GRAAG HULP AUB!!!!
GRAAG HULP AUB!!!!
vandaag sloeg mijn auto onder het rijden ineens uit...
Daarna probeerde ik het weer te starten, ging gelijk aan...maar dan weer uit....dit probleem deed zich 10x ofzo voor.....benzine was best leeg, dus ik dacht daaraan....benzine bijgevuld, maar nog steeds bleef het probleem aanhouden!
Toen ik het motorkap had geopend zag ik dat de slang (dunne slang) die van de inlaatspruitstuk naar de de motor gaat (volgens mij de carterslag) kapot was (helemaal afgescheurd)!
Toen ik dit had gefixt en probeerde te starten, slaat de auto maar niet aan en vreet de accu leeg!
Sommigen zeggen dat de bougies nat zouden kunnen zijn!?
Weet iemand hier raad op!!??
graag hulp!!
groetjes
Daarna probeerde ik het weer te starten, ging gelijk aan...maar dan weer uit....dit probleem deed zich 10x ofzo voor.....benzine was best leeg, dus ik dacht daaraan....benzine bijgevuld, maar nog steeds bleef het probleem aanhouden!
Toen ik het motorkap had geopend zag ik dat de slang (dunne slang) die van de inlaatspruitstuk naar de de motor gaat (volgens mij de carterslag) kapot was (helemaal afgescheurd)!
Toen ik dit had gefixt en probeerde te starten, slaat de auto maar niet aan en vreet de accu leeg!
Sommigen zeggen dat de bougies nat zouden kunnen zijn!?
Weet iemand hier raad op!!??
graag hulp!!
groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ok. 0,0 info is 0,0 reactie.
We kunnen niet ruiken wat jij er voor blok in hebt.
Wat voor slang? Wat voor motor?? Wat voor bouwjaar?
Daarbij, na een half uur kicken wordt ook niet gewaardeerd.
Om die tijden dat je post zijn de meesten hier aan het werk om geld te verdienen.
Let daar even op in het vervolg
We kunnen niet ruiken wat jij er voor blok in hebt.
Wat voor slang? Wat voor motor?? Wat voor bouwjaar?
Daarbij, na een half uur kicken wordt ook niet gewaardeerd.
Om die tijden dat je post zijn de meesten hier aan het werk om geld te verdienen.
Let daar even op in het vervolg
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Joh, geduld is een schone zaak!DarkRider schreef:NİEMAND?????
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
sorry jongens,
het is een 2.0 8v gsi uit 92
De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.
İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!
het is een 2.0 8v gsi uit 92
De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.
İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider schreef:sorry jongens,
het is een 2.0 8v gsi uit 92
De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.
İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!
moet niet uitmaken als je de slang erop of eraf haalt, dus dat zal het probleem niet wezen,.
Functie is de overdruk te lozen, en de oliedampen hergebruiken vanwege het millieu ofzo, deze gassen gaan weer je inlaatspruitsuk in en worden zo weer verbrandt.
het probleem zal ergens anders te vinden zijn.
controleer punten van member 2.nullutje
bobinekabel --> controleer de bobinekabel die in je bobine verdwijnt, toont deze sporen van corrosie? (groen/wit uitgeslagen) zoja reinigen.
verdeelkap punten ingesleten --> controleren en indien nodig vervangen vervang ook gelijk de rotor.
als de bougies vonken en je ruikt een sterke benzinegeur tijdens het starten van de motor, dan is er een mogelijkheid dat je krukassensor defect is, (heb ik vandaag gehad met mijn eigen auto. Dacht dat ik een goede sensor, 4 dagen daarvoor, had gemonteerd maar die bleek toch defecten te vertonen die in eerste instantie niet merkbaar waren, startproblemen. Heb de oude erweer in gezet en in 1 keer starten)
bekijk op je gemak deze punten (die krukassensor moet je als laatste mogelijkheid zien omdat ik niet weet hoe je die kan testen)
succes
C20NE
Ik ruik in ieder geval geen benzinegeur!QuerulouS schreef:DarkRider schreef:sorry jongens,
het is een 2.0 8v gsi uit 92
De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.
İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!
moet niet uitmaken als je de slang erop of eraf haalt, dus dat zal het probleem niet wezen,.
Functie is de overdruk te lozen, en de oliedampen hergebruiken vanwege het millieu ofzo, deze gassen gaan weer je inlaatspruitsuk in en worden zo weer verbrandt.
het probleem zal ergens anders te vinden zijn.
controleer punten van member 2.nullutje
bobinekabel --> controleer de bobinekabel die in je bobine verdwijnt, toont deze sporen van corrosie? (groen/wit uitgeslagen) zoja reinigen.
verdeelkap punten ingesleten --> controleren en indien nodig vervangen vervang ook gelijk de rotor.
als de bougies vonken en je ruikt een sterke benzinegeur tijdens het starten van de motor, dan is er een mogelijkheid dat je krukassensor defect is, (heb ik vandaag gehad met mijn eigen auto. Dacht dat ik een goede sensor, 4 dagen daarvoor, had gemonteerd maar die bleek toch defecten te vertonen die in eerste instantie niet merkbaar waren, startproblemen. Heb de oude erweer in gezet en in 1 keer starten)
bekijk op je gemak deze punten (die krukassensor moet je als laatste mogelijkheid zien omdat ik niet weet hoe je die kan testen)
succes
Ik begrijp er totaal niets van, want nadat hij ineens onder het rijden af sloeg en toen die stilstond, weer probeerde te starten deed hij het wel, maar net op het moment dat hij stationair wou gaan draainen, sloeg die weer af!
We dachten eerst aan natte bougies, maar die zagen er perfect uit.
Vanmorgen weer geprobeerd, de auto werkt goed maar slaat niet aan!
Hij startte bijna, maar toch weer niet!
Het gaat om de volgende leiding (dunne leiding die op dat vierkante deel bevestigt is!):
Quitters never win and Winners never quit!
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Sensor in je sleutel misschien defect? Om het is vanuit een heel andere hoek te zoeken...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
zal het toch de brandstofpomp relais zijn?
Omdat ik dus totaal geen benzine ruik? (ik las eerder ergens dat je op een ventiel moet drukken boven de injectierail om te checken!) moet dit gebeuren als ik hem probeer te starten of gewoon in de offline stand?
groetjes
Omdat ik dus totaal geen benzine ruik? (ik las eerder ergens dat je op een ventiel moet drukken boven de injectierail om te checken!) moet dit gebeuren als ik hem probeer te starten of gewoon in de offline stand?
groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Als je relais kapot is zal er in z'n geheel geen druk worden opgebouwd in de brandstofrail. Dat kun je checken door een startpoging te doen en vervolgens de ontluchtingsnippel in te drukken. Spuit er dan brandstof uit dan is je relais waarschijnlijk wel goed.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog wel zo'n relais liggen die je mag komen halen om uit te proberen. Voor gratis af te halen. Heb geen tijd om em op te sturen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
start ie wel met een spuitje startpilot / deo / remreiniger in je luchtinlaat?
als ie dan wel even draait is de ontsteking goed maar blijkbaar geen benzine.
benzinetest kan ook:
onder je auto bij je rechterachterwiel, de benzinefilter loshalen, er drupt dan wat benzine uit je leiding.
als je dan een startpoging doet moet er benzine uit gutsen, zo niet, relais of pomp
succes met zoeken! en zoek ook naar gesschuurde draden bij sensoren, en spuit je stekkers onder de kap even in met 1 of andere contactspray.
als ie dan wel even draait is de ontsteking goed maar blijkbaar geen benzine.
benzinetest kan ook:
onder je auto bij je rechterachterwiel, de benzinefilter loshalen, er drupt dan wat benzine uit je leiding.
