Pagina 1 van 2

C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 18:01
door Project C18XE
Hallo mensen,

Zoals ik al in mijn voorsteltopic heb vermeld ben ik bezig een c18xe vanaf kale karrosserie op te bouwen.
Het gaat hier om een Astra c18xe uit '93 die oorspronkelijk bedoeld was als motordonor voor de station van mijn broertje. Toen hij eens tegen mij zei dat ik eens dringend naar de karrosserie moest komen kijken ben ik direkt in mijn auto gestapt en ben ik naar Nijmegen gereden. Het was een 3-deurs karrosserie die nog kompleet origineel was ( niets gelast) met 0,0 roest. Dit vond ik echt wonderbaarlijk. We weten zelf allemaal wat de zwakke plekken van de Astra's van die tijd zijn. Vanaf toen was ik verkocht en ben ik met de planning voor de heropbouw begonnen.
Al snel had ik het gehele interieur gestript ( wat een ruimte ineens :D )
Toen gingen de lanmen enz eruit om wat meer ruimte te hebben voor het c18xe blok dat ik nog had liggen. Het blok lag er binnen een paar uur in en het was direkt staren - lopen.
Het blok heeft een kleine 135.000 km gelopen en ook na het eerste starten na 2 jaar te hebben stilgelegen was er niet 1 tik in het blok te horen. Dat alles zo makkelijk ging en perfect verliep heeft mij erg gemotiveerd om verder te gaan. Elke vrije minuut was en ben ik met de auto bezig en nu neemt hij wel heel erg snel de vorm aan die hij uiteindelijk gaat krijgen.
Ik weet dat heel veel mensen hier voor het standaard GSI-pakket vallen, maar ik zoek de weg van het maximaal mogelijke op en ik ga voor een andere look in het geheel.
Even een aantal zaken die erop en eronder zitten of nog gaan komen;

- 18 inch lichtmetaal ( 7 x 18 ET35 met 215-35 18 banden ) passen zonder aanpassingen
aan de wiellopen

- Groot vouwdak van 82 cm breed en 111,5 cm lang ( zit er sinds gisteren in )
- Verlaging van 40 mm rondom ( lager gaat problemen veroorzaken met de 18 inch en de
bumperset in combinatie met de geweldige drempel in Nederland.
- Strakke achterklep ( alles is glad gemaakt: geen ruitenwisser meer, geen slot, geen
Opel-teken. Heb zelfs de afdekkap die over het slot heen gaat gecleant. Die wil ik toch
graag houden voor het kenteken.
- Angel-eyes in combinatie met een Rieger-grill mochten in mijn ogen ook niet ontbreken.
- Qua kleur(en) is mijn oog gevallen op een combinatie van 2 Opel-kleuren. Het
originele Marseillerood metallic en Novazwart. De kleurencombinatie zal er ongeveer
hetzelfde uit komen te zien als die in mijn avatar



Foto's volgen z.s.m.

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 18:46
door Theo Gsi
Ben benieuwt, maar die wielen gaan nooit passen vooral niet met et waarde van 35 en 215 banden eronder......

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 18:50
door Project C18XE
De wielen zitten er al onder en een proefrit heb ik er ook al mee gemaakt.
Er loopt niks aan ( ook niet bij oneffenheden in het wegdek of drempels )
Ook niet bij maximaal insturen enz.
Zitten als gegoten. Misschien raar maar waar. Kan er niks anders van maken.

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 19:40
door Bart(astra)
Nu maak je ons wel nieuwsgierig naar de foto's !

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 19:41
door Project C18XE
Dit is het hoopje ellende waar ik toendertijd mee ben begonnen.

Afbeelding

De achterkant met een liefdevol met Winnie the Poeh gepimpte klep

Afbeelding

Al vrij snel was het duidelijk dat er iets moest gebeuren dus moest er een c18xe gaan komen voor de c18xe op kenteken.

Afbeelding

En de achterklep richting het oud ijzer bevordert en vervangen door deze

Afbeelding

Vervolgens de 18 inch eronder gemonteerd om te passen en de bumperset er aangehangen om aan te passen aan de auto. Het interieur was toen inmiddels al gestript inclusief de verknipte kabelbomen die de vorige eigenaar had achtergelaten.

Afbeelding

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 19:46
door Project C18XE
de bumperset vervolgens kompleet passend gemaakt en het dakje erin gezet

Afbeelding

Afbeelding

Achterklep strak gemaakt door mijn broertje en het antennegat gecleant

Afbeelding

Dit is de stand van zaken tot vandaag. Morgen ga ik weer vrolijk verder met de opbouw.
Ik heb immers vakantie en de tijd moet ook nuttig besteed worden in mijn ogen.

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 19:48
door Bart(astra)
Je pakt het grondig aan, en dat verdient respect ! :worship:

Maar het is totaal mijn smaak niet.
De bumpers passen niet bij de belijning van de astra.
En zo'n mega schuifdak zou ik zelf niet willen in mijn astra, maar is wel uniek.


Maar het is jouw auto, en je moet absoluut doen wat je zelf het mooiste vindt !

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 19:53
door Project C18XE
Bedankt voor je mening over het project en het is idd zo dat er niks persoonlijker is als een auto. Nu ik de kans en de middelen heb deze auto op te bouwen doe ik het idd grondig en naar mijn eigen smaak. En een aantal dingen aan deze auto zullen anders zijn als normaal, maar dat ben ik zelf ook niet helemaal. Welke normale vent wordt er uiteindelijk ook militair? :wink:

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 20:03
door Raymond-oud
dacht dat het om een roest vrije :GSi: ging
maar dit is een standaard astra
dan vind ik het niet zo erg :mrgreen:
veel plezier met opbouwen

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 20:42
door thommy
Mooi project..

