Pagina 25 van 27

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 04 mei 2012 14:23
door basgsi
Beter dat je kan rijden zonder slippende koppeling! Ik heb gisteren even met de gtech gekeken wat mn 0-60 mph zijn,
maar van de 1 naar de 2 schakelen vind de koppeling niet fijn! verder geen last van alleen van 1 naar de 2. (de tijd was 6,24s).

Ik weet niet of je ver van duiven woont, anders wil ik voor een klein bedrag je kleppendeksels wel coaten op mn werk. Enige kleur
die ik kan is satijnzwart.

waarom heb je een looprol nodig om te rijden zonder airco? Ik rij ook zonder aircopomp, maar alleen een kleinere riem was genoeg.

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 25 mei 2012 12:19
door Trompie
basgsi schreef:Beter dat je kan rijden zonder slippende koppeling! Ik heb gisteren even met de gtech gekeken wat mn 0-60 mph zijn,
maar van de 1 naar de 2 schakelen vind de koppeling niet fijn! verder geen last van alleen van 1 naar de 2. (de tijd was 6,24s).

Ik weet niet of je ver van duiven woont, anders wil ik voor een klein bedrag je kleppendeksels wel coaten op mn werk. Enige kleur
die ik kan is satijnzwart.

waarom heb je een looprol nodig om te rijden zonder airco? Ik rij ook zonder aircopomp, maar alleen een kleinere riem was genoeg.
omdat anders de riem tegen de motorsteun aankwam, er zijn 2 verschillende motorsteunen voor een c25xe

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 25 mei 2012 12:24
door Trompie
Binnenkort weer wat updates, beetje weinig tijd gehad om te sleutelen en op het forum te zitten!

Komen weer wat foto's tegen die tijd! :shiny:

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 25 mei 2012 12:28
door Trompie
prs schreef:enigste verschil zit hem in de kopbouten. zelfde dus als bij een xe. neem trouwens een z20let koppakking, zijn wat steviger :wink:
maakt het veel verschil en waarvoor perce? bij welk vermogen is het aan te raden of sowieso?

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 25 mei 2012 18:27
door GSI Racer
is zowiezo aan te raden, omdat deze vele malen sterker zijn :wink:
let wel op dat je onderblok en kop kaarsrecht zijn.
want een stalen pakking kan minder opvangen dan een 'gewone' pakking

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 05 jul 2012 12:14
door Trompie
Vandaag apk.

Remverschil achter en flexibel uitlaatstuk.

Weet iemand de diameter van de voorpijp van een calibra v6?

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 06 jul 2012 19:57
door Bart(astra)
helaas heb ik die niet meer liggen, dus kan ik het je niet vertellen

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 07 aug 2012 12:25
door Trompie
Beetje weinig actief op het forum, maar ik ben er nog! :mrgreen:


Dit is momenteel mijn auto verzameling.

Afbeelding

Op de voorgrond mijn auto van het werk(puur zakelijk gebruik) en op de achtergrond de v6 en de c20let. De v6 heeft net weer een frisse apk en met de c20let ben ik begonnen met het vervangen van de koppakking.

Binnenkort weer een aantal updates, als de let weer naar behoren loopt, wil ik beide op de rollenbank zetten. :speed:

Nog even een aantal vragen.

Ik ben bezig dus met de koppakking, wat moet ik nog meer vervangen?
Pakkingen,
Distri-set
Thermostaat.
Verder nog?

Oja, welke kopbouten moet ik hebben voor de c20let?

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 07 aug 2012 17:59
door Bart(astra)
Mooie verzameling auto's !

kwa koppakking is het net wat je zelf wilt.
-koppakking
-kopbouten
evt;
-uitlaatspruitstukpakking
-inlaatpakking
-thermostaat
-nokkenaskeerringen
-distributieset
(-waterpomp)

Ik zou sowieso minimaal olie en filter vervangen en natuurlijk heb je verse antivries nodig.

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 07 aug 2012 18:14
door GSI Racer
en de olie pas aflaten als je alles weer in elkaar hebt staan (komt altijd wat koelvloeistof bij de olie)!!!

voor de rest zou ik alles wat Bart noemt vervangen.
stel je laat de in- of uitlaatpakking zitten, en die gaat over een weekje lekken. Bedenk dan eerst even hoeveel werk dat is om te vervangen als de kop op de motor zit.

Gewoon nieuwe pakkingen van alles wat los gaat, nieuwe riem met waterpomp.
en nieuwe nokkenaskeerringen
gasklep meteen mooi schoon maken als deze vuil is. geld ook voor de stappenmotor!

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 10 aug 2012 08:54
door Trompie
er zit verschil in motors of niet. Dit ivm met kopbouten en distriset. Moet ik dan gewoon nummer hebben van wat op de rand staat waar de bak wordt gemonteerd?

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 10 aug 2012 18:36
door GSI Racer
klopt, dat nummer moet je hebben

je hebt nummer vanaf en nummer tot

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 10 sep 2012 10:21
door Trompie
Weet iemand het zit met bougiekabels?

Zit daar toevallig verschil in en welke moet ik dan hebben? Ik heb het dan over de V6!

Groeten,

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 10 sep 2012 11:11
door basgsi
Zit idd verschil in, ik had de verkeerde gekocht, zijn de kortste kabels veel te kort.
Waar ik ze kocht, waren er voor de opel V6 2 types, dan moet je de duurste hebben.

Ik had de set van bosch voor 85 euro gekocht in duitsland. Wordt bepaald via het motornummer.
Bij mij nog via de c25xe motorcode:08011764. Daarna over gezet op de x30xe.

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 10 sep 2012 15:54
door Bart(astra)
Bij courtenay motors hebben ze speciale betere kabels

Zie hier

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 10 sep 2012 16:28
door basgsi
zonde van je geld zulke dure bougiekabels. De originele of de bosch (die ik had) zijn zelfs na chippen
meer dan voldoende van kwaliteit. Zijn meer dan 2,5 keer zo duur

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 12 sep 2012 13:11
door Trompie
Ik heb inmiddels een setje besteld. 8mm siliconen bougiekabels vanuit de uk.

Zat blijkbaar alleen verschil in lengte.

Bedankt maar weer! :D

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 22 nov 2012 10:59
door Trompie
iemand idee welke distributieset (c20let) ik moet hebben? HEb ronde nokjes.

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 22 nov 2012 12:42
door Peter_89
Jah.. zal vanmiddag even op zoeken. heb ze namelijk wel liggen..

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 22 nov 2012 22:53
door Peter_89
DB set: VKMA 05211
Waterpomp: WP 5093

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 23 nov 2012 01:48
door pluggie
Wat een relaxed forum is dit weer aan het worden zeg.

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 23 nov 2012 09:48
door Trompie
thanx Peter! :D

ook idee wel onderdeel nummer bij de waterpomp hoort? :shiny:

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 23 nov 2012 14:25
door Peter_89
Dit was het onderdeel nummer van de waterpomp watk op de bon had staan.. wp 5093 :wink:

Als je wat besteld moet je dus het 'oude' type aan houden.. en goed nakijken als je het krijgt...

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 25 nov 2012 21:16
door RedBill
Jups, bij mij hebben ze namelijk ook een keer de goede distririem, maar de verkeerde (rechte vertanding) pomp geleverd. Das toen net op tijd ondekt, voor de riem door was!

Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!

Geplaatst: 11 dec 2012 09:32
door Trompie
Hoeveel ampere accu past er ook alweer in een astra?