Stationair trillen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Stationair trillen

Bericht door Baas J. »

Mijn auto, en blijkbaar van meer mensen hier, trilt erg als ie stationair loopt. Mn gsi loopt dan 900t.. wat normaal is. Toch begint alles te resoneren en soms irritant te trillen. Heb geprobeerd met de stelschroef op t gasklephuis de auto wat harder te laten lopen, wat werkt, maar dan wil ie nog wel es gaan schommelen in toeren.

Is dit een kwestie van versleten motorrubbers of.... kan dit opgelost worden? De 2de gsi die ik ooit had had dit NIET, die trilde helemaal niks.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Had ik ook, maar nu na de motorombouw nog totaal geen last van gehad!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Laagvlieger schreef:WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?
Ach Marcel, het is toch stiekum een carburateur... :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

wat zou het dan kunnen zijn marcel
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Geen idee ik heb die auto hier niet.

Maar dit is al de tweede die aan zo'n schroefje draait.
We zijn bij Opel al geruime tijd van de carburtateurs af! Is electronisch. Een geavanceerd motormanagementsysteem. Werkt met gecalibreerde waarden. Daar rekent ie mee. Hij heeft een bepaalde basisafstelling die ingeprogrammeerd is. Ga je nu die basiswaarde veranderen dan is de uiteindelijke berekening die de computer maakt niet goed meer!!

Als het goed is zat er ook borglak aan!
Probleem is, juiste positie is niet meer terug te vinden en of in te leren, dit is gacalibreerd in de fabriek. Na verloop van tijd kan er problemen optreden en daarvan is de oorzaak niet terug te vinden!

We hebben computers, stationair toerental afregelen doen we met de.......computer. Niet met de schroevedraaier!
Tis geen brommer.

oorzaak kan van alles van zijn, Moet gewoon naar gezocht worden.
Toerental omhoog zetten kan helpen, maar is geen oplossing natuurlijk.
Is dekmantel.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

oftewel, nieuw gasklephuis :wink: :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Geen antwoord op mn vraag.

WEER zo'n mafkees die eerst meet hoe hoog de gasklep stond...
Niet iedereen is achterlijk hier Marcel.

Natuurlijk weet ik dat t niet de manier is, het was even een makeshift oplossing.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Je weet dat het niet de manier is zeg je.
Waarom doe je het dan.
Even met de pjoeter een getalletje invoeren is minder werk dan aan een verzegelde schroef te draaien.

Als ik ooit zo'n auto krijg voor storing gaat er gewoon eerst een nieuw gasklephuis op. En dan maar eens kijken wat het probleem nou was.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Yep, en zo krijg je de peperdure rekeningen.

Anyway, auto loopt gewoon goed, dat is t probleem ook helemaal niet.

Ik vraag me gewoon af of er sommige rubbers versleten zijn o.i.d.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
hermanV6
forum-gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 okt 2007 17:38
Locatie: nieuwegein

Bericht door hermanV6 »

GSi Twente schreef:
Laagvlieger schreef:WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?
Ach Marcel, het is toch stiekum een carburateur... :lol:
de carburateur.... waar is die mooie tijd gebleven, lekker het mengsel rijker zetten :lol: :lol:
zonder transport staat alles stil

kijk als chauffeur ook eens op het http://www.chauffeursforum.nl
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

hermanV6 schreef:
GSi Twente schreef:
Laagvlieger schreef:WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien :?
Ach Marcel, het is toch stiekum een carburateur... :lol:
de carburateur.... waar is die mooie tijd gebleven, lekker het mengsel rijker zetten :lol: :lol:
Ik had toen een vette wagie man.
Die was echt PRO_STREET !
Die had dan zo'n knop man, daar moest je aantrekken
En dan kon je dah regeluh bv bij starten man !
eChT WaAr ! Met dat ding naast je stuur !
MADDERFAKKING VET
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ja marcel, mijnes loopt dus vrijwel altijd te hoog stationair, warm ook 1100 ofzo

als ik naar de dealer ga kunnen die hem gewoon op bijvoorbeeld 900 zetten?

het is een m2.5 c20xe, lijkt wel of die zowieso hoger draaien dan een m2.8 c20xe
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:lol: vind dat schroefje wel een goeie oplossing...heb al bijna een jaar zo...als de dealer het niet kan vinden, zie ik geen reden om het zo te doen.

:wink: mieschien niet de juiste manier...maar we doen veel dinge die niet juist zijn...
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Is dat een trend tegenwoordig?
Die botte hasses niet te willen gebruiken?

Man man, Marcel geeft een overduidelijke reactie waarom je er niet aan moet komen, en dan nog stront in de oren hebben, en er aan gaan klooien....

:roll:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Een ander blok helpt ook, voor als je het niet kan vinden :roll:
als het fatsoenlijk ingebouwd is natuurlijk ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

@ BaasJ.

En die peperdure rekening heb je dan zelf veroorzaakt.

Wat je in elke geval moet doen is je complete inlaatsysteem onderzoeken op luchtlekken. Toevallig had ik laatst een ecotec met een luchtlek in de rembekrachtiger. Kan je blok ook gaar van lopen. Gewoon alles stuk voor stuk afdoppen desnoods om te kijken of het er beter van wordt.

@Roy. Durf zo niet te zeggen of je de M2.5 zo lager kan laten zetten.
Zal ik me keer even in moeten verdiepen. M2.5 heeft nog wel een CO schroef op de luchtmassameter. Vandaar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

nogmaals... mn auto loopt goed... trillen heeft daar niks mee te maken..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

pascal1109 schreef:Een ander blok helpt ook, voor als je het niet kan vinden :roll:
als het fatsoenlijk ingebouwd is natuurlijk ;)

:lol: :lol: :lol: kan ook idd :wink:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Laagvlieger schreef: @Roy. Durf zo niet te zeggen of je de M2.5 zo lager kan laten zetten.
Zal ik me keer even in moeten verdiepen. M2.5 heeft nog wel een CO schroef op de luchtmassameter. Vandaar.
liever niet aan draaien neem ik aan, tenzij ik de oude stand afteken en dan iets terug draai? ecu resetten en proberen

maar ik weet het antwoord al: het is GEEN carburateur :D
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie