Pagina 1 van 1

Stationair trillen

Geplaatst: 03 mar 2008 15:22
door Baas J.
Mijn auto, en blijkbaar van meer mensen hier, trilt erg als ie stationair loopt. Mn gsi loopt dan 900t.. wat normaal is. Toch begint alles te resoneren en soms irritant te trillen. Heb geprobeerd met de stelschroef op t gasklephuis de auto wat harder te laten lopen, wat werkt, maar dan wil ie nog wel es gaan schommelen in toeren.

Is dit een kwestie van versleten motorrubbers of.... kan dit opgelost worden? De 2de gsi die ik ooit had had dit NIET, die trilde helemaal niks.

Geplaatst: 03 mar 2008 15:41
door pascal1109
Had ik ook, maar nu na de motorombouw nog totaal geen last van gehad!

Geplaatst: 03 mar 2008 18:20
door Laagvlieger
WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?

Geplaatst: 03 mar 2008 18:26
door GSi Twente
Laagvlieger schreef:WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?
Ach Marcel, het is toch stiekum een carburateur... :lol:

Geplaatst: 03 mar 2008 19:26
door opelforum
wat zou het dan kunnen zijn marcel

Geplaatst: 03 mar 2008 20:07
door Laagvlieger
Geen idee ik heb die auto hier niet.

Maar dit is al de tweede die aan zo'n schroefje draait.
We zijn bij Opel al geruime tijd van de carburtateurs af! Is electronisch. Een geavanceerd motormanagementsysteem. Werkt met gecalibreerde waarden. Daar rekent ie mee. Hij heeft een bepaalde basisafstelling die ingeprogrammeerd is. Ga je nu die basiswaarde veranderen dan is de uiteindelijke berekening die de computer maakt niet goed meer!!

Als het goed is zat er ook borglak aan!
Probleem is, juiste positie is niet meer terug te vinden en of in te leren, dit is gacalibreerd in de fabriek. Na verloop van tijd kan er problemen optreden en daarvan is de oorzaak niet terug te vinden!

We hebben computers, stationair toerental afregelen doen we met de.......computer. Niet met de schroevedraaier!
Tis geen brommer.

oorzaak kan van alles van zijn, Moet gewoon naar gezocht worden.
Toerental omhoog zetten kan helpen, maar is geen oplossing natuurlijk.
Is dekmantel.
:wink:

Geplaatst: 03 mar 2008 22:56
door 2.nullutje
oftewel, nieuw gasklephuis :wink: :lol:

Geplaatst: 03 mar 2008 23:30
door Baas J.
Geen antwoord op mn vraag.

WEER zo'n mafkees die eerst meet hoe hoog de gasklep stond...
Niet iedereen is achterlijk hier Marcel.

Natuurlijk weet ik dat t niet de manier is, het was even een makeshift oplossing.

Geplaatst: 04 mar 2008 18:10
door Laagvlieger
Je weet dat het niet de manier is zeg je.
Waarom doe je het dan.
Even met de pjoeter een getalletje invoeren is minder werk dan aan een verzegelde schroef te draaien.

Als ik ooit zo'n auto krijg voor storing gaat er gewoon eerst een nieuw gasklephuis op. En dan maar eens kijken wat het probleem nou was.

Geplaatst: 04 mar 2008 18:26
door Baas J.
Yep, en zo krijg je de peperdure rekeningen.

Anyway, auto loopt gewoon goed, dat is t probleem ook helemaal niet.

Ik vraag me gewoon af of er sommige rubbers versleten zijn o.i.d.

Geplaatst: 04 mar 2008 18:39
door hermanV6
GSi Twente schreef:
Laagvlieger schreef:WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?
Ach Marcel, het is toch stiekum een carburateur... :lol:
de carburateur.... waar is die mooie tijd gebleven, lekker het mengsel rijker zetten :lol: :lol:

Geplaatst: 04 mar 2008 19:06
door pluggie
hermanV6 schreef:
GSi Twente schreef:
Laagvlieger schreef:WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?
Ach Marcel, het is toch stiekum een carburateur... :lol:
de carburateur.... waar is die mooie tijd gebleven, lekker het mengsel rijker zetten :lol: :lol:
Ik had toen een vette wagie man.
Die was echt PRO_STREET !
Die had dan zo'n knop man, daar moest je aantrekken
En dan kon je dah regeluh bv bij starten man !
eChT WaAr ! Met dat ding naast je stuur !
MADDERFAKKING VET

Geplaatst: 04 mar 2008 20:08
door Roy 2.0 16v
ja marcel, mijnes loopt dus vrijwel altijd te hoog stationair, warm ook 1100 ofzo

als ik naar de dealer ga kunnen die hem gewoon op bijvoorbeeld 900 zetten?

het is een m2.5 c20xe, lijkt wel of die zowieso hoger draaien dan een m2.8 c20xe

Geplaatst: 04 mar 2008 20:19
door Mad Driver
:lol: vind dat schroefje wel een goeie oplossing...heb al bijna een jaar zo...als de dealer het niet kan vinden, zie ik geen reden om het zo te doen.

:wink: mieschien niet de juiste manier...maar we doen veel dinge die niet juist zijn...

Geplaatst: 04 mar 2008 20:27
door GSi Twente
Is dat een trend tegenwoordig?
Die botte hasses niet te willen gebruiken?

Man man, Marcel geeft een overduidelijke reactie waarom je er niet aan moet komen, en dan nog stront in de oren hebben, en er aan gaan klooien....

:roll:

Geplaatst: 04 mar 2008 20:39
door pascal1109
Een ander blok helpt ook, voor als je het niet kan vinden :roll:
als het fatsoenlijk ingebouwd is natuurlijk ;)

Geplaatst: 04 mar 2008 22:36
door Laagvlieger
@ BaasJ.

En die peperdure rekening heb je dan zelf veroorzaakt.

Wat je in elke geval moet doen is je complete inlaatsysteem onderzoeken op luchtlekken. Toevallig had ik laatst een ecotec met een luchtlek in de rembekrachtiger. Kan je blok ook gaar van lopen. Gewoon alles stuk voor stuk afdoppen desnoods om te kijken of het er beter van wordt.

@Roy. Durf zo niet te zeggen of je de M2.5 zo lager kan laten zetten.
Zal ik me keer even in moeten verdiepen. M2.5 heeft nog wel een CO schroef op de luchtmassameter. Vandaar.

Geplaatst: 04 mar 2008 23:23
door Baas J.
nogmaals... mn auto loopt goed... trillen heeft daar niks mee te maken..

Geplaatst: 05 mar 2008 08:37
door Blue Vectra
pascal1109 schreef:Een ander blok helpt ook, voor als je het niet kan vinden :roll:
als het fatsoenlijk ingebouwd is natuurlijk ;)

:lol: :lol: :lol: kan ook idd :wink:

Geplaatst: 05 mar 2008 12:19
door Roy 2.0 16v
Laagvlieger schreef: @Roy. Durf zo niet te zeggen of je de M2.5 zo lager kan laten zetten.
Zal ik me keer even in moeten verdiepen. M2.5 heeft nog wel een CO schroef op de luchtmassameter. Vandaar.
liever niet aan draaien neem ik aan, tenzij ik de oude stand afteken en dan iets terug draai? ecu resetten en proberen

maar ik weet het antwoord al: het is GEEN carburateur :D