Nieuwe daily
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Nieuwe daily
Historie
Toch maar een keer een project topic aangemaakt om mijn (meerjaren) projecten met jullie te delen. Momenteel zijn wij (mijn vrouw en ik) in het bezit van een Kadett 1.3S 1983, een Astra F GSI C20NE (1993) en een Astra F GSI-16V X20XEV (1996). Deze openingspost zal worden ge-update per auto om het geheel overzichtelijk te houden.
Inhoud
Kadett 1.3S 1983
- Historie en foto's
Astra F GSI C20NE (1993) R.I.P.
- Historie en foto's
- Dit project is stopgezet en de auto zal niet worden gerestaureerd
Astra F GSI-16V X20XEV (1996)
- Historie en foto's
- 14-06-2010 - Plaatsing Eibach pro-kit -30mm
- 12-02-2011 - Montage Wiecher veerpootbrug aan de voorzijde
- 22-07-2011 - Schade rechter achterscherm
- 16-08-2011 - Fase 1 buitenspiegels gemonteerd
- 23-08-2011 - Simons Groep A gemonteerd
Toch maar een keer een project topic aangemaakt om mijn (meerjaren) projecten met jullie te delen. Momenteel zijn wij (mijn vrouw en ik) in het bezit van een Kadett 1.3S 1983, een Astra F GSI C20NE (1993) en een Astra F GSI-16V X20XEV (1996). Deze openingspost zal worden ge-update per auto om het geheel overzichtelijk te houden.
Inhoud
Kadett 1.3S 1983
- Historie en foto's
Astra F GSI C20NE (1993) R.I.P.
- Historie en foto's
- Dit project is stopgezet en de auto zal niet worden gerestaureerd
Astra F GSI-16V X20XEV (1996)
- Historie en foto's
- 14-06-2010 - Plaatsing Eibach pro-kit -30mm
- 12-02-2011 - Montage Wiecher veerpootbrug aan de voorzijde
- 22-07-2011 - Schade rechter achterscherm
- 16-08-2011 - Fase 1 buitenspiegels gemonteerd
- 23-08-2011 - Simons Groep A gemonteerd
Laatst gewijzigd door The Undertaker op 15 feb 2011 14:35, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Historie
Kadett 1.3S 1983
In mei 2007 hebben we een Opel Kadett D 1.3S automaat uit 1983 gekocht. Na de aanschaf is onderstaand interieur hierin gegaan. De Kadett werd in eerste instantie als hobby-auto aangeschaft, omdat mijn werk om de hoe zat. Na het krijgen van ander werk 60km verder op is de Kadett, na een jaar trouwe dienst en aanschaf van een andere daily, geschorst en staat de auto droog opgeslagen.
De wiellager linksvoor heeft het begeven en de reden dat ik dit nog niet heb laten repareren is omdat ik een C20NE ombouw wil doen met het oude blok uit mijn GSI.
Modificaties:
- Automaatbak omgeruild voor een handgeschakelde 4-versnellingsbak
- Corsa A buitenspiegels
- Chromen deurgrepen Kadett C
- Compleet crème kleurig Berlina interieur met gordels achterin en dashboard.
- Alle schakelaars geplaatst in het dashboard
- Opel Senator A chromen deurgrepen binnen
- Kadett D GTE stuurwiel
- Kadett GTE tellerkast (220km/u, toerenteller, meters voor: brandstofpeil, watertemperatuur, volt, oliedruk)
- Analoog klokje
- No-name verlaging -60mm met G&M verkorte gasgevulde schokbrekers (veel te stug, wordt nog gewijzigd)
- Astra Sport/GSI 15inch 8-spaaks velgen
Wensenlijstje:
- Roestvrij en een nieuwe kleur
- uitzetbare zijruiten achter (Reeds in bezit)
- Berlina/Luxus chroomlijsten rondom ruiten (Reeds in bezit)
- 5-versnellingsbakpook(Reeds in bezit)
- GTE grille
- Nieuwe bumpers (Reeds in bezit)
- Koplampsproeiers (Reeds in bezit)
- Eibach Pro-kit -30mm van Astra F (vervangen veerschotels achter)
- Bilstein B6 schokbrekers
- Witte knipperlichten voor (Reeds in bezit)
- Kadett GSI boordcomputer
- BBS RS 17inch velgen
- C20NE ombouw met SEH zuigers, Lexmaul inlaat en F16 versnellingsbak
- Astra F GSI achteras met schijven (Reeds in bezit)
- Kadett GSI hoofdremcilinder en bekrachtiger (Reeds in bezit)
- Stabilisator Kadett GSI (Reeds in bezit)
- Vectra B V6 remklauwen met 284mm schijven (Reeds in bezit)
- Veerpootbrug voor en achter
Het nieuwe interieur, foto's na plaatsing volgen.
