 09:39
door Road-Runner
frank schreef:en die miniturbo geeft echt wel een paar pk,s als hij er maar goed op zit
hij blaast hard koude lucht naar binnen
en dat helpt altijd
4 pk ongeveer
Frank !!!! nu ga je te horen krijgen wat ik al een paar weken tegen je aan het zeggen ben, zo werkt het niet man luister nou eens .
Sjonge jonge wat ben jij eigenwijs zeg!!!
chucky66 schreef:frank het consept wat jij verzint zal echt niet werken
een ventilator op je inlaat blaast veel lucht naar binnen zo veel dat je comp.{motronic} het nooit kan bij regelen
en je motor gaat gewoon afslaan
er blaast een continu lucht stroom langs je lucht massa meter zo veel dat je motronic in de stress gaat hij kan er gewoon veel brandstoff bij regelen maar dan verzuipt je motor
en hoe kom jij bij 4 PK stond dat op het ventilatortje????
Dat zeg ik hem al heel de tijd het is echt een eigewijs manneke, maar daar kunnen jullie nog niet zo goed over oordelen.
Maar eigenwijs is hij zeker.
Het is gewoon een venetje uit een PC volgens mij hoor.