C18XE project 2010
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
C18XE project 2010
Hallo mensen,
Zoals ik al in mijn voorsteltopic heb vermeld ben ik bezig een c18xe vanaf kale karrosserie op te bouwen.
Het gaat hier om een Astra c18xe uit '93 die oorspronkelijk bedoeld was als motordonor voor de station van mijn broertje. Toen hij eens tegen mij zei dat ik eens dringend naar de karrosserie moest komen kijken ben ik direkt in mijn auto gestapt en ben ik naar Nijmegen gereden. Het was een 3-deurs karrosserie die nog kompleet origineel was ( niets gelast) met 0,0 roest. Dit vond ik echt wonderbaarlijk. We weten zelf allemaal wat de zwakke plekken van de Astra's van die tijd zijn. Vanaf toen was ik verkocht en ben ik met de planning voor de heropbouw begonnen.
Al snel had ik het gehele interieur gestript ( wat een ruimte ineens )
Toen gingen de lanmen enz eruit om wat meer ruimte te hebben voor het c18xe blok dat ik nog had liggen. Het blok lag er binnen een paar uur in en het was direkt staren - lopen.
Het blok heeft een kleine 135.000 km gelopen en ook na het eerste starten na 2 jaar te hebben stilgelegen was er niet 1 tik in het blok te horen. Dat alles zo makkelijk ging en perfect verliep heeft mij erg gemotiveerd om verder te gaan. Elke vrije minuut was en ben ik met de auto bezig en nu neemt hij wel heel erg snel de vorm aan die hij uiteindelijk gaat krijgen.
Ik weet dat heel veel mensen hier voor het standaard GSI-pakket vallen, maar ik zoek de weg van het maximaal mogelijke op en ik ga voor een andere look in het geheel.
Even een aantal zaken die erop en eronder zitten of nog gaan komen;
- 18 inch lichtmetaal ( 7 x 18 ET35 met 215-35 18 banden ) passen zonder aanpassingen
aan de wiellopen
- Groot vouwdak van 82 cm breed en 111,5 cm lang ( zit er sinds gisteren in )
- Verlaging van 40 mm rondom ( lager gaat problemen veroorzaken met de 18 inch en de
bumperset in combinatie met de geweldige drempel in Nederland.
- Strakke achterklep ( alles is glad gemaakt: geen ruitenwisser meer, geen slot, geen
Opel-teken. Heb zelfs de afdekkap die over het slot heen gaat gecleant. Die wil ik toch
graag houden voor het kenteken.
- Angel-eyes in combinatie met een Rieger-grill mochten in mijn ogen ook niet ontbreken.
- Qua kleur(en) is mijn oog gevallen op een combinatie van 2 Opel-kleuren. Het
originele Marseillerood metallic en Novazwart. De kleurencombinatie zal er ongeveer
hetzelfde uit komen te zien als die in mijn avatar
Foto's volgen z.s.m.
Zoals ik al in mijn voorsteltopic heb vermeld ben ik bezig een c18xe vanaf kale karrosserie op te bouwen.
Het gaat hier om een Astra c18xe uit '93 die oorspronkelijk bedoeld was als motordonor voor de station van mijn broertje. Toen hij eens tegen mij zei dat ik eens dringend naar de karrosserie moest komen kijken ben ik direkt in mijn auto gestapt en ben ik naar Nijmegen gereden. Het was een 3-deurs karrosserie die nog kompleet origineel was ( niets gelast) met 0,0 roest. Dit vond ik echt wonderbaarlijk. We weten zelf allemaal wat de zwakke plekken van de Astra's van die tijd zijn. Vanaf toen was ik verkocht en ben ik met de planning voor de heropbouw begonnen.
Al snel had ik het gehele interieur gestript ( wat een ruimte ineens )
Toen gingen de lanmen enz eruit om wat meer ruimte te hebben voor het c18xe blok dat ik nog had liggen. Het blok lag er binnen een paar uur in en het was direkt staren - lopen.
Het blok heeft een kleine 135.000 km gelopen en ook na het eerste starten na 2 jaar te hebben stilgelegen was er niet 1 tik in het blok te horen. Dat alles zo makkelijk ging en perfect verliep heeft mij erg gemotiveerd om verder te gaan. Elke vrije minuut was en ben ik met de auto bezig en nu neemt hij wel heel erg snel de vorm aan die hij uiteindelijk gaat krijgen.
Ik weet dat heel veel mensen hier voor het standaard GSI-pakket vallen, maar ik zoek de weg van het maximaal mogelijke op en ik ga voor een andere look in het geheel.
Even een aantal zaken die erop en eronder zitten of nog gaan komen;
- 18 inch lichtmetaal ( 7 x 18 ET35 met 215-35 18 banden ) passen zonder aanpassingen
aan de wiellopen
- Groot vouwdak van 82 cm breed en 111,5 cm lang ( zit er sinds gisteren in )
- Verlaging van 40 mm rondom ( lager gaat problemen veroorzaken met de 18 inch en de
bumperset in combinatie met de geweldige drempel in Nederland.
- Strakke achterklep ( alles is glad gemaakt: geen ruitenwisser meer, geen slot, geen
Opel-teken. Heb zelfs de afdekkap die over het slot heen gaat gecleant. Die wil ik toch
graag houden voor het kenteken.
- Angel-eyes in combinatie met een Rieger-grill mochten in mijn ogen ook niet ontbreken.
- Qua kleur(en) is mijn oog gevallen op een combinatie van 2 Opel-kleuren. Het
originele Marseillerood metallic en Novazwart. De kleurencombinatie zal er ongeveer
hetzelfde uit komen te zien als die in mijn avatar
Foto's volgen z.s.m.
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: C18XE project 2010
Ben benieuwt, maar die wielen gaan nooit passen vooral niet met et waarde van 35 en 215 banden eronder......
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
De wielen zitten er al onder en een proefrit heb ik er ook al mee gemaakt.
Er loopt niks aan ( ook niet bij oneffenheden in het wegdek of drempels )
Ook niet bij maximaal insturen enz.
Zitten als gegoten. Misschien raar maar waar. Kan er niks anders van maken.
Er loopt niks aan ( ook niet bij oneffenheden in het wegdek of drempels )
Ook niet bij maximaal insturen enz.
Zitten als gegoten. Misschien raar maar waar. Kan er niks anders van maken.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C18XE project 2010
Nu maak je ons wel nieuwsgierig naar de foto's !
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Dit is het hoopje ellende waar ik toendertijd mee ben begonnen.
De achterkant met een liefdevol met Winnie the Poeh gepimpte klep
Al vrij snel was het duidelijk dat er iets moest gebeuren dus moest er een c18xe gaan komen voor de c18xe op kenteken.
En de achterklep richting het oud ijzer bevordert en vervangen door deze
Vervolgens de 18 inch eronder gemonteerd om te passen en de bumperset er aangehangen om aan te passen aan de auto. Het interieur was toen inmiddels al gestript inclusief de verknipte kabelbomen die de vorige eigenaar had achtergelaten.
De achterkant met een liefdevol met Winnie the Poeh gepimpte klep
Al vrij snel was het duidelijk dat er iets moest gebeuren dus moest er een c18xe gaan komen voor de c18xe op kenteken.
En de achterklep richting het oud ijzer bevordert en vervangen door deze
Vervolgens de 18 inch eronder gemonteerd om te passen en de bumperset er aangehangen om aan te passen aan de auto. Het interieur was toen inmiddels al gestript inclusief de verknipte kabelbomen die de vorige eigenaar had achtergelaten.
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
de bumperset vervolgens kompleet passend gemaakt en het dakje erin gezet
Achterklep strak gemaakt door mijn broertje en het antennegat gecleant
Dit is de stand van zaken tot vandaag. Morgen ga ik weer vrolijk verder met de opbouw.
Ik heb immers vakantie en de tijd moet ook nuttig besteed worden in mijn ogen.
