Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
maar kleine nieuw topicje openen..
zoals de meesten weten heb ik de oude van melbo/tonnie gekocht,
hier ga ik komende tijd mee verder
de andere astra van mij de 01-JF-RB zal worden gesloopt.. dit met de reden dat ik nu met deze en de kadett gsi erbij geen tijd en vooral zin heb om die compleet op te moeten bouwen..
als iemand nog belang heeft bij een casco als v6 op kenteken stuur me even pb
klein begin vast..
zoals te zien begint de roestduivel hier ook wel onder de motorkap te hakken..
zal vant weekend vast meer fotos plaatsen van wat ik nu weer gedaan heb maar denk dat de meesten wel een idee hebben!
zoals de meesten weten heb ik de oude van melbo/tonnie gekocht,
hier ga ik komende tijd mee verder
de andere astra van mij de 01-JF-RB zal worden gesloopt.. dit met de reden dat ik nu met deze en de kadett gsi erbij geen tijd en vooral zin heb om die compleet op te moeten bouwen..
als iemand nog belang heeft bij een casco als v6 op kenteken stuur me even pb
klein begin vast..
zoals te zien begint de roestduivel hier ook wel onder de motorkap te hakken..
zal vant weekend vast meer fotos plaatsen van wat ik nu weer gedaan heb maar denk dat de meesten wel een idee hebben!
Laatst gewijzigd door Erwin_dude op 24 apr 2016 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oranje project 3
Valt wel mee toch met de roest onder de kap ?
Ik vond dat je goed opweg was met de V6 !
Hmm wel zonde je had hier volgens mij toch al aardig wat werk inzitten toch ? 2x schermen, dorpels... Of heb ik het nou mis.Erwin_dude schreef: de andere astra van mij de 01-JF-RB zal worden gesloopt.. dit met de reden dat ik nu met deze en de kadett gsi erbij geen tijd en vooral zin heb om die compleet op te moeten bouwen..
als iemand nog belang heeft bij een casco als v6 op kenteken stuur me even pb
Ik vond dat je goed opweg was met de V6 !
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Oranje project 3
Alles moest nog pad gemsdkt worden en ingelast, gewoon enorm veel werk, dat erbij was die achter dr voor wielen goed verrot.. ook achterplaat was rot.. v6 komt goed hah
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Oranje project 3
Die 01-JF-RB, is dat die ene waarvan je al was begonnen met het spuiten van de motorruimte zoals te zien op je avatar?
Die kleur is namelijk wel retevet!
En de roest onder de kap bij deze is niet zo goed te zien vanwege de kleur van de wagen zelf...
Die kleur is namelijk wel retevet!
En de roest onder de kap bij deze is niet zo goed te zien vanwege de kleur van de wagen zelf...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Oranje project 3
Ja klopt, kleur was vet ja.. soms ist gewoon keuzed makrn.. heb um al vanaf 2009..
Oranje begint voor de voorpoten te roesten.. zal vant weeknd betere fotos makrn,
Het is niet dat het niet te herstellen is
Oranje begint voor de voorpoten te roesten.. zal vant weeknd betere fotos makrn,
Het is niet dat het niet te herstellen is
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Oranje project 3
mooi wagentje, gaaf dat je de auto in mooiere staat gaat brengen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Oranje project 3
Haal je voorschermen er ook even af, om daar achter te checken op roest
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Oranje project 3
Nou naar Veel gezeik en gezeur eindelijk de oranje astra met 3.0 v6 op op kenteken!!
Goedemiddag ze hebben de regels even aangescherpt! Vanaf nu moet je aan kunnen tonen uit wat voor auto het motorblok afkomstig is doormiddel van chassisnummer of kenteken
Aangezien ik heel wat v6 motoren heb gehad heb ik niet bij gehouden uit welke auto of streek ik dit motorblok had gekocht, na veel ellende eerst met omkeren zelf al .. ( kreeg Co niet goed)
Is hij dan nu eindelijk na 7 weken van onderzoek Door rdw zelf goed gekeurd
Ze hebben achterhaald dat hij in 2008 gesloopt is in Apeldoorn.
