Pagina 1 van 6
Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Geplaatst: 10 feb 2015 02:50
door Erwin_dude
maar kleine nieuw topicje openen..
zoals de meesten weten heb ik de oude van melbo/tonnie gekocht,
hier ga ik komende tijd mee verder
de andere astra van mij de 01-JF-RB zal worden gesloopt.. dit met de reden dat ik nu met deze en de kadett gsi erbij geen tijd en vooral zin heb om die compleet op te moeten bouwen..
als iemand nog belang heeft bij een casco als v6 op kenteken stuur me even pb
klein begin vast..
zoals te zien begint de roestduivel hier ook wel onder de motorkap te hakken..
zal vant weekend vast meer fotos plaatsen van wat ik nu weer gedaan heb maar denk dat de meesten wel een idee hebben!
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 10 feb 2015 15:21
door Jerremy
Valt wel mee toch met de roest onder de kap ?
Erwin_dude schreef:
de andere astra van mij de 01-JF-RB zal worden gesloopt.. dit met de reden dat ik nu met deze en de kadett gsi erbij geen tijd en vooral zin heb om die compleet op te moeten bouwen..
als iemand nog belang heeft bij een casco als v6 op kenteken stuur me even pb
Hmm wel zonde
je had hier volgens mij toch al aardig wat werk inzitten toch ? 2x schermen, dorpels... Of heb ik het nou mis.
Ik vond dat je goed opweg was met de V6 !
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 10 feb 2015 18:01
door Erwin_dude
Alles moest nog pad gemsdkt worden en ingelast, gewoon enorm veel werk, dat erbij was die achter dr voor wielen goed verrot.. ook achterplaat was rot.. v6 komt goed hah
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 10 feb 2015 20:55
door RedBill
Die 01-JF-RB, is dat die ene waarvan je al was begonnen met het spuiten van de motorruimte zoals te zien op je avatar?
Die kleur is namelijk wel retevet!
En de roest onder de kap bij deze is niet zo goed te zien vanwege de kleur van de wagen zelf...
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 10 feb 2015 21:21
door Erwin_dude
Ja klopt, kleur was vet ja.. soms ist gewoon keuzed makrn.. heb um al vanaf 2009..
Oranje begint voor de voorpoten te roesten.. zal vant weeknd betere fotos makrn,
Het is niet dat het niet te herstellen is
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 27 feb 2015 19:42
door AlexAstra
mooi wagentje, gaaf dat je de auto in mooiere staat gaat brengen
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 03 mar 2015 14:20
door Bart(astra)
Haal je voorschermen er ook even af, om daar achter te checken op roest
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 13 sep 2015 10:49
door Erwin_dude
Nou naar Veel gezeik en gezeur eindelijk de oranje astra met 3.0 v6 op op kenteken!!
Goedemiddag ze hebben de regels even aangescherpt! Vanaf nu moet je aan kunnen tonen uit wat voor auto het motorblok afkomstig is doormiddel van chassisnummer of kenteken
Aangezien ik heel wat v6 motoren heb gehad heb ik niet bij gehouden uit welke auto of streek ik dit motorblok had gekocht, na veel ellende eerst met omkeren zelf al .. ( kreeg Co niet goed)
Is hij dan nu eindelijk na 7 weken van onderzoek Door rdw zelf goed gekeurd
Ze hebben achterhaald dat hij in 2008 gesloopt is in Apeldoorn.
Denk dak maandag de papieren in huis heb, keuringsrapport heb ik al
-
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 13 sep 2015 16:45
door pluggie
Zo was het vroeger ook. Succes! En top dattie erdoor is.
Wist niet eens dat die van Melbo nog bestond.
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 13 sep 2015 17:20
door Erwin_dude
Nouja hadden ze wel even mogen melden, had motorblok al aantal jaar in mijn bezit
-
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 13 sep 2015 17:21
door astra-gsi-666
ja wat een gezeik om de afkomst van het blok.
Succes met verdere afwikkeling,mooi 3.0 op
kenteken.blijft een mooie auto.
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 13 sep 2015 22:25
door oenatje
Nee dat is niet gezeik. Voor hetzelfde geld is het een gejat blok
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 13 sep 2015 23:28
door Erwin_dude
Vind de regel prima, alleen niet bij auto's van 20 jaar en ouder.. gaat nergens over
-
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 14 sep 2015 17:40
door astra-gsi-666
oenatje schreef:Nee dat is niet gezeik. Voor hetzelfde geld is het een gejat blok
als je dan een blok op de sloop koopt weet je ook niet uit welke wagen hij
komt,op de sloop liggen in rekken en heb je ook geen kenteken of zo.
