Pagina 4 van 13
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 17 mar 2013 21:26
door Vincent_R
Gaaf om te zien hoe je het allemaal voor elkaar krijgt! Lekker bezig geweest
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 18 mar 2013 08:36
door pascal1109
The Undertaker schreef:Beunen op zijn best.
Dit is idd echt geniaal
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 18 mar 2013 09:00
door TurboTim
Oldschool beunuh echt top
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 18 mar 2013 21:21
door astraTD
Wat een gek
Benieuwd als de V6 erin zit.
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 19 mar 2013 16:43
door .:johan:.
Lekker bezig
erg vet, zie hem al staan bij een stoplicht sprintje ghehe
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 19 mar 2013 21:10
door astra-gsi-666
vette remmen ,2.5 liter v6 .
danny gsi 666
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 19 mar 2013 22:00
door Ray
astraTD schreef:Wat een gek
Benieuwd als de V6 erin zit.
Ik ook
.:johan:. schreef:Lekker bezig
erg vet, zie hem al staan bij een stoplicht sprintje ghehe
Thanks, maar het wordt niet echt een racebak voor stoplichtsprintjes, zit ook een automaat achter, en het is maar een 2.5 en geen 3.2 of dikke turbo, en ik ga niks doen aan gewichtsbesparing. Ik doe het gewoon om er wat vlotter met het verkeer mee te kunnen, en gewoon omdat ik het leuk vind ermee bezig te zijn (de bijkomende kopzorgen en frustraties buiten beschouwing gelaten
) Het hoeft ook niet allemaal nieuw of in superstaat. Als het technisch maar werkt en goed in elkaar zit. Maar nonetheless zal hij wel wat sneller worden ja
astra-gsi-666 schreef:vette remmen ,2.5 liter v6 .
danny gsi 666
Juist, vandaag idd remmetjes gemonteerd haha, maar begonnen met de veerpootjes in orde maken.
Eerst de bovenkant van de Calibra veerpootjes vervangen door die van de Astra.
Eenmaal compleet konden de veerpootjes er terug onder.
Ik had vernomen dat de Calibra veren de auto erg hoog laten staan van voren. Ik had er ooit al verlagingsveren opgezet, maar die zouden weer te ver inzakken. Daarom ervoor gekozen de standaard Astra (geen GSi) veren eronder te plaatsen. Naven en wiellagers had ik eerder al vervangen.
Vervolgens wilde ik de remmerij (Calibra V6 FN57 klauwen met 288 mm schijven, 4x100) plaatsen, maar toen bleek dat die beugel waar de remklauw op vast zit aan liep tegen de schijf. Ik had ergens iets gelezen dat je dit zou kunnen verhelpen door er 2 M10 ringen tussen te plaatsen, maar dit zou het probleem alleen maar groter maken. Daarom 2 mm van het bevestigingsvlak van die beugel afgehaald en het paste perfect. Klauwtjes er ook op gezet, moet alleen nog even ontluchten, waarschijnlijk morgen.
Wat ik eigenlijk al wist, maar nu nogmaals tegenaan liep; plaklood past niet meer. Hier komt slaglood voor in de plaats.
Verder heb ik ervoor gekozen om eerst mijn eigen radiateur te gebruiken. Als het te warm gaat lopen straks kan er altijd nog een grotere in. Pootjes onderaan de radiateur 4 cm ingekort (ziet er niet heel netjes uit, maar het zit gelijmd met kunststoflijm, en aan weerszijde een schroefje erdoorheen, als dat zo blijft zitten vind ik het voorlopig prima), en aan de bovenzijde Corsa B (diesel) radiateursteuntjes geplaatst.
Verder heb ik een poosje zitten emmeren met de versnellingsselectorkabel, of hoe dat ding ook heet. Probleem was dat de Astra-kabel te kort was, en de Calibra-kabel de buitenmantel kapot was, van binnen gerafeld en ging erg stroef. Daarbij paste de Calibra-kabel ook niet op het mechaniek onder de pook in de auto, dat was een heel andere aansluiting. Ik heb er toen voor gekozen toch de Astra-kabel te gebruiken, daar zelf een beugeltje voor te maken en de kabel te verlengen met een stukje staal. Op de foto hieronder klikt de selectorkabel in dat ronde gat, en de 2 gaten rechts in het het beugeltje zitten op de bak geschroefd, op de plek waar normaal de kabel vastklikt. Klinkt misschien een beetje onduidelijk, maar ik sta open voor vragen, haha
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 19 mar 2013 22:07
door oenatje
kei vet die updates, keep it up
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 19 mar 2013 22:16
door oenatje
komt dat nou specefiek door de fn57 klauw dat het niet past? ben benieuwd of dat ook zou gebeuren met een fn54 klauw...
