Tim's Ringracer
Tim's Ringracer
Daar is 'ie dan, m'n eigen project topic
Voor degenen die net inschakelen, ik heb mijn Astra alleen voor circuitgebruik. Ik rij voornamelijk op de Nordschleife, maar kom ook regelmatig op Zandvoort. Daarnaast wil ik dit jaar nog naar Assen, Zolder en Spa.
Tot op heden is de Astra vrij standaard. Zelfs het interieur zit er nog in. Daar gaat nu verandering inkomen.
De specs:
Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.
De mods:
Ferodo DS3000 blokken
284 mm schijven
Grote klauwen Calibra turbo
Remus sportkat
K&N inlegfilter
Gele Koni's
Onbekende verlagingsveren
BBS 15"
Toyo Proxes R888 195/50-15
QSP suede deepdish stuur met bijpassende naaf
De auto heeft een half jaar stilgestaan, buiten op het oprijpad van m'n ouders. Dat heeft 'm weinig goeds gedaan. Zo stond 'ie er bij:
Dat subcultuurtje in het knipperlicht heb ik verwijderd
Omdat ik over 2 weken wil gaan racen in Duitsland, en het vandaag mooi weer was, ben ik aan de slag gegaan. Ondanks de strenge winter startte de auto zonder problemen in 1x. Accu was al die tijd gewoon live. Geen probleem voor de Astra dus. Eerst maar eens even uit de schorsing en in de verzekering. Daarna een goeie wasbeurt..
Intussen even langs de Opel dealer geweest, pakking carter lekt precies boven de uitlaat. Niet zo fijn Ook langs Brezan, nieuwe draagarmen met rubbers en kogels, en nieuwe spoorstangen compleet met kogels. Eenmaal thuis eerst eens lekker strippen:
De Astra is op een streng dieet gezet. Heel veel kilo's er af kunnen schroeven. Natuurlijk was ik razend benieuwd naar hoe erg de roest was. Nou, see for yourself.
Dat valt ontzettend mee allemaal. Interieur achterzijde voor het grootste deel gedemonteerd, zonnetje verdwenen dus tijd om de Astra te parkeren, morgenavond weer verder.
In de komende 2 weken:
Rolkooi monteren / inlassen
Draagarmen incl rubbers en kogels vervangen
Stabilisatorstangen Eibach monteren incl nieuwe rubbers
Nieuwe Ferodo's DS3000 monteren
Nieuwe spoorstangen incl kogels
Nieuwe banden (vanwege krap budget de komende weken op Proxes T1-R)
Olie/filter vervangen
KV en remmerij nalopen
Uitlaat opnieuw ophangen in nieuwe rubbers
Daarna:
Kuipstoel met bijhorende gordels er in
Nieuwe Toyo R888 semi-slicks bestellen
Andere, verse veren monteren
Bitumen er uit
Chippen, FPR, Magnecor leads
Misschien iets met inlaat- en uitlaatspruitstuk doen
Slingerschotten in de carterpan
Nieuwe drijfstang- en krukaslagers (preventief, in het komende jaar)
Foto's en meer verslagen volgen zeer spoedig
Voor degenen die net inschakelen, ik heb mijn Astra alleen voor circuitgebruik. Ik rij voornamelijk op de Nordschleife, maar kom ook regelmatig op Zandvoort. Daarnaast wil ik dit jaar nog naar Assen, Zolder en Spa.
Tot op heden is de Astra vrij standaard. Zelfs het interieur zit er nog in. Daar gaat nu verandering inkomen.
De specs:
Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.
De mods:
Ferodo DS3000 blokken
284 mm schijven
Grote klauwen Calibra turbo
Remus sportkat
K&N inlegfilter
Gele Koni's
Onbekende verlagingsveren
BBS 15"
Toyo Proxes R888 195/50-15
QSP suede deepdish stuur met bijpassende naaf
De auto heeft een half jaar stilgestaan, buiten op het oprijpad van m'n ouders. Dat heeft 'm weinig goeds gedaan. Zo stond 'ie er bij:
Dat subcultuurtje in het knipperlicht heb ik verwijderd
Omdat ik over 2 weken wil gaan racen in Duitsland, en het vandaag mooi weer was, ben ik aan de slag gegaan. Ondanks de strenge winter startte de auto zonder problemen in 1x. Accu was al die tijd gewoon live. Geen probleem voor de Astra dus. Eerst maar eens even uit de schorsing en in de verzekering. Daarna een goeie wasbeurt..
Intussen even langs de Opel dealer geweest, pakking carter lekt precies boven de uitlaat. Niet zo fijn Ook langs Brezan, nieuwe draagarmen met rubbers en kogels, en nieuwe spoorstangen compleet met kogels. Eenmaal thuis eerst eens lekker strippen:
De Astra is op een streng dieet gezet. Heel veel kilo's er af kunnen schroeven. Natuurlijk was ik razend benieuwd naar hoe erg de roest was. Nou, see for yourself.
Dat valt ontzettend mee allemaal. Interieur achterzijde voor het grootste deel gedemonteerd, zonnetje verdwenen dus tijd om de Astra te parkeren, morgenavond weer verder.
In de komende 2 weken:
Rolkooi monteren / inlassen
Draagarmen incl rubbers en kogels vervangen
Stabilisatorstangen Eibach monteren incl nieuwe rubbers
Nieuwe Ferodo's DS3000 monteren
Nieuwe spoorstangen incl kogels
Nieuwe banden (vanwege krap budget de komende weken op Proxes T1-R)
Olie/filter vervangen
KV en remmerij nalopen
Uitlaat opnieuw ophangen in nieuwe rubbers
Daarna:
Kuipstoel met bijhorende gordels er in
Nieuwe Toyo R888 semi-slicks bestellen
Andere, verse veren monteren
Bitumen er uit
Chippen, FPR, Magnecor leads
Misschien iets met inlaat- en uitlaatspruitstuk doen
Slingerschotten in de carterpan
Nieuwe drijfstang- en krukaslagers (preventief, in het komende jaar)
Foto's en meer verslagen volgen zeer spoedig
Laatst gewijzigd door Tim82 op 16 mar 2012 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
Gaaf man! Hey, die R888 bandjes.. zijn die straat-legaal?
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
Re: Tim's Ringracer
R888 is inderdaad straat-legaal! Worden ook echt races mee verreden en desondanks toch gewoon goed voor de APK
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Tim's Ringracer
Vanwaar de veren als ik vragen mag?
Verder mooie plannen! Spa moet je zeker eens heen gaan want ondanks dat die niet zoveel bochten
etc. als de nurburgring heeft is t zeker een prachtbaan.
Ik geloof alleen wel dat ze daar erg veel geld vragen om de baan op te mogen
Verder mooie plannen! Spa moet je zeker eens heen gaan want ondanks dat die niet zoveel bochten
etc. als de nurburgring heeft is t zeker een prachtbaan.
Ik geloof alleen wel dat ze daar erg veel geld vragen om de baan op te mogen
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Re: Tim's Ringracer
Ja blijft een dure hobby
Veren die ik nu heb zijn ietsje aan de slappe kant. De spring-rate van een andere "standaard" verlagingsveer zal niet veel hoger zijn, maar sowieso worden veren slapper na verloop van tijd, vandaar gewoon een setje verse. Ik wil daarnaast iets verder omlaag, enerzijds om het zwaartepunt wat te verlagen, anderzijds voor de looks
Veren die ik nu heb zijn ietsje aan de slappe kant. De spring-rate van een andere "standaard" verlagingsveer zal niet veel hoger zijn, maar sowieso worden veren slapper na verloop van tijd, vandaar gewoon een setje verse. Ik wil daarnaast iets verder omlaag, enerzijds om het zwaartepunt wat te verlagen, anderzijds voor de looks
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
DOT 5.1 van Brega (huismerk Brezan).. Prima Blijft allemaal low budget hehe. Wellicht dat ik in de toekomst nog eens overstap naar Castrol olie en Carbone Lorraine CL06 remblokken voor, en upgrade remblokken achter (nu standaard, wel nieuw). Sowieso komen er nog staalomvlochten remleidingen.
Net een telefoontje gekregen dat m'n centreerringen binnen zijn. Heb een setje 'nieuwe' ATS velgen op de kop getikt, die gaan er volgende week onder.
Net een telefoontje gekregen dat m'n centreerringen binnen zijn. Heb een setje 'nieuwe' ATS velgen op de kop getikt, die gaan er volgende week onder.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Heyy Tim,
Super project gaat dit worden!!
Veel suc6 ermee, over een paar jaartjes is mijne aan de beurt
We zien ons dit jaar zeker een keer Am Ring
Keep up the good work
Super project gaat dit worden!!
Veel suc6 ermee, over een paar jaartjes is mijne aan de beurt
We zien ons dit jaar zeker een keer Am Ring
Keep up the good work
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
p.s
Waar heb je die sportkat eigenlijk vandaan??
ik kan echt niets vinden op internet. Zelfs op de site van Remus niet
Waar heb je die sportkat eigenlijk vandaan??
ik kan echt niets vinden op internet. Zelfs op de site van Remus niet
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Zat er al onder toen ik 'm kocht Ik zie dat ze er niet zijn voor de C20XE, maar hij zit er toch wél onder dus zal deze dan wel zijn:
Austauschkatalysator
Artikel#: 6255112
Artikel: Opel - Astra F CC/Fließheck - (CDX), Schaltgetriebe, 1998 ccm 100 kW, Benzin, ab 92 bis 98, Motor X20XEV
€ 491,50 (Alle Preise excl. Mehrwertsteuer und ab Werk)
Austauschkatalysator
Artikel#: 6255112
Artikel: Opel - Astra F CC/Fließheck - (CDX), Schaltgetriebe, 1998 ccm 100 kW, Benzin, ab 92 bis 98, Motor X20XEV
€ 491,50 (Alle Preise excl. Mehrwertsteuer und ab Werk)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Oei, aardig aan de prijs zie ik
Dan nog maar even de orginele kat opstoken
dankje voor de moeite
Dan nog maar even de orginele kat opstoken
dankje voor de moeite
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Tim's Ringracer
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... CategoriesGSI Racer schreef:Oei, aardig aan de prijs zie ik
Dan nog maar even de orginele kat opstoken
dankje voor de moeite
http://cgi.ebay.de/Magnaflow-Rennkat-Sp ... 45edb2e4eb
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Undertaker, ook bedankt
Die zijn al iets goedkoper.
Ik weet goedkoop is duurkoop, maar bijna €500 is wel erg veel. Hier heb ik mijn C20XE ook voor gekocht
Die zijn al iets goedkoper.
Ik weet goedkoop is duurkoop, maar bijna €500 is wel erg veel. Hier heb ik mijn C20XE ook voor gekocht
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Tim's Ringracer
Marcel heeft de zijne ook via Ebay, koste iets van 100euro meen ik (staat ergens in zijn v6/ v6 schade vrij maak topic). Ebay-Webwinkel waar hij hem vandaan heeft kan ik niet meer vinden.GSI Racer schreef:Undertaker, ook bedankt
Die zijn al iets goedkoper.
Ik weet goedkoop is duurkoop, maar bijna €500 is wel erg veel. Hier heb ik mijn C20XE ook voor gekocht
Re: Tim's Ringracer
Ik zou lekker een katvervanger nemen als ik jou was. Kat weer terug voor de apk. Geouwehoer met opwarming van de aarde (ik geloof er oprecht niet in).
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
Tim82 schreef:Ik zou lekker een katvervanger nemen als ik jou was. Kat weer terug voor de apk. Geouwehoer met opwarming van de aarde (ik geloof er oprecht niet in).
dat ding is van 91. dus voor de apk heb je al helemaal geen kat nodig.
ik zou ook gewoon een kat vervanger plaatsen! laat ik er nou net nog 1 tekoop hebben.is gewoon plug en play, 5 of6 boutjes vast draaien en gaan
voor 5tientjes stuur ik hem op, hou je nog mooi 450 euro in je zak
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Tim's Ringracer
Ik doelde eigenlijk op de vogel veren daar in je wielkast gedeelteTim82 schreef: Veren die ik nu heb zijn ietsje aan de slappe kant.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Ik heb ook al geen middendemper meer, gaat dat niet wat veel herrie maken??
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
valt best mee. ik heb ook een jaar rondgereden zonder kat en middendemper. dat ging best goed
Re: Tim's Ringracer
mooi project tim,
keep us posted
keep us posted
Re: Tim's Ringracer
Goed bezig Tim! Zie je topic nu pas. Kunnen we mooi achter elkaar aan rollen Am Ring.
Ik ben dr zondag weer.
Ik ben dr zondag weer.
Re: Tim's Ringracer
Haha, ja, op z'n zachtst gezegd merkwaardig! Geen idee waar dat vandaan komt.Astrid_fahrer schreef:Ik doelde eigenlijk op de vogel veren daar in je wielkast gedeelteTim82 schreef: Veren die ik nu heb zijn ietsje aan de slappe kant.
Vrees dat je wel wat sneller gaat zijn dit keer Beetje gelijkwaardige specs, alleen rij ik nu even niet op semi-slicks maar op normale straatbanden.Delax80 schreef:Goed bezig Tim! Zie je topic nu pas. Kunnen we mooi achter elkaar aan rollen Am Ring.
Ik ben dr zondag weer.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Tim's Ringracer
Zou toch eens gaan voor een echte race set schokdempers en veren. Wel leuk semi sliks alleen er valt nog veel meer te behalen op andere punten. Ik ben opzoek naar een setje proflex, geen koni meer voor mij. Tis leuk voor een keertje circuit, maar als je vaker gaat rijden moet je echt andere schokdempers hebben.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Tim's Ringracer
Ik zou ook tekenen voor een setje Intrax, maar naast de vraag of ik het er voor over zou hebben, heb ik er het geld simpelweg niet voor Eerst maar gewoon zorgen dat ik überhaupt kan (blijven) rijden.
Voorlopig kan ik nog even voort, en heb ik genoeg plezier, met m'n gebruikte Koni's van 275,00. Jammer dat de keuze in schroefsetjes voor de Astra F erg beperkt is (door die rare constructie van het fuseestuk/veerpoot).
Voorlopig kan ik nog even voort, en heb ik genoeg plezier, met m'n gebruikte Koni's van 275,00. Jammer dat de keuze in schroefsetjes voor de Astra F erg beperkt is (door die rare constructie van het fuseestuk/veerpoot).
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo