GRAAG HULP AUB!!!!

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

GRAAG HULP AUB!!!!

Bericht door DarkRider »

vandaag sloeg mijn auto onder het rijden ineens uit...

Daarna probeerde ik het weer te starten, ging gelijk aan...maar dan weer uit....dit probleem deed zich 10x ofzo voor.....benzine was best leeg, dus ik dacht daaraan....benzine bijgevuld, maar nog steeds bleef het probleem aanhouden!

Toen ik het motorkap had geopend zag ik dat de slang (dunne slang) die van de inlaatspruitstuk naar de de motor gaat (volgens mij de carterslag) kapot was (helemaal afgescheurd)!

Toen ik dit had gefixt en probeerde te starten, slaat de auto maar niet aan en vreet de accu leeg!

Sommigen zeggen dat de bougies nat zouden kunnen zijn!?

Weet iemand hier raad op!!??

graag hulp!!

groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

NİEMAND?????
Quitters never win and Winners never quit!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

- Vonken je bougies wel?

- Ruik je benzine tijdens het starten?

- Wanneer hij wel startte, hoe liep ie dan (goed of bagger)?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ok. 0,0 info is 0,0 reactie.
We kunnen niet ruiken wat jij er voor blok in hebt.
Wat voor slang? Wat voor motor?? Wat voor bouwjaar?

Daarbij, na een half uur kicken wordt ook niet gewaardeerd.
Om die tijden dat je post zijn de meesten hier aan het werk om geld te verdienen.

Let daar even op in het vervolg :!:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

DarkRider schreef:NİEMAND?????
Joh, geduld is een schone zaak!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

sorry jongens,

het is een 2.0 8v gsi uit 92

De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.

İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

DarkRider schreef:sorry jongens,

het is een 2.0 8v gsi uit 92

De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.

İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!


moet niet uitmaken als je de slang erop of eraf haalt, dus dat zal het probleem niet wezen,.
Functie is de overdruk te lozen, en de oliedampen hergebruiken vanwege het millieu ofzo, deze gassen gaan weer je inlaatspruitsuk in en worden zo weer verbrandt.

het probleem zal ergens anders te vinden zijn.

controleer punten van member 2.nullutje


bobinekabel --> controleer de bobinekabel die in je bobine verdwijnt, toont deze sporen van corrosie? (groen/wit uitgeslagen) zoja reinigen.

verdeelkap punten ingesleten --> controleren en indien nodig vervangen vervang ook gelijk de rotor.

als de bougies vonken en je ruikt een sterke benzinegeur tijdens het starten van de motor, dan is er een mogelijkheid dat je krukassensor defect is, (heb ik vandaag gehad met mijn eigen auto. Dacht dat ik een goede sensor, 4 dagen daarvoor, had gemonteerd maar die bleek toch defecten te vertonen die in eerste instantie niet merkbaar waren, startproblemen. Heb de oude erweer in gezet en in 1 keer starten)

bekijk op je gemak deze punten (die krukassensor moet je als laatste mogelijkheid zien omdat ik niet weet hoe je die kan testen)

succes
C20NE
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

QuerulouS schreef:
DarkRider schreef:sorry jongens,

het is een 2.0 8v gsi uit 92

De dunne slang die van de inlaatspruitstuk gelijk naar motorblok loopt. boven de motor van een 8v heb je een vierkant verhoging zitten en hierop zit een kleine tuitje waar dus deze kleine slang op aan sluit en als het goed is moet deze de carterontluchting zijn.

İk ruik geen benzine en de auto liep altijd heel goed!
nooit problemen gehad en nu opeens dit!


moet niet uitmaken als je de slang erop of eraf haalt, dus dat zal het probleem niet wezen,.
Functie is de overdruk te lozen, en de oliedampen hergebruiken vanwege het millieu ofzo, deze gassen gaan weer je inlaatspruitsuk in en worden zo weer verbrandt.

het probleem zal ergens anders te vinden zijn.

controleer punten van member 2.nullutje


bobinekabel --> controleer de bobinekabel die in je bobine verdwijnt, toont deze sporen van corrosie? (groen/wit uitgeslagen) zoja reinigen.

verdeelkap punten ingesleten --> controleren en indien nodig vervangen vervang ook gelijk de rotor.

als de bougies vonken en je ruikt een sterke benzinegeur tijdens het starten van de motor, dan is er een mogelijkheid dat je krukassensor defect is, (heb ik vandaag gehad met mijn eigen auto. Dacht dat ik een goede sensor, 4 dagen daarvoor, had gemonteerd maar die bleek toch defecten te vertonen die in eerste instantie niet merkbaar waren, startproblemen. Heb de oude erweer in gezet en in 1 keer starten)

bekijk op je gemak deze punten (die krukassensor moet je als laatste mogelijkheid zien omdat ik niet weet hoe je die kan testen)

succes
Ik ruik in ieder geval geen benzinegeur!
Ik begrijp er totaal niets van, want nadat hij ineens onder het rijden af sloeg en toen die stilstond, weer probeerde te starten deed hij het wel, maar net op het moment dat hij stationair wou gaan draainen, sloeg die weer af! :?:
We dachten eerst aan natte bougies, maar die zagen er perfect uit.
Vanmorgen weer geprobeerd, de auto werkt goed maar slaat niet aan!
Hij startte bijna, maar toch weer niet!

Het gaat om de volgende leiding (dunne leiding die op dat vierkante deel bevestigt is!):

Afbeelding
Quitters never win and Winners never quit!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Sensor in je sleutel misschien defect? Om het is vanuit een heel andere hoek te zoeken...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

pascal1109 schreef:Sensor in je sleutel misschien defect? Om het is vanuit een heel andere hoek te zoeken...
hmmm, dit denk ik eerlijk gezegd niet...maar ik zal het niet uitsluiten! bedankt!
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

zal het toch de brandstofpomp relais zijn?
Omdat ik dus totaal geen benzine ruik? (ik las eerder ergens dat je op een ventiel moet drukken boven de injectierail om te checken!) moet dit gebeuren als ik hem probeer te starten of gewoon in de offline stand?

groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Als je relais kapot is zal er in z'n geheel geen druk worden opgebouwd in de brandstofrail. Dat kun je checken door een startpoging te doen en vervolgens de ontluchtingsnippel in te drukken. Spuit er dan brandstof uit dan is je relais waarschijnlijk wel goed.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Waar zit deze nippel? en wat kost zo'n relais uberhaubt mocht die kapot zijn?

groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog wel zo'n relais liggen die je mag komen halen om uit te proberen. Voor gratis af te halen. Heb geen tijd om em op te sturen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

misschien je stappenmotor niet lekker meer, reinigen met remmenreiniger en heeeel lichies inspuiten met een smeermiddel wd40 ofzo. Niet als een bezetene inlopen spuiten
C20NE
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

start ie wel met een spuitje startpilot / deo / remreiniger in je luchtinlaat?

als ie dan wel even draait is de ontsteking goed maar blijkbaar geen benzine.

benzinetest kan ook:
onder je auto bij je rechterachterwiel, de benzinefilter loshalen, er drupt dan wat benzine uit je leiding.
als je dan een startpoging doet moet er benzine uit gutsen, zo niet, relais of pomp

succes met zoeken! en zoek ook naar gesschuurde draden bij sensoren, en spuit je stekkers onder de kap even in met 1 of andere contactspray.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Slangetje moet wel dicht zijn trouwens!
Anders kan ie daar valse lucht trekken!
:!:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik heb toen een keer een Hemeltje met skay voor hem bekleed. Alles netjes gemaakt, komt hij er later mee dat die er een ander dakraam in heeft waardoor het hemeltje niet past. Hemeltje ligt hier overigens nog steeds door mezelf betaald :roll:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Roy 2.0 16v schreef:start ie wel met een spuitje startpilot / deo / remreiniger in je luchtinlaat?

als ie dan wel even draait is de ontsteking goed maar blijkbaar geen benzine.

benzinetest kan ook:
onder je auto bij je rechterachterwiel, de benzinefilter loshalen, er drupt dan wat benzine uit je leiding.
als je dan een startpoging doet moet er benzine uit gutsen, zo niet, relais of pomp

succes met zoeken! en zoek ook naar gesschuurde draden bij sensoren, en spuit je stekkers onder de kap even in met 1 of andere contactspray.
ja met een startpilot slaat hij wel aan en we hebben dus gelijk gekeken of de pomp goed was, die is totaal in orde!
We gaan vandaag de relais bekijken of die het goed doet!
Want het lijkt of de pomp totaal geen stroom krijgt :!: :roll:
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Rallyastra schreef:Ik heb toen een keer een Hemeltje met skay voor hem bekleed. Alles netjes gemaakt, komt hij er later mee dat die er een ander dakraam in heeft waardoor het hemeltje niet past. Hemeltje ligt hier overigens nog steeds door mezelf betaald :roll:
ik heb helemaal in het begin verteld dat ik een dakraam had hoor (elektrisch bedienbaar!)!!!
Alleen de mechanisme met elektrisch bedienbaar was anders, waardoor je een gat over zou houden in de hemeltje....

Ik wist niet dat je bediening bij mij anders was als de standaard elektrisch dakraam, fabrieksaf bij opel.....daar ging het mis, tis mijn schuld niet en ook niet die van jou

groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Melbo schreef:Kent iemand dit topic nog:

viewtopic.php?t=8519&start=25&postdays= ... highlight=

:lol:
AND YOUR POINT IS :?:
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Laagvlieger schreef:Slangetje moet wel dicht zijn trouwens!
Anders kan ie daar valse lucht trekken!
:!:
hoe krijg ik valse lucht eruit, mocht die erin zitten? en hoe kan ik hier achterkomen, zou die dan op geen enkel wijze starten? ook niet met een startpilot?

groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

DarkRider schreef:
Melbo schreef:Kent iemand dit topic nog:

viewtopic.php?t=8519&start=25&postdays= ... highlight=

:lol:
AND YOUR POINT IS :?:
Melvin is gewoon een onrust zaaier :lol:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Tja, Melvin heeft wel een beetje gelijk Darkrider. Er zijn verschillende soorten mensen hier op het forum:

- Mensen die lid zijn omdat ze veel hebben aan de info die hier op dit forum staat.
- Mensen die lid zijn en heel veel bijdragen aan hulpvragen van mensen omdat ze de technische kennis hebben.
- Mensen die hier op het forum komen omdat ze veel van de Astra GSI afweten (ook technische kennis) en daarmee mensen kunnen helpen, maar geen lid kunnen worden omdat ze geen Astra GSI op kenteken :wink: :lol: hebben.
- Mensen die niets van de Astra afweten, niets bijdragen en ook geen lid worden.

Die laatste groep mensen hebben we niet zo heel veel mee. Dit omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Dat is wat Melbo bedoelt. Jij hebt een Astra GSI, je wilt geld uitsparen door ons de storing in je auto te laten oplossen, maar je wilt geen lidmaatschap van de club betalen. Dat zuigt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie