Ik heb weer eens een probleempje/vraagje..
Mijn Astra remde aan de achterkant heel slecht.
De kont kwam ook omhoog en had de neiging om naar links of rechts te gaan.
Dat was omdat de aslastafhankelijkeremdrukbegrenzer aardig vast gerot was.
Ook waren de remleidingen aardig geöxideerd (snap ook niet dat ie daarmee vorig jaar goedgekeurd is).
Ondertussen heb ik de remleidingen vervangen voor een mooie koperen variant, een tijd rovend klusje maar zeker de moeite waard.
Daarbij heb ik die vervelende remdrukbegrenzer gedemonteerd en er tussenuit gelaten.
Met als gedachtengang dat een astra zonder die zelfde remdrukverdeler verder het zelfde remsysteem heeft, hoofdremcilinder abs-unit enz, dus ik denk dan kan het ook wel zonder.
Gister heb ik de astra na 2weken weer op z´n wielen zet en een rondje gereden om de remmen te testen.
Als ik het rempedaal even goed in trap schiet de ABS er al redelijk vroeg in.
Met de ABS uitgeschakeld kwam in er achter dat de achterwielen blokkeren, oftewel de remdruk op de achterklauwen is te hoog.
Met een beetje googlen kwam ik er achter dat er dus origineel nog per kant een 3/20 remdrukbekrachtiger tussen moet.
Dus vraag 1 zit er nog verschil tussen een remdrukbegrenzer met en zonder ABS?
En vraag 2 wat betekend die 3/20 of 3/25?
En natuurlijk vraag 3, heeft iemand die dingen voor mij liggen??
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Remdrukbegrenzer
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar dat naar links en rechts willen wijken van de auto bij stevig remmen herken ik. Maar bij mij ligt het volgens mij meer aan de ET waarde en de breedte van de wielen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ik heb destijds voor mijn Astra een set 3/20 gehaald bij de dealer.
Enkel kregen we in EPC een 6 of 7 tal nummers erbij wat er weer betrekking mee zou hebben.
Uiteindelijk besteld op chassisnummer, maar een duidelijk verschil was in EPC niet te vinden.
Enkel kregen we in EPC een 6 of 7 tal nummers erbij wat er weer betrekking mee zou hebben.
Uiteindelijk besteld op chassisnummer, maar een duidelijk verschil was in EPC niet te vinden.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Ik ben inmiddels ook weer wat wijzer geworden..
Wat betreft de betekenis van 3/20. De 3 staat voor de diameter van de remleidingen, 3 betekend 3/16".
De 20 staat voor de maximale remdruk in "bar" die doorgegeven wordt naar de klauwen of remcilinders.
Of er verschil is tussen de begrenzer zonder of met ABS weet ik nog niet zeker, in EPC worden bij de Kadett wel verschillende nummers gegeven maar bij de Vectra weer niet..
En ondertussen heb ik ook al een setje gevonden die in tijdelijk kan gebruiken.
Ik heb gister namelijk verstelbare drukregelaars besteld van wilwood, maar dat duurt nog even want die moeten vanuit amerika komen
Wat betreft de betekenis van 3/20. De 3 staat voor de diameter van de remleidingen, 3 betekend 3/16".
De 20 staat voor de maximale remdruk in "bar" die doorgegeven wordt naar de klauwen of remcilinders.
Of er verschil is tussen de begrenzer zonder of met ABS weet ik nog niet zeker, in EPC worden bij de Kadett wel verschillende nummers gegeven maar bij de Vectra weer niet..
En ondertussen heb ik ook al een setje gevonden die in tijdelijk kan gebruiken.
Ik heb gister namelijk verstelbare drukregelaars besteld van wilwood, maar dat duurt nog even want die moeten vanuit amerika komen