Afgelopen weekend weer tijd gehad om verder te gaan met de Gabel koplampen.
Vorige week een avond bezig geweest om de koplamen en de donkere knipperlichten mooi pas te maken, zodat alle naden gelijk zijn dat links en rechts het zelfde zit.
Toen alles goed zat de knipperlichten vastgeplakt aan de koplampbehuizingen zodat alles netjes op zijn plek zou blijven zitten en de knipperlicht-steuntjes gemaakt konden worden:
Afgelopen donderdag avond een proefversie van de steuntjes gemaakt en vrijdag heeft mijn oom twee nieuwe gemaakt. Ondanks dat het zo makkelijk oogt is het toch redelijk wat passen en meten geweest, omdat je moet bepalen hoe het knipperlicht vast komt te zitten:
Netjes een letter erin geslagen zodat je altijd weet welke steuntje bij welke koplamphuis hoort:
Steuntje aan de koplampbehuizing:
Zaterdag middag naar de auto geweest om alles te passen. Kijken of het knipperlicht zo kwam te zitten zoals we het wilde hebben
Afgelopen zondag nadat alles met de nieuwe steuntjes gepast was, verder gegaan met het plamuren en schuren van de koplampbehuizingen.
Hier zie je ook het gaatje zitten, welke het montagepunt is voor het knipperlichtsteuntje:
En een fototje van de achterkant van de behuizing:
Hier ga ik vanavond mee verder. Waterproof schuren en dan kan het van de week naar de spuiter
Twee weken terug ook nog een auto erbij gehaald voor de verzameling. Een Calibra V6 automaat met o.a. airco, schuifdak en lederen bekleding. Hier afgelopen week en het weekend ook al wat tijd aan besteed om het motorruim en het lakwerk weer netjes te maken.
Het is helaas slecht te zien op de foto maar, VOOR:
NA:
Toen begonnen met het polijsten, VOOR:
En wat foto's van na enkel het polijsten, nog geen sealers of waxen gebruikt:
Zo, dat was hem weer. Binnenkort meer als de Gabel koplampbehuizingen zijn gespoten