als je dan een startpoging doet moet er benzine uit gutsen, zo niet, relais of pomp
succes met zoeken! en zoek ook naar gesschuurde draden bij sensoren, en spuit je stekkers onder de kap even in met 1 of andere contactspray.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
ja met een startpilot slaat hij wel aan en we hebben dus gelijk gekeken of de pomp goed was, die is totaal in orde!Roy 2.0 16v schreef:start ie wel met een spuitje startpilot / deo / remreiniger in je luchtinlaat?
als ie dan wel even draait is de ontsteking goed maar blijkbaar geen benzine.
benzinetest kan ook:
onder je auto bij je rechterachterwiel, de benzinefilter loshalen, er drupt dan wat benzine uit je leiding.
als je dan een startpoging doet moet er benzine uit gutsen, zo niet, relais of pomp
succes met zoeken! en zoek ook naar gesschuurde draden bij sensoren, en spuit je stekkers onder de kap even in met 1 of andere contactspray.
We gaan vandaag de relais bekijken of die het goed doet!
Want het lijkt of de pomp totaal geen stroom krijgt
Quitters never win and Winners never quit!
ik heb helemaal in het begin verteld dat ik een dakraam had hoor (elektrisch bedienbaar!)!!!Rallyastra schreef:Ik heb toen een keer een Hemeltje met skay voor hem bekleed. Alles netjes gemaakt, komt hij er later mee dat die er een ander dakraam in heeft waardoor het hemeltje niet past. Hemeltje ligt hier overigens nog steeds door mezelf betaald
Alleen de mechanisme met elektrisch bedienbaar was anders, waardoor je een gat over zou houden in de hemeltje....
Ik wist niet dat je bediening bij mij anders was als de standaard elektrisch dakraam, fabrieksaf bij opel.....daar ging het mis, tis mijn schuld niet en ook niet die van jou
groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
hoe krijg ik valse lucht eruit, mocht die erin zitten? en hoe kan ik hier achterkomen, zou die dan op geen enkel wijze starten? ook niet met een startpilot?Laagvlieger schreef:Slangetje moet wel dicht zijn trouwens!
Anders kan ie daar valse lucht trekken!
groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Melvin is gewoon een onrust zaaierDarkRider schreef:AND YOUR POINT IS
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Tja, Melvin heeft wel een beetje gelijk Darkrider. Er zijn verschillende soorten mensen hier op het forum:
- Mensen die lid zijn omdat ze veel hebben aan de info die hier op dit forum staat.
- Mensen die lid zijn en heel veel bijdragen aan hulpvragen van mensen omdat ze de technische kennis hebben.
- Mensen die hier op het forum komen omdat ze veel van de Astra GSI afweten (ook technische kennis) en daarmee mensen kunnen helpen, maar geen lid kunnen worden omdat ze geen Astra GSI op kenteken hebben.
- Mensen die niets van de Astra afweten, niets bijdragen en ook geen lid worden.
Die laatste groep mensen hebben we niet zo heel veel mee. Dit omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat is wat Melbo bedoelt. Jij hebt een Astra GSI, je wilt geld uitsparen door ons de storing in je auto te laten oplossen, maar je wilt geen lidmaatschap van de club betalen. Dat zuigt.
- Mensen die lid zijn omdat ze veel hebben aan de info die hier op dit forum staat.
- Mensen die lid zijn en heel veel bijdragen aan hulpvragen van mensen omdat ze de technische kennis hebben.
- Mensen die hier op het forum komen omdat ze veel van de Astra GSI afweten (ook technische kennis) en daarmee mensen kunnen helpen, maar geen lid kunnen worden omdat ze geen Astra GSI op kenteken hebben.
- Mensen die niets van de Astra afweten, niets bijdragen en ook geen lid worden.
Die laatste groep mensen hebben we niet zo heel veel mee. Dit omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat is wat Melbo bedoelt. Jij hebt een Astra GSI, je wilt geld uitsparen door ons de storing in je auto te laten oplossen, maar je wilt geen lidmaatschap van de club betalen. Dat zuigt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)