Remdrukbegrenzer
Geplaatst: 19 mei 2008 10:10
Ik heb weer eens een probleempje/vraagje..
Mijn Astra remde aan de achterkant heel slecht.
De kont kwam ook omhoog en had de neiging om naar links of rechts te gaan.
Dat was omdat de aslastafhankelijkeremdrukbegrenzer aardig vast gerot was.
Ook waren de remleidingen aardig geöxideerd (snap ook niet dat ie daarmee vorig jaar goedgekeurd is).
Ondertussen heb ik de remleidingen vervangen voor een mooie koperen variant, een tijd rovend klusje maar zeker de moeite waard.
Daarbij heb ik die vervelende remdrukbegrenzer gedemonteerd en er tussenuit gelaten.
Met als gedachtengang dat een astra zonder die zelfde remdrukverdeler verder het zelfde remsysteem heeft, hoofdremcilinder abs-unit enz, dus ik denk dan kan het ook wel zonder.
Gister heb ik de astra na 2weken weer op z´n wielen zet en een rondje gereden om de remmen te testen.
Als ik het rempedaal even goed in trap schiet de ABS er al redelijk vroeg in.
Met de ABS uitgeschakeld kwam in er achter dat de achterwielen blokkeren, oftewel de remdruk op de achterklauwen is te hoog.
Met een beetje googlen kwam ik er achter dat er dus origineel nog per kant een 3/20 remdrukbekrachtiger tussen moet.
Dus vraag 1 zit er nog verschil tussen een remdrukbegrenzer met en zonder ABS?
En vraag 2 wat betekend die 3/20 of 3/25?
En natuurlijk vraag 3, heeft iemand die dingen voor mij liggen??
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Mijn Astra remde aan de achterkant heel slecht.
De kont kwam ook omhoog en had de neiging om naar links of rechts te gaan.
Dat was omdat de aslastafhankelijkeremdrukbegrenzer aardig vast gerot was.
Ook waren de remleidingen aardig geöxideerd (snap ook niet dat ie daarmee vorig jaar goedgekeurd is).
Ondertussen heb ik de remleidingen vervangen voor een mooie koperen variant, een tijd rovend klusje maar zeker de moeite waard.
Daarbij heb ik die vervelende remdrukbegrenzer gedemonteerd en er tussenuit gelaten.
Met als gedachtengang dat een astra zonder die zelfde remdrukverdeler verder het zelfde remsysteem heeft, hoofdremcilinder abs-unit enz, dus ik denk dan kan het ook wel zonder.
Gister heb ik de astra na 2weken weer op z´n wielen zet en een rondje gereden om de remmen te testen.
Als ik het rempedaal even goed in trap schiet de ABS er al redelijk vroeg in.
Met de ABS uitgeschakeld kwam in er achter dat de achterwielen blokkeren, oftewel de remdruk op de achterklauwen is te hoog.
Met een beetje googlen kwam ik er achter dat er dus origineel nog per kant een 3/20 remdrukbekrachtiger tussen moet.
Dus vraag 1 zit er nog verschil tussen een remdrukbegrenzer met en zonder ABS?
En vraag 2 wat betekend die 3/20 of 3/25?
En natuurlijk vraag 3, heeft iemand die dingen voor mij liggen??
Alvast bedankt voor jullie reacties!!