Pagina 1 van 1
mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 13:28
door gurdi
ik was net even geluidsinstallatie aan het verkleinen.
had ik hem even stationair laten draaien om condensator op te laden.
komt er wat mist bij de voorwielen vandaan. ik motorkap open en toen begon het mist wolk zo dicht dat je niet veel meer zag. beetje opzij geblazen. was dus koelvloeisto wat op de uitlaat/ andere hete delen kwam. kwam achter het blok vandaan. dus ik hoop eigenlijk dat het die ene hard kunstof slang is die het begeven heeeft.
morgen gaat de boel uit elkaar om te kijken hoe of wat.
ps:ALs iemand een tip heeft voor die buis waar ik die kan halen of zo, want die waren dacht ik uitverkocht.
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 13:53
door RedBill
Nieuw nog wel te krijgen hoor, voor zover ik weet. Je moet alleen wel even expliciet die van een Astra C20XE hebben, die van de Kadett, Calibra en Vectra C20XE zijn anders.
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 14:08
door gurdi
OKay,
mijn blok is volgens mij afkomstig uit een calibra.
moet ik dan die van een calibra hebben?
of wat is het verschil?
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 14:34
door Raymond-oud
als het die kunstof pijp is moet je die van een astra c20xe hebben
want je zit met je kachel aansluiting
maar is het niet het stuk slang wat achter je water pomp zit
die rare slang
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 14:37
door gurdi
ik weet niet welke jij bedoeelt maar het was moeilijk te zien. dyus wordt het 1 en ander demonteren.
het kwam zeg marr onder sfi en alle vandaan ge woon recht achter het blok en het meeste ging na rechts( als je erovoor staat)
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 14:43
door Sander 16V
heb ik ook gehad maar was de slang aan de rechterkant van het kunstof hele rare slang is dat. Dat kon ik pas zien toen mijn inlaat eraf was. Succes laat even weten wat het was
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 17:00
door prs
ik hoop voor je dat het niet die T slang is. dat is een vrij duur slangetje,6 tientjes geloof ik. die slang gaat wel vaker kapot en is best kut om te vervangen.
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 17:23
door Sander 16V
prs schreef:ik hoop voor je dat het niet die T slang is. dat is een vrij duur slangetje,6 tientjes geloof ik. die slang gaat wel vaker kapot en is best kut om te vervangen.
Die slang bedoel ik inderdaad en je moet ook het 1 en ander weghalen en vrij prijzig voor beetje rubber
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 08 jul 2010 18:17
door prs
Sander 16V schreef:prs schreef:ik hoop voor je dat het niet die T slang is. dat is een vrij duur slangetje,6 tientjes geloof ik. die slang gaat wel vaker kapot en is best kut om te vervangen.
Die slang bedoel ik inderdaad en je moet ook het 1 en ander weghalen en vrij prijzig voor beetje rubber
als je een brug hebt kan het gewoon langs onder zonder iets te demonteren, maar dan is het nog niet gemakkelijk
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 09 jul 2010 08:54
door gurdi
ja die slang 58 euro geloof ik dat de man zei,
had hem gister gedemonteerd. op een krik.
was niet echt moeilijk. had het ook zo gevonden. water ering gegoten en in de slang bij de radiateur geknepen. en zag het al lekken.
mijn aanpak.
opkrikken, op pootjes zetten.
Lfr vanaf onderlangs gedemonteerd.
auto weer laten zakken.
SFI en LMM gedemonteerd. via die kant kan je met je arm/ hand de moeilijkste bout van de slang voelen/losdraaien met een dop op zo een T-vormige sleutel.
dan heb je nog de andere bout daar kun je zo bij met de juiste maat ratel.
dan alleen nog de slangklemmen. (ik heb bij de swap van het blok alle slangeklemmen zo gedraaid dat je er altijd bij kan)
de moeilijkste is dan de achterste slangenklem. die zou van onderaf kunnen maar bij mij zat die na boven gericht.
met de ratel set een lange staaf gemaakt met daarop een bitje.
zo makkelijk deze los kunnen maken.
al met al demonteren een half uurtje (ben niet de snelste)
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 10 jul 2010 17:52
door Bart(astra)
Die slang gaat vaak stuk doordat de lfr er met zijn stekker tegen aan kan schuren.
(gebeurd vaak als er een sfi-vervanger gemonteerd is)
Dus check even na montage, dat er niets tegen de slang aan zit
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 15 jul 2010 01:57
door boerbeun
mist onder de motorkap
stond er een neger bij de voordeur die zei:
You have officialy been pimped
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 23 jul 2010 10:16
door gurdi
Bart(astra) schreef:Die slang gaat vaak stuk doordat de lfr er met zijn stekker tegen aan kan schuren.
(gebeurd vaak als er een sfi-vervanger gemonteerd is)
Dus check even na montage, dat er niets tegen de slang aan zit
heeft er op gezeten inderdaad, enb zat een schaafplek op.
zat niks meer tegen aan
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 28 jul 2010 19:56
door gurdi
nou eindelijk tijd gehad sinds weer in NL ben, probleem is opgelost.
en volgens mij is de oorzaker de slangeklem van de lffr die er tegen schuurde.
wel een nieuwe vraag, wanneer hoort die fan aan te slaan.
had nu op het digidash de watertemperatuur tot 1 blokje voorbij de helft.
Re: mist onder de motorkap
Geplaatst: 28 jul 2010 22:31
door Bart(astra)
gurdi schreef:nou eindelijk tijd gehad sinds weer in NL ben, probleem is opgelost.
en volgens mij is de oorzaker de slangeklem van de lffr die er tegen schuurde.
wel een nieuwe vraag, wanneer hoort die fan aan te slaan.
had nu op het digidash de watertemperatuur tot 1 blokje voorbij de helft.
Bij mij draait de eerste (bijna niet hoorbare) stand met blauw en 3x wit blokje.
Bij blauw met 4x wit gaat stand twee mee doen !