Pagina 3 van 5
Geplaatst: 24 sep 2007 23:08
door Rallyastra
Bestel even Ferrodo premier remblokken voor de Calibra turbo, die heb ik er ook op zitten met de meriva schijven past 100% had zelfs nog ruimte over.
Geplaatst: 28 sep 2007 19:24
door oenatje
Rallyastra schreef:Bestel even Ferrodo premier remblokken voor de Calibra turbo, die heb ik er ook op zitten met de meriva schijven past 100% had zelfs nog ruimte over.
waar haal je die en wat kosten ze?
Geplaatst: 28 sep 2007 19:55
door Baas J.
100 euro
Geplaatst: 28 sep 2007 19:58
door Baas J.
Ik baal er nu al van dat ik er aan ben begonnen....
Schijf kan zich niet centreren omdat ik die ringetjes niet heb, stuur trilt als een idioot.
Krijg dat vuile kut systeem niet ontlucht om wat voor reden dan ook dus de rem is super sponsig.
En het remblokje aan velg kant zit circa 2 mm van de schijf af..die remt dus fijn niet mee...
BC zegt nu check remvoering terwijl er gvd net nieuwe blokken inzitten
bah
kots
haat
en nu is het gvd weer donker en ga ik zuipen.
Iemand calibra remmen kopen? Met 45e voor nieuwe opel blokjes had ik er ook kunnen zijn... zucht..
Geplaatst: 28 sep 2007 20:12
door oenatje
niet fijn zo. ringen laten maken
heb je dezelfde blokken genomen als die erin zaten?
Geplaatst: 28 sep 2007 20:18
door Raymond-oud
Baas J. schreef:Ik baal er nu al van dat ik er aan ben begonnen....
Schijf kan zich niet centreren omdat ik die ringetjes niet heb, stuur trilt als een idioot.
Krijg dat vuile kut systeem niet ontlucht om wat voor reden dan ook dus de rem is super sponsig.
En het remblokje aan velg kant zit circa 2 mm van de schijf af..die remt dus fijn niet mee...
BC zegt nu check remvoering terwijl er gvd net nieuwe blokken inzitten
bah
kots
haat
en nu is het gvd weer donker en ga ik zuipen.
Iemand calibra remmen kopen? Met 45e voor nieuwe opel blokjes had ik er ook kunnen zijn... zucht..
kost dat dan
Geplaatst: 28 sep 2007 20:22
door Marty
Baas J. schreef:Ik baal er nu al van dat ik er aan ben begonnen....
Krijg dat vuile kut systeem niet ontlucht om wat voor reden dan ook dus de rem is super sponsig.
BC zegt nu check remvoering terwijl er gvd net nieuwe blokken inzitten
Heb je de klauwen niet verkeerd om gemonteerd? Linker klauw rechts / rechter klauw links? Dan zit het ontluchtingsnippel niet op het hoogste punt en zul je ze nooit zonder lucht krijgen.
Wat betreft die remvoering, je moet nieuwe sensoren monteren anders gaat de melding niet weg. Of van de oude sensoren de draden doorverbinden.
Geplaatst: 28 sep 2007 20:27
door Baas J.
@ Oenatje, nee blokken die de hele schijf zouden moeten bedekken.
@ Raymond - te veel...
@Marty - Ontluchtingsnippels zitten omhoog
Oh fijn, nog nieuwe sensoren kopen ook... ik verbind t zootje wel door dan.
Geplaatst: 28 sep 2007 20:45
door Rellie opt werk
Toch maar liever naar de echte beunhaas
Heb hier laatst zelfde setup in 1,5 uur gemonteerd, zou opzich zo niet weten waar het bij jou mis is gegaan, is normaal gewoon plug en play, sponzige kan vanzelf nog weg gaan als het beetje is ingeremd. Ik heb ook geen centreer ringen gemonteerd mijn stuur trild niet. Gewoon de schijf vast zetten met dat ene boutje oveal kijken of je evenveel ruimte om de naaf hebt. Wiel er tegenaan en goed vast +- 120nm.
Geplaatst: 28 sep 2007 20:47
door oenatje
Marty schreef:
Heb je de klauwen niet verkeerd om gemonteerd? Linker klauw rechts / rechter klauw links? Dan zit het ontluchtingsnippel niet op het hoogste punt en zul je ze nooit zonder lucht krijgen.