Kadett 1.3S 1983
In mei 2007 hebben we een Opel Kadett D 1.3S automaat uit 1983 gekocht. Na de aanschaf is onderstaand interieur hierin gegaan. De Kadett werd in eerste instantie als hobby-auto aangeschaft, omdat mijn werk om de hoe zat. Na het krijgen van ander werk 60km verder op is de Kadett, na een jaar trouwe dienst en aanschaf van een andere daily, geschorst en staat de auto droog opgeslagen.
De wiellager linksvoor heeft het begeven en de reden dat ik dit nog niet heb laten repareren is omdat ik een C20NE ombouw wil doen met het oude blok uit mijn GSI.
Modificaties:
- Automaatbak omgeruild voor een handgeschakelde 4-versnellingsbak
- Corsa A buitenspiegels
- Chromen deurgrepen Kadett C
- Compleet crème kleurig Berlina interieur met gordels achterin en dashboard.
- Alle schakelaars geplaatst in het dashboard
- Opel Senator A chromen deurgrepen binnen
- Kadett D GTE stuurwiel
- Kadett GTE tellerkast (220km/u, toerenteller, meters voor: brandstofpeil, watertemperatuur, volt, oliedruk)
- Analoog klokje
- No-name verlaging -60mm met G&M verkorte gasgevulde schokbrekers (veel te stug, wordt nog gewijzigd)
- Astra Sport/GSI 15inch 8-spaaks velgen
Wensenlijstje:
- Roestvrij en een nieuwe kleur
- uitzetbare zijruiten achter (Reeds in bezit)
- Berlina/Luxus chroomlijsten rondom ruiten (Reeds in bezit)
- 5-versnellingsbakpook(Reeds in bezit)
- GTE grille
- Nieuwe bumpers (Reeds in bezit)
- Koplampsproeiers (Reeds in bezit)
- Eibach Pro-kit -30mm van Astra F (vervangen veerschotels achter)
- Bilstein B6 schokbrekers
- Witte knipperlichten voor (Reeds in bezit)
- Kadett GSI boordcomputer
- BBS RS 17inch velgen
- C20NE ombouw met SEH zuigers, Lexmaul inlaat en F16 versnellingsbak
- Astra F GSI achteras met schijven (Reeds in bezit)
- Kadett GSI hoofdremcilinder en bekrachtiger (Reeds in bezit)
- Stabilisator Kadett GSI (Reeds in bezit)
- Vectra B V6 remklauwen met 284mm schijven (Reeds in bezit)
- Veerpootbrug voor en achter
Het nieuwe interieur, foto's na plaatsing volgen.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Historie
Astra F GSI C20NE (1993)
Sinds april 1998 ben ik in het bezit van een Astra F GSI C20NE (E266) uit 1993. Deze had destijds 142.000km op de teller en in januari 2007 was dit 344.000km. Toen sloeg de motor af en daarna wilde ze niet meer starten, de garage kon niets vinden en sindsdien is ze geschorst na het besluit om haar weer in de oude staat terug te brengen met daarbij wat modificaties.
