Pagina 1 van 3

f28

Geplaatst: 03 aug 2008 18:28
door astra gsi
hey,


heeft er al iemand met een f28 achter een c20xe gereden? :P


m.v.g.

Geplaatst: 03 aug 2008 18:33
door Raymond-oud
Wat wil je er mee bereiken dan ??

Het wil wel maar je heb er niks aan!
Want dan klopt het vermogen in verhouding met je bak niet met elkaar!

Laag!! spring even bij kerel

Geplaatst: 03 aug 2008 18:36
door astra gsi
:lol: :lol: :lol:


topsnelheid ligt nogal aan de lage kant met een f20

en mijnn f20 is aan het overlijden


en hoe zit het met een niet originele c20xe?

Geplaatst: 03 aug 2008 18:38
door vizier
wat versta je onder niet origineel?

Geplaatst: 03 aug 2008 18:43
door Raymond-oud
f 28 is stuk zwaarder dan een f20
dus daar verlies je ook weer snelheid :lol:

Geplaatst: 03 aug 2008 18:44
door oenatje
Het plaatsen van een F28 op een C20XE ga je zeker niet terug verdienen.

de overbrengverhouding van de F28 bij de eerste 5 versnellingen gelijk aan de F20. Op de snelweg zit je echter pas bij iets meer dan 3000 toeren aan de 120/130 km/h.

In de zesde versnelling heb je te weinig koppel omdat de motor dan rond de 2000 toeren zal draaien. Dat rijd niet prettig! In de praktijk zul je de 6e dus heel weinig gebruiken. Slechts bij snelheden >135.

De bak is zwaarder, heeft meer roterende massa. Je auto zal dus ook langzamer optrekken.

Geplaatst: 03 aug 2008 18:50
door astra gsi
pfffff waarom moet alles zo moeilijk zijn :(

topsnelheid ligt op 230.

welke bak erachter om een hogere top te krijgen?

Geplaatst: 03 aug 2008 18:52
door Matt
F28 i.c.m 3.0 V6 :roll:

Geplaatst: 03 aug 2008 19:05
door pascal1109
astra gsi schreef:welke bak erachter om een hogere top te krijgen?
Matt schreef:F28 i.c.m 3.0 V6 :roll:
idd beter welke motor voor hogere snelheden ;)
of motorische aanpassingen natuurlijk :P

Geplaatst: 03 aug 2008 19:14
door astra gsi
hmmm v6 in astra en belgische keuring :shock:

komt ni echt goed!
volgens mij ga ik dan mijn sleutels mogen inleveren :(

mijn motor is lichtjes opgevoert :oops:

misschien dat het dan meevalt met een f28 :D

Geplaatst: 03 aug 2008 19:22
door Laagvlieger
Nog een nadeel.
F28 bakken zijn verre van robuust!
F20 bak is veel robuuster en stukken goedkoper.

Een ongereviseerde F28 koop je rond de €700 terwijl je een F20 voor rond de €100 koopt, en zelfs nog minder.
Dan heb je nog dat een F28 meestal de synchromesh naar de klote heeft van de tweede naar de derde versnelling.

Jouw topsnelheidprobleem ligt hem aangebrek van vermogen van de motor.
Fred ging met zijn F20 ook tegen de 250 km/u.
Maar das serieuze tuning natuurlijk.
Oftewel. De bak is het probleem niet.
Het is de luchtweerstand!
Als jij met de F20 in de 5 in de toerenbegrenzer komt, Ja dan schiet je bak te kort. Hala je dat niet....dan heeft je motor te weinig vermogen om de luchtweerstand te overwinnen.

Luchtweerstand is dan de bepalende factor.
Haal alle aftermarket zooi eraf mocht dat erop zitten. Extra spoilers enzo. Wat origineel op een gsi zit heeft de laagste Cw-waarde.
Zelfs alleen een onderlip geeft al een behoorlijke verlaging in de topsnelheid!
:!:

Geplaatst: 03 aug 2008 19:33
door astra gsi
de auto is origineel, staan geen spoilerkes ofzoiets op.

is alleen een klein beetje verhoogt.

het verschil tussen mijn motor en fred zijn motor is dat hij tb's heeft en ik niet.

top ligt op 230,maakt de motor 7000 toeren

dus gebrek aan vermogen zou ik het nu niet noemen :lol: :lol:

Geplaatst: 03 aug 2008 19:35
door Laagvlieger
Ja 7000 rpm, maar zit je in de toerenbegrenzer dan? Denk het niet want die ligt hoger bij de C20XE. Dus dat de ontsteking gaat overslaan?

Geplaatst: 03 aug 2008 19:38
door astra gsi
begrenzer :shock:

sta geen begrenzer op!

het enige wat eruit komt zijn knallen uit de uitlaat toen heb ik gas gelost

Geplaatst: 03 aug 2008 19:40
door Laagvlieger
Hoe bedoel je? STaat geen begrenzer op.

C20XE heeft de begrenzer rodn de 7300 rpm zitten als ik het me goed herinner.

Geplaatst: 03 aug 2008 19:48
door astra gsi
ik rij met een niet standaart ecu

Geplaatst: 03 aug 2008 19:52
door Bart(astra)
Bovendien wat wil je met een hogere topsnelheid gaan bereiken ?

Geplaatst: 03 aug 2008 19:55
door astra gsi
euuuuu :oops:


ergens sneller ter plaatse zijn.

ik zou het anders niet weten :D

Geplaatst: 03 aug 2008 19:57
door Bart(astra)
gaat niet echt werken in belgie/nederland denk ik.

Btw het gewicht van het draaiende gedeelte wordt hoger dus vermogensverlies aan de wielen

Geplaatst: 03 aug 2008 19:59
door Laagvlieger
elke ECU heeft een toerenbegrenzer.

Maar je zit dus duidelijk tegen de luchtweerstand te vechten.
Met een F28 gaat de top dus juist omlaag door hogere verliezen.

Geplaatst: 03 aug 2008 20:51
door gsipiloot
astra gsi schreef: het verschil tussen mijn motor en fred zijn motor is dat hij tb's heeft en ik niet.
laat t fred maar niet horen!

Geplaatst: 03 aug 2008 21:36
door Laagvlieger
Is wel wat meer veschil inderdaad whhahah.
:lol:

Geplaatst: 03 aug 2008 21:38
door Bartje,
Ter info: Standaard ligt de toerenbegrenzer van een C20XE op 6800tpm, zowel de M2.5 als de M2.8.

En zoals ik het lees heeft "astra gsi" een chip van DdV, waarbij de toerenbegrenzer meestal rond de 7200/7300 ligt..
Overigens is de toerenbegrenzer bij een Bosch motronic in te stellen tot een maximum van 10500toeren..

Geplaatst: 03 aug 2008 21:39
door Laagvlieger
mwoaaah dan zijn ze al stuk hoor :lol:

Geplaatst: 03 aug 2008 21:46
door Bartje,
Ik heb er toch al wel eentje gezien die meer dan 10000tpm maakte!!
Alleen zat daar gaan motronic meer aanvast ;)