Pagina 1 van 2

Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 10:59
door Sebas_C18XE
Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Sebastiaan, nu bijna 24 jaar, en heb sinds Dinsdag 12-01-2010 mijn Astra Station 1.8 16V met een C18XE motor welke gelukkig ook in de GSi's gebruikt wordt...

Ik ga deze Station dus ook proberen om te bouwen naar zo GSi achtig als mogelijk...

En ik vind het uiteraard handig om hier op het forum veel over jullie ervaringen te lezen en zo ook weer meer te leren over GSi's en mijn motortype.

Re: Even Voorstellen

Geplaatst: 15 jan 2010 11:30
door GrinX
Gefeliciteerd!! :birthday:
En uiteraard welkom! :speed:

Re: Even Voorstellen

Geplaatst: 15 jan 2010 13:18
door pwgsi
Welkom sebastiaan,

zou je aub je accountnaam in de titel van het onderwerp willen vermelden?
Dus: Even voorstellen(Sebas_C18XE)

Veel succes en plezier met je GSI station!

Re: Even Voorstellen

Geplaatst: 15 jan 2010 13:56
door oenatje
welkom op ons forum,

veel lees en post plezier

Re: Even voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 14:41
door Sebas_C18XE
Hoe kan ik de titel aanpassen? Of kan dat achteraf niet meer?

Re: Even Voorstellen

Geplaatst: 15 jan 2010 14:43
door Sebas_C18XE
Valt dit gebakje officieël onder de GSI Station alleen door z'n motor :shock: :opel:

Re: Even Voorstellen

Geplaatst: 15 jan 2010 16:07
door oenatje
topic titel heb ik voor je aangepast, je kan hem ook zelf veranderen door op de deze knop te drukken (in je eerste bericht) Afbeelding en dan je titel veranderen

het is alleen een gsi als dat op het kenteken vermeld staat.

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 16:40
door Haaye
Welkom!
En we willen altijd fotos zien hier :D :D

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 17:40
door some1_eddy
welkom :mrgreen:
:speed:

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 18:51
door Tommy666
Welkom :D

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 19:25
door RedBill
Welkom!

De enige echte station GSi is alleen maar geleverd met X20XEV motor. Als je dus lid zou willen worden van onze club zou je er zoeen (hier nog één) moeten kopen. Die zijn op zich heel zeldzaam. Ik denk dat er een stuk of 30 in Nederland rondrijden.
In het andere geval kun je gewoon forumlid en/of donateur zijn.

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 19:35
door Matt
Welkom hier!!

Op naar een echte GSi station ;)

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 20:40
door Trompie
Welkom!

Heb je ook een foto, of meerdere?
Er is niet eens iemand lid van de astra gsi club met een station geloof ik!

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 21:44
door Syl-Astra
Welkom op het forum van de AGC.

@ trompie volgens mij had Diem er toch eentje gehad.

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 22:15
door pascal1109
Welkom en vergeet de foto's niet? :mrgreen:

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 15 jan 2010 22:25
door Bart(astra)
Welkom hier !

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 17 jan 2010 20:42
door chris1508
welkom hier,

en gsi chasie nummer word toch gebrukt voor de gsi.
als het goed heb iets van: WOL0000054

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 31 jan 2010 14:13
door Sebas_C18XE
Mijn chassisnummer is dus WOL000051R2582264

Dat is dus geen GSi ;-)

En hij is net afgekeurd op de Richtaanwijzers voor, verschillend.

Carterventilatie niet aangesloten???

Voorpijp lek...

LA Band Glad... vervangen dus. (Per 2)

En adviespunt Bevestiging Veerschotels achter.

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 31 jan 2010 16:48
door RedBill
Succes met de herstelpunten. Lijkt wel te overzien toch?

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 31 jan 2010 19:27
door Bart(astra)
Sebas_C18XE schreef:Mijn chassisnummer is dus WOL000051R2582264

Dat is dus geen GSi ;-)

En hij is net afgekeurd op de Richtaanwijzers voor, verschillend.even twee nieuwe lampjes erin

Carterventilatie niet aangesloten???is geen afkeur, als maar aan de emmissievoorwaarden wordt voldaan

Voorpijp lek...lassen of vervangen

LA Band Glad... vervangen dus. (Per 2)vervangen = onderhoud

En adviespunt Bevestiging Veerschotels achter.kan geen adviespunt zijn = goedkeur of afkeur

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 01 feb 2010 01:31
door Sebas_C18XE
Bart(astra) schreef:
Sebas_C18XE schreef:Mijn chassisnummer is dus WOL000051R2582264

Dat is dus geen GSi ;-)

En hij is net afgekeurd op de Richtaanwijzers voor, verschillend.even twee nieuwe lampjes erin Het punt was dat de richtingaanwijzer glazen verschillend zijn (twee verschillende texturen)

Carterventilatie niet aangesloten???is geen afkeur, als maar aan de emmissievoorwaarden wordt voldaan Het was kwitfit waar ie gekeurd is, en dat willen wel eens overdrijvers zijn.

Voorpijp lek...lassen of vervangen Mwa lassen.

LA Band Glad... vervangen dus. (Per 2)vervangen = onderhoud

En adviespunt Bevestiging Veerschotels achter.kan geen adviespunt zijn = goedkeur of afkeur
Blijkbaar toch wel, staat al (AC3) op het keuringsrapport.

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 01 feb 2010 07:24
door Bart(astra)
Artikel 5.2/3.28 Veersysteem.

1. Personenauto's moeten zijn voorzien van een goed werkend veersysteem.Banden worden niet als deel van het veersysteem beschouwd.

Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. In geval van twijfel wordt een rijproef uitgevoerd.

2. De onderdelen van het veersysteem mogen geen breuken of scheuren vertonen, mogen niet ernstig door corrosie zijn aangetast en moeten deugdelijk zijn bevestigd.

Toelichting: Onder 'onderdelen van het veersysteem moeten deugdelijk zijn bevestigd' wordt tevens verstaan: Het hoofdveerblad mag door slijtage tot maximaal 50% van de oorspronkelijke dikte zijn gesleten.

Indien de rand van een veerschotel ten gevolge van roest is afgebrokkeld, wordt dit eveneens als doorgeroest aangemerkt en dient tot afkeur te worden overgegaan.

Veerschotels mogen, indien deze zijn doorgeroest, niet worden gerepareerd . In dit geval moeten deze kompleet worden vervangen.

Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. Indien sprake is van corrosie ter plaatse van de bevestiging, geschiedt de controle op de wijze zoals bepaald in hoofdstuk 2, titel 2, van de Regeling permanente eisen.



Artikel 2.2.23 (achter Tab 4)

1. Indien een veerschotel doorgeroest is, of als gevolg van roestschade gescheurd is:

a. mag deze niet zijn gerepareerd;
b. mag deze separaat van de veerpoot als onderdeel van het veersysteem zijn vervangen.

2. Indien een wielgeleidingselement doorgeroest is mag deze niet zijn gerepareerd.

Bron: RDW

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 01 feb 2010 11:43
door Sebas_C18XE
Toch nagezocht en nagevraagd, is toch advies punt, hoeft nog niet vervangen.

Ook is er niks van te merken bij het rijden.

Hij veert perfect, en niet té erg ofzo of te kort.

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 01 feb 2010 17:46
door Bart(astra)
En ik ben zelf keurmeester en weet zeker dat dat niet kan ! :wink:

Re: Even Voorstellen(Sebas_C18XE)

Geplaatst: 01 feb 2010 17:53
door oenatje
tadaaaa,

wie geloof je nou eerder


kwiksjit

of bartmans?

nou ik weet het wel

kwik....

euh bart bedoel ik :lol: