Pagina 25 van 52

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 21:41
door pascal1109
The Undertaker schreef:stil
Heb ook auto's gezien waarbij dat niet het geval was hoor.
Waaronder mijn eigen ;)

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 21:43
door Bart(astra)
pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:stil
Heb ook auto's gezien waarbij dat niet het geval was hoor.
Waaronder mijn eigen ;)
twee dempers en een kat aanwezig ?

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 21:46
door The Undertaker
Bij mij wel, en (nog) geen spaghetti.

IKk hou jullie wel op de hoogte :wink:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 21:52
door pascal1109
Bart(astra) schreef:
pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:stil
Heb ook auto's gezien waarbij dat niet het geval was hoor.
Waaronder mijn eigen ;)
twee dempers en een kat aanwezig ?
Bij mij wel in ieder geval.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:01
door The Undertaker
Pascal, had jij hetzelfde systeem eronder? Onder de C18XE of de C20XE?

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:02
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:Pascal, had jij hetzelfde systeem eronder? Onder de C18XE of de C20XE?
volgens mij onder zijn v6

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:09
door pascal1109
Dat is wel zo ja, was speciaal voor de v6 gemaakt.
Tot 2500 toeren stil genoeg om geen aandacht te trekken. Daarna was het oppassen geblazen als de mannen in het blauw in de buurt waren.

Heb 1 Astra gereden in mijn zoektocht naar een nieuw exemplaar die een groep a eronder had, maar ik vermoed dat die niet 2 dempers en een kat had. Ding maakte erg veel herrie. Robbert (c18xe) weet dat vast wel hoe dat daar precies onder zat.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:15
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Dat is wel zo ja, was speciaal voor de v6 gemaakt.
Tot 2500 toeren stil genoeg om geen aandacht te trekken. Daarna was het oppassen geblazen als de mannen in het blauw in de buurt waren.

Heb 1 Astra gereden in mijn zoektocht naar een nieuw exemplaar die een groep a eronder had, maar ik vermoed dat die niet 2 dempers en een kat had. Ding maakte erg veel herrie. Robbert (c18xe) weet dat vast wel hoe dat daar precies onder zat.
Die custom dempers van Simons heb je in alle soorten en maten. André Botter gebruikt ze ook voor een uitlaat op maat. Op het Opel-forum is een jongen die een Kadett heeft met groep A van Simons op maat. Dit systeem is zoals hij wilde: Stil!

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:21
door pascal1109
Ok, ik dacht dat je altijd wel verbonden was aan wat geluid.
Maar helemaal stil is ook niets natuurlijk ;)
Gewoon niet te overdreven.

Wellicht was het in mijn geval gewoon wat luidruchtig soms omdat mijn remus einddemper omgelast was naar groep a formaat.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:27
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Ok, ik dacht dat je altijd wel verbonden was aan wat geluid.
Maar helemaal stil is ook niets natuurlijk ;)
Gewoon niet te overdreven.

Wellicht was het in mijn geval gewoon wat luidruchtig soms omdat mijn remus einddemper omgelast was naar groep a formaat.
Vind de AMG stijl mooi, mijn oude Sebring had hetzelfde. Sportief bij optrekken maar stil bij 120km/u

Ik rij 30.000 tot 35.000km per jaar en ben de Sjonnie stijl wel ontgroeit ben ik vandaag achtergekomen Op en neer naar bergen op Zoom met afgescheurde einddemper is echt 10x niks :wink:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:34
door pascal1109
The Undertaker schreef:Op en neer naar bergen op Zoom met afgescheurde einddemper is echt 10x niks :wink:
Dat komt denk omdat je geen petje op had en midden in de auto zat :pet: :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 aug 2011 22:44
door pluggie
Nou ja khad dus de 1.6 en C20XE beide met kat en 2 dempers en gewone uitlaatlijn.

Dat is wel een verschil hoor. Wel RVS einddempert op de sjonnenbak, maar dat is wel een klein verschil.
Kun je echt niet vergelijken.

kHeb ook wel eens 900 cc met spruitstuk gescheurt gereden, en helemaal zonder lijn. Dan donder je echt waar bijna de ramen van de buren eruit. En alle autoalarmen gaan af. Dat gaat zo ongenadig hard. Niet normaal. Met 900 cc al. Dat gaat zo belachelijk keihard. Dan trillen echt alle huisruiten.

Wat ik wel lief vind is dat 1 ex van mij met gewoon alle dempers enzo eronder, mij hoort aankomen met zwarte vanaf km. Das lief he. Net een hondje, die hoort dat ook.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 07:28
door Bart(astra)
pluggie schreef:Nou ja khad dus de 1.6 en C20XE beide met kat en 2 dempers en gewone uitlaatlijn.

Dat is wel een verschil hoor. Wel RVS einddempert op de sjonnenbak, maar dat is wel een klein verschil.
Kun je echt niet vergelijken.

kHeb ook wel eens 900 cc met spruitstuk gescheurt gereden, en helemaal zonder lijn. Dan donder je echt waar bijna de ramen van de buren eruit. En alle autoalarmen gaan af. Dat gaat zo ongenadig hard. Niet normaal. Met 900 cc al. Dat gaat zo belachelijk keihard. Dan trillen echt alle huisruiten.

Wat ik wel lief vind is dat 1 ex van mij met gewoon alle dempers enzo eronder, mij hoort aankomen met zwarte vanaf km. Das lief he. Net een hondje, die hoort dat ook.

:mrgreen: :mrgreen:

maar zou dat wel aan je uitlaatgeluid liggen dan ?

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 18:28
door The Undertaker
Uitlaatsysteem is verzonden! :worship:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 18:45
door pascal1109
Ik neem aan dat het spoedig gemonteerd wordt ivm sjonnie-uitlaat nu?

Na montage foto's van het geluid dan :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 19:37
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Ik neem aan dat het spoedig gemonteerd wordt ivm sjonnie-uitlaat nu?

Na montage foto's van het geluid dan :mrgreen:
Foto´s van het geluid......... :mrgreen:

Zal wel een filmpje maken met de sjonnie-uitlaat en daarna met de Simons.

Woensdag gaat ze eerst met sjonnie-uitlaat naar het schadebedrijf, vrijdag weer ophalen en zaterdag de Simons eronder.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 21:22
door oenatje
dat is iets nieuws. foto's met geluid. ongeveer hetzelfde als een kaartje met muziek :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 21:23
door The Undertaker
oenatje schreef:dat is iets nieuws. foto's met geluid. ongeveer hetzelfde als een kaartje met muziek :mrgreen:
Ik weet alleen nog niet hoe ik mijn beeldscherm moet openklappen :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 21:25
door oenatje
dat moeten ze nog uitvinden denk.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 21:26
door Bart(astra)
laptop :wink:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 08 aug 2011 21:27
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:laptop :wink:
:worship:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 09 aug 2011 09:30
door The Undertaker
Omdat het maken van foto's met geluid geen succes was bij deze twee fragmenten met de Sjonnie-uitlaat :mrgreen:



Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 09 aug 2011 10:47
door The Undertaker
Motor schoongespoten en bij de terugreis gaf hij een foutmelding aan. Zojuist de auto uitgelezen met mijn OPCOM China-kloon:

Code: Selecteer alles

OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool



OP-COM - KWP2000 Communicatie Scherm> 1996|Astra-F|Motor|X 20 XEV

Sleutelwoord #1: 6B
Sleutelwoord #2: 8F

Normale Tijdsparameter ingesteld

Chassinummer (VIN): W0L000053enzovoorts
Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 90519068 RX
ECU Hardwarenummer: 2515C
ECU softwarenummer: 21c21k21g
ECU software versienummer: 0A38
Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S96004
Systeem naam of Motorcode X20XEV
Werkplaatscode of Tester serienummer: S001017158
Programmeerdatum: 20030730

Identiteit: 0202

Calibratiedatum: 565SD010
Calibratie Software Nr: B3C00100


Totaal aantal foutcodes: 1

P0340 - Nokkenassensor geeft verkeerd signaal
 (08) - Aanwezig


Edit:
Bij visuele controle van de nokkenassensor bleek deze vol water te staan door het afspuiten. Geheel netjes drooggemaakt en de melding is weg :D

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 09 aug 2011 17:00
door Bart(astra)
Daarom wordt motor met druk afspuiten altijd afgeraden.

Zit er nog wel een rubber afdichting in de stekker ?

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 09 aug 2011 17:06
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:Daarom wordt motor met druk afspuiten altijd afgeraden.

Zit er nog wel een rubber afdichting in de stekker ?
Deze is gescheurd maar inmiddels getaped.

Motor is weer zo goed als schoon, nu in de gaten houden of hij nu wel of niet olie lekt.