Tim's Ringracer
Geplaatst: 12 apr 2010 23:54
Daar is 'ie dan, m'n eigen project topic
Voor degenen die net inschakelen, ik heb mijn Astra alleen voor circuitgebruik. Ik rij voornamelijk op de Nordschleife, maar kom ook regelmatig op Zandvoort. Daarnaast wil ik dit jaar nog naar Assen, Zolder en Spa.
Tot op heden is de Astra vrij standaard. Zelfs het interieur zit er nog in. Daar gaat nu verandering inkomen.
De specs:
Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.
De mods:
Ferodo DS3000 blokken
284 mm schijven
Grote klauwen Calibra turbo
Remus sportkat
K&N inlegfilter
Gele Koni's
Onbekende verlagingsveren
BBS 15"
Toyo Proxes R888 195/50-15
QSP suede deepdish stuur met bijpassende naaf
De auto heeft een half jaar stilgestaan, buiten op het oprijpad van m'n ouders. Dat heeft 'm weinig goeds gedaan. Zo stond 'ie er bij:
Dat subcultuurtje in het knipperlicht heb ik verwijderd
Omdat ik over 2 weken wil gaan racen in Duitsland, en het vandaag mooi weer was, ben ik aan de slag gegaan. Ondanks de strenge winter startte de auto zonder problemen in 1x. Accu was al die tijd gewoon live. Geen probleem voor de Astra dus. Eerst maar eens even uit de schorsing en in de verzekering. Daarna een goeie wasbeurt..
Intussen even langs de Opel dealer geweest, pakking carter lekt precies boven de uitlaat. Niet zo fijn Ook langs Brezan, nieuwe draagarmen met rubbers en kogels, en nieuwe spoorstangen compleet met kogels. Eenmaal thuis eerst eens lekker strippen:
De Astra is op een streng dieet gezet. Heel veel kilo's er af kunnen schroeven. Natuurlijk was ik razend benieuwd naar hoe erg de roest was. Nou, see for yourself.
Dat valt ontzettend mee allemaal. Interieur achterzijde voor het grootste deel gedemonteerd, zonnetje verdwenen dus tijd om de Astra te parkeren, morgenavond weer verder.
In de komende 2 weken:
Rolkooi monteren / inlassen
Draagarmen incl rubbers en kogels vervangen
Stabilisatorstangen Eibach monteren incl nieuwe rubbers
Nieuwe Ferodo's DS3000 monteren
Nieuwe spoorstangen incl kogels
Nieuwe banden (vanwege krap budget de komende weken op Proxes T1-R)
Olie/filter vervangen
KV en remmerij nalopen
Uitlaat opnieuw ophangen in nieuwe rubbers
Daarna:
Kuipstoel met bijhorende gordels er in
Nieuwe Toyo R888 semi-slicks bestellen
Andere, verse veren monteren
Bitumen er uit
Chippen, FPR, Magnecor leads
Misschien iets met inlaat- en uitlaatspruitstuk doen
Slingerschotten in de carterpan
Nieuwe drijfstang- en krukaslagers (preventief, in het komende jaar)
Foto's en meer verslagen volgen zeer spoedig
Voor degenen die net inschakelen, ik heb mijn Astra alleen voor circuitgebruik. Ik rij voornamelijk op de Nordschleife, maar kom ook regelmatig op Zandvoort. Daarnaast wil ik dit jaar nog naar Assen, Zolder en Spa.
Tot op heden is de Astra vrij standaard. Zelfs het interieur zit er nog in. Daar gaat nu verandering inkomen.
De specs:
Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.
De mods:
Ferodo DS3000 blokken
284 mm schijven
Grote klauwen Calibra turbo
Remus sportkat
K&N inlegfilter
Gele Koni's
Onbekende verlagingsveren
BBS 15"
Toyo Proxes R888 195/50-15
QSP suede deepdish stuur met bijpassende naaf
De auto heeft een half jaar stilgestaan, buiten op het oprijpad van m'n ouders. Dat heeft 'm weinig goeds gedaan. Zo stond 'ie er bij:
Dat subcultuurtje in het knipperlicht heb ik verwijderd
Omdat ik over 2 weken wil gaan racen in Duitsland, en het vandaag mooi weer was, ben ik aan de slag gegaan. Ondanks de strenge winter startte de auto zonder problemen in 1x. Accu was al die tijd gewoon live. Geen probleem voor de Astra dus. Eerst maar eens even uit de schorsing en in de verzekering. Daarna een goeie wasbeurt..
Intussen even langs de Opel dealer geweest, pakking carter lekt precies boven de uitlaat. Niet zo fijn Ook langs Brezan, nieuwe draagarmen met rubbers en kogels, en nieuwe spoorstangen compleet met kogels. Eenmaal thuis eerst eens lekker strippen:
De Astra is op een streng dieet gezet. Heel veel kilo's er af kunnen schroeven. Natuurlijk was ik razend benieuwd naar hoe erg de roest was. Nou, see for yourself.
Dat valt ontzettend mee allemaal. Interieur achterzijde voor het grootste deel gedemonteerd, zonnetje verdwenen dus tijd om de Astra te parkeren, morgenavond weer verder.
In de komende 2 weken:
Rolkooi monteren / inlassen
Draagarmen incl rubbers en kogels vervangen
Stabilisatorstangen Eibach monteren incl nieuwe rubbers
Nieuwe Ferodo's DS3000 monteren
Nieuwe spoorstangen incl kogels
Nieuwe banden (vanwege krap budget de komende weken op Proxes T1-R)
Olie/filter vervangen
KV en remmerij nalopen
Uitlaat opnieuw ophangen in nieuwe rubbers
Daarna:
Kuipstoel met bijhorende gordels er in
Nieuwe Toyo R888 semi-slicks bestellen
Andere, verse veren monteren
Bitumen er uit
Chippen, FPR, Magnecor leads
Misschien iets met inlaat- en uitlaatspruitstuk doen
Slingerschotten in de carterpan
Nieuwe drijfstang- en krukaslagers (preventief, in het komende jaar)
Foto's en meer verslagen volgen zeer spoedig