Pagina 1 van 2

GRAAG HULP AUB!!!!

Geplaatst: 19 feb 2008 20:04
door DarkRider
vandaag sloeg mijn auto onder het rijden ineens uit...

Daarna probeerde ik het weer te starten, ging gelijk aan...maar dan weer uit....dit probleem deed zich 10x ofzo voor.....benzine was best leeg, dus ik dacht daaraan....benzine bijgevuld, maar nog steeds bleef het probleem aanhouden!

Toen ik het motorkap had geopend zag ik dat de slang (dunne slang) die van de inlaatspruitstuk naar de de motor gaat (volgens mij de carterslag) kapot was (helemaal afgescheurd)!

Toen ik dit had gefixt en probeerde te starten, slaat de auto maar niet aan en vreet de accu leeg!

Sommigen zeggen dat de bougies nat zouden kunnen zijn!?

Weet iemand hier raad op!!??

graag hulp!!

groetjes

Geplaatst: 19 feb 2008 20:35
door DarkRider
NİEMAND?????

Geplaatst: 19 feb 2008 21:00
door 2.nullutje
- Vonken je bougies wel?

- Ruik je benzine tijdens het starten?

- Wanneer hij wel startte, hoe liep ie dan (goed of bagger)?

Geplaatst: 19 feb 2008 21:03
door Laagvlieger
Ok. 0,0 info is 0,0 reactie.
We kunnen niet ruiken wat jij er voor blok in hebt.
Wat voor slang? Wat voor motor?? Wat voor bouwjaar?

Daarbij, na een half uur kicken wordt ook niet gewaardeerd.
Om die tijden dat je post zijn de meesten hier aan het werk om geld te verdienen.

Let daar even op in het vervolg :!:

Geplaatst: 19 feb 2008 21:07
door pascal1109
DarkRider schreef:NİEMAND?????
Joh, geduld is een schone zaak!

Geplaatst: 19 feb 2008 21:10
door DarkRider
sorry jongens,

het is een 2.0 8v gsi uit 92

De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.

İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!

Geplaatst: 19 feb 2008 21:30
door QuerulouS
DarkRider schreef:sorry jongens,

het is een 2.0 8v gsi uit 92

De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.

İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!


moet niet uitmaken als je de slang erop of eraf haalt, dus dat zal het probleem niet wezen,.
Functie is de overdruk te lozen, en de oliedampen hergebruiken vanwege het millieu ofzo, deze gassen gaan weer je inlaatspruitsuk in en worden zo weer verbrandt.

het probleem zal ergens anders te vinden zijn.

controleer punten van member 2.nullutje


bobinekabel --> controleer de bobinekabel die in je bobine verdwijnt, toont deze sporen van corrosie? (groen/wit uitgeslagen) zoja reinigen.

verdeelkap punten ingesleten --> controleren en indien nodig vervangen vervang ook gelijk de rotor.

als de bougies vonken en je ruikt een sterke benzinegeur tijdens het starten van de motor, dan is er een mogelijkheid dat je krukassensor defect is, (heb ik vandaag gehad met mijn eigen auto. Dacht dat ik een goede sensor, 4 dagen daarvoor, had gemonteerd maar die bleek toch defecten te vertonen die in eerste instantie niet merkbaar waren, startproblemen. Heb de oude erweer in gezet en in 1 keer starten)

bekijk op je gemak deze punten (die krukassensor moet je als laatste mogelijkheid zien omdat ik niet weet hoe je die kan testen)

succes

Geplaatst: 20 feb 2008 07:05
door DarkRider
QuerulouS schreef:
DarkRider schreef:sorry jongens,

het is een 2.0 8v gsi uit 92

De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.

İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!


moet niet uitmaken als je de slang erop of eraf haalt, dus dat zal het probleem niet wezen,.
Functie is de overdruk te lozen, en de oliedampen hergebruiken vanwege het millieu ofzo, deze gassen gaan weer je inlaatspruitsuk in en worden zo weer verbrandt.

het probleem zal ergens anders te vinden zijn.

controleer punten van member 2.nullutje


bobinekabel --> controleer de bobinekabel die in je bobine verdwijnt, toont deze sporen van corrosie? (groen/wit uitgeslagen) zoja reinigen.

verdeelkap punten ingesleten --> controleren en indien nodig vervangen vervang ook gelijk de rotor.

als de bougies vonken en je ruikt een sterke benzinegeur tijdens het starten van de motor, dan is er een mogelijkheid dat je krukassensor defect is, (heb ik vandaag gehad met mijn eigen auto. Dacht dat ik een goede sensor, 4 dagen daarvoor, had gemonteerd maar die bleek toch defecten te vertonen die in eerste instantie niet merkbaar waren, startproblemen. Heb de oude erweer in gezet en in 1 keer starten)

bekijk op je gemak deze punten (die krukassensor moet je als laatste mogelijkheid zien omdat ik niet weet hoe je die kan testen)

succes
Ik ruik in ieder geval geen benzinegeur!
Ik begrijp er totaal niets van, want nadat hij ineens onder het rijden af sloeg en toen die stilstond, weer probeerde te starten deed hij het wel, maar net op het moment dat hij stationair wou gaan draainen, sloeg die weer af! :?:
We dachten eerst aan natte bougies, maar die zagen er perfect uit.
Vanmorgen weer geprobeerd, de auto werkt goed maar slaat niet aan!
Hij startte bijna, maar toch weer niet!

Het gaat om de volgende leiding (dunne leiding die op dat vierkante deel bevestigt is!):

Afbeelding

Geplaatst: 20 feb 2008 08:13
door pascal1109
Sensor in je sleutel misschien defect? Om het is vanuit een heel andere hoek te zoeken...

Geplaatst: 20 feb 2008 08:17
door DarkRider
pascal1109 schreef:Sensor in je sleutel misschien defect? Om het is vanuit een heel andere hoek te zoeken...
hmmm, dit denk ik eerlijk gezegd niet...maar ik zal het niet uitsluiten! bedankt!

Geplaatst: 20 feb 2008 10:33
door DarkRider
zal het toch de brandstofpomp relais zijn?
Omdat ik dus totaal geen benzine ruik? (ik las eerder ergens dat je op een ventiel moet drukken boven de injectierail om te checken!) moet dit gebeuren als ik hem probeer te starten of gewoon in de offline stand?

groetjes

Geplaatst: 20 feb 2008 11:39
door RedBill
Als je relais kapot is zal er in z'n geheel geen druk worden opgebouwd in de brandstofrail. Dat kun je checken door een startpoging te doen en vervolgens de ontluchtingsnippel in te drukken. Spuit er dan brandstof uit dan is je relais waarschijnlijk wel goed.

Geplaatst: 20 feb 2008 12:04
door DarkRider
Waar zit deze nippel? en wat kost zo'n relais uberhaubt mocht die kapot zijn?

groetjes

Geplaatst: 20 feb 2008 15:37
door RedBill
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog wel zo'n relais liggen die je mag komen halen om uit te proberen. Voor gratis af te halen. Heb geen tijd om em op te sturen...

Geplaatst: 20 feb 2008 17:33
door QuerulouS
misschien je stappenmotor niet lekker meer, reinigen met remmenreiniger en heeeel lichies inspuiten met een smeermiddel wd40 ofzo. Niet als een bezetene inlopen spuiten

Geplaatst: 20 feb 2008 17:55
door Roy 2.0 16v
start ie wel met een spuitje startpilot / deo / remreiniger in je luchtinlaat?

als ie dan wel even draait is de ontsteking goed maar blijkbaar geen benzine.

benzinetest kan ook:
onder je auto bij je rechterachterwiel, de benzinefilter loshalen, er drupt dan wat benzine uit je leiding.
als je dan een startpoging doet moet er benzine uit gutsen, zo niet, relais of pomp

succes met zoeken! en zoek ook naar gesschuurde draden bij sensoren, en spuit je stekkers onder de kap even in met 1 of andere contactspray.

