tuning

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 06:28
Locatie: rotterdam

tuning

Bericht door frank »

vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
en ik ga me sfi vervanger van binnen polijsten
:)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Re: tuning

Bericht door Rallyastra »

frank schreef:vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
Nu heb je toch echt 20 pk meer hoor :roll: :roll: :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Re: tuning

Bericht door bas1984 »

Rallyastra schreef:
frank schreef:vandaag heb ik de gaasjes uit me luchtmassa meter er uit gehaald
voor een betere luchtdoorstroming
Nu heb je toch echt 20 pk meer hoor :roll: :roll: :lol:
nou het gewicht van die gaasjes gaat er ook weer vanaf....
waar door het totaalgewicht van de auto ook weer tot zijn minimum word beperkt.... schatting van de expert nog een 5 tot 10 pk extra :lol: :lol: :lol:
onkie en donkie
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

euh nouja die gaasjes zorgen wel voor de grootste weerstand van luchtstroom in je inlaattraject! Zal geen pk's schelen, maar draagt iig bij aan een betere doorstroom. Ik geloof 70% van de luchtstroomweerstand zit in je LMM, de rest in je filter en rest van het traject :)
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 06:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank »

nee het zal niet veel helpen maar alle beetjes helpen :D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Gelijk je achterbank er uit slopen voor minder gewicht dan :wink: die gaasjes zitten er geloof ik in voor betere de lucht werveling langs je draatjes ofzo beter laten zitten dus :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 06:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank »

nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Tres puntos
forum-gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 dec 2004 00:21

Bericht door Tres puntos »

frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator
Corsa A 2.0 16v
Corsa A TR (2.0 16v)
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

hahahahahahahah

doe is niet zo dom man
stop dat gaas maar weer snel terug of je moet van je massa meter afwillen al er wat tegen je weerstanden aan komt is ie kaduk

en eff wat anders als je meer power wil zal dat ook meer benzine tot gevolg hebben hoor pk moet ergen vandaan komen
Gebruikersavatar
Road-Runner
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 okt 2004 12:53
Locatie: naast mijn buurman.

Bericht door Road-Runner »

chucky66 schreef:hahahahahahahah

doe is niet zo dom man
stop dat gaas maar weer snel terug of je moet van je massa meter afwillen al er wat tegen je weerstanden aan komt is ie kaduk

en eff wat anders als je meer power wil zal dat ook meer benzine tot gevolg hebben hoor pk moet ergen vandaan komen
Amen
Wat een turbo? Dat is wel cool zeg?!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Das niet slim.
Dat gaasje moet zorgen voor een gelijkmatigere luchtstroom langs de meetdraad. Dat de luchtstroming in de LMM overal gelijk is.
Zondar gaasje wil dat niet -> vermogensverlies.
Niet veel. maar toch.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 06:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank »

ja en waar zit dat 2de gaasje dan voor??? wand dat is al voorbij die weerstanden

dus die kan nooit er voor zijn dat hij gelijkmatig opmeet langs de weerstanden

het is om grote deeltjes vuil tegen te houden
en die komen er toch niet in als je een goede filter hebt
frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 06:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank »

Tres puntos schreef:
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator

nee die slang gaat er steeds af . ik moet echt iets anders verzinen
ik denk toch die mini turbo tussen de lucht filter plaatsen en dan een schakelaar maken zodat hij pas aan gaat als ik flink gas geef ofzo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

frank schreef:ja en waar zit dat 2de gaasje dan voor??? wand dat is al voorbij die weerstanden

dus die kan nooit er voor zijn dat hij gelijkmatig opmeet langs de weerstanden

het is om grote deeltjes vuil tegen te houden
en die komen er toch niet in als je een goede filter hebt
Dan toch lekker niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Metal M GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Metal M GSI »

Lijkt me ook verre van slim dit, maar als je nou een probleem krijgt weet je in ieder geval snel waar je moet zoeken :lol: :wink:
Niet alles wat blaft is een hond!
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