Achterklep strak gemaakt door mijn broertje en het antennegat gecleant
Dit is de stand van zaken tot vandaag. Morgen ga ik weer vrolijk verder met de opbouw.
Ik heb immers vakantie en de tijd moet ook nuttig besteed worden in mijn ogen.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C18XE project 2010
Je pakt het grondig aan, en dat verdient respect !
Maar het is totaal mijn smaak niet.
De bumpers passen niet bij de belijning van de astra.
En zo'n mega schuifdak zou ik zelf niet willen in mijn astra, maar is wel uniek.
Maar het is jouw auto, en je moet absoluut doen wat je zelf het mooiste vindt !
Maar het is totaal mijn smaak niet.
De bumpers passen niet bij de belijning van de astra.
En zo'n mega schuifdak zou ik zelf niet willen in mijn astra, maar is wel uniek.
Maar het is jouw auto, en je moet absoluut doen wat je zelf het mooiste vindt !
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Bedankt voor je mening over het project en het is idd zo dat er niks persoonlijker is als een auto. Nu ik de kans en de middelen heb deze auto op te bouwen doe ik het idd grondig en naar mijn eigen smaak. En een aantal dingen aan deze auto zullen anders zijn als normaal, maar dat ben ik zelf ook niet helemaal. Welke normale vent wordt er uiteindelijk ook militair?
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C18XE project 2010
dacht dat het om een roest vrije ging
maar dit is een standaard astra
dan vind ik het niet zo erg
veel plezier met opbouwen
maar dit is een standaard astra
dan vind ik het niet zo erg
veel plezier met opbouwen
- thommy
- forum-gebruiker
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 aug 2010 23:10
- Auto('s): Astra F GSI 2.0 16v Turbo `94 Astra F GSI 1.8 16v `94 Astra F 1.6 Sport `97
- Locatie: Krabbendijke
Re: C18XE project 2010
Mooi project..
Maar het is precies wat bart astra zegt over de belijning met de bumpers !
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar orgineel want het is juist de bumper set van de dat de maakt
Maar voor de rest wordt het volgens mij egt een strakke bak..
ben benieuwd naar het eindresultaat .!!!
Grtz
Maar het is precies wat bart astra zegt over de belijning met de bumpers !
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar orgineel want het is juist de bumper set van de dat de maakt
Maar voor de rest wordt het volgens mij egt een strakke bak..
ben benieuwd naar het eindresultaat .!!!
Grtz
==========>>Westcoast promoteam<<==========
Astra GSI 2.0 16v TURBO
Astra GSI 1.8 16v
Astra GSI 1.8 16v (Donor)
Astra GSI 2.0 16v TURBO
Astra GSI 1.8 16v
Astra GSI 1.8 16v (Donor)
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Als de auto af is en gespoten is zien we het uiteindelijke uiterlijk van de wagen pas echt. Het kan zijn dat het dan idd niet zo met de bumpers uitpakt zoals in het in gedachten heb. In dat geval gaat mijn plan b ook in werking en zal ik de bodykit van de gsi die ik ook nog heb liggen gaan gebruiken. Die bodykit wordt zowiezo ook meegespoten als de auto naar de spuiterij gaat. Het kan dus nog alle kanten op met dit project. Op het vouwdak na dan.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C18XE project 2010
Nu maar hopen dat die monsterbumpers niet passen en je de orginele gaat gebruiken....
Dat mag ik natuurlijk niet zeggen
Succes met de opbouw!!! Ben benieuwd!!
Dat mag ik natuurlijk niet zeggen
Succes met de opbouw!!! Ben benieuwd!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Heej! Goed bezig met het plaatsen van de foto's! Je steekt veel werk in je Astra. Ik hoop dat het je ook gaat lukken om em helemaal naar je smaak te krijgen! Succes, en vooral veel plezier daarbij, want daarvoor heb je een hobby, nietwaar?
Heb je wel ook sideskirts die bij de bumperset passen?