Wat betreft die remvoering, je moet nieuwe sensoren monteren anders gaat de melding niet weg. Of van de oude sensoren de draden doorverbinden.
hoe zie je aan de klauw aan welke kant ie moet?
en welke sensoren heb je nodig? weer van een astra gsi of die van een calibra?
Geplaatst: 28 sep 2007 20:48
door Rellie opt werk
Nippel moet altijd boven zitten, sensoren gewoon van een astra nemen, kosten 15 euro nieuw per set.
Geplaatst: 28 sep 2007 20:55
door Baas J.
Kan niet van astra... moet van calibra zijn, andere bevestiging namelijk.
Wat betreft centreren schijf.. yep heb ik gedaan, met een sleutel als "voelermaatje". Toen wiel en wielbouten erop.
Ik weet ook niet waar t mis is gegaan... misschien zijn t toch die kut blokken wel... die heb ik nu dan wel verpest want die kunnen niet meer terug, dag 60e.
Geplaatst: 28 sep 2007 21:10
door Laagvlieger
sjah, het monteursvak is nog niet zo simpel he......
Geplaatst: 28 sep 2007 21:31
door Baas J.
T gaat mis als je zooi op je auto monteert die er eigenlijk niet voor bedoeld is.
Het is echt niet de eerste keer dat ik remmen vervang marcel..
Geplaatst: 28 sep 2007 21:32
door Melbo
Wat een ellende voor zoiets simpels als het monteren van nieuwe klauwen + blokken zeg...
Niet dat ik zelf zo kundig ben, ik lul ook maar naar wat ik lees...
Geplaatst: 28 sep 2007 22:27
door Laagvlieger
Baas J. schreef:T gaat mis als je zooi op je auto monteert die er eigenlijk niet voor bedoeld is.
Het is echt niet de eerste keer dat ik remmen vervang marcel..
Neej weet ik.
Maar paar blokje svervangen is niet helemala hetzelfde als zoiets.
Je moet het systeem snappen.
Snappen hoe het werkt.
Dan kom je er ALTIJD uit.
Geplaatst: 29 sep 2007 08:18
door Baas J.
Ook snap ik het systeem... denk alleen dat ik de verkeerde blokken heb meegekregen!
Geplaatst: 29 sep 2007 08:57
door oenatje
die erin zaten had je moeten laten zien denk ik
Geplaatst: 29 sep 2007 15:01
door Rellie opt werk
Ik zeg nog haal ferodo's op, zijn wel wat duurder een eurotje of 100 maar die passen wel perfect. En het licht er echt niet aan dat je het op iets bouwd waar het niet voor bedoeld is, bij mij gaat het toch ook goed en bij 100 anderen ook. Vertel hoe je het gemonteerd hebt tot in detail misschien komen we dr achter waar het fout gegaan is
Geplaatst: 29 sep 2007 16:27
door oenatje
kun je die blokken via jouw kopen niels?
Geplaatst: 29 sep 2007 16:54
door Baas J.
Ik heb net een stuk van de blokken afgeslepen en het gaat al iets beter nu. De veer gaat er nu tenminste ook fatsoenlijk op. Toch draagt het blokje nog niet over de gehele schijfoppervlakte. Dit is overigens alleen het geval aan de straatkantzijde.
Tevens blijft ontluchten een probleem...er blijft lucht inzitten of wat ook... moet het pedaal bijna tegen de grond stampen.
Moet onluchten met draaiende motor? Ik heb ABS nl en misschien moet die pomp wel draaien? Heb het tot nu toe alleen met motor uit gedaan.
Geplaatst: 29 sep 2007 17:49
door oenatje
bij mij was de motor toen uit dus hij zal niet aan moeten zijn
Geplaatst: 29 sep 2007 17:51
door oenatje
bij mijn set bedekt het blok ook niet helemaal. zie je?
Geplaatst: 29 sep 2007 17:57
door Baas J.
Hoe heb jij het uitgevuld, je remschijf? Krijg mijne niet gecentreerd.
Ik zal straks eens wat pics maken en posten van de schijf klauwen.
Geplaatst: 29 sep 2007 18:57
door oenatje
ik kreeg er ringen bij.