Opties:
- Elektrisch bediende en verwarmde buitenspiegels
- Elektrisch bediende ramen
- Enkele airbag bestuurder
- Dashboardkastje met slot
- Mistlampen voor
- Handmatig schuif-kanteldak
- Boardcomputer
Astra F GSI C20NE (1993)
Sinds april 1998 ben ik in het bezit van een Astra F GSI C20NE (E266) uit 1993. Deze had destijds 142.000km op de teller en in januari 2007 was dit 344.000km. Toen sloeg de motor af en daarna wilde ze niet meer starten, de garage kon niets vinden en sindsdien is ze geschorst na het besluit om haar weer in de oude staat terug te brengen met daarbij wat modificaties.
Opties:
- Elektrisch bediende en verwarmde buitenspiegels
- Elektrisch bediende ramen
- Enkele airbag bestuurder
- Dashboardkastje met slot
- Mistlampen voor
- Handmatig schuif-kanteldak
- Boardcomputer
Laatst gewijzigd door The Undertaker op 16 feb 2011 07:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Historie
Astra F GSI-16V X20XEV (1996)
In Oktober 2009 hebben we een nieuwe GSI een X20XEV uit 1996, een origineel Nederlandse auto erbij gekocht.
Opties:
- Elektrisch bediende en verwarmde buitenspiegels
- Elektrisch bediende ramen
- Enkele airbag bestuurder
- Dashboardkastje met slot
- Mistlampen voor
- Handmatig schuif-kanteldak
Wensenlijstje:
- Eibach Pro-kit -30mm (Gereed)
- Bilstein B6 schokbrekers
- Wiechers veerpootbrug voor (Gereed)
- Witte zij knipperlichten (Gereed)
- Elektrisch bediend schuif-kanteldak
- Vectra B chromen deurgrepen binnen
- Leeslampjes achterin
- Calibra VDO oliedruk en voltmeter in middenconsole
- Hoofdsteunen achter (Gereed)
- Middenarmsteun achter
- Stoelverwarming voor
- Derde remlicht
- GSI spoilerset compleet (inclusief motorkap met luchtuitlaten, tevens verwijderen kogel trekhaak, deze is afneembaar)
- Koplampen modeljaar 1993 met elektrische hoogteverstelling (jawel een heuse verouderingskuur )
- Koplampsproeiers
- Astra GSI 1993 buitenspiegels (omdat ik die mooier van model vind) (Gereed)
- Vectra B slotloze deurgrepen buiten
- Astra F boordcomputer plaatsen
- Bosch Aerotwin Flatblade ruitenwissers (Gereed)
- 2 airbags (hele dash vervangen, + maar gelijk de kabelboom uit de donorwagen overnemen dan)
- Veerpootbrug voor en achter
Astra F GSI-16V X20XEV (1996)
In Oktober 2009 hebben we een nieuwe GSI een X20XEV uit 1996, een origineel Nederlandse auto erbij gekocht.
Opties:
- Elektrisch bediende en verwarmde buitenspiegels
- Elektrisch bediende ramen
- Enkele airbag bestuurder
- Dashboardkastje met slot
- Mistlampen voor
- Handmatig schuif-kanteldak
Wensenlijstje:
- Eibach Pro-kit -30mm (Gereed)
- Bilstein B6 schokbrekers
- Wiechers veerpootbrug voor (Gereed)
- Witte zij knipperlichten (Gereed)
- Elektrisch bediend schuif-kanteldak
- Vectra B chromen deurgrepen binnen
- Leeslampjes achterin
- Calibra VDO oliedruk en voltmeter in middenconsole
- Hoofdsteunen achter (Gereed)
- Middenarmsteun achter
- Stoelverwarming voor
- Derde remlicht
- GSI spoilerset compleet (inclusief motorkap met luchtuitlaten, tevens verwijderen kogel trekhaak, deze is afneembaar)
- Koplampen modeljaar 1993 met elektrische hoogteverstelling (jawel een heuse verouderingskuur )
- Koplampsproeiers
- Astra GSI 1993 buitenspiegels (omdat ik die mooier van model vind) (Gereed)
- Vectra B slotloze deurgrepen buiten
- Astra F boordcomputer plaatsen
- Bosch Aerotwin Flatblade ruitenwissers (Gereed)
- 2 airbags (hele dash vervangen, + maar gelijk de kabelboom uit de donorwagen overnemen dan)
- Veerpootbrug voor en achter
Laatst gewijzigd door The Undertaker op 03 mar 2011 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Plaatsing Eibach pro-kit -30mm
14-06-2010
Bij het rijden over bestrate wegen hoorde ik gerinkel links voor vandaan komen. Bij nader onderzoek bleek dat de veer was afgebroken. Omdat ik goede verhalen had gehoord over Eibach heb ik besloten om een Eibach Pro-kit -30mm te plaatsen. De auto mocht iets omlaag maar niet te laag, verder wilde ik wel wat comfort houden. Bij montage van de voorveren bleek dat beide oude voorveren waren afgebroken. Tegelijkertijd zijn er nieuwe draagarmen, stuurkogels en pendulums (rechts was afgebroken) geplaatst.