LMM Kosten geen tientje gulden hoor :roll: .. denk niet dat ie het nog lang overleefd..
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

frank schreef:
Tres puntos schreef:
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Heb je die slang die ik je heb gegeven al aangesloten op die ventilator

nee die slang gaat er steeds af . ik moet echt iets anders verzinen
ik denk toch die mini turbo tussen de lucht filter plaatsen en dan een schakelaar maken zodat hij pas aan gaat als ik flink gas geef ofzo
neeeee dan meen je niet je hebt het hier toch niet over een ventilatortje he ????
hahahha pleur hier van me stoel van het lache!!!!!!
dat gaat toch niet !!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Ik zie die gaasjes weer wel meer als obstructie dan dat ze goed doen, maarja heb nie weer zin in zo'n lange discussie :lol: :lol:
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Metal M GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Metal M GSI »

RobbieS schreef:Ik zie die gaasjes weer wel meer als obstructie dan dat ze goed doen, maarja heb nie weer zin in zo'n lange discussie :lol: :lol:
:lol: Is ook zo maar om je inlaat te optimaliseren zijn zoveel manieren maar aan Lmm fietsen is mindere optie.
Niet alles wat blaft is een hond!
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Laagvlieger schreef:
frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die gaas is best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Dat gaasje moet zorgen voor een gelijkmatigere luchtstroom langs de meetdraad.
Dat zeg ik................ gamma uuum LMM

:lol: :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Road-Runner
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 okt 2004 12:53
Locatie: naast mijn buurman.

Bericht door Road-Runner »

frank schreef:nee ik heb me auto getest en hij rijd goed ,en loopt stationair ook goed
dus die gaasjes zijn echt niet nodig
ik denk ook dat hij nu iets beter optrekt

hij krijgt nu meer lucht ,wand die gaatjes in die dat gaas is zijn best klein
en nu is het 1 groot gat

alleen hopen dat het niet meer benzine kost
Leer nou eerst eens nederlands, ik doe het ook niet zo goed maar jij klinkt als een buitenlander.
Wat een turbo? Dat is wel cool zeg?!
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: denk als je echt meer pk's wil je toch echt iets anders moet verzinnen als het gaas uit je LMM halen, en als je meer pk's wil maatr niet meer benziene wil verbruiken begin er dan gewoon niet aan :roll:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 06:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank »

en die miniturbo geeft echt wel een paar pk,s als hij er maar goed op zit
hij blaast hard koude lucht naar binnen

en dat helpt altijd
4 pk ongeveer
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

frank het consept wat jij verzint zal echt niet werken
een ventilator op je inlaat blaast veel lucht naar binnen zo veel dat je comp.{motronic} het nooit kan bij regelen
en je motor gaat gewoon afslaan
er blaast een continu lucht stroom langs je lucht massa meter zo veel dat je motronic in de stress gaat hij kan er gewoon veel brandstoff bij regelen maar dan verzuipt je motor

en hoe kom jij bij 4 PK stond dat op het ventilatortje????
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Road-Runner
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 okt 2004 12:53
Locatie: naast mijn buurman.

Bericht door Road-Runner »

frank schreef:en die miniturbo geeft echt wel een paar pk,s als hij er maar goed op zit
hij blaast hard koude lucht naar binnen

en dat helpt altijd
4 pk ongeveer
Frank !!!! nu ga je te horen krijgen wat ik al een paar weken tegen je aan het zeggen ben, zo werkt het niet man luister nou eens .
Sjonge jonge wat ben jij eigenwijs zeg!!!


chucky66 schreef:frank het consept wat jij verzint zal echt niet werken
een ventilator op je inlaat blaast veel lucht naar binnen zo veel dat je comp.{motronic} het nooit kan bij regelen
en je motor gaat gewoon afslaan
er blaast een continu lucht stroom langs je lucht massa meter zo veel dat je motronic in de stress gaat hij kan er gewoon veel brandstoff bij regelen maar dan verzuipt je motor

en hoe kom jij bij 4 PK stond dat op het ventilatortje????
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:


Dat zeg ik hem al heel de tijd het is echt een eigewijs manneke, maar daar kunnen jullie nog niet zo goed over oordelen.
Maar eigenwijs is hij zeker.
Het is gewoon een venetje uit een PC volgens mij hoor.
Wat een turbo? Dat is wel cool zeg?!
Plaats reactie