mist onder de motorkap
mist onder de motorkap
ik was net even geluidsinstallatie aan het verkleinen.
had ik hem even stationair laten draaien om condensator op te laden.
komt er wat mist bij de voorwielen vandaan. ik motorkap open en toen begon het mist wolk zo dicht dat je niet veel meer zag. beetje opzij geblazen. was dus koelvloeisto wat op de uitlaat/ andere hete delen kwam. kwam achter het blok vandaan. dus ik hoop eigenlijk dat het die ene hard kunstof slang is die het begeven heeeft.
morgen gaat de boel uit elkaar om te kijken hoe of wat.
ps:ALs iemand een tip heeft voor die buis waar ik die kan halen of zo, want die waren dacht ik uitverkocht.
had ik hem even stationair laten draaien om condensator op te laden.
komt er wat mist bij de voorwielen vandaan. ik motorkap open en toen begon het mist wolk zo dicht dat je niet veel meer zag. beetje opzij geblazen. was dus koelvloeisto wat op de uitlaat/ andere hete delen kwam. kwam achter het blok vandaan. dus ik hoop eigenlijk dat het die ene hard kunstof slang is die het begeven heeeft.
morgen gaat de boel uit elkaar om te kijken hoe of wat.
ps:ALs iemand een tip heeft voor die buis waar ik die kan halen of zo, want die waren dacht ik uitverkocht.
astra heeft te lang geduurt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: mist onder de motorkap
Nieuw nog wel te krijgen hoor, voor zover ik weet. Je moet alleen wel even expliciet die van een Astra C20XE hebben, die van de Kadett, Calibra en Vectra C20XE zijn anders.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: mist onder de motorkap
OKay,
mijn blok is volgens mij afkomstig uit een calibra.
moet ik dan die van een calibra hebben?
of wat is het verschil?
mijn blok is volgens mij afkomstig uit een calibra.
moet ik dan die van een calibra hebben?
of wat is het verschil?
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: mist onder de motorkap
als het die kunstof pijp is moet je die van een astra c20xe hebben
want je zit met je kachel aansluiting
maar is het niet het stuk slang wat achter je water pomp zit
die rare slang
want je zit met je kachel aansluiting
maar is het niet het stuk slang wat achter je water pomp zit
die rare slang
Re: mist onder de motorkap
ik weet niet welke jij bedoeelt maar het was moeilijk te zien. dyus wordt het 1 en ander demonteren.
het kwam zeg marr onder sfi en alle vandaan ge woon recht achter het blok en het meeste ging na rechts( als je erovoor staat)
het kwam zeg marr onder sfi en alle vandaan ge woon recht achter het blok en het meeste ging na rechts( als je erovoor staat)
astra heeft te lang geduurt
- Sander 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 01 nov 2009 11:28
Re: mist onder de motorkap
heb ik ook gehad maar was de slang aan de rechterkant van het kunstof hele rare slang is dat. Dat kon ik pas zien toen mijn inlaat eraf was. Succes laat even weten wat het was
Re: mist onder de motorkap
ik hoop voor je dat het niet die T slang is. dat is een vrij duur slangetje,6 tientjes geloof ik. die slang gaat wel vaker kapot en is best kut om te vervangen.
- Sander 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 01 nov 2009 11:28
Re: mist onder de motorkap
Die slang bedoel ik inderdaad en je moet ook het 1 en ander weghalen en vrij prijzig voor beetje rubberprs schreef:ik hoop voor je dat het niet die T slang is. dat is een vrij duur slangetje,6 tientjes geloof ik. die slang gaat wel vaker kapot en is best kut om te vervangen.
Re: mist onder de motorkap
Sander 16V schreef:Die slang bedoel ik inderdaad en je moet ook het 1 en ander weghalen en vrij prijzig voor beetje rubberprs schreef:ik hoop voor je dat het niet die T slang is. dat is een vrij duur slangetje,6 tientjes geloof ik. die slang gaat wel vaker kapot en is best kut om te vervangen.
als je een brug hebt kan het gewoon langs onder zonder iets te demonteren, maar dan is het nog niet gemakkelijk
Re: mist onder de motorkap
ja die slang 58 euro geloof ik dat de man zei,
had hem gister gedemonteerd. op een krik.
was niet echt moeilijk. had het ook zo gevonden. water ering gegoten en in de slang bij de radiateur geknepen. en zag het al lekken.
mijn aanpak.
opkrikken, op pootjes zetten.