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 20 mar 2013 08:41
door pascal1109
Die FN54 en FN57 klauwen zijn even groot volgens mij. Alleen de schijf erin is kleiner bij de FN54.
Het gaat gewoon lekker remmen. Vanavond even de boel ontluchten.
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 20 mar 2013 08:56
door Vincent_R
Lekker bezig zeg
!
Mooie updates!!
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 20 mar 2013 09:02
door The Undertaker
Erg uitgebreide informatie wordt er hier verstrekt
Het ziet er allemaal goed uit! Pakketje gaat vandaag op de bus trouwens
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 20 mar 2013 09:05
door Ray
The Undertaker schreef:Pakketje gaat vandaag op de bus trouwens
Ok, nice
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 08:54
door pascal1109
Er hangt wat in het vooronder
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 09:01
door Vincent_R
!
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 09:09
door The Undertaker
Whow, een laptop gestuurde V6
Het gaat de goede kant op hier
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 14:09
door Ray
Probleempje tegen gekomen... Bij die calibra was toen dus die ECU kapot. Via eBay een andere gehaald, volgens de verkoper zonder startblokkering. Deze ECU is toen nog getest in de Calibra, en liep er goed op, wat bevestigd dat er geen startblokkering op de ECU zit, ik had immers de transponder en sleutel niet mee vervangen.
Nu zit de V6 inmiddels in de Astra en als je de auto op contact zet gaat het motorstoringslampje constant knipperen, wat duidt op een fout bij wegrijblokkering volgens mij... Als je de auto wil starten slaat hij aan, en meteen weer af.
Wie heeft de oplossing?
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 14:47
door The Undertaker
Eerste wat in mij opkomt: Had jij een sleutel met transponder in de Astra zitten?
Zo ja trek dan de stekker achter het stuurhuis eens los waar de transponder van het contact aanzit.
Geen idee of dit werkt maar het proberen waard.
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 15:04
door Ray
Ja, dat zei Niels ook al, maar dat werkte niet.
Maar ik heb een aantal weken geleden gewoon zitten slapen, want ik heb gewoon iets doms gedaan...
Toen ik erachter was dat die eindtrap van injector 4 kapot was heb ik via eBay dus die andere ECU gehaald. Ik heb toen de behuizingen over gezet, en toen die toch open lagen dacht ik: ik zet die chipjes even om, zodat ik straks op een normaal motorprogramma kan rijden. Maar dat is natuurlijk dezelfde chip als waar de startblokkering in zit. Echt stom... Maar goed, net even naar huis geracet, andere ECU gehaald, chipjes uit de ECU's weer over gezet, en meteen aanslaan en blijven lopen, so me is happy now
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 15:11
door The Undertaker
Goed dat hij loopt!
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 16:36
door Vincent_R
Mooi dat je het snel hebt kunnen oplossen
!
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 19:43
door Ray
Omdat mijn astra een 1.6 monopoint injectie was, moest er een andere benzinepomp in, omdat de originele brandstofpomp veel te weinig druk levert. Nog geen 1 bar meen ik. Via Pascal een pomp gekregen van een GSi hatchback, en omdat de pomp van een station op een andere plek zit dan bij een hatchback, en dus de vorm anders is, moest ik van 2 pompen 1 bruikbare maken.
Op onderstaande foto links mijn eigen pomp, en rechts een sterkere pomp van een hatchback.
En zo terug in de tank geplaatst.
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 19:57
door The Undertaker
Weten we gelijk hoe een benzinepomp in elkaar zit!
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 21 mar 2013 22:12
door Bart(astra)
Goed bezig.
Knipperend motorlampje tijdens starten duidt idd een transponder probleem aan
Re: Astra F Caravan
Geplaatst: 22 mar 2013 09:57
door pascal1109
Ray schreef:...en rechts een sterkere pomp van een Astra hatchback.
Uit een GSi 16v
Maar mooi dat die nog een 2e leven krijgt.