Geplaatst: 20 feb 2008 18:19
door Laagvlieger
Slangetje moet wel dicht zijn trouwens!
Anders kan ie daar valse lucht trekken!
:!:

Geplaatst: 20 feb 2008 21:10
door Melbo

Geplaatst: 20 feb 2008 23:18
door Rallyastra
Ik heb toen een keer een Hemeltje met skay voor hem bekleed. Alles netjes gemaakt, komt hij er later mee dat die er een ander dakraam in heeft waardoor het hemeltje niet past. Hemeltje ligt hier overigens nog steeds door mezelf betaald :roll:

Geplaatst: 21 feb 2008 07:09
door DarkRider
Roy 2.0 16v schreef:start ie wel met een spuitje startpilot / deo / remreiniger in je luchtinlaat?

als ie dan wel even draait is de ontsteking goed maar blijkbaar geen benzine.

benzinetest kan ook:
onder je auto bij je rechterachterwiel, de benzinefilter loshalen, er drupt dan wat benzine uit je leiding.
als je dan een startpoging doet moet er benzine uit gutsen, zo niet, relais of pomp

succes met zoeken! en zoek ook naar gesschuurde draden bij sensoren, en spuit je stekkers onder de kap even in met 1 of andere contactspray.
ja met een startpilot slaat hij wel aan en we hebben dus gelijk gekeken of de pomp goed was, die is totaal in orde!
We gaan vandaag de relais bekijken of die het goed doet!
Want het lijkt of de pomp totaal geen stroom krijgt :!: :roll:

Geplaatst: 21 feb 2008 07:11
door DarkRider
Rallyastra schreef:Ik heb toen een keer een Hemeltje met skay voor hem bekleed. Alles netjes gemaakt, komt hij er later mee dat die er een ander dakraam in heeft waardoor het hemeltje niet past. Hemeltje ligt hier overigens nog steeds door mezelf betaald :roll:
ik heb helemaal in het begin verteld dat ik een dakraam had hoor (elektrisch bedienbaar!)!!!
Alleen de mechanisme met elektrisch bedienbaar was anders, waardoor je een gat over zou houden in de hemeltje....

Ik wist niet dat je bediening bij mij anders was als de standaard elektrisch dakraam, fabrieksaf bij opel.....daar ging het mis, tis mijn schuld niet en ook niet die van jou

groetjes

Geplaatst: 21 feb 2008 07:12
door DarkRider
Melbo schreef:Kent iemand dit topic nog:

viewtopic.php?t=8519&start=25&postdays= ... highlight=

:lol:
AND YOUR POINT IS :?:

Geplaatst: 21 feb 2008 07:13
door DarkRider
Laagvlieger schreef:Slangetje moet wel dicht zijn trouwens!
Anders kan ie daar valse lucht trekken!
:!:
hoe krijg ik valse lucht eruit, mocht die erin zitten? en hoe kan ik hier achterkomen, zou die dan op geen enkel wijze starten? ook niet met een startpilot?

groetjes

Geplaatst: 21 feb 2008 08:13
door pascal1109
DarkRider schreef:
Melbo schreef:Kent iemand dit topic nog:

viewtopic.php?t=8519&start=25&postdays= ... highlight=

:lol:
AND YOUR POINT IS :?:
Melvin is gewoon een onrust zaaier :lol:

Geplaatst: 21 feb 2008 09:27
door RedBill
Tja, Melvin heeft wel een beetje gelijk Darkrider. Er zijn verschillende soorten mensen hier op het forum:

- Mensen die lid zijn omdat ze veel hebben aan de info die hier op dit forum staat.
- Mensen die lid zijn en heel veel bijdragen aan hulpvragen van mensen omdat ze de technische kennis hebben.
- Mensen die hier op het forum komen omdat ze veel van de Astra GSI afweten (ook technische kennis) en daarmee mensen kunnen helpen, maar geen lid kunnen worden omdat ze geen Astra GSI op kenteken :wink: :lol: hebben.
- Mensen die niets van de Astra afweten, niets bijdragen en ook geen lid worden.

Die laatste groep mensen hebben we niet zo heel veel mee. Dit omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Dat is wat Melbo bedoelt. Jij hebt een Astra GSI, je wilt geld uitsparen door ons de storing in je auto te laten oplossen, maar je wilt geen lidmaatschap van de club betalen. Dat zuigt.