Lfr vanaf onderlangs gedemonteerd.
auto weer laten zakken.
SFI en LMM gedemonteerd. via die kant kan je met je arm/ hand de moeilijkste bout van de slang voelen/losdraaien met een dop op zo een T-vormige sleutel.
dan heb je nog de andere bout daar kun je zo bij met de juiste maat ratel.
dan alleen nog de slangklemmen. (ik heb bij de swap van het blok alle slangeklemmen zo gedraaid dat je er altijd bij kan)
de moeilijkste is dan de achterste slangenklem. die zou van onderaf kunnen maar bij mij zat die na boven gericht.
met de ratel set een lange staaf gemaakt met daarop een bitje.
zo makkelijk deze los kunnen maken.
al met al demonteren een half uurtje (ben niet de snelste)
had hem gister gedemonteerd. op een krik.
was niet echt moeilijk. had het ook zo gevonden. water ering gegoten en in de slang bij de radiateur geknepen. en zag het al lekken.
mijn aanpak.
opkrikken, op pootjes zetten.
Lfr vanaf onderlangs gedemonteerd.
auto weer laten zakken.
SFI en LMM gedemonteerd. via die kant kan je met je arm/ hand de moeilijkste bout van de slang voelen/losdraaien met een dop op zo een T-vormige sleutel.
dan heb je nog de andere bout daar kun je zo bij met de juiste maat ratel.
dan alleen nog de slangklemmen. (ik heb bij de swap van het blok alle slangeklemmen zo gedraaid dat je er altijd bij kan)
de moeilijkste is dan de achterste slangenklem. die zou van onderaf kunnen maar bij mij zat die na boven gericht.
met de ratel set een lange staaf gemaakt met daarop een bitje.
zo makkelijk deze los kunnen maken.
al met al demonteren een half uurtje (ben niet de snelste)
astra heeft te lang geduurt
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: mist onder de motorkap
Die slang gaat vaak stuk doordat de lfr er met zijn stekker tegen aan kan schuren.
(gebeurd vaak als er een sfi-vervanger gemonteerd is)
Dus check even na montage, dat er niets tegen de slang aan zit
(gebeurd vaak als er een sfi-vervanger gemonteerd is)
Dus check even na montage, dat er niets tegen de slang aan zit
Re: mist onder de motorkap
mist onder de motorkap
stond er een neger bij de voordeur die zei:
You have officialy been pimped
stond er een neger bij de voordeur die zei:
You have officialy been pimped
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: mist onder de motorkap
heeft er op gezeten inderdaad, enb zat een schaafplek op.Bart(astra) schreef:Die slang gaat vaak stuk doordat de lfr er met zijn stekker tegen aan kan schuren.
(gebeurd vaak als er een sfi-vervanger gemonteerd is)
Dus check even na montage, dat er niets tegen de slang aan zit
zat niks meer tegen aan
astra heeft te lang geduurt
Re: mist onder de motorkap
nou eindelijk tijd gehad sinds weer in NL ben, probleem is opgelost.
en volgens mij is de oorzaker de slangeklem van de lffr die er tegen schuurde.
wel een nieuwe vraag, wanneer hoort die fan aan te slaan.
had nu op het digidash de watertemperatuur tot 1 blokje voorbij de helft.
en volgens mij is de oorzaker de slangeklem van de lffr die er tegen schuurde.
wel een nieuwe vraag, wanneer hoort die fan aan te slaan.
had nu op het digidash de watertemperatuur tot 1 blokje voorbij de helft.
astra heeft te lang geduurt
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: mist onder de motorkap
Bij mij draait de eerste (bijna niet hoorbare) stand met blauw en 3x wit blokje.gurdi schreef:nou eindelijk tijd gehad sinds weer in NL ben, probleem is opgelost.
en volgens mij is de oorzaker de slangeklem van de lffr die er tegen schuurde.
wel een nieuwe vraag, wanneer hoort die fan aan te slaan.
had nu op het digidash de watertemperatuur tot 1 blokje voorbij de helft.
Bij blauw met 4x wit gaat stand twee mee doen !