Eibach Pro-kit -30mm
Achterveren nieuw en oud naast elkaar
Voorveren nieuw en oud naast elkaar
Inmiddels zijn de Bosch Aerotwin Flatblades, witte zijknipperlichten en hoofdsteunen achter geplaatst. Verder zijn het stuurhuis (wegens lekkage), de middendemper en einddemper vervangen waarbij de eindemper van een C20XE is geplaatst
14-06-2010
Bij het rijden over bestrate wegen hoorde ik gerinkel links voor vandaan komen. Bij nader onderzoek bleek dat de veer was afgebroken. Omdat ik goede verhalen had gehoord over Eibach heb ik besloten om een Eibach Pro-kit -30mm te plaatsen. De auto mocht iets omlaag maar niet te laag, verder wilde ik wel wat comfort houden. Bij montage van de voorveren bleek dat beide oude voorveren waren afgebroken. Tegelijkertijd zijn er nieuwe draagarmen, stuurkogels en pendulums (rechts was afgebroken) geplaatst.
Eibach Pro-kit -30mm
Achterveren nieuw en oud naast elkaar
Voorveren nieuw en oud naast elkaar
Inmiddels zijn de Bosch Aerotwin Flatblades, witte zijknipperlichten en hoofdsteunen achter geplaatst. Verder zijn het stuurhuis (wegens lekkage), de middendemper en einddemper vervangen waarbij de eindemper van een C20XE is geplaatst
Re: The Undertaker's projecten
hehe... eindelijk is het topic er.
die kadett heb ik in het echt gezien.
mooie auto's heb je, die witte is (ondanks dat ie geen gsi pakket heeft) toch heel mooi
WIT
die kadett heb ik in het echt gezien.
mooie auto's heb je, die witte is (ondanks dat ie geen gsi pakket heeft) toch heel mooi
WIT
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Ja, moest er toch echt een keer van komen
Re: The Undertaker's projecten
je hebt het nog druk lees ik in je wensenlijstjes.
van de witte astra? zijn de koplampen electrisch verstelbaar?
van de witte astra? zijn de koplampen electrisch verstelbaar?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Helaas niet, ik heb al wel de spullen liggen voor het GSI-pakket, inclusief nieuwe 93er model koplampen voor elektrische hoogteverstelling. Mijn zwarte GSI heeft geen elektrisch verstelbare koplampen maar is wel voorbereid, de witte is niet voorbereid, op de schakelaar aansluiting na dan, die is wel voorbereid. Ik heb inmiddels uit een draadboom het complete geheel gehaald voor de stelmotortjes, vanaf de grijze stekker bij de voetenruimte. Ik hoop dat de rest naar de schakelaar er ligt (grijze stekker naar lichtschakelaar en stelschakelaar)en dat alleen deze aansluiting mist (grijze stekker naar stelmotor).oenatje schreef:je hebt het nog druk lees ik in je wensenlijstjes.
van de witte astra? zijn de koplampen electrisch verstelbaar?
Wensenlijstje is er en veel van de spullen liggen hier al veel te lang in huis
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Vandaag een nieuwe update binnen, deze wil ik er gelijk in hebben als ik het dashboard vervang voor een dashboard met bijrijders airbag, stuurwiel moet er dan toch uit, even een foto van internet zoals het er straks uit gaat zien maar dan in spiegelbeeld en met Opel logo .
En ja de stuurwielbediening gaat ook werkzaam worden.
En ja de stuurwielbediening gaat ook werkzaam worden.
Re: The Undertaker's projecten
dat is wel een mooie upgrade
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: The Undertaker's projecten
Vond ik ook, beter dan het standaard airbagstuurwiel en mooier als die van een Corsa B facelift (lijkt op het stuurwiel van een Astra G).oenatje schreef:dat is wel een mooie upgrade
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
dat is echt een leuke upgrade, ben wel benieuwd.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Undertaker's projecten
Leuk topic !
Je bent goed bezig zie ik !
Je bent goed bezig zie ik !
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Bezig is een groot woord maar nu is er wel wat meer motivatie.Bart(astra) schreef:Leuk topic !
Je bent goed bezig zie ik !
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Undertaker's projecten
Bij mij juist minder met die kou...The Undertaker schreef:Bezig is een groot woord maar nu is er wel wat meer motivatie.Bart(astra) schreef:Leuk topic !
Je bent goed bezig zie ik !
Maar er moet gas gegeven worden
Re: Undertaker's projecten
en het word nog kouder, op tijd naar binnen om op te warmen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Dat vind ik ook minder. Helaas heb ik de auto ook niet voor de deur staan maar op een centrale parkeerplaats, maakt met name dingen zoals solderen in de auto weer lastiger, zet hem dan wel voor de deur op de stop/het gras maar goed.oenatje schreef:en het word nog kouder, op tijd naar binnen om op te warmen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Undertaker's projecten
Mooie projecten!!!
Vind de c20ne de mooiste! Maar die witte word straks ook vet met de pakket!!
Vind de c20ne de mooiste! Maar die witte word straks ook vet met de pakket!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Dank je, de Kadett was onze trouwauto en de eerste "dure" aanschaf die we samen hebben gedaan. De C20NE, daar ben ik aan verknocht, de witte, daar heb ik lang aan moeten wennen (een C20NE vind ik een net iets fijnere motor als een X20XEV) maar inmiddels ben ik blij om deze als daily te hebbenhaaye schreef:Mooie projecten!!!
Vind de c20ne de mooiste! Maar die witte word straks ook vet met de pakket!!
Re: Undertaker's projecten
ik vind je c20ne ook een erg mooie gsi!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Zo staat ze er alleen nu niet meer bijgsipiloot schreef:ik vind je c20ne ook een erg mooie gsi!
Maar dat komt wel weer ik zit nog met wat gedachten te spelen.
Eerst de witte in orde maken (lees: opties inbouwen en GSI spoilerpakket erop), dan de zwarte strippen, C20NE reviseren, Kadett C20NE ombouw, en dan is de zwarte aan de beurt.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Undertaker's projecten
Ja ik begrijp dat het lastig is om te kiezen welke je eerst gaat doen.... Maar ik zou toch eerst de c20ne doen!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Die zwarte wordt de duurste klus, voor de witte heb ik alles al liggen. Bij die zwarte moeten beide achterschermen, beide dorpels en voor front worden vervangen, maar dan wel in 1 keer goed roestvrij (zie de koelventilatoren zoals Bart die nu heeft) voor een Y32SE/Z32SE. Daarna het liefst een zuurbad, galvaniseerbehandeling en een dompelcoating, dan kan ze weer 25 jaar mee . Die centen heb ik op dit moment nog niet.haaye schreef:Ja ik begrijp dat het lastig is om te kiezen welke je eerst gaat doen.... Maar ik zou toch eerst de c20ne doen!
Wil nog een goed lasapparaat aanschaffen die ik ook nog onder de knie moet krijgen. Ik heb de tijd, ik hoop ergens volgend jaar de ruimte aan huis, die heb ik nu ook maar dan 20km verder op.
Ik blijf erbij dat alles aan huis makkelijker is, geen heen en weer gereis en als je een half uurtje niks hebt...
Laatst gewijzigd door The Undertaker op 30 nov 2010 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.