Denk dak maandag de papieren in huis heb, keuringsrapport heb ik al
-
Goedemiddag ze hebben de regels even aangescherpt! Vanaf nu moet je aan kunnen tonen uit wat voor auto het motorblok afkomstig is doormiddel van chassisnummer of kenteken
Aangezien ik heel wat v6 motoren heb gehad heb ik niet bij gehouden uit welke auto of streek ik dit motorblok had gekocht, na veel ellende eerst met omkeren zelf al .. ( kreeg Co niet goed)
Is hij dan nu eindelijk na 7 weken van onderzoek Door rdw zelf goed gekeurd
Ze hebben achterhaald dat hij in 2008 gesloopt is in Apeldoorn.
Denk dak maandag de papieren in huis heb, keuringsrapport heb ik al
-
Re: Oranje project 3
Zo was het vroeger ook. Succes! En top dattie erdoor is.
Wist niet eens dat die van Melbo nog bestond.
Wist niet eens dat die van Melbo nog bestond.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Oranje project 3
Nouja hadden ze wel even mogen melden, had motorblok al aantal jaar in mijn bezit
-
-
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Oranje project 3
ja wat een gezeik om de afkomst van het blok.
Succes met verdere afwikkeling,mooi 3.0 op
kenteken.blijft een mooie auto.
danny gsi 666
Succes met verdere afwikkeling,mooi 3.0 op
kenteken.blijft een mooie auto.
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
Nee dat is niet gezeik. Voor hetzelfde geld is het een gejat blok
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Oranje project 3
Vind de regel prima, alleen niet bij auto's van 20 jaar en ouder.. gaat nergens over
-
-
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Oranje project 3
als je dan een blok op de sloop koopt weet je ook niet uit welke wagen hijoenatje schreef:Nee dat is niet gezeik. Voor hetzelfde geld is het een gejat blok
komt,op de sloop liggen in rekken en heb je ook geen kenteken of zo.
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
ik heb zelf een reserve c25xe blok van de sloop, ik weet precies uit welke wagen die komt
chassisnr, kenteken erbij, zelfs de 2 enige eigenaren zijn bekend
ik vind het een goede regel iig
gewoon zorgen dat je de zaken op orde hebt
chassisnr, kenteken erbij, zelfs de 2 enige eigenaren zijn bekend
ik vind het een goede regel iig
gewoon zorgen dat je de zaken op orde hebt
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Oranje project 3
bij pepels in elsloo liggen liggen ze gewoon op het rek,afkomst?????oenatje schreef:ik heb zelf een reserve c25xe blok van de sloop, ik weet precies uit welke wagen die komt
chassisnr, kenteken erbij, zelfs de 2 enige eigenaren zijn bekend
ik vind het een goede regel iig
gewoon zorgen dat je de zaken op orde hebt
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
niet kopen dus
Re: Oranje project 3
Ligt eraan. Als je een motor alszijnde reserve koopt en/of die als vervanger dient van exact eenzelfde motor maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Bij een echte ombouw en omkeuring wel.
Heb het zelf toen met een CVO vanuit Opel gedaan. Had een nieuwe krat motor. Welliswaar 6 jaar geleden was dat, volgens mij was het toen deze regel er nog niet, maar ze vonden het wel fijn bij de RDW.
Bij een echte ombouw en omkeuring wel.
Heb het zelf toen met een CVO vanuit Opel gedaan. Had een nieuwe krat motor. Welliswaar 6 jaar geleden was dat, volgens mij was het toen deze regel er nog niet, maar ze vonden het wel fijn bij de RDW.
Re: Oranje project 3
Maar mooi werk Erwin. gefeliciteerd !
Hoop dat je er veel en lang plezier mee zult hebben.
Leuk te zien dat er nog mensen zijn die een V6 ombouw doen of iig met een V6 in een Astra F rijden.
Hoop dat je er veel en lang plezier mee zult hebben.
Leuk te zien dat er nog mensen zijn die een V6 ombouw doen of iig met een V6 in een Astra F rijden.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Oranje project 3
dus als het zelfde type motor is,hoeft het dan niet?Jerremy schreef:Ligt eraan. Als je een motor alszijnde reserve koopt en/of die als vervanger dient van exact eenzelfde motor maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Bij een echte ombouw en omkeuring wel.
