f28
f28
hey,
heeft er al iemand met een f28 achter een c20xe gereden?
m.v.g.
heeft er al iemand met een f28 achter een c20xe gereden?
m.v.g.
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
topsnelheid ligt nogal aan de lage kant met een f20
en mijnn f20 is aan het overlijden
en hoe zit het met een niet originele c20xe?
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Het plaatsen van een F28 op een C20XE ga je zeker niet terug verdienen.
de overbrengverhouding van de F28 bij de eerste 5 versnellingen gelijk aan de F20. Op de snelweg zit je echter pas bij iets meer dan 3000 toeren aan de 120/130 km/h.
In de zesde versnelling heb je te weinig koppel omdat de motor dan rond de 2000 toeren zal draaien. Dat rijd niet prettig! In de praktijk zul je de 6e dus heel weinig gebruiken. Slechts bij snelheden >135.
De bak is zwaarder, heeft meer roterende massa. Je auto zal dus ook langzamer optrekken.
de overbrengverhouding van de F28 bij de eerste 5 versnellingen gelijk aan de F20. Op de snelweg zit je echter pas bij iets meer dan 3000 toeren aan de 120/130 km/h.
In de zesde versnelling heb je te weinig koppel omdat de motor dan rond de 2000 toeren zal draaien. Dat rijd niet prettig! In de praktijk zul je de 6e dus heel weinig gebruiken. Slechts bij snelheden >135.
De bak is zwaarder, heeft meer roterende massa. Je auto zal dus ook langzamer optrekken.
pfffff waarom moet alles zo moeilijk zijn
topsnelheid ligt op 230.
welke bak erachter om een hogere top te krijgen?
topsnelheid ligt op 230.
welke bak erachter om een hogere top te krijgen?
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
astra gsi schreef:welke bak erachter om een hogere top te krijgen?
idd beter welke motor voor hogere snelhedenMatt schreef:F28 i.c.m 3.0 V6
of motorische aanpassingen natuurlijk
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
hmmm v6 in astra en belgische keuring
komt ni echt goed!
volgens mij ga ik dan mijn sleutels mogen inleveren
mijn motor is lichtjes opgevoert
misschien dat het dan meevalt met een f28
komt ni echt goed!
volgens mij ga ik dan mijn sleutels mogen inleveren
mijn motor is lichtjes opgevoert
misschien dat het dan meevalt met een f28
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nog een nadeel.
F28 bakken zijn verre van robuust!
F20 bak is veel robuuster en stukken goedkoper.
Een ongereviseerde F28 koop je rond de €700 terwijl je een F20 voor rond de €100 koopt, en zelfs nog minder.
Dan heb je nog dat een F28 meestal de synchromesh naar de klote heeft van de tweede naar de derde versnelling.
Jouw topsnelheidprobleem ligt hem aangebrek van vermogen van de motor.
Fred ging met zijn F20 ook tegen de 250 km/u.
Maar das serieuze tuning natuurlijk.
Oftewel. De bak is het probleem niet.
Het is de luchtweerstand!
Als jij met de F20 in de 5 in de toerenbegrenzer komt, Ja dan schiet je bak te kort. Hala je dat niet....dan heeft je motor te weinig vermogen om de luchtweerstand te overwinnen.
Luchtweerstand is dan de bepalende factor.
Haal alle aftermarket zooi eraf mocht dat erop zitten. Extra spoilers enzo. Wat origineel op een gsi zit heeft de laagste Cw-waarde.
Zelfs alleen een onderlip geeft al een behoorlijke verlaging in de topsnelheid!
F28 bakken zijn verre van robuust!
F20 bak is veel robuuster en stukken goedkoper.
Een ongereviseerde F28 koop je rond de €700 terwijl je een F20 voor rond de €100 koopt, en zelfs nog minder.
Dan heb je nog dat een F28 meestal de synchromesh naar de klote heeft van de tweede naar de derde versnelling.
Jouw topsnelheidprobleem ligt hem aangebrek van vermogen van de motor.
Fred ging met zijn F20 ook tegen de 250 km/u.
Maar das serieuze tuning natuurlijk.
Oftewel. De bak is het probleem niet.
Het is de luchtweerstand!
Als jij met de F20 in de 5 in de toerenbegrenzer komt, Ja dan schiet je bak te kort. Hala je dat niet....dan heeft je motor te weinig vermogen om de luchtweerstand te overwinnen.
Luchtweerstand is dan de bepalende factor.
Haal alle aftermarket zooi eraf mocht dat erop zitten. Extra spoilers enzo. Wat origineel op een gsi zit heeft de laagste Cw-waarde.
Zelfs alleen een onderlip geeft al een behoorlijke verlaging in de topsnelheid!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
de auto is origineel, staan geen spoilerkes ofzoiets op.
is alleen een klein beetje verhoogt.
het verschil tussen mijn motor en fred zijn motor is dat hij tb's heeft en ik niet.
top ligt op 230,maakt de motor 7000 toeren
dus gebrek aan vermogen zou ik het nu niet noemen
is alleen een klein beetje verhoogt.
het verschil tussen mijn motor en fred zijn motor is dat hij tb's heeft en ik niet.
top ligt op 230,maakt de motor 7000 toeren
dus gebrek aan vermogen zou ik het nu niet noemen
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
begrenzer
sta geen begrenzer op!
het enige wat eruit komt zijn knallen uit de uitlaat toen heb ik gas gelost
sta geen begrenzer op!
het enige wat eruit komt zijn knallen uit de uitlaat toen heb ik gas gelost
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik rij met een niet standaart ecu
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
euuuuu
ergens sneller ter plaatse zijn.
ik zou het anders niet weten
ergens sneller ter plaatse zijn.
ik zou het anders niet weten
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ter info: Standaard ligt de toerenbegrenzer van een C20XE op 6800tpm, zowel de M2.5 als de M2.8.
En zoals ik het lees heeft "astra gsi" een chip van DdV, waarbij de toerenbegrenzer meestal rond de 7200/7300 ligt..
Overigens is de toerenbegrenzer bij een Bosch motronic in te stellen tot een maximum van 10500toeren..
En zoals ik het lees heeft "astra gsi" een chip van DdV, waarbij de toerenbegrenzer meestal rond de 7200/7300 ligt..
Overigens is de toerenbegrenzer bij een Bosch motronic in te stellen tot een maximum van 10500toeren..
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: