Even een verzameling vragen;
Passen schokdempers van een E Kadett ook op een F Astra? Ik heb een gebruikte (maar bijna nieuwe) set gele koni's met veren gekocht die onder een E Kadett vandaan komen. Zijn al compleet gemonteerd met topmounts en fusees van de Kadett.
Op het oog lijkt het me dat de set dempers en veren achter sowieso past. Aan de voorzijde ziet het er ook hetzelfde uit, alleen heeft mijn Astra ABS en die Kadett niet, op het Kadett-fusee mist een nokje voor de ABS. Die kan ik dus sowieso al niet gebruiken. Past de koni-insert ook in de Astra schokdemper-casing?
Volgende vraag, even ter verificatie; Past een set remklauwen van een Calibra turbo zonder enige aanpassing op de fusees van een F Astra? Kunnen die worden gebruikt met de Calibra turbo schijven als die 4x100 zijn, al dan niet 'omgeboord'?
Vraag 3; wat zijn de meningen mbt tot 'chip-tuning'? Ik lees hier en daar dat 180 pk moet kunnen met een 'chip' en een de-cat. Nu heb ik al een katvervanger en een K&N inlegfilter. Waar beste (laten?) doen? Ik zie op ebay.de chips voor een paar tientjes, echter de benzinedruk moet daarvoor wel worden verhoogd (de benodigde FPR daarvoor heb ik al wel) maar er is kennelijk een onderscheid in ontstekingssysteem (Motronic 2.5 / 2.8 ). Wat is het verschil, en hoe weet ik welke ik heb? (Ik heb een 1991 C20XE) Tips, suggesties?
Thanks alvast
Koni's E Kadett? Remmen-upgrade? Chippen?
Koni's E Kadett? Remmen-upgrade? Chippen?
Laatst gewijzigd door Tim82 op 22 aug 2008 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
180pk met alleen een chip gaat nooit lukken, vooral niet met een standaard chippie. Een goeie chip wordt op maat geschreven op jouw motor. De ene motor is gewoon anders dan de andere.
Niels kent nog wel een adres dat chips afsteld op de straat. Dus dan weet hij hoe een auto reageert. Informeer maar eens bij hem! Succes
Niels kent nog wel een adres dat chips afsteld op de straat. Dus dan weet hij hoe een auto reageert. Informeer maar eens bij hem! Succes
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Koni partonen passen in die van de Astra, fusee's zijn hetzelfde.
De bevestiging van het je toplager/veerpootrubber past niet, Niels heeft daar een trucje voor.
Die klauwen passen gewoon, mits je idd 4x100 schijven hebt (omgeboord).
Kijk wel even welk soort klauwen je koopt, de FN met bijbehorend nummer geven aan welke exacte maat je moet hebben.
Je hebt namelijk 284 en 288mm diameter.
De bevestiging van het je toplager/veerpootrubber past niet, Niels heeft daar een trucje voor.
Die klauwen passen gewoon, mits je idd 4x100 schijven hebt (omgeboord).
Kijk wel even welk soort klauwen je koopt, de FN met bijbehorend nummer geven aan welke exacte maat je moet hebben.
Je hebt namelijk 284 en 288mm diameter.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Mooi mooi goed nieuws.
Niels?? Waar ben je
Wat betreft de klauwen, ik koop gewoon nieuwe hoor, dus zal meteen voor die 288 gaan. Schijven laat ik in 4x100 maken. Als hier meer interesse voor is kan ik eens een groupbuy-balletje opgooien, eventueel als complete set met stalen touwtjes, nieuw remsap (ik ga zelf voor Castrol 6.0) en natuurlijk blokken.
Niels?? Waar ben je
Wat betreft de klauwen, ik koop gewoon nieuwe hoor, dus zal meteen voor die 288 gaan. Schijven laat ik in 4x100 maken. Als hier meer interesse voor is kan ik eens een groupbuy-balletje opgooien, eventueel als complete set met stalen touwtjes, nieuw remsap (ik ga zelf voor Castrol 6.0) en natuurlijk blokken.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
hoe en waar laat je die schijven maken dan ??Tim82 schreef:Mooi mooi goed nieuws.
Niels?? Waar ben je
Wat betreft de klauwen, ik koop gewoon nieuwe hoor, dus zal meteen voor die 288 gaan. Schijven laat ik in 4x100 maken. Als hier meer interesse voor is kan ik eens een groupbuy-balletje opgooien, eventueel als complete set met stalen touwtjes, nieuw remsap (ik ga zelf voor Castrol 6.0) en natuurlijk blokken.
laat je een orineel set schijven om boren naar 4x100 of heb je een ander idee
en wat gaan die schijven kosten dan ???
't Worden schijven met gaatjes, en echt 4x100, niet omgeboord. Ik weet dat sommige mensen geen schijven met gaatjes willen vanwege eventuele scheurtjes, maar ik heb er echt enorm goeie ervarigen mee. Heb die schijven (op een andere auto) maximaal mishandeld en ze geven geen krimp. Ik zal allereerst even informeren of 't kan en wat 't gaat kosten. I'll be back
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02