Maar het is precies wat bart astra zegt over de belijning met de bumpers !
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar orgineel want het is juist de bumper set van de :GSi: dat de :GSi: maakt
Maar voor de rest wordt het volgens mij egt een strakke bak..
ben benieuwd naar het eindresultaat .!!!

Grtz

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 20:54
door Project C18XE
Als de auto af is en gespoten is zien we het uiteindelijke uiterlijk van de wagen pas echt. Het kan zijn dat het dan idd niet zo met de bumpers uitpakt zoals in het in gedachten heb. In dat geval gaat mijn plan b ook in werking en zal ik de bodykit van de gsi die ik ook nog heb liggen gaan gebruiken. Die bodykit wordt zowiezo ook meegespoten als de auto naar de spuiterij gaat. Het kan dus nog alle kanten op met dit project. Op het vouwdak na dan.

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 22:33
door Haaye
Nu maar hopen dat die monsterbumpers niet passen en je de orginele gaat gebruiken.... :shutup:

Dat mag ik natuurlijk niet zeggen :)

Succes met de opbouw!!! Ben benieuwd!!

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 23:10
door RedBill
Heej! Goed bezig met het plaatsen van de foto's! Je steekt veel werk in je Astra. Ik hoop dat het je ook gaat lukken om em helemaal naar je smaak te krijgen! Succes, en vooral veel plezier daarbij, want daarvoor heb je een hobby, nietwaar?

Heb je wel ook sideskirts die bij de bumperset passen?

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 15 aug 2010 23:29
door Project C18XE
@ RedBill: Bedankt voor je toevoeging in deze topic. Jullie allemaal trouwens.
Zijskirts liggen ook in de auto en komende week gaan die eronder. Ik moet daarvoor alleen even iemand hebben die me meehelpt de skirts eronder te zetten en uit te lijnen en ik ben er 9 van de 10 keer alleen, maar dat komt zeer binnenkort goed. Foto's volgen dan z.s.m.

@ haaye: Wie zal het zeggen. :wink:

@ raymond: het is een originele c18xe op kenteken. :wink:

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 16 aug 2010 09:07
door RedBill
Nog wel even een reactie op de afmeting van je velgen trouwens. We hebben hier ooit 1 clublid gehad die ook 18" velgen onder zijn GSi heeft gehad. Dat past nooit zonder aanpassingen in je wielkasten achter, geeft altijd problemen bij ver inveren. Maar daar komt ook nog eens bij dat het werkelijk voor geen meter rijdt, omdat je alleen op ultra platte banden kunt rijden. 18" is echt te groot voor de Astra F. Groter is zeker niet altijd beter!

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 16 aug 2010 10:40
door oenatje
ik vind 17 inch al kut om mee te rijden. je moet constant op deuken en kuilen in de weg letten.

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 16 aug 2010 19:54
door Bart(astra)
oenatje schreef:ik vind 17 inch al kut om mee te rijden. je moet constant op deuken en kuilen in de weg letten.
Hebben ze daar de wegen nog steeds niet geasfalteerd dan ? :shock: :mrgreen:

Misschien omdat hij nog niet verlaagd is, dat het nu nog wel gaat.
Maar ik denk niet dat de proefrit met 4 man was ... ?

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 16 aug 2010 20:30
door Theo Gsi
hahaha daarom bart ;)

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 20 aug 2010 19:09
door Raymond-oud
Project C18XE schreef:
@ raymond: het is een originele c18xe op kenteken. :wink:
nou als ik de fotos bekijk zie ik een standaard astra
kan wel wel een c18xe op kenteken zijn maar is volgens geen echte :GSi:
doe anders eens het kenteken

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 21 aug 2010 00:37
door RedBill
raymond schreef:
Project C18XE schreef:
@ raymond: het is een originele c18xe op kenteken. :wink:
nou als ik de fotos bekijk zie ik een standaard astra
kan wel wel een c18xe op kenteken zijn maar is volgens geen echte :GSi:
doe anders eens het kenteken
Klopt, is geen GSi, maar gewoon een Tailgate C18XE.

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 21 aug 2010 01:38
door Project C18XE
Is ie daardoor minderwaardig?

Hier is het kenteken: KLE-VK-173

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 21 aug 2010 08:10
door oenatje
Project C18XE schreef:Is ie daardoor minderwaardig?

Hier is het kenteken: KLE-VK-173
wat een gek kenteken

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 21 aug 2010 09:15
door RedBill
Project C18XE schreef:Is ie daardoor minderwaardig?
Nee, zeker niet minderwaardig. Maar technisch zitten er nog best wel wat verschillen tussen een standaard tailgate en een GSi.
oenatje schreef:
Project C18XE schreef: Hier is het kenteken: KLE-VK-173
wat een gek kenteken
Belgisch denk ik?

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 21 aug 2010 09:50
door oenatje
dat denk ik niet:

Het Belgisch kenteken bestaat uit een rode letter/cijfercombinatie op een witte achtergrond, bestaande uit ofwel: 1 letter en 4 cijfers, 2 letters en 3 cijfers of 3 letters en 3 cijfers.

Re: C18XE project 2010

Geplaatst: 21 aug 2010 10:46
door Raymond-oud
dat is een duits kenteken

KLE staat voor gemeente KLEVE in duitsland