Heb je wel ook sideskirts die bij de bumperset passen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
@ RedBill: Bedankt voor je toevoeging in deze topic. Jullie allemaal trouwens.
Zijskirts liggen ook in de auto en komende week gaan die eronder. Ik moet daarvoor alleen even iemand hebben die me meehelpt de skirts eronder te zetten en uit te lijnen en ik ben er 9 van de 10 keer alleen, maar dat komt zeer binnenkort goed. Foto's volgen dan z.s.m.
@ haaye: Wie zal het zeggen.
@ raymond: het is een originele c18xe op kenteken.
Zijskirts liggen ook in de auto en komende week gaan die eronder. Ik moet daarvoor alleen even iemand hebben die me meehelpt de skirts eronder te zetten en uit te lijnen en ik ben er 9 van de 10 keer alleen, maar dat komt zeer binnenkort goed. Foto's volgen dan z.s.m.
@ haaye: Wie zal het zeggen.
@ raymond: het is een originele c18xe op kenteken.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Nog wel even een reactie op de afmeting van je velgen trouwens. We hebben hier ooit 1 clublid gehad die ook 18" velgen onder zijn GSi heeft gehad. Dat past nooit zonder aanpassingen in je wielkasten achter, geeft altijd problemen bij ver inveren. Maar daar komt ook nog eens bij dat het werkelijk voor geen meter rijdt, omdat je alleen op ultra platte banden kunt rijden. 18" is echt te groot voor de Astra F. Groter is zeker niet altijd beter!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C18XE project 2010
ik vind 17 inch al kut om mee te rijden. je moet constant op deuken en kuilen in de weg letten.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C18XE project 2010
Hebben ze daar de wegen nog steeds niet geasfalteerd dan ?oenatje schreef:ik vind 17 inch al kut om mee te rijden. je moet constant op deuken en kuilen in de weg letten.
Misschien omdat hij nog niet verlaagd is, dat het nu nog wel gaat.
Maar ik denk niet dat de proefrit met 4 man was ... ?
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: C18XE project 2010
hahaha daarom bart
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C18XE project 2010
nou als ik de fotos bekijk zie ik een standaard astraProject C18XE schreef:
@ raymond: het is een originele c18xe op kenteken.
kan wel wel een c18xe op kenteken zijn maar is volgens geen echte
doe anders eens het kenteken
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Klopt, is geen GSi, maar gewoon een Tailgate C18XE.raymond schreef:nou als ik de fotos bekijk zie ik een standaard astraProject C18XE schreef:
@ raymond: het is een originele c18xe op kenteken.
kan wel wel een c18xe op kenteken zijn maar is volgens geen echte
doe anders eens het kenteken
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Is ie daardoor minderwaardig?
Hier is het kenteken: KLE-VK-173
Hier is het kenteken: KLE-VK-173
Re: C18XE project 2010
wat een gek kentekenProject C18XE schreef:Is ie daardoor minderwaardig?
Hier is het kenteken: KLE-VK-173
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Nee, zeker niet minderwaardig. Maar technisch zitten er nog best wel wat verschillen tussen een standaard tailgate en een GSi.Project C18XE schreef:Is ie daardoor minderwaardig?
Belgisch denk ik?oenatje schreef:wat een gek kentekenProject C18XE schreef: Hier is het kenteken: KLE-VK-173
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C18XE project 2010
dat denk ik niet:
Het Belgisch kenteken bestaat uit een rode letter/cijfercombinatie op een witte achtergrond, bestaande uit ofwel: 1 letter en 4 cijfers, 2 letters en 3 cijfers of 3 letters en 3 cijfers.
Het Belgisch kenteken bestaat uit een rode letter/cijfercombinatie op een witte achtergrond, bestaande uit ofwel: 1 letter en 4 cijfers, 2 letters en 3 cijfers of 3 letters en 3 cijfers.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C18XE project 2010
dat is een duits kenteken
KLE staat voor gemeente KLEVE in duitsland
KLE staat voor gemeente KLEVE in duitsland