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 14 sep 2015 20:42
door oenatje
ik heb zelf een reserve c25xe blok van de sloop, ik weet precies uit welke wagen die komt
chassisnr, kenteken erbij, zelfs de 2 enige eigenaren zijn bekend
ik vind het een goede regel iig
gewoon zorgen dat je de zaken op orde hebt
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 14 sep 2015 20:57
door astra-gsi-666
oenatje schreef:ik heb zelf een reserve c25xe blok van de sloop, ik weet precies uit welke wagen die komt
chassisnr, kenteken erbij, zelfs de 2 enige eigenaren zijn bekend
ik vind het een goede regel iig
gewoon zorgen dat je de zaken op orde hebt
bij pepels in elsloo liggen liggen ze gewoon op het rek,afkomst?????
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 14 sep 2015 21:43
door oenatje
niet kopen dus
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 15 sep 2015 09:13
door Jerremy
Ligt eraan. Als je een motor alszijnde reserve koopt en/of die als vervanger dient van exact eenzelfde motor maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Bij een echte ombouw en omkeuring wel.
Heb het zelf toen met een CVO vanuit Opel gedaan. Had een nieuwe krat motor. Welliswaar 6 jaar geleden was dat, volgens mij was het toen deze regel er nog niet, maar ze vonden het wel fijn bij de RDW.
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 15 sep 2015 09:16
door Jerremy
Maar mooi werk Erwin.
gefeliciteerd !
Hoop dat je er veel en lang plezier mee zult hebben.
Leuk te zien dat er nog mensen zijn die een V6 ombouw doen of iig met een V6 in een Astra F rijden.
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 15 sep 2015 19:39
door astra-gsi-666
Jerremy schreef:Ligt eraan. Als je een motor alszijnde reserve koopt en/of die als vervanger dient van exact eenzelfde motor maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Bij een echte ombouw en omkeuring wel.
Heb het zelf toen met een CVO vanuit Opel gedaan. Had een nieuwe krat motor. Welliswaar 6 jaar geleden was dat, volgens mij was het toen deze regel er nog niet, maar ze vonden het wel fijn bij de RDW.
dus als het zelfde type motor is,hoeft het dan niet?
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 15 sep 2015 22:11
door Jerremy
Je hoeft dan natuurlijk niet om te keuren, als je een motor vervangt in je auto voor 1 zelfde type. Dus de kans dat dan ooit een motornummer wordt gecontroleerd of die origineel af fabriek is geleverd in het betreffende voertuig,
is dan natuurlijk zeer en zeer klein.
Maar als consument dien je jezelf inderdaad wel altijd er verzekerd van te zijn, dat de goederen die je koopt niet van diefstal of anderszins afkomstig zijn, want dat zou de koper tot heler maken, wat ook strafbaar is.
Uiteraard mag je aannemen van een bedrijf dat in motoren handelt, of een revisie bedrijf, of een demontage bedrijf dat jouw een motor (met een bon) verkoopt, dat dat een eerlijke motor is. Mij lijkt het onmogelijk om die verantwoordelijkheid bij de koper te leggen om uit te zoeken én aan te kunnen tonen dat het geen motor is die van diefstal afkomstig is.
Anders wordt het verhaal natuurlijk zodra je een motor bij een particulier uit ze schuurtje of garagebox vandaan koopt..
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 06 okt 2015 10:47
door RedBill
Mooi dat eindelijk alles rond is Erwin. Al wat kilometertjes met de wagen gereden?
Zag dat je 01-JF-RB bij de RDW inderdaad verdwenen is. Heb je er nu naast die oranje nog meer staan?
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 06 okt 2015 11:52
door Erwin_dude
He wj nee de oranje is samen met de kadett gsi alles wat er overgebleven is, oranje rijdt is wekelijks int weekend in en blijft heerlijk, al mist hij zo nu en dan vermogen, waarschijnlijk labdasone defect voor rest de roest bij de wielkasten staat op mn verlanglijst zolang het nu nog goed bij te werken is even vlug doen
-
Re: Oranje project 3
Geplaatst: 06 okt 2015 22:42
door AlexAstra
Mooi dat je de oranje in mooie staat wilt maken!
Heb de auto nooit in het echt gezien, ben wel benieuwd.
Wellicht in het nieuwe jaar op een meeting?
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Geplaatst: 24 apr 2016 12:39
door Erwin_dude
Zo poosje op laag pitje gestaan maar we gaan weer verder knutselen, aangezien mn v6 weer de welbekende klopsensorstoring heeft, gaan we nu is het hartje van saab erin proberen de b308e oftewel de 3.0l v6 turbo
Gister auto afgeleverd dus binnenkort even spul wisselen
De t7 van saab word mn ecu dus zal nog even uitzoeken worden hoe het allemaal aangesloten word maar daar gaan we ook wel weer uitkomen, alvast wat pics
-