Heb het zelf toen met een CVO vanuit Opel gedaan. Had een nieuwe krat motor. Welliswaar 6 jaar geleden was dat, volgens mij was het toen deze regel er nog niet, maar ze vonden het wel fijn bij de RDW.
danny gsi 666
Re: Oranje project 3
Je hoeft dan natuurlijk niet om te keuren, als je een motor vervangt in je auto voor 1 zelfde type. Dus de kans dat dan ooit een motornummer wordt gecontroleerd of die origineel af fabriek is geleverd in het betreffende voertuig,
is dan natuurlijk zeer en zeer klein.
Maar als consument dien je jezelf inderdaad wel altijd er verzekerd van te zijn, dat de goederen die je koopt niet van diefstal of anderszins afkomstig zijn, want dat zou de koper tot heler maken, wat ook strafbaar is.
Uiteraard mag je aannemen van een bedrijf dat in motoren handelt, of een revisie bedrijf, of een demontage bedrijf dat jouw een motor (met een bon) verkoopt, dat dat een eerlijke motor is. Mij lijkt het onmogelijk om die verantwoordelijkheid bij de koper te leggen om uit te zoeken én aan te kunnen tonen dat het geen motor is die van diefstal afkomstig is.
Anders wordt het verhaal natuurlijk zodra je een motor bij een particulier uit ze schuurtje of garagebox vandaan koopt..
is dan natuurlijk zeer en zeer klein.
Maar als consument dien je jezelf inderdaad wel altijd er verzekerd van te zijn, dat de goederen die je koopt niet van diefstal of anderszins afkomstig zijn, want dat zou de koper tot heler maken, wat ook strafbaar is.
Uiteraard mag je aannemen van een bedrijf dat in motoren handelt, of een revisie bedrijf, of een demontage bedrijf dat jouw een motor (met een bon) verkoopt, dat dat een eerlijke motor is. Mij lijkt het onmogelijk om die verantwoordelijkheid bij de koper te leggen om uit te zoeken én aan te kunnen tonen dat het geen motor is die van diefstal afkomstig is.
Anders wordt het verhaal natuurlijk zodra je een motor bij een particulier uit ze schuurtje of garagebox vandaan koopt..
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Oranje project 3
Mooi dat eindelijk alles rond is Erwin. Al wat kilometertjes met de wagen gereden?
Zag dat je 01-JF-RB bij de RDW inderdaad verdwenen is. Heb je er nu naast die oranje nog meer staan?
Zag dat je 01-JF-RB bij de RDW inderdaad verdwenen is. Heb je er nu naast die oranje nog meer staan?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Oranje project 3
He wj nee de oranje is samen met de kadett gsi alles wat er overgebleven is, oranje rijdt is wekelijks int weekend in en blijft heerlijk, al mist hij zo nu en dan vermogen, waarschijnlijk labdasone defect voor rest de roest bij de wielkasten staat op mn verlanglijst zolang het nu nog goed bij te werken is even vlug doen
-
-
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Oranje project 3
Mooi dat je de oranje in mooie staat wilt maken!
Heb de auto nooit in het echt gezien, ben wel benieuwd.
Wellicht in het nieuwe jaar op een meeting?
Heb de auto nooit in het echt gezien, ben wel benieuwd.
Wellicht in het nieuwe jaar op een meeting?
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Project Oranje B308E 3l v6 Turbo
Zo poosje op laag pitje gestaan maar we gaan weer verder knutselen, aangezien mn v6 weer de welbekende klopsensorstoring heeft, gaan we nu is het hartje van saab erin proberen de b308e oftewel de 3.0l v6 turbo
Gister auto afgeleverd dus binnenkort even spul wisselen
De t7 van saab word mn ecu dus zal nog even uitzoeken worden hoe het allemaal aangesloten word maar daar gaan we ook wel weer uitkomen, alvast wat pics
-
Gister auto afgeleverd dus binnenkort even spul wisselen
De t7 van saab word mn ecu dus zal nog even uitzoeken worden hoe het allemaal aangesloten word maar daar gaan we ook wel weer uitkomen, alvast wat pics
-
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam