Koni's E Kadett? Remmen-upgrade? Chippen?
Geplaatst: 22 aug 2008 11:33
Even een verzameling vragen;
Passen schokdempers van een E Kadett ook op een F Astra? Ik heb een gebruikte (maar bijna nieuwe) set gele koni's met veren gekocht die onder een E Kadett vandaan komen. Zijn al compleet gemonteerd met topmounts en fusees van de Kadett.
Op het oog lijkt het me dat de set dempers en veren achter sowieso past. Aan de voorzijde ziet het er ook hetzelfde uit, alleen heeft mijn Astra ABS en die Kadett niet, op het Kadett-fusee mist een nokje voor de ABS. Die kan ik dus sowieso al niet gebruiken. Past de koni-insert ook in de Astra schokdemper-casing?
Volgende vraag, even ter verificatie; Past een set remklauwen van een Calibra turbo zonder enige aanpassing op de fusees van een F Astra? Kunnen die worden gebruikt met de Calibra turbo schijven als die 4x100 zijn, al dan niet 'omgeboord'?
Vraag 3; wat zijn de meningen mbt tot 'chip-tuning'? Ik lees hier en daar dat 180 pk moet kunnen met een 'chip' en een de-cat. Nu heb ik al een katvervanger en een K&N inlegfilter. Waar beste (laten?) doen? Ik zie op ebay.de chips voor een paar tientjes, echter de benzinedruk moet daarvoor wel worden verhoogd (de benodigde FPR daarvoor heb ik al wel) maar er is kennelijk een onderscheid in ontstekingssysteem (Motronic 2.5 / 2.8 ). Wat is het verschil, en hoe weet ik welke ik heb? (Ik heb een 1991 C20XE) Tips, suggesties?
Thanks alvast
Passen schokdempers van een E Kadett ook op een F Astra? Ik heb een gebruikte (maar bijna nieuwe) set gele koni's met veren gekocht die onder een E Kadett vandaan komen. Zijn al compleet gemonteerd met topmounts en fusees van de Kadett.
Op het oog lijkt het me dat de set dempers en veren achter sowieso past. Aan de voorzijde ziet het er ook hetzelfde uit, alleen heeft mijn Astra ABS en die Kadett niet, op het Kadett-fusee mist een nokje voor de ABS. Die kan ik dus sowieso al niet gebruiken. Past de koni-insert ook in de Astra schokdemper-casing?
Volgende vraag, even ter verificatie; Past een set remklauwen van een Calibra turbo zonder enige aanpassing op de fusees van een F Astra? Kunnen die worden gebruikt met de Calibra turbo schijven als die 4x100 zijn, al dan niet 'omgeboord'?
Vraag 3; wat zijn de meningen mbt tot 'chip-tuning'? Ik lees hier en daar dat 180 pk moet kunnen met een 'chip' en een de-cat. Nu heb ik al een katvervanger en een K&N inlegfilter. Waar beste (laten?) doen? Ik zie op ebay.de chips voor een paar tientjes, echter de benzinedruk moet daarvoor wel worden verhoogd (de benodigde FPR daarvoor heb ik al wel) maar er is kennelijk een onderscheid in ontstekingssysteem (Motronic 2.5 / 2.8 ). Wat is het verschil, en hoe weet ik welke ik heb? (Ik heb een 1991 C20XE) Tips, suggesties?
Thanks alvast